• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W SKM-ce ciaśniej niż dotychczas?

Michał Brancewicz
19 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Czy faktycznie kilka składów SKM zostało okrojonych? Czy faktycznie kilka składów SKM zostało okrojonych?

W godzinach porannego szczytu kolejki SKM są tak zatłoczone, że na niektórych przystankach trudno się do nich wcisnąć. Powodem jest zwiększenie kursów między Pruszczem a Gdańskiem i remont torowiska w okolicach Gdyni.



Czy odczułeś ostatnio zwiększajacy się tłok w SKM-ce?

- Na trasie między Żabianką a Gdańskiem Głównym mam spory problem z codziennym podróżowaniem do pracy – skarży się pani Iwona, nasza czytelniczka. - O godz. 7.25 jedzie pojedynczy skład, o godz. 7.33 dwa składy, a o godz. 7.40 znowu jeden. Wejście do kolejki graniczy z cudem.

Władze Szybkiej Kolei Miejskiej zapewniają, że nie wprowadzały w ostatnim czasie żadnych zmian w kursowaniu pociągów. Przyznają jednak, że sporadycznie - z powodu remontów, prowadzonych w ramach modernizacji trasy z Gdyni do Warszawy - na trasę wyjeżdżają składy różnej długości. Jednak rzadko zdarza się to w okresach największego ruchu.

Czym zatem tłumaczyć nagły tłok, jaki zapanował od niedawna w kolejkach? Powodem może być zwiększona częstotliwość kursowania SKM-ki w godzinach szczytu na trasie Pruszcz Gdański – Gdańsk. Taka zmiana weszła w życie od minionego poniedziałku.

- Podwoiliśmy liczbę połączeń, a że ilość składów mamy ograniczoną, mogło to się odbyć kosztem niektórych pociągów – przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM. - Przeanalizujemy sytuację, by jak najszybciej zoptymalizować długość składów w odniesieniu do natężenia ruchu - dodaje.

Opinie (332) 5 zablokowanych

  • Co mi tam SKM - ja jezdze do pracy duzym czarnym samochodem z

    przyciemnianymi szybami i antenką CB-Radio, siedze na zderzakach, wyprzedzam na przejsciach, wpycham sie na chama, trabie jak ktos sie na jezdni mnie nie slucha, nikt mi nie podskoczy i dlatego jestem 1szy w pracy

    • 2 4

  • Przyznaję, że nie czytałem komentarzy

    Może się powtórzę, ale gdy coś (SKM) jest zatłoczone to daje się więcej składów, gdy to nie pomoźe, więcej wagonów w składzie. Gdy tego mało (analiza celowa) trzeba zbudować nową trasę. Tak sobie wyobrażam rozwój przez ewolucję :)

    pozdro dla:
    PKP Intercity
    PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście
    PKP Polskie Linie Kolejowe
    PKP Energetyka
    Telekomunikacja Kolejowa
    PKP Cargo
    PKP LHS
    PKP Informatyka
    KGB
    WSI
    CBŚ
    i
    CBA

    • 3 4

  • Wcześniej...

    Zdarzyło mi się parę razy przejechać SKMką będąc w Gdańsku no i nie wspominam tego mile. Tam zawsze jest tłok i nie ma o czym gadać. Niech zainwestują w nowe "wagony".

    • 0 1

  • więcej sprinterów

    przydałoby się więcej sprinterów. 2 w ciągu dnia to raczej nic.
    jeżdżę codziennie z sopotu do gdańska do pracy. i niestety przechodzę codziennie mękę ok. 7:30.

    • 4 0

  • o 6 rano skm do slupska tez jedzie z jednym skladem masakra

    • 1 0

  • Chcecie wiedzieć dlaczego jest taki tłok w SKM-kach?

    Odpowiedź brzmi: studenci. Jeżdżę z Gdańska Głównego i obserwuję, że na Politechnice, we Wrzeszczu i na Przymorzu wsiada najwięcej osób.
    Wystarczy obciąć nabór na studia i będzie spokój. Nie każdy jełop po maturze musi być studentem.

    • 2 5

  • do kolejek SKM nie powinno się wpuszczać kuciapek w białych kozakach, a Renoma powinna je wyrzucać z kolejki na najbliższej

    stacji

    • 5 0

  • Skm ?? (2)

    Najlepsze jest to ze kupują Nowe składy a prawie wszystkie sa pogryzdane . Moje Pytanie jest takie po co kupowac nowe składy ? Gdzie jest SOK ? Jak chodzi o Skm jedno składowe to po co oni wógule je puszczają ?? Jak i tak nikt nie wejdzie do nich bo są zapchane.

    • 1 0

    • SKM NIE KUPUJE NOWYCH SKŁADÓW (1)

      nie kupili nowego pociagu od jakichś 18 lat. Oni udają, że są nowocześni i rzeźbią w g. remontując te stare kurniki

      • 0 0

      • Lepiej odnowić to co jest niż kupić 4 sztuki a pozostałe 60 niech straszy w czym ogromną zasługę mają sami pasażerowie.Gdyby nie te bazgroły wewnątrz składów jechałoby się nimi znacznie przyjemniej

        • 0 1

  • Skm ma pasazerow w........

    wystarczy ze zaplaca za bilet miesieczny ,a potem to juz ich mozna wozic jak bydlo stloczonych w wagonach.niech sobie czekaja po pol godziny na kolejke w niedziele rano.....

    • 1 0

  • Jaki problem?? (4)

    Mamy wiec następującą sytuacyę: W godzinach szczytu tłok, a "normalnie" luzy jak na Syberyi. Gdyby było prywatne, to w szczycie jeździłyby co 2 minuty a poza- odpowiednio rzadziej dla natężenia ruchu (Oczywiście dużo szybciej!)... O państwowe NIKT nie będzie dbał. A jeśli by jako prywatne padło- to znaczy, że widocznie nie było takie potrzebne. A teraz?? Bilety drogie, pociągi OBLEŚNE, porządek w środku żaden, na przystankach nie lepiej, automaty nie działają, konduktorzy nieprzyjemni, całość niepunktualna, rozkłady niedopasowane do potrzeb (a tak naprawdę wzięte z kosmosu. Pewnie jakiś urzędnik na chybił trafił obstawiał godziny). I na deser: do wszystkiego jeszcze dopłacamy w podatkach ... Jeśli ktoś cały czas wierzy w zbawczą moc "państwowego", to niech powie mi, że SKM to prężna i wspaniale działająca instytucya.

    • 0 2

    • (3)

      w porównaniu do innych spółek kolejowych działa dobrze.Opóźniania na trasie rzadko przekraczają 2-3 minuty wskaż mi autobus trolejbus czy tramwaj mający w szczycie tak małe opóźnienie.Rozkład jest dopasowany do potrzeb od rana dio wieczora na głównym odcinku trasy czyli między Gdańskiem a Gdynią jest 7-8 minut i między szczytem to wystarcza w pociągu jest luz są wolne miejsca maksymalne zapełnienie dotyczy ledwo pewnego odcinka czasu między godziną 7 a 8 i trudno oczekiwać że na tę godzinę półtorej wystawi się nie wiadomo ile składów tymbardziej że w ciągu dnia wszystko co jest sprawne jeździ.Zajezdnia w Cisowej jest pusta.Prywatne nie będzie jeździło co dwie munuty bo nie ma takiej potrzeby.Żeby skrócić rozkład wystarczyłyby takie składy jak ten na zdjęciu po środku.Jednego dnia na trasie Cisowa-Przymorze pojechała 7 minut prędzej niż rozkład i odrobiła 7 minutowe opóźnienie bo ma lepsze przyspieszenie do rozkładowej prędkości niz żółto niebieskie składy.

      • 1 0

      • a kogo to obchodzi że zajezdnia jest pusta (2)

        mieli tyle lat na dokupienie składów. A w szczycie co 8 min. to za mało

        • 1 1

        • (1)

          a czy ty możesz zrozumieć że 1 nowa jednostka kosztuje ok 20 mln zł czy taka oczywistość jak brak środków ci coś mówi?Ludzie to barany sami zapychają wejścia nie wchodzą dalej do środka nie umieją wykorzystać przestrzeni która jest.W Japonii by to bydło siłą wepchnęli specjalni upychacze i by się nauczyli racjonalnie wykorzystywać przestrzeń.Sporo by mogły zrobić firmy i instytucje ale nie wszystkie szkoły uczelnie zakłady pracy muszą na jedno kopyto zaczynać o 8 a po 9 i 10 w składach jeżdżących do Gdyni Głównej jest bardzo dużo wolnych miejsc siedzących.Ludzie chcieliby wszystko na raz pociągi perony a to są miliardowe sumy i nikt nie ma tyle pieniędzy żeby wszystko zrobić na raz.Może warto samemu nie śmiecić tymi metrami i ulotkami albo łaskawie schylić się i wrzucić takie coś do śmietnika.Postawa roszczeniowa mi się należy a sam mogę zanieczyszczać niszczyć itd.W trolejbusach jest podobnie po 7 i po 14 do wielu nie wsadziłoby się nawet szpilki ale po godzinie dwóch jest pusto i nikt nie będzie marnował pieniędzy na puste przebiegi.Zazwyczaj duży tłok dotyczy jednego kierunku rano kierunek Gdańsk po południu Gdynia i dalej a w przeciwną stronę kursują średnio zapełnione pociągi.

          • 1 0

          • to się te niepotrzebne pociągi pozaszczytowe zdejmuje.

            proste i naturalne dla wszystkich poza skm.A argument o kasie jest śmieszny. Przez tyle lat można było zapewnić sobie finansowanie. Choćby z UE. Albo kupic używki z zachodu- o niebo lepsze niż te nasze trupy z konstrukcją przedwojenną

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane