• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy radzą się, jak zmniejszyć korki w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
10 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska.

Zmiany na kilku skrzyżowaniach mają poprawić ruch w dzielnicy Gdańsk Południe. Teraz urzędnicy konsultują swoje pomysły z mieszkańcami w Internecie.


Propozycja 1. Propozycja 1.
Propozycja 2. Propozycja 2.
Propozycja 3. Propozycja 3.
Propozycja 4. Propozycja 4.
Propozycja 5. Propozycja 5.
Propozycja 6. Propozycja 6.
Propozycja 7. Propozycja 7.
Proponowane rozwiązania nie zastąpią w żaden sposób nowych dróg, jednak w przypadku tak zatłoczonego rejonu miasta, nawet drobna korekta skrzyżowania czy zmiana organizacji ruchu może być odczuwalna przez mieszkańców.

Głosowanie odbywa się poprzez ocenę każdej propozycji w skali od 1 do 5 (1 - mało potrzebna, 5 - pilnie potrzebna) na stronie internetowej Urzędu Miasta.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców odnośnie proponowanych przez nas usprawnień. Propozycje, które mieszkańcy ocenią jako najbardziej potrzebne, wykonamy w pierwszej kolejności - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Nie wiadomo jednak ile z propozycji zostanie zrealizowanych. Wszystko będzie zależeć od skutku, jakie wywołają pierwsze wprowadzone zmiany. Może się okazać, że jedna korekta pozwoli na tyle zwiększyć przepustowość skrzyżowania, że kolejne poprawki nie będą już potrzebne.

Problemem mogą okazać się oczywiście pieniądze, choć zmiany nie są zbyt kosztowane.

Proponowane zmiany przygotowane przez Zarząd Dróg i Zieleni:

1. Rejon ulic Madalińskiego i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
Urzędnicy planują wprowadzić tutaj ruch dwukierunkowy, co w efekcie przyczyni się do zmniejszenia obciążenia ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a także wprowadzić nowe, alternatywne połączenie Małomiejskiej z Cieszyńskiego.

2. Rejon ulic Ptasiej i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
W tym miejscu rozważa się wytyczenie lewoskrętu z ul. Małomiejskiej, a następnie zbudowanie dwustumetrowego łącznika Ptasiej z Lipowicza. Podobnie jak w przypadku pierwszej propozycji, zmniejszy to zatłoczenie w rejonie ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a zarazem stanowić będzie kolejne połączenie między Małomiejską i Cieszyńskiego.

3. Rejon ulic: Łódzkiej i Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska
Zgodnie z planami, wlot w ul. Łódzką zostanie poszerzony, tak by można wydzielić osobne pasy dla skrętu w prawo oraz w lewo w ul. Świętokrzyską. Celem tego rozwiązania jest łatwiejsze włączanie się w ruch na ul. Świętokrzyskiej.

4. Rejon ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska
Proponowane rozwiązania to: wprowadzenie zakazu skrętu z ul. Małomiejską w ul. Zamiejską. Manewr ten będzie można dokonać poprzez ul. Nakielską, a następnie przejazd na wprost w ul. Zamiejską. Celem takiej zmiany organizacji ruchu ma być usprawnienie ruchu na ul. Małomiejskiej, na której brakuje lewoskrętu w ul. Zamiejską, zaś auta pragnące w nią wjechać, blokują ruch w stronę Traktu św. Wojciecha.

5. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Miejscy planiści sugerują tutaj budowę lewoskrętów z al. Armii Krajowej w ul. Łostowicką, co pozwoli na odblokowanie pasów do jazdy na wprost w stronę centrum.

6. Ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska
Na ulicy Wilanowskiej zaplanowano przedłużenie prawoskrętu w ul. Witosa. Skorzystają z niej nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie komunikacji miejskiej. Autobusy nie będą musiały wyjeżdżać z zatoczki, by zaraz ponownie wjechać na pas do skręcania w prawo.

7. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Dla tego miejsca przewidziano budowę dwóch pasów dla skręcających w lewo z ul. Łostowickiej. Pozwoli na to zwiększenie przepustowości tego skrzyżowania.

Głosowanie potrwa do 20 marca. - Ankieta cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Obecnie otrzymaliśmy już ok. 2200 głosów - mówi Michał Piotrowski, z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na pierwsze poprawki nie będziemy musieli długo czekać. Ich realizacja powinna nastąpić nawet w miesiąc po zakończeniu ankiety na stronach urzędu.

Opinie (212) 4 zablokowane

  • Wiadomo jak zmniejszyć korki: kazać Straży Miejskiej ruszyć tyłki i wyłapywać parkingowych bandytów w centrum. Naraz sobie ludzie policzą że 100zł mandatu kilka razy w miesiącu powoduje że autobus czy tramwaj nie są wcale takie drogie i mniej stresujące (będzie stał samochodzik jak wyjdę z pracy czy już odholowali?). W najgorszym razie się okaże że człowiek może bez uszczerbku na zdrowiu i godności skorzystać z komunikacji miejskiej.

    Wcześniej czy później tak właśnie będzie. Nie ma co się karmić iluzjami że wylanie jakiejś tam ilości asfaltu pozwoli wszystkim chętnym dowieźć tyłek na odległość 15 metrów do celu w 15 minut.

    A to co się dzieje na uliczkach osiedlowych jest nie do zatrzymania. Chaos planistyczny w dzielnicach południowych powoduje że każdy przejazd zostanie wcześniej czy później odkryty i wykorzystany. Jest to cena za myślenie po zamiast przed. A jak ktoś mądry zauważył, budowa nowych ulic tylko przesuwa korki, bo na przykład taka świętokrzyska miała wielką przepustowość to i tak jakoś się trzeba do traktu ŚW włączyć i do Huciska dojechać, a tam przepustowości się już nie zwiększy.

    Jeśli komuś przeszkadzają korki niech w pierwszej kolejności spojrzy na siebie i rozejrzy się w poszukiwaniu najbliższego przystanku autobusowego albo poprosi sąsiada o podwiezienie do centrum (wiem że wstyd ale zawsze można powiedzieć że SUV jest w naprawie albo w pimp my ride).

    Teoria gier mówi jednak że tak się nie stanie, albowiem ktokolwiek pierwszy przełknie dumę i pójdzie na autobus ten najbardziej straci (dłuższy czas i mniejszy komfort), a zyskają inni (mniejszy ruch). Nie bardzo więc kto ma zacząć mentalną rewolucję. Co oznacza że mieszkańcom dzielnic południowych nie pozostaje nic innego jak kultywowanie obrządku jeden samochód - jedna osoba i wściekanie się każdego rana. Na wszystko i wszystkich - tylko nie na siebie.

    • 3 0

  • Św. Wojciech z Pruszcza ---> Gdańska

    T R A G E D I A !!

    Tam juz nie ma co łatać, ludzie jeźdzą po pasach nie dla siebie, żeby nie urwać kół !! To dopiero stanowi zagrozenie. Stawianie ograniczeń predkości NIE ROZWIĄŻE problemu. Zastanawia mnie FAKT, że urzędnicy maja prawka..i COOO ??!! nie widzą ?? nie dewastują swoich aut ??

    • 2 0

  • Dzisiaj miałem przyjemność być świadkiem zwalczania korków. Mianowicie widziałem jak w okolicy urzędu miejskiego Straż Miejska zakładała szóstą blokadę (śliczny rządek baranów był już zapięty). Może któryś z tych kierowców zrozumie że brak miejsca do parkowania do nie upoważnienie do walenia samochodu gdzie popadnie tylko konieczność zmiany środka lokomocji. Jestem przekonany że akcje Straży Miejskiej zrobią dla porządku z centrum 50 razy tyle co pomysły puszczania ruchu osiedlowymi uliczkami. Szkoda tylko że takich akcji jest bardzo mało, okolice UM to przecież żyła złota, aż się prosi żeby codziennie tam byli.

    ps. Jak tak dalej będą stawać na chodnikach to naprawdę będzie ciężko się przecisnąć bez zarysowania lakieru - z którego to powodu ogarnia mnie wielki smutek, ale cóż, chodnik jest dla pieszych jeśli się nie mylę.

    • 1 0

  • ARMI KRAJOWEJ

    lepiej zróbcie bezkolizyjne, jak ma być, a nie jakieś głupie rozwiązania na siłę!

    nie róbcie z siebie pośmiewiska panowie "planiści" od siedmiu boleści!

    • 2 0

  • (2)

    Wszystkie rozwiązania sa dobre i wszystkie tzreba realizowac jak najszybciej ale wg mnie i moich znajomych i sasiadów... to:

    przedłuzenie SIKORSKIEGO do MAŁOMIEJSCIEJ... czyli od TESCO (petli tramwajowej) te kilkaset metrów do MAŁOMIEJSKIEJ...

    co to nam umozliwi szybkie bardzo szybkie dostanie sie do ARMII KRAKOWEJ w obie strony - na obwodnice i do cetrum!!!

    Czyli budowa przez POLA kilkusetmetrowej drogi 2-3 pasowej... umozliwi nam wciagu kilku minut dojazd do A.Krajowej a potem do A1 i A7

    !!!!!
    To powinny byc piorytetety dla MIASTA... a rownoczesnie pociagnac linie tramwajowa do MALOMIEJSKIEJ i w kierunku osiedli POLUDNIE!!!!!!!

    bez kolizyjnie - no przez pola.... a budowa wg obecnych pomysłow linii tramwajowych wlasnie spowoduje jeszcze wieksze korki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 0

    • zgadzam się

      z panem w 1000%. łatwe i szybkie rozwiązanie!

      • 0 1

    • Dokładnie tak!!! To byłoby najlepsze rozwiązanie.

      • 0 1

  • no nie, trzymajcie mnie :) przez Nakielską ???!!! (2)

    a potem przez Raduńską??? ale się ubawiłem :)...

    Połączenie Małomiejskiej przez Ptasią do Lipowicza to dobry pomysł, ale nie bardzo widzę poszerzenie Ptasiej tak na dole, za Leone, jak i wyżej, np. tam gdzie leżą płyty i jedzie się pod górę.

    Duży plus dla władz miasta za ankietę.

    Pozdrawiam Wszystkich.

    • 0 2

    • (1)

      Już teraz rano jest ciężko pokonać mały odcinek Lipowicza przy nr 1-10, to jest stroma, kręta i wąska uliczka osiedlowa

      • 2 0

      • loozik! znam, codziennie przejeżdżam

        • 0 0

  • (1)

    Aż normalnie jak będę kiedyś w tej okolicy to przejadę się Lipowicza, tak żeby wiedzieć coś o temacie w którym mam ochotę się wypowiedzieć.

    • 2 0

    • zapraszam :)

      • 0 0

  • p[ropozycja 3

    Wszystko ok, ale wydzieliłbym lewoskręt da jadących od obwodnicy i skręcających w Łódzką

    • 0 0

  • Czy chce sie wam stac w korkach?
    Az krew zalewa, jak te smierdzace auta zatruwaja nowe osiedla...
    Bezmyslnosc, lenistwo, jak w Kairze.

    Przesiasc sie na rower, autobus.
    Zbudowac tramwaj i przestac zabudowywac GDANSK- POLUDNIE.

    • 1 0

  • Niby racja, ale weź pod uwagę, że wiejskie drogi (dosłownie wiejskie, Świętokrzyska to po prostu droga łącząca podgdańskie wsie, teraz już osiedla z dziesiątkami tysięcy ludzi) nie spełnia jakichkolwiek parametrów przepustowości. Po co gadka o autobusach, czy już wyczerpaliśmy możliwości rozwoju infrastruktury? Otóż nie. W południowej części Gdańska nie ma nawet podwalin pod takową.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane