• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy radzą się, jak zmniejszyć korki w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
10 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska.

Zmiany na kilku skrzyżowaniach mają poprawić ruch w dzielnicy Gdańsk Południe. Teraz urzędnicy konsultują swoje pomysły z mieszkańcami w Internecie.


Propozycja 1. Propozycja 1.
Propozycja 2. Propozycja 2.
Propozycja 3. Propozycja 3.
Propozycja 4. Propozycja 4.
Propozycja 5. Propozycja 5.
Propozycja 6. Propozycja 6.
Propozycja 7. Propozycja 7.
Proponowane rozwiązania nie zastąpią w żaden sposób nowych dróg, jednak w przypadku tak zatłoczonego rejonu miasta, nawet drobna korekta skrzyżowania czy zmiana organizacji ruchu może być odczuwalna przez mieszkańców.

Głosowanie odbywa się poprzez ocenę każdej propozycji w skali od 1 do 5 (1 - mało potrzebna, 5 - pilnie potrzebna) na stronie internetowej Urzędu Miasta.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców odnośnie proponowanych przez nas usprawnień. Propozycje, które mieszkańcy ocenią jako najbardziej potrzebne, wykonamy w pierwszej kolejności - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Nie wiadomo jednak ile z propozycji zostanie zrealizowanych. Wszystko będzie zależeć od skutku, jakie wywołają pierwsze wprowadzone zmiany. Może się okazać, że jedna korekta pozwoli na tyle zwiększyć przepustowość skrzyżowania, że kolejne poprawki nie będą już potrzebne.

Problemem mogą okazać się oczywiście pieniądze, choć zmiany nie są zbyt kosztowane.

Proponowane zmiany przygotowane przez Zarząd Dróg i Zieleni:

1. Rejon ulic Madalińskiego i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
Urzędnicy planują wprowadzić tutaj ruch dwukierunkowy, co w efekcie przyczyni się do zmniejszenia obciążenia ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a także wprowadzić nowe, alternatywne połączenie Małomiejskiej z Cieszyńskiego.

2. Rejon ulic Ptasiej i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
W tym miejscu rozważa się wytyczenie lewoskrętu z ul. Małomiejskiej, a następnie zbudowanie dwustumetrowego łącznika Ptasiej z Lipowicza. Podobnie jak w przypadku pierwszej propozycji, zmniejszy to zatłoczenie w rejonie ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a zarazem stanowić będzie kolejne połączenie między Małomiejską i Cieszyńskiego.

3. Rejon ulic: Łódzkiej i Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska
Zgodnie z planami, wlot w ul. Łódzką zostanie poszerzony, tak by można wydzielić osobne pasy dla skrętu w prawo oraz w lewo w ul. Świętokrzyską. Celem tego rozwiązania jest łatwiejsze włączanie się w ruch na ul. Świętokrzyskiej.

4. Rejon ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska
Proponowane rozwiązania to: wprowadzenie zakazu skrętu z ul. Małomiejską w ul. Zamiejską. Manewr ten będzie można dokonać poprzez ul. Nakielską, a następnie przejazd na wprost w ul. Zamiejską. Celem takiej zmiany organizacji ruchu ma być usprawnienie ruchu na ul. Małomiejskiej, na której brakuje lewoskrętu w ul. Zamiejską, zaś auta pragnące w nią wjechać, blokują ruch w stronę Traktu św. Wojciecha.

5. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Miejscy planiści sugerują tutaj budowę lewoskrętów z al. Armii Krajowej w ul. Łostowicką, co pozwoli na odblokowanie pasów do jazdy na wprost w stronę centrum.

6. Ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska
Na ulicy Wilanowskiej zaplanowano przedłużenie prawoskrętu w ul. Witosa. Skorzystają z niej nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie komunikacji miejskiej. Autobusy nie będą musiały wyjeżdżać z zatoczki, by zaraz ponownie wjechać na pas do skręcania w prawo.

7. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Dla tego miejsca przewidziano budowę dwóch pasów dla skręcających w lewo z ul. Łostowickiej. Pozwoli na to zwiększenie przepustowości tego skrzyżowania.

Głosowanie potrwa do 20 marca. - Ankieta cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Obecnie otrzymaliśmy już ok. 2200 głosów - mówi Michał Piotrowski, z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na pierwsze poprawki nie będziemy musieli długo czekać. Ich realizacja powinna nastąpić nawet w miesiąc po zakończeniu ankiety na stronach urzędu.

Opinie (212) 4 zablokowane

  • Ad. 3
    Na połączeniu Łodzkiej i Świętokrzyskiej i tak jest bardzo szeroko i oczekujący na skręt w lewo z Łódzkiej nijak nie przeszkadzają skręcającym w prawo. Ergo: urzędnicy domalują tylko pasy i będą się cieszyć "sukcesem"

    Ad. 4
    Jeśli ktoś wie jak wygląda tzw. "ulica" Nakielska to wie, ile warta jest ta propozycja. Widać, że żaden z urzędasów nawet się nie pofatygował obejrzeć tego miejsca. Przecież to totalna gruntówka z luźno rozrzuconymi gdzieniegdzie kamieniami brukowymi. Zimą i wiosną bez czołgu nie próbuj.

    Ad. 1
    Jak wygląda ulica Madalińskiego też wiadomo. Bez ciągnika nie ma szans.

    Jeśli pozostałe "propozycje" są warte tyle samo, co ww. to naprawdę "pomysłodawca" tych projektów ma płacone za nic.

    • 2 0

  • skrzyżowanie okopowa

    wystarczy że samochody z kierunku orunia nie bedą mogły górą jechać na wprost ,lecz będą mogły tylko wykonać skręt w lewo,wszystkie samochody z tego kierunku mogłyby jechać na wprost tylko tunelem.W ten sposób samochody z kierunku warszawy poruszłyby się praktycznie bez postojów na światłach.

    • 1 0

  • A może by tak....

    Przekopać tunel pod miastem, jak zrobili pod Sztokholmem w latach 50 i 60 i 70... Co prawda zniszczono niestety ok 900 zabytkowych budynków aby przebudować centrum, czego nie pochwalam. Ale jednocześnie myślę że przynajmniej teraz mają porządek Tunele pod centrum łączące północ z południem, węzły komunikacyjne i metro. Przebudowa miała większy wymiar niż odbudowa europejskich miast zniszczonych po II wojnie. Może i nas nie stać na takie przedsięwzięcie, ale przynajmniej konkretni planiści by się przydali. Na pewno by coś dla Trójmiasta wymyślili... W sumie mamy tyle zmarnowanej przestrzeni typu ogródki działkowe, czy budynków w ruinie, że totalna przebudowa może miałaby sens.

    Jak przebudowano centrum Sztokholmu:

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/plus_minus_020622/plus_minus_a_2.html

    • 0 1

  • A czemu nikt nie pomyślał o lewoskręcie ze świętokrzyskiej w Łódzką..?

    • 0 0

  • propozycja nr 3

    to są jakieś bzdety, przecież mamy w planach Nową Łódzką w kilku wariantach - jeden lepszy od drugiego,
    a w tym projekcie nie widzę nic nowatorskiego,
    więc albo rondo (bez centralnego grzyba i skrętów pod kątem 90st) albo kolejna sygnalizacja ...
    a co do lewoskrętu - to ważniejszy jest z łódzkiej w świętokrzyską

    • 2 0

  • AHAHAHAHAHAHA

    gratuluje nastepujacych rzeczy:
    1. pozwolenia na zabudowanie kilkunastu kilometrow kwadratowych pól i łąk blokami
    2. totalne zostawienie tego wszystkiego samemu sobie (infrastruktura drogowa, bezpieczenstwo itd.)

    bardzo dobra robota. pozazdroscic.

    i polecam kilka ksiazke na nastepujace tematy:
    - urbanistyka,
    - zrownowazony rozwoj terenow miejskich
    - rozwoj lokalnych spolecznosci
    - rewitalizacja tkanki miejskiej

    • 2 0

  • Rejon ulic: Łódzkiej i Świętokrzyskiej

    Rejon ulic: Łódzkiej i Świętokrzyskiej.
    Proponuję wybudować rondo. Będzie bezpiecznie, zwiększy płynność ruchu, posłuży już jako wybudowany element ulic przy ich przyszłej modernizacji, no i chyba koszt nie jest dużo większy od proponowanego rozwiązania przez UM.

    • 4 0

  • wiecej rond !!

    ronda to swietne elastyczne rozwiazanie. Nie potrzebuje regulacji. Samo sie udraznia samo reguluje. POLECAM

    • 1 0

  • dziwne

    Przepraszam a po co te konsultacje ?
    zeby mi kierowcy zrobic dobrze ?
    To byloby zbyt piekne
    nie wierze
    Musielibyscie totalnie zmienic mentalnosc

    • 1 0

  • a może byśmy tak najmilszy.......

    A może by tak...wprowadzić zakaz ruchu pojazdów z rejestracją parzystą naprzemiennie z ruchem pojazdów "nieparzystych" ? Oczywiście nie dotyczyłoby to radnych, Pana Prezydenta, Pana Marszałka, Panów Posłów bądź tych, ktorzy wpłacą podatek na drogi (tak to nazwijmy). Co Państwo na to???

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane