• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W kwietniu koniec prac przy Bramie Wyżynnej. Zabytki zostaną pod przejściem dla pieszych

Szymon Zięba
10 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przesuń aby
porównać

Prace przy budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka mają zakończyć się do końca kwietnia. Drogowcy rozpoczęli już poszerzanie peronu tramwajowego. Prace nad inwestycją opóźniły się, bo odkryto historyczną zabudowę. Została ona jednak zasypana.



Przejścia przez ruchliwe drogi w centrum miasta powinny być:

Przypomnijmy: w październiku na terenie budowy przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych.

Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to jednak zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów.

Spór o przyciski przy przejściach



Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami.

  • Aktualnie przy Bramie Wyżynnej trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.
  • Aktualnie przy Bramie Wyżynnej trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.
  • Aktualnie przy Bramie Wyżynnej trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.
Znalezisko opóźniło jednak zakończenie robót, co planowano na grudzień 2021 r. Swoją "cegiełkę" dołożyła także pogoda: technologia, w jakiej wykonywane są prace, nie pozwala na prowadzenie ich przy dużych wahaniach temperatur.

Z tego też powodu wykonawca otrzymał bezpieczny termin, w którym powinien zejść z placu budowy - do końca kwietnia 2022 r.

Zabytki pod naziemnym przejściem dla pieszych i płytsza konstrukcja



Odkryte pozostałości historyczne, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane. Nowy projekt przebudowy zakładał także zmniejszenie głębokości posadowienia jezdni.

Po chwilowych perturbacjach prace ruszyły pełną parą i właśnie weszły w nowy etap. W środę, 9 marca, drogowcy poinformowali, że trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.

Przebudowywane są też przejścia dla pieszych w okolicy Huciska. Wykonane zostały już zatoki autobusowe przy centrum handlowym.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni. Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich. Wykonawcą prac jest Eurovia Polska.

Opinie (256) 7 zablokowanych

  • Może "nie odkryto" (1)

    a odkopano, bo sa one widoczne na każdej fotce z przed IIWŚ

    • 27 1

    • raczej sprzed, a nie z przed

      • 2 2

  • Ciekawe, czy po pierwszym potrąceniu (6)

    pieszego to zamkną, tak jak Piramowicza?

    • 40 15

    • Zamkną, zamkną ale (1)

      kierofczyka lub kierofczykę za nieostrożną jazdę i za pewne za gadanie przez komórkę

      • 12 7

      • Zapomniałoś

        O kierofczykoch. Chyba że onoe tylko rowerami i pieszo...

        • 0 2

    • (3)

      Bo na setce innych przejść ze światłami codziennie są krwawe masakry, tak?

      • 4 5

      • Nie, nie codziennie (2)

        i nie masakry. Ale w weekend np. przy Manhattanie było potrącenie na światłach. To ile wypadków i poszkodowanych musi być, żeby zareagować? Przy operze można zrobić korki w celu poprawy bezpieczeństwa, a przy locie - ze względu na wygodę, a nie oglądając się na bezpieczeństwo? Jakoś tak niesymetrycznie, nielogicznie to wygląda...

        • 3 3

        • niesymetrycznie to było (1)

          teraz wreszcie są jakieś niemrawe próby poprawy komfortu ruchu pieszych i niepełnosprawnych w pobliżu centrum miasta

          • 3 4

          • Nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz,

            albo nie znasz tematu, na jaki się wypowiadasz - to przejście jest budowane w samym centrum miasta, a nie w jego pobliżu. A poza tym ja nie o tej symetrii pisałem - no ale to typowe, takie odwracanie kota ogonem, byle tylko być aktywistycznej przeciw, za to bez argumentów...

            • 1 1

  • Nierozmumię skąd to zaskoczenie. (4)

    Przecież to oczywiste. Wiadomo co jest podziemią w tym miejscu. Zresztą po co to przejście skoro jest tunel. Może jesze kładkę zrobicie do kompletu.

    • 43 15

    • Bo nie chce mi się schodzić do tunelu (3)

      proste!

      • 5 2

      • Bo nie jestem w stanie (2)

        jestem inwalidą i wystarczą mi krzywe chodniki i kocie łby ku czci prezesa, miłośnika kotów

        • 4 1

        • (1)

          a gdy chcesz udać się na pociąg to tunel już ci nie przeszkadza?

          • 0 3

          • nie, bo z tunelu na peron, z którego odjeżdżają pociągi, jest winda lub schody ruchome

            do tunelu także jest winda z obu stron.

            • 3 0

  • W kolejnym etapie wybudujcie jeszcze kładkę (1)

    Aby nagonić więcej klientów do tego koszmarka którym jest forum.

    • 35 10

    • Forum jest naprawde ladne ale niestety nie od tej strony

      • 0 0

  • wszystko zwalą na konserwatora

    na budowie 3-4 ludzi przez cały rok .... ale winien konserwator!

    • 27 10

  • zastanawia mnie, jak rozliczane są prace inwestycyjne (2)

    inwestycja na załóżmy 0,5 roku wyliczona w dziesiątki milionów, pewnie rozpisane jakieś roboczogodziny ( załóżmy na 50 ludzi) itd.
    a na budowie 3-5 pracowników- bawi się przez 2 lata! nikt nie rozlicza nikt....

    • 24 6

    • Był przetarg, mogłeś wygrać. (1)

      Ze szwagrem przez dwa lata się opierniczać i pieniądze skasować.

      • 1 0

      • Można było!

        Tylko nikt z tzw. ulicy nie wygra takiego "przetargu"!

        • 0 2

  • Tyle kasy poszło, a efekt? Przejście naziemne przy przejściu podziemnym i zwężone pasy ruchu. (2)

    Ktoś powinien za to odpowiedzieć.

    • 47 11

    • Nikt nie bedzie za nic odpowiadal (1)

      Trybunału samochodowego się jeszcze zachciewa. Beda sadzic ludzi za to ze zmniejszaja przepustowosc kierowczykom.

      • 6 8

      • Jestem pasażerem autobusu, który codziennie tamtędy przejeżdża, a nie żadnym kierowczykiem. Ograniczenia w myśleniu co poniektórych są zatrważające.

        • 2 2

  • każdy z pasów zwężony... to trzeba było zamnkąć ten przejazd! (1)

    tam teraz będzie " wolna amerykanka"...
    a jak, który będzie po " zażyciu" i wkurzy się.... bezie jazda jak po Monciaku

    • 14 7

    • to eliminacja takich delikwentow to sie wszyscy zastanowia

      • 1 1

  • przejscia naziemne to zbrodnia (2)

    • 26 14

    • samochodozę się leczy, kubusiu

      • 5 3

    • Poczekaj az bedziesz stary i kazdy krok bedzie na wage zlota

      • 0 0

  • I jak ja się mam przesiąść z samochodu na komunikację miejską ? (2)

    Kolejne światła... znowu dłużej.
    W samochodzie sobie siedzę wygodnie rozparty w fotelu, słucham muzyczki, nawet tego nie zauważę.

    ad

    • 25 9

    • (1)

      no i bardzo dobrze! nikt ci nie zabroni. bedzie tez wielu, ktorzy jednak sie zdenerwuja i przestana tamtedy jezdzic autami i wtedy autobusy juz nie beda staly wiecznie w korkach.

      • 2 2

      • Niby którędy pojadą?

        Zbudowano jakieś drogi alternatywne?
        Nic mi o tym nie wiadomo.

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane