• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W SKM-ce ciaśniej niż dotychczas?

Michał Brancewicz
19 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Czy faktycznie kilka składów SKM zostało okrojonych? Czy faktycznie kilka składów SKM zostało okrojonych?

W godzinach porannego szczytu kolejki SKM są tak zatłoczone, że na niektórych przystankach trudno się do nich wcisnąć. Powodem jest zwiększenie kursów między Pruszczem a Gdańskiem i remont torowiska w okolicach Gdyni.



Czy odczułeś ostatnio zwiększajacy się tłok w SKM-ce?

- Na trasie między Żabianką a Gdańskiem Głównym mam spory problem z codziennym podróżowaniem do pracy – skarży się pani Iwona, nasza czytelniczka. - O godz. 7.25 jedzie pojedynczy skład, o godz. 7.33 dwa składy, a o godz. 7.40 znowu jeden. Wejście do kolejki graniczy z cudem.

Władze Szybkiej Kolei Miejskiej zapewniają, że nie wprowadzały w ostatnim czasie żadnych zmian w kursowaniu pociągów. Przyznają jednak, że sporadycznie - z powodu remontów, prowadzonych w ramach modernizacji trasy z Gdyni do Warszawy - na trasę wyjeżdżają składy różnej długości. Jednak rzadko zdarza się to w okresach największego ruchu.

Czym zatem tłumaczyć nagły tłok, jaki zapanował od niedawna w kolejkach? Powodem może być zwiększona częstotliwość kursowania SKM-ki w godzinach szczytu na trasie Pruszcz Gdański – Gdańsk. Taka zmiana weszła w życie od minionego poniedziałku.

- Podwoiliśmy liczbę połączeń, a że ilość składów mamy ograniczoną, mogło to się odbyć kosztem niektórych pociągów – przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM. - Przeanalizujemy sytuację, by jak najszybciej zoptymalizować długość składów w odniesieniu do natężenia ruchu - dodaje.

Opinie (332) 5 zablokowanych

  • Matko Święta! Co to za problem? (4)

    Każdy kto regularnie korzysta z SKM, czyli jeździ do pracy lub uczelni, ma bilet miesięczny. Tak jest taniej. Chyba, że studiuje zaocznie. Wystarczy zrobić statystykę na podstawie tego: Jaka ilość osób w jakich godzinach na jakich jeździ odcinkach. Logiczne, że to pracy i uczelni jeździ się rano. Wystarczy po po prostu obserwować w jakich godzinach jest najtłoczniej. I po sprawie.

    Ludzie jeżdżą z Gdańska Głównego do Pruszcza Gdańskiego, ale autobusami. Wątpię, aby aż tylu korzystało na tej trasie z SKM, aby warto było zmniejszać ilość pociągów na najbardziej obstawianym odcinku. Jakim jest Gdynia Chylonia - Gdańsk Główny.

    • 1 0

    • (3)

      Ale do Pruszcza jeździ jedna pojedyncza jednostka! Jej wpływ na dzisiejsze kursowanie SKM jest praktycznie taki sam, jaki wywiera ostatnia wichura!

      • 0 0

      • Poważnie? Artykuł sugeruje co innego. (1)

        Ktoś ściemnia.

        • 0 0

        • Zobacz sobie sam. Pismaki bzdury piszą.

          • 0 0

      • A ta jednostka zawraca w Gdańsku Głównym?

        .

        • 0 0

  • Cenzura na trojmiasto.pl? czasy komuny!

    Panie/Pani MB ta sytuacja z skmką jest znana od kilku lat. Tą informacją nie jest odkryta NAWET AMERYKA. Odkryte zostało wielkie nic.
    Nie ciekawy news.

    • 2 2

  • Tylko mieczaki jezdza kolejka (1)

    jak ktos jest kims to ma samochod a nie zadna kolejka Tylko nieudaczniki i kochajacy inaczej jezdza kolejkami

    • 2 10

    • HEHEHE

      to stoj w korkach mieczaku i ogladaj w lusterku swoja gejowska mine

      • 8 1

  • ale to samo było już w lipcu i sierpniu.tlok i rozne sklady

    wiec nie wiem o co nagle halo,jezdze o tych godzinach wlasnie do gdanska glownego i 7.33 jest krotki sklad a 7.40 dlugi albo czasem krotki.Tak sprawa wyglada od kilku miesiecy napewno

    • 3 0

  • kolejka jak zwykle spóżniona (1)

    podrożuję SKM z Gdyni Gł do Gdańska Gł - zawsze mamy opóżnioną metę. Dlaczego pociąg stoi w Stoczni 5 minut? Jeśli musimy przepuścić inne pociągi to niech ktoś wreszcie zmieni rozklad jazdy i potraktuje poważnie godzinę docelowego przybycia na stację Gdańsk Główny.

    • 3 1

    • Pociąg tam nie stoi 5 minut

      Najwyżej 1-2 minuty. A musi stać, bo na Dworcu Głównym w Gdańsku są rozjazdy i pociąg wjeżdżający na stację musi przepuścić ten, który z niej wyjeżdża

      • 0 0

  • SKM do wymiany ! (1)

    Na powyższym zdjęciu środkowy skład czyli ten żółto-czerwony powinein zostać wycofany z eksploatacji gdyż wyjście z tego pociągu sprawia trudność osobom starszym chodzi o brak schodów i wysoki próg w porownaniu z peronem szkoda że władze spółki tego nie dostrzegają :( .

    • 2 2

    • problemem jest niedopasowanie peronu do takiego składu a gwoli ścisłości EW58 jest lepsza od tych stojących po bokach z racji lepszej trakcji bardziej funkcjonalnego wnętrza większej liczby drzwi co w mieście ma wielkie znaczenie to raczej jednostki EN57 i EN71 nie nadają się do aglomeracyjnego ruchu.Zacinające się drzwi to jeden z dowodów na to.

      • 0 0

  • Studenci (1)

    od października dołączyli studenci może to byc powodem tłoku,ale czasem skład niestety jest krótszy zwłaszcza jak jest ze Słupska to niestety tłok jest okropny.Najlepiej sie jeździło latem,bo młodzież na wakcjach.

    • 3 0

    • latem jest tak samo - tłok nie jest mniejszy...

      • 1 0

  • Dodatkowe składy

    Podróżę Skm od kilku lat i nic w tej sprawie się nie robi. I często nie ma miejsc siedzących, ale po cóż by dodać dodakowe składy, przecież podróżni mogą sobie postać. Ważne że pieniądze dostaną ża przejazd.

    • 0 0

  • Ostatni raz jechałem SKMką dobre 10 lat temu. To były czasy.

    Nie raz kolejka była zapchana, ale jeden przedział był prawie pusty z powodu jakiegoś jegomościa cuchnącego niczym skunks. Po meczu Arki Gdynia jechałem kiedyś z powodu tych stadionowych debili z Gdyni do Rumi, godzinę, bo 4 razy był hamulec zaciągany. Raz ktoś rzucił cegłą... Kilka razy cały skład stał z powodu samobójcy. Raz było tak zimno, że tylko staruszki pamiętający Sybir potrafili się odnaleźć. Inn ym razem było tak gorąco w d..., że myślałem, że mi się pali. Obłęd. SKMka to tętnica trójmiejska. A przy okazji wylęgarnia chorób, syf, smród, kiła i mogiła. Zasada nr 1, to było zawsze mycie rąk po wejściu do domu. A w kolejce unikanie przedziałów z kaszlącymi gruźlikami. Zdecydowanie wolę stać w korkach we włsnym aucie, niż wąchać cudzą pachę.
    Może gdyby SKMka była na lux poziomie i bezpieczniejsza (monitoring), to więcej osób wolałoby tak dojeżdżać.

    • 11 3

  • może ktoś wyjaśni co wspólnego mają długości SKM-ek modernizacją trasy do Warszawy?

    Panowie z SKM - pomyślcie o nowym taborze a nie kombinowaniu i reanimacji trupa
    przecież od dawna wiadomo że to co jeździ - nadaje się wyłącznie na złom - a nie na liftingi
    udajcie się panowie choćby do Berlina i zobaczcie jak tam funkcjonuje S-bahn

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane