• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W SKM-ce ciaśniej niż dotychczas?

Michał Brancewicz
19 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Czy faktycznie kilka składów SKM zostało okrojonych? Czy faktycznie kilka składów SKM zostało okrojonych?

W godzinach porannego szczytu kolejki SKM są tak zatłoczone, że na niektórych przystankach trudno się do nich wcisnąć. Powodem jest zwiększenie kursów między Pruszczem a Gdańskiem i remont torowiska w okolicach Gdyni.



Czy odczułeś ostatnio zwiększajacy się tłok w SKM-ce?

- Na trasie między Żabianką a Gdańskiem Głównym mam spory problem z codziennym podróżowaniem do pracy – skarży się pani Iwona, nasza czytelniczka. - O godz. 7.25 jedzie pojedynczy skład, o godz. 7.33 dwa składy, a o godz. 7.40 znowu jeden. Wejście do kolejki graniczy z cudem.

Władze Szybkiej Kolei Miejskiej zapewniają, że nie wprowadzały w ostatnim czasie żadnych zmian w kursowaniu pociągów. Przyznają jednak, że sporadycznie - z powodu remontów, prowadzonych w ramach modernizacji trasy z Gdyni do Warszawy - na trasę wyjeżdżają składy różnej długości. Jednak rzadko zdarza się to w okresach największego ruchu.

Czym zatem tłumaczyć nagły tłok, jaki zapanował od niedawna w kolejkach? Powodem może być zwiększona częstotliwość kursowania SKM-ki w godzinach szczytu na trasie Pruszcz Gdański – Gdańsk. Taka zmiana weszła w życie od minionego poniedziałku.

- Podwoiliśmy liczbę połączeń, a że ilość składów mamy ograniczoną, mogło to się odbyć kosztem niektórych pociągów – przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM. - Przeanalizujemy sytuację, by jak najszybciej zoptymalizować długość składów w odniesieniu do natężenia ruchu - dodaje.

Opinie (332) 5 zablokowanych

  • wychodzi że same buraki w 3mieście (1)

    nie sądze aby ktos z szefostwa skm-ek jeździł nimi albo korzystał z jakichkolwiek badań dotyczących komfortu podróżnych, składy od dawna nie są dopasowane do potrzeb i trudno nawet zgadnąć od czego zależy ich wielkość.burak organizator ale i buractwo w środku - zamiast przykładow poczytajcie wcześniejsze opinie - ale taka juz ta nasza POLSKA jest i polacy :(

    • 1 2

    • krótsze zwykle jeżdżą na trasie Gdynia Chylonia/Główna Gdańsk Główny oraz do Pruszcza z Gdańska

      • 0 0

  • Ja na poranny tłok w SKM mam bardzo skuteczny sposób, zazwyczaj jem na śniadanie ząbek czosnku, kiełbasę jałowcową itp. (1)

    Wiadomo, to działa, przyznać się muszę , że nie raz zdarzyło mi się puścić gazy, co potęgowało efekt, od razu robiło się luźniej

    • 5 0

    • A ja mam alergię i nie czuję zapachów

      • 0 0

  • więcej tras (pruszcz gdański) (2)

    A SKŁADÓW TYLE CO PRZED I CAŁA TAJEMNICA.

    • 1 0

    • (1)

      w godzinach szczytu na trasie są 52 składy ale Ty o tym nie wiesz....

      • 0 0

      • muszą być jakieś rezerwy taborowe w razie róznych sytuacji.Od całej liczby ponad 60 składów trzeba odjąć te oczekujące na naprawy rewizyjne przewidziane prawem które po przejechaniu odpowiedniego dystansu nie mogą wyjechać bez rewizji a taka rewizja trwa parę ładnych tygodni.

        • 0 0

  • No jest masakrycznie:-(

    ale przynajmniej mozna poobmacywac mlodych chlopakow...

    • 0 2

  • połowa biedy tłok... (5)

    Da się przeżyć z torebką między stojąc na jednej nodze ale ludzie.... błagam MYJCIE SIĘ! Mamy 21 wiek, bieżącą wodę w domach i antyperspiranty. Napawdę nikt wam nie każe się codziennie kąpać, dorosłemu człowiekowi wystarczy 1,5l wody żeby się namydlić i spłukać, troszkę dezodorantu (nawet z biedronki!) i witamy w pociągu!!! A nie że potówką jedzie, włosy tłuste, jak się stoi w takim ścisku i się ma taką osobę pod nosem... nie no mi się chcę po prostu wymiotować.
    Osobiście najbardziej bawią mnie te "rozkłady jazdy" w pdf.-ach. Te są na 12,15,17 paźdź. tamte na 11,14,20,26 jeszcze inne na weekendy potem jeszcze że "zmiany kursów niektórych pociągów" ale ogólnie to jest rozkład od 4 października do 10 listopada ale też są też jeszcze kolorki że ten a ten pociąg kursuje w dni parzyste, tamten tylko wolne od pracy, inny kiedy jest pełnia księżyca i następny w dni kiedy lecą "Barwy szczęścia"...

    • 7 0

    • Kiedys obok mnie shaftowała się taka jedna niunia, nie wiedziałem o co jej chodzi, pewno to jakaś twoja koleżanka, a prawda

      jest taka, że jak wracam po robocie ze stoczni to mam wszytko w d...... szczególnie takie wrażliwe paniusie

      • 1 0

    • (2)

      jest remont w Sopocie i na Wyścigach a prace na torach odbywają się w weekendy gdyby nagle wyjechała koparka i zajęła tor w szczycie to ciekawe co by było mówione.

      • 0 0

      • skoro remont jest tylko w weekend, to dlaczego w tygodniu się pociągi spóźniają? (1)

        zawsze jakaś wymówka się znajdzie. A prawda jest taka, że nikt juz nad tym nie panuje. Kiedys te kolejki były przynajmniej punktualne

        • 0 0

        • ponieważ na odcinku Wyścigi-Sopot są roboty torowe spowodowane montażem nowego systemu sterowania ruchem żeby dla was barany pociągi jeździły częściej niż obecnie jest to możliwe jest ograniczenie prędkości i uciekają czasem 2-3 minuty z tego powodu poza tym jeśli ludzie ładują się 3 minuty do środka to trudno żeby było punktualnie.Za 3 minuty to już odjazd z kolejnej stracji powinien być.Na wymianę pasażerów w rozkładzie jest ok pół minuty czasu przed niektórymi stacjami pociągi zwalniają z uwagi na liście leżące na torach sam byłem świadkiem jak jeden pociąg prawie wyjechał przodem poza peron w Orłowie bo wpadł w poślizg na tej mazi i nie mógł się zatrzymać.

          • 0 0

    • Długo się tak nie usmiałem:D:D:D

      • 0 0

  • Nie oszukujmy się SKM to rodzaj transportu, z którego korzysta głównie plebs i biedota, wiec jacy pasażerowie taki wygląd (5)

    pojazdów

    • 5 8

    • nie uogólniaj.

      • 1 0

    • A ja mimo, że jeżdzę SKM to zgodzę się z Tobą.

      Gdybym miał wybierać samochód, a SKM to wybrałbym samochód.
      No i prawda, że jacy pasażerowie - taki wygląd SKM. Przecież to właśnie oni niszą te kolejki...

      • 1 2

    • A my mamy samochód i jeżdżę SKM (1)

      Dlaczego? Samochód jest dobry, żeby przewieźć tygodniowe zakjupy albo jechać na wakacje, ale do pracy się nie sprawdza. Korki, nerwy, długi czas przejazdu... a w SKM książkę mogę poczytać

      • 2 0

      • Klasyczny niedzielny kierowca

        • 0 2

    • to całe szczęście, że nie jeździsz skm-ą, pewnie zabierałbyś dwa miejsca

      • 1 0

  • trzeba sobie tak radzić w życiu (1)

    by zapewnić sobie tak podstawowy luksus jak samochód i nie mysleć o takich błachych sprawach. Grzany fotel, muzczka w i droge a nie smórd i grzyb w zimnej skmce.

    • 1 1

    • raczej nie jeździsz autem do/po Gdańsku jeśli takie rzeczy piszesz

      • 0 0

  • (2)

    to przez studentów tak ciasno w kolejkach

    • 2 3

    • wszyscy jeżdżą kolejką...

      • 0 0

    • dokładnie, potworzyło się mnóstwo tych wyższych szkół lansu i balansu, gawiedź buja się z rana kolejkami za pół darmo, do

      roboty nieroby

      • 2 0

  • SKMka co 7 minut (3)

    nie wiem czemu tak narzekacie... SKMka kursuje co 7 minut
    a czas jazdy z Gdańska do Gdyni zajmuje około 35 minut.
    nikt wam nie karze jeździć pociągami... możecie jechać samochodem i stać w korkach przez półtorej godziny... a tu często są pretensje o 10 minut spóźnienia...
    jako student spędzam bardzo dużo czasu w SKMce... można powiedzieć że to mój drugi dom :D jest najlepszym środkiem komunikacji jeśli chodzi o trójmiasto...

    • 3 0

    • to jeszcze musisz się wiele douczyć (2)

      takt 7 min to za wolno, a 35 min na takim krótkim odcinku to skandalicznie wolno.

      • 0 0

      • (1)

        przy takich krótkich odcinkach między stacjami nie podniosą prędkości szlakowej jedynie składy z mocnym kopytem pozwoliłyby skrócić czas o ok 10 minut na trasie Wejherowo-Gdańsk.To jest pociąg podmiejski a nie ekspresowy

        • 1 0

        • to jest pociąg miejski. Przynajmniej między Gdy i Gda

          niech kupią nowe składy z większą ilością drzwi i podłogą na wysokości peronu. To wymiana pasażerów potrwa dużo krócej. A odcinki wcale nie są krótkie. Tylo to wszsytko jest nieźle zacofane w technice.

          • 0 0

  • SKM (8)

    Z przykrością stwierdzam, że 3miejska SKM pozostawia wiele do życzenia. Tabor jest stary, głośny, estetycznie odrzuca (mowa o tej niezmodernizowanej partii), podobnie jak perony - zarówno te stare jak na Żabiance (przystanek kategorii Z) lub te jak w Oliwie mający się do tego który stoi w sąsiedztwie - dla pociągów dalekobieżnych - jak pięść do oka. Ale przecież nie ma byc ładnie - ma być funkcjonalnie jak mówią włodarze SKM. Ciekaw jestem czy tym samym kryterium kierują się Ci ludzie kupując dla siebie samochody. Niedługo ta linia bedzie składać sie na Kolej Metropolitalną (jesli się nie mylę, choć wcale nie będę zaskoczony jesli SKM pozostanie osobną instytucją - w tym kraju mnoży się byty nad rzeczywiste potrzeby), ale jest to nazwa grubo na wyrost - dwie linie (lub jedna) nie ma prawa się tak nazywać. Metropolie, mają ich naście, swietnie skomunikowane zarówno w obszarze samych miast-centrów jak i z rozlanymi wokół nich suburbiach. Na południowym wschodzie Gdanska powstają liczne osiedla, z czasem Pruszcz oraz mu podobne miasta pod Gdańskiem (analogicznie Gdynia z Rumią, Redą, itp.), ciekawe czy ktos z miejskich decydentów zadał sobie trud refleksji nad tym czy bedzię to wymagac planowania kolejowej (komunikacyjnej) infrastruktury przyszłości, np. węzły kolejowo-przesiadkowe, etc. Planowane Młode Miasto - jak ma ono stac się osrodkiem biznesowo-kulturaln-rozrywkowym skoro teraz znaczna część mieszkanców Gdansk (i 3miasta) ignoruje Stare Miasto. Jak mieszkaniec Osowy, czy osiedla Kolorowego ma tam dotrzeć? Dla mnie jest to pytanie bez odpowiedzi. Życzę Gdanskowi, 3miastu, woj. pomorskiemu mniej miernot w administracji, więcej aktywności i zainteresowania mieszkańców.

    • 6 0

    • Światem rządzi Pieniądz (1)

      może chcemy za dużo na raz??
      patrząc nie tak daleko wstecz widzimy przecież że zostały zakupione nowe składy, wyremontowali peron w Gdyni, Oliwie, teraz robią w Sopocie i na Wyścigach...
      wiadomo że wszystkim nam się marzy aby SKMka była jakąś swego rodzaju wizytówką dla turysty zwiedzającego 3miasto ale rzeczywistość jest taka że świat się kręci wokół pieniądza... Niestety mało w dzisiejszych czasach społeczników którzy chcieliby zadbać o inny wizerunek SKMki niż jest dotychczas... Większość dba o własny portfel - gdzie i jak można wyssać jak najwięcej kasy...

      • 1 0

      • nowe składy? bredzisz

        • 0 0

    • O czymś zapomniano (4)

      Zapomniałeś o czymś - rozkłady jazdy, z trudem je odczytuję, turystom zwłaszcza zza granicy współczuję, ale jeśli spore sumy wydawane są na promocję miasta (za granicą) to brakuje pieniędzy na ich tłumaczenie i czytelne zredagowanie. Poza tym częstotliwość kursowania - wieczorem odechciewa się korzystać z SKM. Przykład mozna czerpać w tym względzie z Warszawy - rozkłady jazdy metra układa się tak by nie dbać o to kiedy chce się z niego skorzystać. W szczycie jeździ co 3 minuty, poza 5-6. Idziesz na stację i wiesz że zaraz nadjedzie. Z SKM ryzykujesz wejście na minę.

      • 3 0

      • (3)

        a jaka jest potrzeba częstego kursowania wieczorem skoro wiara się rozsiada i za Gdynią Główną krótka jednostka jest późnym wieczorem pustawa a jak jedzie dwuskład to w drugim zostają sami zapaleńcy a cała ciżba ciśnie się do pierwszego przedsionka za kierownikiem pociągu bo się boją.W Wejherowie znaleźli jakiś czas temu pobitego do nieprzytomności.Dobrze że jest tłok to wtedy jest bardziej bezpiecznie nie ma takich deastacji wagonów.Nie można porównywać Warszawy do Trójmiasta.Warszawa to centrum kulturalne a Trójmiasto jest w zgodnej opinii nudnawą rozrywkową pustynią i taka jest prawda.SKM to kolej a metro to metro poza szczytem ok 10-11 pociągi na odcinku Gdańsk-Gdynia Gł są pustawe bo częstotliwość wynosi 7 minut a więc często jak na kolej a gtłok dotyczy dosłownie kilku godzin w ciągu dnia.Rozkłady są dostępne nie trzeba o północy iść na peron wiedząc że pociąg będzie po 1.

        • 1 2

        • kursy wcale nie muszą być relacji Gdańsk - Księżyc (1)

          niech okroją je do Gdańsk - Gdynia i nie będą puste jeździć za Gdynią. Proste

          • 0 0

          • właśnie w ciągu dnia pełniejsze są te jeżdżące do Wejherowa bo tam częstotliwość wynosi 15 lub 30 minut bo niektóre pociągi jadą tylko do Rumi bądź tylko do Redy.Te jeżdżące do Gdyni są pustawe już od Sopotu

            • 0 0

        • Odpowiedź

          Jak ma kultura do problemu SKM? Nie potrafię znaleźć powiązania.
          Piszesz że ok.10-11 pociągi kursuje co 7 min. - to nie dotyczy wieczora z pewnością. Jeśli chodzi Ci o dzień to bardzo dobrze i nie twierdzę w tej sytuacji że jest to źle. We wspomnianej Warszawie składy metra też są nabite tylko w godzinach szczytu. Jeśli poza nimi można wygodnie przemieszczać się z mejsca na miejsce to tylko się cieszyć. Co do kolejek podmiejskich to bazując na daych socjologiczno-demograficzych można oszacować jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie na kolej jako środek transportu. Do tej pory dbano o to zapewnić obywatelom pewne (komunikacyjne) minimum. Zastanawia mnie czy ktoś władz samorządowych (zwłaszcza wojewódzkich) i samej SKM doszedł do tego że ludzie coraz liczniej zamieszkują na peryferiach dużych miast i że w przyszłości będą musieli dojżdżać do pracy i nie tylko. Szkoda że w że w naszym kraju w przeciwieństwie do anglosasów, nie mówiąc już o skandynawach, priorytetem nigdy nie był komfort życia obywateli. Ta myśl zaczyna dopiero raczkować, ale nie pewności że w pełni się rozwinie. Co gorsza widzi to też wielki biznes. Brak wyraźnych, silnych biznesowo-administracyjnych centrów jest oznką słabości miasta.

          • 0 0

    • nie rozumiem zarzutu w sprawie Oliwy Oliwa dalekobieżna jest własnością PKP PLK a SKM nie ma z tym nic wspólnego.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane