• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

WPRD Gravel dokończy Trasę Słowackiego?

Krzysztof Koprowski
12 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany. W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany.

Pięć firm chciało dokonać korekty skrzyżowania ul. Hynka (Nowej Kościuszki) z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dodatkowe pasy oraz zmiana geometrii wyspy centralnej mają pozwolić na zwiększenie przepustowości tego newralgicznego miejsca. Najlepszą ofertę złożyło WPRD Gravel.



Jak często będziesz korzystać z Trasy Słowackiego?

Przebudowa skrzyżowania przy centrum handlowym ETC jest niezbędna, gdyż to właśnie w tym miejscu będzie się kończyć powstająca Trasa Słowackiego. Po przebudowie ilość aut na tym odcinku wynosić ma nawet 3 tys. pojazdów na godzinę. Prace obejmują więc dobudowę dwóch pasów w kierunku Wrzeszcza. W lewo - by móc zawrócić lub wjechać do centrum handlowego - oraz w prawo w kierunku wiaduktu nad torami kolejowymi.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na prace budowlane złożyła firma WPRD Gravel, która wyceniła prace na 2 mln 196 tys. zł. Oprócz niej startowały także: Budimex (2 mln 570 tys. zł), MTM (2 mln 603 tys. zł), Skanska (2 mln 266 tys. zł) oraz Pol-Dróg (2 mln 975 tys. zł).

- W chwili obecnej trwa analiza ofert pod względem formalnym. Zgodnie z prawem Zarząd Dróg i Zieleni ma 30 dni na rozstrzygnięcie przetargu - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ Gdańsk.

Zgodnie z harmonogramem roboty budowlane powinny rozpocząć się od 3 września br., a zakończyć 15 listopada br.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln zł.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (105) 8 zablokowanych

  • Dzisiaj dobrze mieć "spółkę" z generalnym projektantem no i dziennikarzem pewnej gazety (3)

    i kasa leci. A społeczeństwo płaci zadłużając się jeszcze bardziej. Sek w tym, że każde biuro projektowe, zarządzające nieruchomościami itd. powinno należeć do związku i mieć pewne ubezpieczenia, które w takiej sytuacji powinny pokrywać koszty brakoróbstwa.
    No, ale w mieście nad Motławą, które jest współorganizatorem Euro 2012 przy ok. dwu miliardowej inwestycji ul.Słowackiego w większości pokrywanej z dofinansowania UE(patrz nasz podatek tam włożony) te kilka mil. to pryszcz, a Słowackiego wprowadzona do sypialni Zaspy to też "super pomysł";))
    Teraz będziemy czekać na następny przetarg związany z ekranami akustycznymi;)))

    • 12 8

    • Bezstronny spadaj do swojej Gdyni

      zajmij się fekaliami u ujścia Kaczej w Orłowie, albo gdyńskim lotniskiem w Kosakowie, lub nieśmiertelną OPAT. Może też być mityczna dróżka rowerowa nad morzem do Sopotu. Do wybory, do koloru.

      • 2 2

    • (1)

      Popieram ,,bezstronnego".Brak odcinka do Hallera to wyjątkowa ślepota naszych włodarzy. Już w tej chwili skrzyżowanie JPII z Burzyńskiego jest zakorkowane a co będzie jak oddadzą te nowe molochy sztuk 10 po pięter 12-cie.Do tego jeszcze Urząd Miasta zafundował nam ,,Czerwoną torebkę" na JPII(budować będzie poznański,,biznesmen"!!!!!!!!!!!!!) .Będzie to taki dziadowski pawilon pod wynajem na handel!Nikt nie pomyślał ,ze obok stoi już Biedronka,Żabka,sklepik mięsny(dalej następny) ,kilka sklepików z pieczywem,warzywniak jeden,drugi,trzeci a w nowych molochach wszystkie partery będą handlowe.Czy nasi urzędnicy wogóle nie myslą,brak jakiejkolwiek logiki w planowaniu.WIdzą tylko kasę i nic więcej.

      • 3 2

      • bezwzglednie bezstronny ma racje

        to jakaś paranoja aby ruchliwy odcinek zostawić w tym miejscu i nawet bez zamiaru stworzenia łącznika.

        Dlaczego unia dając kasę zatruwa chce utrudnić znacznie życie mieszkańcom Zaspy?

        • 3 0

  • koniec trasy w tym miejscu to jakaś kpina, a dorobienie lewosktętów, to pudrowanie syfa

    Wciąż brak (a plany były...) budowy środkowego odcinka trasy Słowackiego łączącego Hynka z Hallera. Co nam po takie "trasie", skro w środku jest dziura?!
    To którędy będą jeździć ci, którzy jednak wybiorą tą koślawą trasę? Otóż ruch głównie skupi się na skrętach z/na Rzeczpospolitej. Legionów i Hynka. Więc główne potoki pojazdów, to zmiana kierunku ruchu na skrzyżowaniu. Wymaga to przebudowy całego układu dostosowując go do zmian w ruchu: z Hynka po dwa pasy w prawo i lewo, z Rzeczpospolitej dwa pasy w prawo, z Legionów dwa pasy w lewo z osobnym sterowaniem dla każdego potoku. A oni wydłużają lewoskręt... Żarty jakieś?!?!

    • 20 4

  • dokończenie drogi??

    jak można nazwać remont ronda czy też skrzyżowania zakończeniem drogi? Przecież ulica słowackiego miała przejść obok ETC i dojść do drugiego kawałka słowaka... W tym momencie to jest markowanie działań a droga kończy się w połowie, żeby zacząć sie w innej części miasta..... bez sensu

    • 18 2

  • WPRD GRawel złożyło nie najlepszą a najtańszą ofertę (1)

    TA FIRMA 150m ulicy Nieborowskiej budowała ponad 6 miesięcy!!!
    Do dziś nie wykonała zieleni!

    • 12 9

    • to weź mazak i sobie narysuj tą zieleń jak Ci jej brakuje na tym betonowym osiedlu!!!!

      • 7 6

  • "Wiedziałem, że tak będzie"

    Trasa Słowackiego od Galerii do Niedźwiednika budowana jest garstką ludzi, pracujących do godz 17. Ulica Partyzantów to jeden wielki rozkop i prowizorka. Obywatelska zamknięta, Reymonta zamknięta... Objazdy i jazdy po dziurach, to norma. Nie widać zmian ani poprawy komunikacyjnej. A do Euro coś ok 60 dni !

    • 16 2

  • Jak się dużo głosi do wykonania - to przeważnie nic z tego nie wychodz

    to mniej więcej tak że babcia Jasia miała 5 nocników - ale jak przyszło co do czego - zawsze narobiła w majty ...

    • 7 2

  • czyli nic sie nie nauczono ...

    chińczycy tez dali najtanszą oferte na autostrady....tutaj bedzie podobnie, polityka wciąż jest taka ze nie ma byc dobrze tylko ma być tanio......bo każdy sie boi o swoja d*pę ze zarzucą mu ze moze wzioł w łape ze wybrał nie najtansza oferte.....WPRD to niech tory układa

    • 8 7

  • do autorów artykółów na trojmiasto.pl (3)

    Proszę was czytajcie swoje artykuły zanim je opublikujecie.

    Dodatkowe pasy oraz zmiana geometrii wyspy centralnej ma pozwolić - tu chyba jednak mają było by odpowiedniejszym słowem.

    Prace obejmują więc dobudowę dwóch pasów w kierunku Wrzeszcza. W lewo - by móc zawrócić lub wjechać do centrum handlowego - oraz w prawo w kierunku wiaduktu nad torami kolejowymi. to jest chyba po polskiemu napisane bo w polskim wyglądało by inaczej.

    Na prawdę przydało by się więcej dbałości o język polski, przecież "tu jest młodzież i ona się uczy".

    pozdrawiam

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 3 2

    • "Na prawdę" masz rację... (1)

      Najpierw popraw swój język polski, a później pouczaj innych...

      • 3 2

      • Co się czepiasz ? Przecież podpisał się: inżynier DYSLEKTYK :)

        • 2 1

    • Portal Trojmiasto.pl

      Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

      • 0 0

  • To jest ciekawe, Euro lada chwila

    a tutaj o ważnym odcinku trasy : "W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany"

    • 6 2

  • a gdzie odcinek przez Kopalnianą (5)

    znowu wywalone pieniądze na objazdy przez Jana Pawła II i Czarny Dwór

    • 6 4

    • otóż to (2)

      połowiczna robota - bez sensu te wszystkie wiadukty jak wąskie gardło budują, do tego Wakoz zbankrutował i Hydrobudowa ludzi zwalnia.

      • 3 2

      • no trzeba zbierać kasę (1)

        na utrzymanie stadionu, powoli pasa zaciskać a nie rondo udoskonalać, bo I liga i BKS nie zarobią na siebie

        • 2 2

        • tak ta drużyna to

          porażka

          • 1 0

    • po co ta trasa skoro najważniejszy odcinek (1)

      nieczynny (za ETC- Kopalniana)

      • 1 1

      • może nie najważniejszy,

        ale i tak jego brak znacznie obniża wartość użytkową całej trasy.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane