• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK

erka
14 maja 2024, godz. 10:05 
Opinie (37)
UOKiK wszczęło postępowanie wobec Vectry i Multimedia Polska. UOKiK wszczęło postępowanie wobec Vectry i Multimedia Polska.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec Vectry i spółki Multimedia Polska za działania związane z mylącymi cenami oraz usuwaniem rabatów za zgody marketingowe.



Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna

Vectra i Multimedia Polska oferują swoim abonentom rabaty za korzystanie z elektronicznych faktur, wyrażenie zgód marketingowych i terminowe regulowanie płatności. Każdy z tych trzech warunków powiązany jest ze zniżką w wysokości ok. 5 zł. Prezes UOKiK w toku prowadzonych postępowań ustalił, że cena usług uwzględniająca te rabaty jest prezentowana jak cena standardowa, co może wprowadzać w błąd.



Postępowanie UOKiK wobec Vectry i Multimedia Polska



- Konsumenci powinni już w przekazie marketingowym lub na początku telefonicznej rozmowy sprzedażowej otrzymywać jasną i czytelną informację o tym, ile zapłacą za usługę i jakie są ewentualne warunki tej ceny. Jeśli przedsiębiorcy podają cenę uwzględniającą rabat, powinni to jasno komunikować poprzez wskazanie także rodzaju rabatu i jego wysokości - poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Będą kary dla operatorów kablowych?



Postępowanie dotyczy także rabatów oferowanych przez Vectra i Multimedia Polska konsumentom, którzy nie opłacają rachunków w terminie bądź mają zaległości w płatnościach, podwyższają kolejne faktury o wartość rabatu, który był uwzględniony w cenie oferty dotyczącej internetu stacjonarnego. Podkreślono również, że rabat można odzyskać dopiero po uiszczeniu zaległych i aktualnych płatności.



W ocenie prezesa UOKiK utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie może mieć charakter kary umownej. Tymczasem, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych.

Vectrze i Multimediom Polska grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
erka

Miejsca

Opinie (37) 1 zablokowana

  • Omijajcie tą firmę szerokim łukiem (10)

    Ich oferta jest bez znaczenia przy podpisywaniu umowy .Podpisałem nową umowę w styczniu a 3 miesiace pozniej od kwietnia podniesli mi cene o niby inflacje 15%. Bo mają jakaś klauzule inflacyjną. Ceny jakie proponują nie mają zadnego realnego znaczenia bo po chwili i tak doliczają sobie nowe ceny z kosmosu. Nie polecam jesli macie jakiś wybór to szukajcie u konkurencji jesli mają pewnosc ceny przez okres umowy

    • 125 1

    • Dokładnie - mam tak samo. Super hiper oferta ale wstawili sobie klauzulę i po 2 miesiącach podnieśli stawkę o "inflację" z kosmosu. Ostatnia umowa z tymi dziadami.

      • 17 1

    • (1)

      Też tak miałem, umowa na 2 lata podpisana w grudniu '23 a w marcu '24 podwyżka o 15 zł. To jest zwykłe chamstwo i nie zamierzam przedłużać z nimi więcej umowy (a klientem jestem od 10 lat).

      • 19 2

      • Mam podobnie na dwóch mieszkaniach w jednym mam multimedia a w drugim UPC i widzę różnicę w multimedia ciągle podwyżki , awarie , a UPC stała cena i 1 awaria na 3 lata.

        • 0 0

    • Mulitmedia (1)

      Popieram ! Podwyższają jak im pasuje !

      • 10 1

      • To i tak lepiej jak we francuskiej firmie UPC/Play

        • 2 2

    • Pis pozwolił na klauzule inflacyjne (2)

      Oni są zawsze przeciwko ludziom

      • 8 12

      • Tusk już odpowiada za największe podwyżki cen prądu, gazu i energii (1)

        w historii Polski, a swoje rządy zaczął od dramatycznej podwyżki podatków za żywność, ale widzę sekta j***ćpisów nadal w formie XD

        • 10 10

        • Doucz się kolego o bez chociaż minimalnej wiedzy ekonomicznej nie pisz głupot

          • 2 4

    • Omijam szerokim łukiem... ale UPC/Play

      Nie dość że nie mają dekodera na którym można nagrywać (tylko w chmurze, co UPC/Play po czasie automatycznie kasuje, poza tym większości kanałów w ogóle nie można nagrywać), to jeszcze ciągle zmiany na gorsze i podwyżki!

      • 6 1

    • Niby tak, ale czasem oni jedyni mają w danym miejscu ofertę.

      • 3 1

  • a co z klauzulą inflacyjną w Vectrze? (1)

    • 27 0

    • a co z tymi innymi wyrokami UOKiK?

      były wyroki za bezpodstawne podnoszenie stawek i cisza. odwołali się i wygrali, czy co?

      • 5 0

  • Wielu znajomych współczuło mi pracy za psi grosz na infolinii pewnego fioletowego operatora telekomunikacyjnego(kultowe miejsce w biurowcu przy ul. Kołobrzeskiej), gdy 8 lat temu pracowałem tam za studenta.
    Obrywało mi się za wszytko, klienci wkurzeni, że hej!
    Jednak to co muszą teraz przechodzić konsultanci Vectry(klauzule inflacyjne) to aż nie chce sobie wyobrażać...

    • 25 2

  • Za chopina niech sie wezma (1)

    Ci w ogóle robią co chca

    • 7 0

    • Za UPC-Play należące do międzynarodowego funduszu który skubie Polaków

      Niech się w końcu wezmą, a nie UOKiK Tuska tylko polskie firmy nęka!

      • 2 3

  • Widać, że działem prawnym

    zarządzają tam mało ogarnięte jednostki.

    • 6 1

  • poprzednie wyroki UOKiK (1)

    co się zmini stało? był artykuł za podniesienie stawek bezprawnie i koniec na tym? czy coś wiadomo?

    • 14 0

    • Rekompensaty ?

      W postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki, wprowadzonej przez klauzulę modyfikacyjną, po uprawomocnieniu decyzji UOKiK z Stycznia 2023. Ktoś, coś? Składał, dostał?

      • 2 0

  • Rachunek mi wzrósł o 40% w ciągu 3 miesiecy

    • 11 1

  • To co wyczynia Vectra to skandal. Trzy razy mni przepraszali za naliczania pakietów i przeniesienie umowy. Wały to są

    • 7 0

  • waloryzacja (2)

    W ubiegłym miesiącu została mi doliczona do kwoty którą opłacałam było to 227,24 waloryzacje tej kwoty teraz płacę 253,98 czy to jest uczciwe Czekam aż skonczy mi się umowa i zmienię operatora

    • 41 0

    • Przy takim łajdactwie możesz normalnie rozwiazac z nimi umowę.

      Nie daj sobie wmówić że regulamin usługi jest ponad prawem. Następuje skok ceny to możesz rozwiązać umowę bez konsekwencji. Jechać z dziadami.

      • 3 0

    • Waloryzacja

      Rezygnację trzeba zgłosić miesiąc wcześniej, ja tak zrobiłem po waloryzacji ibyło sporo telefonów że przebiją konkurencję, ale na następną "waloryzację " moich nerwów nie miałem ochoty

      • 0 0

  • Powyżsi operatorzy są gorsi od "bola"

    Który swoje farmazony pociska od rana do wieczora po kilka razy takie same.
    Ja bym to badał....

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane