• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W kwietniu koniec prac przy Bramie Wyżynnej. Zabytki zostaną pod przejściem dla pieszych

Szymon Zięba
10 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przesuń aby
porównać

Prace przy budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka mają zakończyć się do końca kwietnia. Drogowcy rozpoczęli już poszerzanie peronu tramwajowego. Prace nad inwestycją opóźniły się, bo odkryto historyczną zabudowę. Została ona jednak zasypana.



Przejścia przez ruchliwe drogi w centrum miasta powinny być:

Przypomnijmy: w październiku na terenie budowy przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych.

Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to jednak zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów.

Spór o przyciski przy przejściach



Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami.

  • Aktualnie przy Bramie Wyżynnej trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.
  • Aktualnie przy Bramie Wyżynnej trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.
  • Aktualnie przy Bramie Wyżynnej trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.
Znalezisko opóźniło jednak zakończenie robót, co planowano na grudzień 2021 r. Swoją "cegiełkę" dołożyła także pogoda: technologia, w jakiej wykonywane są prace, nie pozwala na prowadzenie ich przy dużych wahaniach temperatur.

Z tego też powodu wykonawca otrzymał bezpieczny termin, w którym powinien zejść z placu budowy - do końca kwietnia 2022 r.

Zabytki pod naziemnym przejściem dla pieszych i płytsza konstrukcja



Odkryte pozostałości historyczne, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane. Nowy projekt przebudowy zakładał także zmniejszenie głębokości posadowienia jezdni.

Po chwilowych perturbacjach prace ruszyły pełną parą i właśnie weszły w nowy etap. W środę, 9 marca, drogowcy poinformowali, że trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.

Przebudowywane są też przejścia dla pieszych w okolicy Huciska. Wykonane zostały już zatoki autobusowe przy centrum handlowym.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni. Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich. Wykonawcą prac jest Eurovia Polska.

Opinie (256) 7 zablokowanych

  • Fajny ten suwak

    Trójmiasto.pl ogarnijcie się w końcu

    • 7 2

  • I nie dowiedziałem się, co odkryto

    • 7 1

  • Pod przejsciem zostanie artefakt-but jakiegos Grzelaka jak wracal narabany z imprezy integracyjnej z deweloperami.

    Co ja nie przeskocze?Ja nie przeskocze?Potrzymaj mi piwo....I tak powstala nowa wersja legendarnej zoltej gdanskiej cizemki...

    • 6 4

  • Przyjemnego wdychania spalin. (4)

    • 12 10

    • spokojnie paliwo po 10zł i będzie w końcu spokój (2)

      • 5 3

      • No i wdychanie paliwa to będzie szpan

        nie każdego spotka taki przywilej

        • 1 0

      • nie wiem czy spokój jak pasażerowie kilku miast zaczną płacić drożej za bilety

        • 1 0

    • kierowca nie wie, że wewnątrz samochodu powietrze jest bardziej zanieczyszczone spalinami

      niż powietrze, którym oddycha pieszy. To jest jeden z przejawów samochodozy: szrot z NIemiec ueber alles!

      • 4 3

  • (2)

    Kiedy w końcu powstanie przejscie naziemne na ul. Żabi Kruk/Słodowników?

    • 7 8

    • Tam prowadzi droga do Muzeum Narodowego

      a narodowy źle się kojarzy miejscowej wierchówce. Więc droga z przeszkodami, inwalidzi won! Dla was w ogóle zamknięta!

      • 2 1

    • Nie wiem czy teraz tez brodzicie w wodzi podczas deszczu bo kiedys to byla norma przecodzenie z wozkiem tez zadna przyjemnosc

      • 0 0

  • Za 300 lat dziesiejsze blokowiska będą zabytkami (1)

    może już dzisiaj nadać im taki charakter i trwale zabezpieczyć dla przyszłych pokoleń. Paranoja też będzie historyczna.

    • 3 4

    • Zabezpieczać to trzeba będzie te

      budowane przez dzisiejszych deweloperów. Stare trzymają się dobrze

      • 1 2

  • Wczoraj przyglądałem się............... (1)

    Bliżej temu tak zwanemu peronowi.
    aż jestem ciekawy jak w godzinach szczytu i nie tylko znajdzie się tam matka z wózkiem i z dzieckiem, która jeszcze przy wózku prowadzi kolejne dzieci???
    A jak osoby na wózkach inwalidzkich??
    Rozumie decydenci maja dorosłe dzieci, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • 9 3

    • też się nad tym zastanawiałem

      wysiadający z tramwaju vs biegnący do tramwaju a przejście na 1m szerokie.

      • 2 0

  • (1)

    Pitu pitu. Prawda mest taka ze na cale budowie pracuje 3 ludzi i dlatego idzie tak wolno. Juz 3 miesiace po terminie a konca nie widac

    • 12 3

    • To pan z przyszłości pisze? Bo w artykule termin zakończenia prac to kwiecień 2022.

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Przejścia w ruchliwych centrach miast powinny być naziemne. To ruch samochodów powinien być pod ziemią. Albo nie powinno go być w ogóle, a ludzie powinni poruszać się metrem i sprawnie działającą komunikacją miejską.

    • 76 96

    • (2)

      w Gdańsku nie ma metra - a jak chcesz to schowaj również ruch pociągów pod ziemie. Tak robi się np w Łodzi. dziś większy krzyk jest o Podwale Przedmiejskie że niby dzieli a nikomu nie przeszkadza linia kolejowa która skutecznie odgrodziła kilka dzielnic

      • 6 4

      • Podwale Przedmiejskie odgrodziło od historycznego centrum Gdańska wielu mieszkańców (1)

        są perspektywy przezwyciężenia efektu barierowego tej pseudoautostrady miejskiej przy pomocy przejść naziemnych. To samo dotyczy Wałów Jagiellońskich i Okopowej.

        • 4 11

        • W takim razie czekam na powrót samochodów na ich miejsce sprzed tego strasznego odgrodzenia

          tj. na ulicę Długą.

          • 5 2

    • co ty bierzesz? przecież w Gdańsku stopniowo zbliżamy się do opisanej przez Ciebie sytuacji

      proces uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów trwa bardzo wolno, ale trwa. Nie lekceważ i nie zapominaj o rosnącej i perspektywicznej roli komunikacji rowerowej w Trójmieście.

      • 2 10

    • co za bzdety ?

      Skąd Ty się urwałeś? !

      • 2 2

    • lol

      o czym Ty mowisz czlowieku? w takiej samej krainie basni to jest, jak to ze w 2000 roku mialy byc latajace samochody. zejdz na ziemie.

      • 0 0

    • Spokojnie nie patrz na ilość głosów w dół

      Wiele osób tutaj uważa że uzależnienie od samochodu to dobra sprawa i tutaj powinna się zakończyć dyskusja z takim delikwentem.
      Miasta są przede wszystkim dla ludzi. Nie dla auta.

      • 0 0

  • Przejście (2)

    Głupota ludzka nie zna granic wiadomo że przejście naziemne to ryzyko dla pieszych i spaliny z samochodu, który się zatrzymał, dlatego robione były przejścia podziemne ale widać inżyniery projektanty nie wiedzą co to ekologia i bezpieczeństwo

    • 16 9

    • Głupota ludzka nie ma granic.

      Jesteś na to dowodem. Gdyby głupota dodawała skrzydeł to latałbyś jak mewa.

      • 3 2

    • kiedyś inżynierowie i projektanci dbali o bezpieczeństwo ale nie dbali o komfort pieszych i niepełnosprawnych

      teraz jest szansa, by ich błędy naprawić.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane