• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Sopocie w jednym kierunku

on
16 września 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Od soboty zmienia się organizacja ruchu drogowego w Dolnym Sopocie. Wprowadzony zostanie jeden kierunek ruchu - w stronę Gdyni - na ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Chopina. Władze miasta chcą w ten sposób ograniczyć ruch tranzytowy przez uzdrowiskową część miasta.

Konsekwencją wprowadzenia ruchu jednokierunkowego będzie wydłużenie trasy przejazdu Dolnym Sopotem z Gdyni do Gdańska, co ma zniechęcić kierowców, którzy wybierali do tej pory tą trasę, żeby przejechać przez Sopot. Od soboty trzeba będzie objechać jednokierunkowy odcinek ulicami Sobieskiego i Kościuszki. W związku z tym, że na tych ulicach ruch się zwiększy, zaplanowano budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Chopina i ul. Kościuszki oraz ul. 3 Maja i ul. Sobieskiego. Na ul. Sobieskiego, w zależności od oceny bezpieczeństwa ruchu drogowego, po ustabilizowaniu się nowych warunków, przewiduje się możliwość wprowadzenia fizycznych elementów uspokojenia ruchu, np. wyniesienie przejść dla pieszych, azyle, progi, miejscowe zawężenie przekroju jezdni.

- Dzięki zmianie organizacji ruchu nastąpi dwukrotne zwiększenie liczby miejsc postojowych - co korzystnie wpłynie zarówno na obsługę ruchu turystycznego, ze względu na niewielką odległość od plaży, jak i na dostęp do handlu i usług w tym rejonie - oraz znacząca poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego pojazdów i pieszych - szczególnie dzieci mieszkających pomiędzy ul. Grunwaldzką i Al. Wojska Polskiego, przechodzących przez ul. Grunwaldzką w drodze do szkół - wymienia zalety nowego rozwiązania biuro prasowe sopockiego magistratu.

Wprowadzana zmiana organizacji ruchu to próba rozwiązania problemu, jakim jest duże natężenie ruchu w Dolnym Sopocie. Liczba samochodów przejeżdżających ul. Grunwaldzką w obu kierunkach sięga niemal 18 tys. pojazdów na dobę, w porze szczytu popołudniowego jest to ok. 1450 pojazdów na godzinę. Z przeprowadzonych w kwietniu 2004 badań ruchu drogowego wynika, że 1/3 samochodów przejeżdżających codziennie Dolnym Sopotem to ruch tranzytowy. Największy ruch tranzytowy przekracza 60 proc. ogólnej liczby pojazdów w godzinach porannych na ul. Bitwy pod Płowcami w kierunku Gdańska oraz w godzinach przedpołudniowych na ul. Haffnera w kierunku Gdyni.

- Starania przeniesienia ruchu tranzytowego na Al. Niepodległości są zgodne z prowadzonymi od wielu lat działaniami zwiększającymi przepustowość Al. Niepodległości - tłumaczą przedstawiciele UM w Sopocie. - Stopniowo wprowadzana jest sygnalizacja akomodacyjna dostosowująca długości faz do natężenia ruchu, wykonano przejście podziemne likwidujące sygnalizację wcześniej rozbijającą koordynację, wykonano sygnalizację wraz z modernizacją skrzyżowania Al. Niepodległości i ul. Haffnera. Zmniejszenie natężenia ruchu ulicami Bitwy pod Płowcami i Grunwaldzką jest też konieczne ze względu na emisję spalin stanowiących główne zanieczyszczenie powietrza w strefie A uzdrowiska.
on

Opinie (217)

  • Dolny sopot

    Po tych ruderach w dolnym sopocie, po których spływają spróchniałe werandy, nawet by nie było żalu. Dziarscy develpoerzy odbudują to troche w innym miejscu ;-))

    • 0 0

  • Moim skromnym zdaniem zmiany, które wymyślił Sopot są całkowicie nieodpowiedzialne. Jaki skutek zamknięcie jednego kierunku w Sopocie przyniesie dla układu komunikacyjnego całego miasta widać w chwili obecnej na przykładzie zamknięcia ul. Bitwy pod Płowcami. Takiego korka jaki jest przed Czyżewskiego w Gdańsku już dawno nie było. Prawda jest taka, że cały bajzel wywołany zmianami poniesie Gdańsk (choćby wzrost pojazdów skręcających w Pomorską z blokowaniem kierunku na wprost). Trzeba zresztą pamiętać, że nie tylko ruch tranzytowy zostanie wywalony na Niepodległości. Ciekawe, gdzie pomieszczą się pojazdy chcące skręcić w Podjazd i Kościuszki jak pasy dla lewoskrętów są tam takie krótkie. W Gdyni też chcieli zamknąć Świętojańską, ale analizy ruchu wykazały, że Władysława IV tego nie przeniesie. Ciekawe, czy Sopot pomyślał, żeby sprawdzić jakie konsekwencje niosą takie pomysły.

    • 0 0

  • Wydaje mi sue,że dla Sopotu nie ma innej alternatywy jak poprowadzic dodatkowa nitke .I niestety wszystko wskazuje,że musiałaby przebiegac tam gdzie są tereny zielone rejonu Górnego Sopotu.Wiem,że narazę sie paru osobom,jednak inną alternatywą jest chyba tylko pobudoanie na palach betonowych przebiegajacej nad Al.NIepodległości nowej jezdni.
    Prawda jest taka,że Sopot jest zakorkowany i planowane ograniczenia w ruch dotyczace Dolnego Sopotu sytuacje na Alei tylko pogorszą.Mżonka jest zakładanie,że kierowcy będą częściej kożystali z Drogi Obwodoweponiewaz nadkładaja drogi.Nawet kosztem wiekszych korków opłaca sie przeleciec przez Sopot Aleją niż Obwodnica.

    • 0 0

  • rudera to jest to co masz w głowie chłopczyku
    przejdź sie grunwaldzką i popatrz uwaznie
    zyczyc nalezy ościennym gołodupcom takich ruder jak ta na rogu grunwaldzkiej i parkowej
    dom budowany 100 lat temu techniką szypułkową gosciu nawet sam nie wiesz z czym obcujesz:(((

    • 0 0

  • Pieknie slicznie..numer roku!!

    Pieknie slicznie numer roku!!.Mieszkam na chopina..juz ruch jest nie do zniesienia..teraz wprowadzenie sygnalizacji swietlnej spowoduje gigantyczne korki..jest to pierwsza ulica od aleji niepodleglosci łaczacej dolny sopot.Ponadto jest stała trasa karetek pogotowia wyjezdzajacych na sygnale..przy takim korku jaki powstanie ,,nie bedzie nawet mozliwosci ustąpić drogi pierwszenstwa karetce..Może jak ktoś się przekręci czekajac na karetke to to..spowoduje zmiane tego superr pomysłu..Wspomne tu takze o zaopatrzeniowcach ktorzy beda dojezdzać do punktow gastronomicznych..na okolo..w ten sposob slicznie się zapchamy..A dzieci do szkoły??np do 10 tki? Ktos pomyślał co się bedzie działo obok przychodni lekarskiej?? Uważam że pomysł był superr...Dzieki sygnalizacji ludzie na ulicy chopina będą oddychac zdrowym sopockim spalinowym swiezym powietrzem..Teraz Sopot to nie uzdrowisko..ale sciezka zrowia..ułozona w przemyślny LABIRYNT.Gratuluje głupoty!!!

    • 0 0

  • "Wydaje mi sue,że dla Sopotu nie ma innej alternatywy jak poprowadzic dodatkowa nitke"

    sopot nic nie poprowadzi, bo budowa dróg przelotowych to broszka maszałkuńcia wojewody i zasady:)
    sopot i tak ma dosyć własnych dziur w jezdni, wybitych przez złomy okolicznych tubylców, do łatania, żeby jeszcze porywac sie na autostrady
    może jesteśmy z lekka jak to artyści pierdyknieci w dekielek, ale na główke jeszcze nie upadlismy, żeby swoim kosztem wygadzać i tak wiecznie skrzywionym soMsiadom:)

    • 0 0

  • do Gallux

    No fajnie podaj wiec jak Ty rozwiązałbys te sprawe skoro wiadom,że samochodow będzie przybywało,a ulic nie.Jest jeszcze szansa na tunel pod Aleja jeśli wersja napowietrzna sie nie podoba.A kto to ma zrobić? TRÓJMIASTO całe samorzady WSZYSTKICH gmin powinny sie dołozyć bowiem problem ten dotyka nie t6ylko sam Sopot

    • 0 0

  • Galuks waflu

    Rudera zrobiona metodą szypułkową jest nadal ruderą. MOzna ją zbudować także metodą szypułkową np. na babiej górze ;-))) NIe ma co sie onanizować nad obiektami, któych świtność minęła już w 1945 roku, a teraz przypomnają kurne chaty. O dziwo ludzie za to płacą po kilka tysia, ale chyba z uwagi n grunt. Lata świetnosci z przed wojny nie wrócą - zostanie tylko patyna,pleśń i obszczane podwórka...

    • 0 0

  • zastanawiam sie w jakim to pałacu mój golemie pomieszkaujesz, że o "ruderze" wartości spoko 5 baniek tak sie pogardliwie wyrażasz??
    dotrze do twojej makówki, że za grunwaldzką i jej okolice kupiłbyś pół gdańska??
    razem z GPECem:P

    • 0 0

  • Galuks

    Za Górny sopot to moze i by stykło na Stocznią Gdańską:-), ale dolny to tylko grunt...
    Temat jest mocno przereklamowany.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane