• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

WPRD Gravel dokończy Trasę Słowackiego?

Krzysztof Koprowski
12 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany. W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany.

Pięć firm chciało dokonać korekty skrzyżowania ul. Hynka (Nowej Kościuszki) z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dodatkowe pasy oraz zmiana geometrii wyspy centralnej mają pozwolić na zwiększenie przepustowości tego newralgicznego miejsca. Najlepszą ofertę złożyło WPRD Gravel.



Jak często będziesz korzystać z Trasy Słowackiego?

Przebudowa skrzyżowania przy centrum handlowym ETC jest niezbędna, gdyż to właśnie w tym miejscu będzie się kończyć powstająca Trasa Słowackiego. Po przebudowie ilość aut na tym odcinku wynosić ma nawet 3 tys. pojazdów na godzinę. Prace obejmują więc dobudowę dwóch pasów w kierunku Wrzeszcza. W lewo - by móc zawrócić lub wjechać do centrum handlowego - oraz w prawo w kierunku wiaduktu nad torami kolejowymi.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na prace budowlane złożyła firma WPRD Gravel, która wyceniła prace na 2 mln 196 tys. zł. Oprócz niej startowały także: Budimex (2 mln 570 tys. zł), MTM (2 mln 603 tys. zł), Skanska (2 mln 266 tys. zł) oraz Pol-Dróg (2 mln 975 tys. zł).

- W chwili obecnej trwa analiza ofert pod względem formalnym. Zgodnie z prawem Zarząd Dróg i Zieleni ma 30 dni na rozstrzygnięcie przetargu - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ Gdańsk.

Zgodnie z harmonogramem roboty budowlane powinny rozpocząć się od 3 września br., a zakończyć 15 listopada br.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln zł.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (105) 8 zablokowanych

  • Wąskie gardło

    Szykuje się nam następne wąskie gardło, czy dziennikarze uczęszczają tą trasą, tego nie wiem ale jestem przekonany że Adamowicz nigdzie się nie rusza ze swojego fotela, bo nawet wtedy taki antykierowca dążył by do kompleksowych rozwiązań.
    Ale nie ma co narzekać, gdy by nie Euro 2012 to ul. Słowackiego zamortyzowała by się po raz ósmy w tym roku.

    • 5 2

  • Mamy chyba dwie trasy Słowackiego

    bo jakoś te odcinki się nie łączą.

    • 9 2

  • a EURO-korki tuż tuż

    niech żyją urzędnicy odpowiedzialni za infrastrukturę w Gdańsku, bla, bla ,bla ...

    • 5 1

  • Dziś jechałem nowym wiaduktem Słowaka przy Galerii Bałtyckiej (2)

    a potem się obudziłem ...

    • 4 3

    • Też miałem ten sen (1)

      • 0 0

      • od kogo mieliscie material?

        Pewnie od lysego z wrzeszcza. Ja od niego juz nie biore bo sni mi sie ze jezdze sportowym autem zglebionym na paczke zapalek po trojmiescie i nic mi sie nie urywa. Az sie czlowiek budzic nie chce...

        • 0 0

  • Ratujcie mieszkanców ul. Żwirki i Wigury 1 (1)

    W świetle planowanych inwestycji dojazd do zielonej drogi i na PGE Arena przebiegać winien z ronda Hynka/Rzeczpospolita przez Jana Pawła II. Zwracam uwagę, że przed zjazdem w J.P II istnieje skrót poprzez wcześniejszy zjazd przez Żwirki i Wigury do ul Chrobrego i w stronę Hallera do stadionu. Spowoduje to wzrost liczby pojazdów już zatłoczonej wąskiej ul. Żwirki i Wigury. Współczuję już dzisiaj mieszkańcom tej okolicy. Odpowiedzialne komórki m. Gdańska winny w trybie pilnym dokonać analizy tego stanu rzeczy i rozważyć dokonanie sensownych zmian ruchu w tym rejonie.

    • 9 6

    • uważaj bo zrobią Ci jednokierunkową w druga stronę

      • 1 0

  • Czy?

    Czy w tytule wiadomości nie brakuje "czy"?

    • 4 0

  • Czy redaktorzy w trojmiasto.pl nigdy nie nauczą się rzetelności dziennikarskiej ? (2)

    Nadmuchany tytuł przyciąga wzrok, ale po przeczytaniu całości pozostaje niesmak, uczucie pospolitego dziennikarskiego wydymania.
    W artykule poza tytułem nie ma mowy o dokończeniu Trasy Słowackiego, a jedynie o jednym z zadań, na które cała inwestycja jest podzielona. Żeby było śmieszniej, pod każdym artykułem dot. w/w trasy widnieje ramka z podziałem na te zadania.

    • 6 1

    • (1)

      A może użyć takiej samej formy pytania jak autor artykułu:
      Redaktorzy w trojmiasto.pl nigdy nie nauczą się rzetelności dziennikarskiej?

      Jak to brzmi - czy tk samo jak z "czy"?

      • 0 0

      • Bez "czy" brzmi jak przypuszczenie, a nie pytanie.

        Ja zadaję pytanie, choć jest to pytanie retoryczne.

        • 0 0

  • Budyniex - to jedyna prawowita firma, która może wykonać wszelkie Gdańskie remonty.

    ewentualnie WPIERD BOB BUD BUBEL

    • 1 3

  • Nawiasem mówiąc , Tuskoland nie wyjdzie dobrze dla Polski , ale w Gdańsku

    parę rzeczy zrobili.

    • 0 4

  • Ile ten wiadukt przy Galerii będzie miał pasów? Będzie dwukierunkowy ? (1)

    Mi on się coś wąski wydaje.

    • 0 0

    • jeśli mówisz o estakadzie przerzuconej nad Grunwaldzką, to po 1 w każdą stronę

      NIBY logiczne rozwiązanie, bo ze Słowaka z góry część ruchu się wyładuje na Grunwaldzkiej, z której z kolei część się właduje na tę trasę, jednak rozwiązanie przy przejściu z mostów nad torami wydaje mi się delikatnie mówiąc....kolizjogenne. Jadąc od strony Zaspy np ktoś jadąc prawym pasem przypomni sobie że on nie chce na Grunwaldzką a na Słowackiego dalej i będzie przeciskanie się na gwałt na lewą stronę i to pod ciśnieniem bo część drogi w prawo na dół a druga część w lewo i do góry, żeby chociaż cała estakada była dla jednego kierunku, ale nie, będzie trzeba się wcisnąć między brzeg estakady a przeciwny kierunek ruchu. Ojjjj ciężko to widzę w wykonaniu słabszych kierowców...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane