- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (254 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
W sobotę tramwaje pojadą przez nowe skrzyżowanie Marynarki Polskiej i Trasy Słowackiego
W najbliższą sobotę przez Węzeł Marynarki Polskiej pojadą tramwaje. Kończą się tam prace torowe. Motywacja do przywrócenia ruchu tramwajów była ogromna, bo za każdy dzień funkcjonowania komunikacji zastępczej wykonawca płacił miastu 8 tys. zł.
W związku z zakończeniem przebudowy torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej i ul. Uczniowskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tak jak zapowiadał w sierpniu wykonawca - firma OHL - wznowienie ruchu tramwajowego nastąpiło w październiku. Mobilizacja z jego strony jest ogromna, bowiem za każdy dzień kursowania komunikacji zastępczej w Letnicy musi on płacić miastu 8 tys. zł.
Na otwarcie przystanku PGE Arena trzeba poczekać. - Ze względu na trwające prace związane z budową układu drogowego, tramwaj będzie przejeżdżał przez budowę, a zatrzyma się na przystankach Mostostal i Śnieżna - przystanek PGE Arena zostanie uruchomiony po zakończeniu prac na Węźle tj. w ciągu kilku tygodni - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem budowy węzła.
Powstający obiekt będzie miał 130 metrów średnicy i trzy poziomy. Najwyżej, czyli w poziomie terenu znajdzie się rondo i ul. Marynarki Polskiej. Na poziom -1 będą musieli zejść piesi, którzy będą chcieli przejść na drugą stronę Trasy Słowackiego lub ul. Marynarki Polskiej, a także do przystanków tramwajowych. Najniżej, bo na poziomie -2, pobiegnie Trasa Słowackiego. Ulica Marynarki Polskiej i Trasa Słowackiego będą połączone bezkolizyjnymi zjazdami.
W sumie na nowym węźle powstanie siedem obiektów inżynierskich: dwa tunele pieszo-rowerowe w ciągu ul. Marynarki Polskiej nad Trasą Słowackiego, dwa wiadukty drogowe, dwa wiadukty techniczne dla instalacji, jeden wiadukt tramwajowy.
Budowany Węzeł Marynarki Polskiej jest jednym z wielu elementów, które mają ułatwić dotarcie do przeprawy, czyli tunelu pod dnem Martwej Wisły. Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Komunikacja tramwajowa
1. Likwidacji ulegnie tymczasowa linia 97.
2. Funkcjonowanie linii 4 i 14 pozostanie zawieszone.
3. Na swoją stałą trasę wrócą tramwaje linii 7 (Łostowice Świętokrzyska - Nowy Port Oliwska) oraz 10 (Siedlce - Nowy Port Góreckiego). Tak jak przed rozpoczęciem przebudowy, tramwaje linii 7 będą kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu, natomiast tramwaje linii 10 będą kursować całodziennie we wszystkie dni tygodnia.
4. Zostanie uruchomiona nowa linia 1 (funkcjonująca tylko w dni powszednie w godz. 06:30-17:30 z częstotliwością co 20 minut) na trasie Nowy Port Góreckiego - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Centrum - Armii Krajowej - Chełm Witosa. Głównym zadaniem linii 1 będzie zasilenie linii 7 i 10 na najbardziej obciążonym fragmencie trasy, dzięki czemu możliwe będzie utrzymanie wysokiej wymaganej częstotliwości kursów co 5 minut w godzinach szczytu.
5. Korekcie ulegną wszystkie rozkłady jazdy linii 3, 6, 8 i 12.
6. Aktualne trasy i rozkłady jazdy linii 2, 5 i 11 nie ulegną zmianie.
Komunikacja autobusowa
1. Funkcjonowanie linii zastępczej T4 zostanie zawieszone.
2. Z uwagi na rosnącą popularność linii zastępczej T5 (łączącej Nowy Port z Zaspą i Wrzeszczem), funkcjonowanie tej linii zostanie utrzymane, jednak - zgodnie z naszą wcześniejszą zapowiedzią - autobusy tej linii pojadą teraz z nowym numerem: 158. Trasa linii 158 będzie praktycznie taka sama jak trasa linii T5, drobnej korekcie ulegnie jedynie trasa na obszarze Nowego Portu. W kierunku Wrzeszcza PKP autobusy linii 158 pojadą trasą: Nowy Port - ul. Władysława IV - ul. Na Zaspę - ul. Góreckiego (zamiast przez ul. Rybołowców i ul. Wolności) - ul. Marynarki Polskiej - i dalej jak linia T5. Przebieg trasy z Wrzeszcza PKP do Nowego Portu nie ulegnie zmianie.
3. Funkcjonowanie przystanku autobusowego "Wyzwolenia-Mar. Polskiej" [9166] dla linii 158 (wcześniej T5) w kierunku Wrzeszcza PKP zostanie zawieszone.
4. Korekcie ulegnie rozkład jazdy linii 188.
Opinie (85) 3 zablokowane
-
2013-10-01 15:04
Brawo!
Super pomysł z linią 158!!!:) Brawa dla mądrych ludzi!;)
- 17 2
-
2013-10-01 15:22
Nie no po co ma autobus 158 jechać ul. Rybołowców. Nie wim czy te kilka metrów to wielki problem a mieszkańcy chociaży Kasztanowej to mogą chodzić przez cały Port nie wspomnę już o turystach, którzy wysiadaja z promu.
- 7 6
-
2013-10-01 15:50
4
a gdzie tramwaj nr 4 czy będzie kiedyś jeździł ?
- 13 1
-
2013-10-01 15:58
a w weekend nadal jeden tramwaj do portu
i to na dodatek co 20 minut, porażka
- 16 3
-
2013-10-01 16:08
(4)
Przydałoby się połączenie tramwajowe z Marynarki Polskiej przez Al. Hallera dalej Zieloną Drogą w kierunku Przymorza i Sopotu albo chociaż od Hallera przez Zaspę do Jelitkowa.
- 11 1
-
2013-10-01 16:56
(3)
Był taki projekt lecz na razie wygrywają linie na zachód i południe. Z drugiej strony bardziej przydała by się linia Kartuską do Bysewa. Taki tramwaj łączyłby Gdańsk z Jasieniem, Auchanem, Kokoszkami oraz Bysewem. Można by zrobić pośrednią pętlę na Jasieniu.
- 4 2
-
2013-10-01 17:18
(2)
Można jeszcze dalej pociągnąć tramwaj do Żukowa, ale nas na to chyba nie stać. Należy zagęścić już istniejące linie. Słaba frekwencja na stadionie, zaginięcie Iwony Wieczorek, degradacja i brak rozwoju Nowego Portu, Brzeźna, Letnicy wynika m.in. z braku sprawnej komunikacji miejskiej w pasie nadmorskim. Przy budowie tunelu pod Martwą Wisłą nikt nie pomyślał nawet by coś innego niż samochód/ciężarówka mogły tam jeździć, nie mówiąc już o rowerzyście czy tramwaju, który mógłby za jednym zamachem połączyć Stogi - Letnicę - Brzeźno - Zaspę - Przymorze - Jelitkowo - Sopot
- 10 0
-
2013-10-01 21:13
Święta racja
- 4 0
-
2013-10-01 22:57
to by było zbyt piękne
- 0 0
-
2013-10-01 16:31
KIEDY WRÓCI TRAMWAJ NR 4 i 14??? !!!
Co to ma znaczyć,że tram4 zostaje nadal zawieszony - nie dość, że autobusy zatępcze w ogóle nie uwzględniły tej trasy kiedy zaczynał się remont - to teraz wychodzi na to,że nadal nie ma połączenia Nowego Portu z Kliniczną i przystankiem WYSPIAŃSKIEGO lub Opera - i proszę nie mówić,że jest połączenie przez Brzeźno, bo tą trasą tramwaj jedzie prawie 30 min a kiedyś wystarczyło niecałe 15 min.
SKANDAL! Poprostu olali pasażerów po raz kolejny.- 13 3
-
2013-10-01 16:39
czekam (1)
Na połączenie Przymorza ze stadionem.
- 13 2
-
2013-10-01 20:43
7 dni w tygodniu.
- 3 0
-
2013-10-01 16:39
Przejazdy przez tory.
Jest ktoś mi w stanie wytłumaczyć, dlaczego w miejscach gdzie będą przejazdy przez tory na rondzie te przejazdy nie zostały od razu zrobione ? Czy to nie jest podwójna robota ?
- 4 0
-
2013-10-01 17:37
158 dla Nowego Portu
Brawo ! świetny pomysł pod warunkiem, że będzie kursował również w weekendy. Soboty i niedziele to dla wielu normalne dni pracy, więc autobusy na tej linii kursujące nawet z mniejszą częstotliwością byłyby wskazane :)
- 20 0
-
2013-10-01 18:40
lepiej czyli gorzej (1)
Trzy linie na jednej trasie Nowy Port-Dworzec Główny,a by dojechać do Nowego Portu z Wrzeszcza i Oliwy spacer (zapewne dla zdrowia)z przystanku Opera na przystanek Twarda.Nie można było puścić "1" al Zwycięstwa?
- 14 1
-
2013-10-01 20:46
to bardzo dobry pomysł z tą "1" na Al.Zwycięstwa. Byłby łatwiejszy dojazd dla nowoporciaków i nie tylko np. do Akademii Medycznej, co obecnie jest dość uciążliwe. Może ktoś kiedyś wpadnie na ten pomysł......
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.