- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (52 opinie)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (368 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (123 opinie)
- 4 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (36 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (107 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (303 opinie)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec Vectry i spółki Multimedia Polska za działania związane z mylącymi cenami oraz usuwaniem rabatów za zgody marketingowe.
![Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3633/150x100/3633533__kr.webp)
Vectra i Multimedia Polska oferują swoim abonentom rabaty za korzystanie z elektronicznych faktur, wyrażenie zgód marketingowych i terminowe regulowanie płatności. Każdy z tych trzech warunków powiązany jest ze zniżką w wysokości ok. 5 zł. Prezes UOKiK w toku prowadzonych postępowań ustalił, że cena usług uwzględniająca te rabaty jest prezentowana jak cena standardowa, co może wprowadzać w błąd.
Postępowanie UOKiK wobec Vectry i Multimedia Polska
- Konsumenci powinni już w przekazie marketingowym lub na początku telefonicznej rozmowy sprzedażowej otrzymywać jasną i czytelną informację o tym, ile zapłacą za usługę i jakie są ewentualne warunki tej ceny. Jeśli przedsiębiorcy podają cenę uwzględniającą rabat, powinni to jasno komunikować poprzez wskazanie także rodzaju rabatu i jego wysokości - poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Będą kary dla operatorów kablowych?
Postępowanie dotyczy także rabatów oferowanych przez Vectra i Multimedia Polska konsumentom, którzy nie opłacają rachunków w terminie bądź mają zaległości w płatnościach, podwyższają kolejne faktury o wartość rabatu, który był uwzględniony w cenie oferty dotyczącej internetu stacjonarnego. Podkreślono również, że rabat można odzyskać dopiero po uiszczeniu zaległych i aktualnych płatności.
W ocenie prezesa UOKiK utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie może mieć charakter kary umownej. Tymczasem, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych.
Vectrze i Multimediom Polska grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Miejsca
Opinie (37) 1 zablokowana
-
2024-05-14 17:42
By się lepiej zajęli podnoszeniem cen w trakcje trwania umowy.
- 2 0
-
2024-05-14 17:56
Vectra to tragedia
A obsługa po sprzedaży to kompletna porażka, brak chęci wiedzy jakichkolwiek kompetencji. Częste awarie, stara infrastruktura. Dramat, zgroza. I tak lata, nic się nie zmienia
- 21 0
-
2024-05-14 18:48
Vectra w uokik już znana wcześniej
Uokik już też prowadzi sprawę o te nielegalne klauzule inflacyjne, od stycznia, wszytko na stronie uokik jest. Polecam rozpocząć procedury od miejskiego rzecznika konsumentów. A co do usług... Dekoder się wiesza co chwilę, obsługa tylk żeby restart zrobić bo nie są w stanie usunąć usterki dekodera przez pół roku. Ceny podwyższają, ciekawe czy przy deflacji by obnizyli. Banda nieudaczników i oszustów. Konsultanci kłamią przez telefon w różnych sprawach. 20 reklamacji w pół roku i nadal uważają że nie ma podstaw by zerwać umowę z ich winy, a nie mam czasu ani siły żeby po sądach latać.
- 8 0
-
2024-05-14 22:09
UPC/Play (1)
Po likwidacji UPC i przejęciu przez Play nastały trudne czasy dla abonentów tej sieci. Telewizja była w UPC na najwyższym poziomie, w Play jest tylko dodatkiem. Wszak Play to telefonia komórkowa a nie dostarczanie sygnału TV. Przez to kuriozalnie wprowadzają jakieś dziwne dekodery 4 K w których nie ma kanałów 4K , nie można nagrywać programów , nie da się przewijać ich, bo trzeba oglądać reklamy. wszystko jest w chmurze i oglądanie dynamicznych scen np meczów to jakiś żart. Nie da się. A to wszystko za sprawą taniego chyba chińskiego sprzętu i okrojenia bitrate do granic możliwości . Ludzie masowo uciekają z Play, choć wcześniej na UPC narzekali. Nie wiedzieli że może być dużo gorzej .
- 0 0
-
2024-05-15 22:26
W ostatniej chwili zrezygnowałem z przejścia z UPC do Play bo mnie coś tknelo i teraz wiem że odesłanie montera było trafna decyzja. Ciesze się dawnym sygnalem tv a nie zrywNym kilka razu dziennie internetem i stawajacyn obrazem
- 0 0
-
2024-05-14 23:06
Multimedia/Vectra to oszuści !!!!!!!!!!
Podnoszą cenę abonamentu o jakąś opłatę inflacyjną której wcześniej nie było !!!!!!!!!!
przenoście się do innych operatorów. ja tak zrobię za 2 miesiące gdy mi się zakończy umowa!!!- 5 0
-
2024-05-15 09:55
A UPC/Play to dopiero jazda bez trzymanki.
Miałem ostatnio wątpliwą przyjemność zawearcia nowej umowy z Play. Innej opcji nie było, bo tylko Play ma tam światłowód. Ceny - także z uzwględnieniem rabatów. Ale najgorsze jest to, że na fakturze pojawiły się pozycje, o których nie wspominała konsultantka, m.in. opłata za wynajęcie routera. Są to małe kwoty, ale poczułem się oszukany, że mnie nie uprzedzono o dodatkowych kosztach. Po zgodzie na daną ofertę konsultantka uprzedział o kosztach aktywacji, co jakoś przełknąłe, ale o niczym więcej nie powiedziała.
- 11 1
-
2024-05-15 11:37
Telewizja
Uruchomienie telewizji jest koszmarem. Włącza się muzyka, której trudno się pozbyć. Muszę wyłączyć telewizor i po raz drugi powtarzam te same czynności i wtedy, albo uda się wyłączyć irytującą muzykę, albo nie. Czy firma nie może wyłączyć to koszmarne granie. Czekam cierpliwie na koniec umowy i odejdę od tego operatora na zawsze, mimo iż przez wiele lat korzystałam z jego usług. W sprawie muzyki nie zorientowałam się na początku, bo Pan podłączający telewizję wykonał swoją pracę błyskawicznie i pospiesznie odszedł, zanim mogłam coś sprawdzić. Zadzwoniłam raz w tej sprawie do firmy, ale porada, jaką otrzymałam, nic nie zmieniła w tej kwestii. Poza tym, jak już uda się uruchomić program bez muzyki, to zwykle nie wyłączam telewizora, bo boję się koszmarnej powtórki z muzyką.
- 0 1
-
2024-05-15 14:30
Vectr to naciągacze i niesolidna ciągle kłopoty, dałem się nabrać na reklamę z której się wycofali i jakość słaba
- 1 0
-
2024-05-15 14:35
Vectra -STOP!
Oszuści i naciągacze, każda inna opcja jest lepsza.
- 2 0
-
2024-05-15 15:49
Uokik kare naliczy
A ci szubrawcy ściągną to sobie z abonentów. Nieprawidłowości jest dużo więcej, ceny są z kosmosu. Tym się zajmijcie, lokiki od siedmiu boleści.
Dziki kraj.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.