- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (253 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
W sobotę tramwaje pojadą przez nowe skrzyżowanie Marynarki Polskiej i Trasy Słowackiego
W najbliższą sobotę przez Węzeł Marynarki Polskiej pojadą tramwaje. Kończą się tam prace torowe. Motywacja do przywrócenia ruchu tramwajów była ogromna, bo za każdy dzień funkcjonowania komunikacji zastępczej wykonawca płacił miastu 8 tys. zł.
W związku z zakończeniem przebudowy torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej i ul. Uczniowskiej - Węzeł Marynarki Polskiej - w ramach budowy Trasy Słowackiego, w sobotę 5 października zostanie przywrócony ruch tramwajowy w ciągu ul. Marynarki Polskiej na odcinku między Mostostalem a Nowym Portem.
Tak jak zapowiadał w sierpniu wykonawca - firma OHL - wznowienie ruchu tramwajowego nastąpiło w październiku. Mobilizacja z jego strony jest ogromna, bowiem za każdy dzień kursowania komunikacji zastępczej w Letnicy musi on płacić miastu 8 tys. zł.
Na otwarcie przystanku PGE Arena trzeba poczekać. - Ze względu na trwające prace związane z budową układu drogowego, tramwaj będzie przejeżdżał przez budowę, a zatrzyma się na przystankach Mostostal i Śnieżna - przystanek PGE Arena zostanie uruchomiony po zakończeniu prac na Węźle tj. w ciągu kilku tygodni - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem budowy węzła.
Powstający obiekt będzie miał 130 metrów średnicy i trzy poziomy. Najwyżej, czyli w poziomie terenu znajdzie się rondo i ul. Marynarki Polskiej. Na poziom -1 będą musieli zejść piesi, którzy będą chcieli przejść na drugą stronę Trasy Słowackiego lub ul. Marynarki Polskiej, a także do przystanków tramwajowych. Najniżej, bo na poziomie -2, pobiegnie Trasa Słowackiego. Ulica Marynarki Polskiej i Trasa Słowackiego będą połączone bezkolizyjnymi zjazdami.
W sumie na nowym węźle powstanie siedem obiektów inżynierskich: dwa tunele pieszo-rowerowe w ciągu ul. Marynarki Polskiej nad Trasą Słowackiego, dwa wiadukty drogowe, dwa wiadukty techniczne dla instalacji, jeden wiadukt tramwajowy.
Budowany Węzeł Marynarki Polskiej jest jednym z wielu elementów, które mają ułatwić dotarcie do przeprawy, czyli tunelu pod dnem Martwej Wisły. Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły.
Komunikacja tramwajowa
1. Likwidacji ulegnie tymczasowa linia 97.
2. Funkcjonowanie linii 4 i 14 pozostanie zawieszone.
3. Na swoją stałą trasę wrócą tramwaje linii 7 (Łostowice Świętokrzyska - Nowy Port Oliwska) oraz 10 (Siedlce - Nowy Port Góreckiego). Tak jak przed rozpoczęciem przebudowy, tramwaje linii 7 będą kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu, natomiast tramwaje linii 10 będą kursować całodziennie we wszystkie dni tygodnia.
4. Zostanie uruchomiona nowa linia 1 (funkcjonująca tylko w dni powszednie w godz. 06:30-17:30 z częstotliwością co 20 minut) na trasie Nowy Port Góreckiego - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Centrum - Armii Krajowej - Chełm Witosa. Głównym zadaniem linii 1 będzie zasilenie linii 7 i 10 na najbardziej obciążonym fragmencie trasy, dzięki czemu możliwe będzie utrzymanie wysokiej wymaganej częstotliwości kursów co 5 minut w godzinach szczytu.
5. Korekcie ulegną wszystkie rozkłady jazdy linii 3, 6, 8 i 12.
6. Aktualne trasy i rozkłady jazdy linii 2, 5 i 11 nie ulegną zmianie.
Komunikacja autobusowa
1. Funkcjonowanie linii zastępczej T4 zostanie zawieszone.
2. Z uwagi na rosnącą popularność linii zastępczej T5 (łączącej Nowy Port z Zaspą i Wrzeszczem), funkcjonowanie tej linii zostanie utrzymane, jednak - zgodnie z naszą wcześniejszą zapowiedzią - autobusy tej linii pojadą teraz z nowym numerem: 158. Trasa linii 158 będzie praktycznie taka sama jak trasa linii T5, drobnej korekcie ulegnie jedynie trasa na obszarze Nowego Portu. W kierunku Wrzeszcza PKP autobusy linii 158 pojadą trasą: Nowy Port - ul. Władysława IV - ul. Na Zaspę - ul. Góreckiego (zamiast przez ul. Rybołowców i ul. Wolności) - ul. Marynarki Polskiej - i dalej jak linia T5. Przebieg trasy z Wrzeszcza PKP do Nowego Portu nie ulegnie zmianie.
3. Funkcjonowanie przystanku autobusowego "Wyzwolenia-Mar. Polskiej" [9166] dla linii 158 (wcześniej T5) w kierunku Wrzeszcza PKP zostanie zawieszone.
4. Korekcie ulegnie rozkład jazdy linii 188.
Opinie (85) 3 zablokowane
-
2013-10-01 14:03
Nie mogę się doczekać. (5)
Nie mogę się doczekać zakończenia budowy Trasy Słowackiego.
- 64 6
-
2013-10-01 14:07
O wraca jedynka , tylko pod zmienioną trasą
- 1 3
-
2013-10-01 14:46
Zostal jeszcze odcinek od Rzeczypospolitej do Hallera.
- 10 2
-
2013-10-01 14:59
Trasa Słowackiego?
Trasa Słowackiego kończy się przy ETC. I na razie nic nie wskazuje, żeby została połączona z nową drogą przy PGE Arenie
- 8 5
-
2013-10-01 16:59
Czy stadion PGE jest dla Ciebie utrapieniem?
Kosztujacy 32mln rocznie przez 20 lat w czasie kiedy każdy grosz się liczy?
- 3 5
-
2013-10-01 21:25
A mi się marzy tramwaj z Siedlec na Przeróbkę (albo Stogi)...
- 2 2
-
2013-10-01 14:05
Bardzo dobrze, że T5 zostanie. Po przedłużeniu tej linii do Wrzeszcza linia przestała już być linią zastępczą a stała się normalną.
- 84 1
-
2013-10-01 14:05
Szkoda, fajnie się jeździ pustą 10-tką w godzinach szczytu z Siedlec na Zaspę (3)
Tylko nie rozumiem czemu 4 zostaje nadal zawieszona i robi się nową trasę 1 zamiast przywrócić 14
- 21 22
-
2013-10-01 14:07
i super że T5 zostaje (jako 158) tylko czemu tylko w dni powszednie? (2)
targi i mecze odbywają się głównie w weekendy i trzeba jeździć na około
- 7 2
-
2013-10-01 15:51
(1)
Na mecze i tak komunikacja jest zawieszana. Natomiast targi są głównie w dni powszednie.
- 5 1
-
2013-10-01 17:18
URODA
16. Targi Kosmetyczne i Fryzjerskie
05.10-06.10.2013
TARGI GRA I ZABAWA
2. Targi Gra i Zabawa
16.11-17.11.2013
GOŁĘBIE
7. Międzynarodowe Targi Gołębi Pocztowych i Akcesoriów
30.11-01.12.2013
To wszystko weekendy- 2 1
-
2013-10-01 14:07
w dzisiejszych czasach nikt już nie jezdzi tramwajami i autobusami (7)
każdy ma samochód. nawet studenci jeżdzą samochodami (wiem bo widziałem)
- 18 148
-
2013-10-01 15:03
Żenada
To wytłumacz mi ten tłok w autobusach i tramwajach, skoro twierdzisz że nikt tam nie jeździ.
A może to są kosmici a nie ludzie, no to wtedy mamy problem.;P- 25 0
-
2013-10-01 15:09
maniek (1)
jakie zioło wyrosło w mózgu twoim//?
- 17 0
-
2013-10-01 15:38
wata cukrowa
- 11 0
-
2013-10-01 19:56
mam dwa samochody, ale takiego sadzenia głupot, że nikt nie używa komuny to już dawno nie słyszałem...
- 5 0
-
2013-10-01 20:16
Idiota
Ale ty duuuurny jestes ja mam 3 auta a jezdze trajtkiem:)
- 3 0
-
2013-10-01 21:18
w dzisiejszych czasach
nikogo nie stać na utrzymanie samochodu i opłaty za egzamin na prawo jazdy (patrz: frekwencja na egzaminie)
- 2 1
-
2013-10-02 00:06
jak nikt nie jeżdzi to dlaczego nie ma miejsc siedzących a w godzinach szczytu to scisk
- 1 0
-
2013-10-01 14:08
(9)
Znowu powstają kolejne, niepotrzebne ulice, które bezwzględnym sznytem przetną miejską tkankę, powstaną getta i w przyszłości miasto umrze. Miasto jest dla rowerów a nie dla ludzi. Ludzie zawłaszczają przestrzeń miejską niepomni tego, co stało się w Detroit. A elementarz polityki komunikacyjnej ostrzega. Jak widać na próżno.
- 8 78
-
2013-10-01 14:48
Geniusz!
"Miasto jest dla rowerów a nie dla ludzi". No geniusz, po prostu!
- 23 2
-
2013-10-01 14:57
nie karmić trolla
troll
- 14 0
-
2013-10-01 15:00
Zastanawiające
Piłeś jakiś spirytus niewiadomego pochodzenia, bo bredzisz jakbyś był niespełna rozumu.
Skoro miasto jest dla rowerów nie dla ludzi, to oznacza że są to rowery bezzałogowe (ciekawe czy uzbrojone i obsługiwane przez CIA , ;P).
A co do tzw.tkanki miejskiej, to według ciebie z czego się ona składa, bo ulice też w jej skład wchodzą, to nie jest XVII wiek.
Co do przestrzeni to miejsce składające się z samej przestrzeni to pustynia np. Sahara.
Także ziomuś weź koło i walnij się w czoło, bo bzdury piszesz nieprzeciętne.- 14 0
-
2013-10-01 15:15
Hiobowe wieści, strachy na lachy
Towarzyszu, nie tylko w USA miasto umiera. Są archeologiczne dowody, że umierały nie tylko wielkie jak na tamte czasy metropolie ale i narody i mocarstwa. W Rosji też umiera obecnie wiele miast, gdzie pracodawcą była tylko jedna fabryka produkująca ciągle niepotrzebną produkcję, ale o tym cicho sza, tylko co stało się w Detroit.
- 6 0
-
2013-10-01 18:33
to zwykły bełkot złodzieja nicków vel trolla pospolitego
- 2 0
-
2013-10-01 19:15
Obniżasz loty, niedobrze.
Zapomniałeś napisać o Detroit. Fatalnie.
- 3 1
-
2013-10-01 20:56
Hmmmm...a co to jest miejska tkanka ? (2)
Same domy ? Same parki ? Same domy i parki, żeby nie powiedzieć krzaczory i haszcze? A nad nimi helikopterki do komunikacji ? Miejska tkanka, to jest wszystko co jest mieszkańcom miasta do życia potrzebne - ulice też.
Słowackiego nie potrzebna ? Wreszcie można się tamtędy przedostać w miarę szybko. Z Moreny na Przymorze jadę tamtędy 11 minut, zamiast 25 jak alternatywną trasą przez pozostałą część miasta. Obwodnica południowa nie potrzebna ? Przez węzeł przy Okopowej przejeżdża się na max 2 zmiany świateł w porannym szczycie zamiast stać od Elbląskiej jak dawniej. Tunel nie potrzebny ? Dzięki niemu będzie można przekształcić Podwale Przedmiejskie w coś, co właśnie chyba masz na myśli pisząc o tkance miejskiej, bo zniknie reszta TIRów z portu. Nie można na ślepo negować ulic, tylko propagować umiejętne kierowanie ruchu tranzytowego.
No Słowackiego przetnie miasto, no i co z tego. Miasto to nie tylko domy po obu stronach Słowackiego, ale też wiele miejsc które ona łączy, przecież to nie eksterytorialna autostrada, a miejska arteria z mnóstwem skrzyżowań.- 3 0
-
2013-10-02 04:21
jest niestety jedna zasada (1)
nie można przesadzać z rozmiarami ulic. Ulice o podwyższonej prędkości odstraszają mieszkańców, zachęcają do wynoszenia się poza miasto. O wiele lepszym rozwiązaniem jest siatka ulic szerokich ulic jednokierunkowych niż ciągłe tworzenie dwujezdniówek. Można tak było rozwiązać sprawę Młodego Miasta - niestety stary inżynierski beton nadal ma wizje miejskich autostrad. Pamiętasz możę projekt Drogi Czerwonej? Wielopoziomowy węzeł miał przechodzić pod i nad torami. Przy takim czymś można pracować, ale mieszkać się nie da.
- 1 3
-
2013-10-02 08:19
Tak, masz rację
Projekt Drogi Czerwonej - oby nigdy nie wypalił. Jestem przeciwny temu projektowi bo byłby właśnie eksterytorialną autostradą a jego pylony - ponurymi slumsami, jeśli nie zostaną sensownie zagospodarowane, albo co gorsza będzie to lity wał nie do przebycia jak obecnie ten kolejowy.
Jest jednak coś takiego jak RAMA KOMUNIKACYJNA i to każde miasto powinno mieć. Jest to sieć dróg o podwyższonej przepustowości pozwalająca przemieszczać się z jednego końca miasta na drugi. My takiej ramy - ośmielam się stwierdzić - nie mamy, ponieważ miasto, ba, Trójmiasto ma układ liniowy z jedną główną arterią i rozrastało się w stronę obwodnicy małymi uliczkami, bo nie miał kto budować tych większych. Teraz to się zmienia: Ciąg Rakoczego - Łostowicka - Havla a następnie Nowa Bulońska do AK rozwiążą ten problem w kontekście arterii równoległej do głównej, natomiast dojazdy do obwodnicy jak POG, AK, Słowackiego i mam nadzieję że Nowa Spacerowa w układzie wschód-zachód.- 0 1
-
2013-10-01 14:14
(20)
tunel pod martwą wisłą mam nadzieje że runie. Nienawidzę tej inwestycji ,która sprawi że rowerem z Nowego Portu na Westerplatte nie będzie 2 km a 22 km. zburzyć tunel pod martwą wisłą celowo napisane z małej
- 5 106
-
2013-10-01 14:25
(4)
Od razu widać prostaka, co pisze z małej litery. Prostak zawsze pozostanie prostakiem. Nawet jeżeli kupi sobie rower. Wtedy tez jest tylko prostakiem. Tyle że na rowerze.
- 26 5
-
2013-10-01 19:05
(3)
jak mu wychodzi 2 km z N.Portu na Westerplatte rowerem???? Łódką albo lotnią - to owszem
- 7 3
-
2013-10-01 19:20
(2)
promem??
- 6 1
-
2013-10-01 20:50
(1)
A co takiego jest na westerplatte ze musisz miec 2 kilometry drogi? Przeciez to jest miejsce historyczne i jak ktos bardzo chce to i tak tam dotrze nawet jesli bedzie musial przejechac 20 km. Na zakupy ani do pracy tam sie nie jezdzi i jest to celowo lekko odciete miejsce od centrum miasta. Gdyby zrobili bezposrednia droge prosto do Westerplatte to byla by tam masakra i W. stracilo by swoj klimat. Z reszta kto powiedzial ze nie bedzie juz promu...
- 7 3
-
2013-10-02 08:59
Nie do pracy?
A DCT, Port Północny, Siarkopol, Siark-Port, Basen Górniczy, Port-Service, PKP, Straż Graniczna itd. - tam wg. Ciebie nikt nie pracuje?
- 2 1
-
2013-10-01 14:44
(1)
Przecież wy, cudowne dzieci dwóch pedałów takie zdolne jesteście. Weźmiesz porządny rozpęd to po wodzie Martwą Wisłę przejedziesz.
- 13 8
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-10-01 15:15
(7)
Prostakiem to jesteś ty zatwardziały kierowco Napisałem z małej litery bo nienawidzę tej inwestycji mam nadzieje że do ciebie to dotarło
- 4 19
-
2013-10-01 15:18
(6)
To weź saperkę, wsadź tłusty tyłek na swój rowerek i jedź ten znienawidzony tunel zasypać obcisłogaci lansiarzu.
- 16 5
-
2013-10-01 15:29
(5)
Ja akurat w obcisłych nie jeżdżę , więc zanim coś prostaku napiszesz to się rozejrzyj i zobaczysz że ci co jeżdżą w obcisłych to 1/10 procenta. Większość rowerzystów w tym ja nie stosuje tego typu strojów i co minka ci zrzedła za tą twoją kierownicą. Ciekawe ja mając 80 lat będę się cieszył pełnią zdrowia a ty będziesz umierał na kardiologii przez samochód który do tego cię doprowadzi
- 4 16
-
2013-10-01 15:35
(3)
Łatwo dajesz się sprowokować i jakiś nerwowy jesteś a jak nie umrzesz na serce to zdechniesz na raka. Rower nie zapewnia nieśmiertelności kolego w obcisłych gaciach z saperką w ręku.
- 9 4
-
2013-10-01 15:38
(2)
Widać że do ciebie wiele rzeczy nie dociera. Szkoda się z tobą użerać bo i tak wiele nie rozumiesz
- 3 9
-
2013-10-01 15:56
Nie kłóćcie się proszę (1)
Nic nie zapewnia śmiertelności.
- 3 1
-
2013-10-01 21:46
Zbieraj złom.
Zarobisz na dom!
:D:D- 1 0
-
2013-10-02 07:16
Jesteś zbyt spięty, zły i nerwowy, z takim nastawieniem do ludzi
nie dociągniesz nawet do wieku emerytalnego..
- 2 0
-
2013-10-01 17:30
(3)
wsiądziesz z rowerem do autobusu, który przewiezie Cię na drugi koniec tunelu w 5 minut.
- 12 1
-
2013-10-01 18:37
(2)
ale ja chcę jeździć rowerem nie autobusem. Z niego mogę skorzystać tylko w razie awarii. Na ten niby autobus trzeba będzie pewnie jeszcze bilet kupić. Dziękuje wolę prom niż śmierdzący autobus w dodatku stojący w korkach
- 0 11
-
2013-10-01 20:00
G nas obchodzi co TY chcesz. I tyle w temacie.
- 5 0
-
2013-10-01 21:54
to po cholerę w ogóle na ten rower wsiadasz jak masz problem z przejechaniem 20 kilometrów
dla dwóch kilometrów to nie warto roweru wyciągać
jak ktoś lubi jeździć na rowerze to nie ważne czy przejeżdża 20km czy 100km prawdziwy rowerzysta nie robi problemu z 20km- 6 0
-
2013-10-02 04:26
nienawidzę skrajnych opinii
na wszystko znalazłoby się rozwiązanie. Po prawdzie trasa jest na tyle szeroka, że możnaby dopuścić tam ruch rowerowy - dwa szerokie pasy to aż nadto, żeby wyprzedzić rowerzystę. W USA zdarzają się autostrady z dopuszczonym ruchem rowerów na poboczu. Tak, w kraju ludzi uzależnionych od benzynożernych aut. U nas nieraz rozbudowując drogę do kategorii "S" (i nie pozostawiając rozsądnej alternatywy) odgradza się małę miejscowości od siebie. Trzeba usiąść i wypracować kompromis, a nie szukać konfrontacji.
- 1 1
-
2013-10-01 14:25
Bezsensowna likwidacja przystanku
Proponuję utrzymanie przystanku autobusowego Wyzwolenia - Marynarki Polskiej w kierunku Centrum, który jest dużym udogodnieniem dla mieszkańców. Gdyby dodać do obsługi tego przystanku linię 148 w kierunku Żabianki, ułatwiłoby życie mieszkańcom Wyzwolenia za Szkołą Morską wysiadających z linii 1, 7, 10.
- 28 6
-
2013-10-01 14:39
A kiedy powstanie prosty odcinek od Legionów do Al. Hallera?
Bo bez tego Trasa Słowackiego nie będzie ukończona a objazd przez Zaspe się nie liczy
- 57 8
-
2013-10-01 14:42
(1)
Panie Macieju może niech Pan napisze o beznadziejnie ustawionych światłach na rondzie De la Salle. Zafundowano nam nowy odcinek Słowackiego niestety jest pusty bo korek sięga Ikei. Zielone światło dla jadących w dół pali się raptem kilka sekund.
- 39 1
-
2013-10-01 16:56
i o swiatłach przy "3 krzyżach"
w strone Nowego Portu - ECS jeszcze nie czynny, niekt tam nie wjezdza ani nie wyjezdza a wszyscy muszą stać
- 10 2
-
2013-10-01 14:58
Do sebastiana zomkowskiego (1)
Linia nr.10 wkoncu to byla glupota ja likwidowac
- 10 6
-
2013-10-01 21:49
A te duże litery na początkach...
To przez przypadek??
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.