• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

WPRD Gravel dokończy Trasę Słowackiego?

Krzysztof Koprowski
12 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany. W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany.

Pięć firm chciało dokonać korekty skrzyżowania ul. Hynka (Nowej Kościuszki) z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dodatkowe pasy oraz zmiana geometrii wyspy centralnej mają pozwolić na zwiększenie przepustowości tego newralgicznego miejsca. Najlepszą ofertę złożyło WPRD Gravel.



Jak często będziesz korzystać z Trasy Słowackiego?

Przebudowa skrzyżowania przy centrum handlowym ETC jest niezbędna, gdyż to właśnie w tym miejscu będzie się kończyć powstająca Trasa Słowackiego. Po przebudowie ilość aut na tym odcinku wynosić ma nawet 3 tys. pojazdów na godzinę. Prace obejmują więc dobudowę dwóch pasów w kierunku Wrzeszcza. W lewo - by móc zawrócić lub wjechać do centrum handlowego - oraz w prawo w kierunku wiaduktu nad torami kolejowymi.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na prace budowlane złożyła firma WPRD Gravel, która wyceniła prace na 2 mln 196 tys. zł. Oprócz niej startowały także: Budimex (2 mln 570 tys. zł), MTM (2 mln 603 tys. zł), Skanska (2 mln 266 tys. zł) oraz Pol-Dróg (2 mln 975 tys. zł).

- W chwili obecnej trwa analiza ofert pod względem formalnym. Zgodnie z prawem Zarząd Dróg i Zieleni ma 30 dni na rozstrzygnięcie przetargu - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ Gdańsk.

Zgodnie z harmonogramem roboty budowlane powinny rozpocząć się od 3 września br., a zakończyć 15 listopada br.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln zł.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (105) 8 zablokowanych

  • za dwa tygodnie ogłosi upadłość

    i nie zapłaci podwykonawcom

    • 0 2

  • mapa.trojmiasto.pl

    Wciąż podziwiam "piękny stadion" na mapa.tojmiasto.pl.
    Mam nadzieję, że Pudding będzie stał na skrzyżowaniu i kierował gości z lotniska na stadion którego nie widać.

    • 0 0

  • SPOSÓB NA NIERÓBSTWO

    W naszym prawie nie żadnej wzmianki o nisko rażącej cenie, która odzwierciedlałaby przedstawione oferty Wykonawców inwestycji. Jak dla mnie jedynym słusznym rozwiązaniem byłoby wybranie zawsze drugiej oferty ze skreśleniem pierwszej i ostatniej z wyłączeniem tego postanowienia gdy została złożona tylko jedna oferta.
    Te postanowienia musiałyby zmienić ideologię w Państwowych Zamówieniach Publicznych gdzie wygrywa najtańsza oferta, która może zostać źle skalkulowana bądź źle przygotowana.
    Przede wszystkim Zamawiający posiadają swoje kalkulacje cenowe, na których prezentują swoje budżety.
    Nie rzadko zdarza się, iż inwestycje zostają realizowane na budżetach w opierających się na 40% kosztorysie inwestorskim.
    Biorąc pod uwagę założenia kosztorysowe a cenę realizacji zadania, niektóre firmy wykorzystują "swoją ostatnią szansę" przedstawiając oferty dumpingowe aby móc wspomóc się kredytem na przetrwanie na podstawie podpisanej umowy i faktur wystawionych na Zamawiającego.
    Pozostaje tylko wyłącznie problem Zamawiającego jak wybrnąć z impasu i trzymać taką firmę przy "życiu" tylko aby skończyła powierzone jej zadanie w wyznaczonym terminie. Gorzej się dzieje gdy takie firmy występują w Konsorcjach Firm a ich budżety a co za tym idzie koszty utrzymania znacznie się różnią.

    • 4 0

  • Najlepsza=najtańsza... (1)

    He, he..

    • 3 0

    • bez kitu (szyby nie leca bo plastiki)

      Tanie wino jest dobre bo jest tanie ;-)

      • 0 0

  • do euro nie zdarza (1)

    a po euro bedzie nie potrzebna
    kasa w błoto

    • 1 1

    • Nie tyle niepotrzebna co niedokończona.

      Bo się okaże, że tak naprawdę nie ma na to kasy. I zostaniemy z rozkopanym na lata Gdańskiem.

      • 0 0

  • Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln zł.

    Chyba bijemy jakieś rekordy cenowe. Kawałek ulicy miejskiej po ok. 65 baniek za kilometr? Drożej niż niejedna nasza najdroższa w Europie autostrada.

    • 2 1

  • Gdańsk słynie z umiejetności rozpuszczania kasy - naszej kasy, mieszkańców

    Bo to nie są pieniądze Budynia i jego wyznawców, tylko nasze. Nie tak dawno pisano o kiteserferze, który narobił nam gdańszczanom obciachu i za to ma dostać pokaźną kasę. Teraz widać, jak topnieją zasoby na wybudowanie trasy komunikacyjnej, robionej etapami - coraz taniej, bo kończy się kasa. Ale czy najlepiej? Chyba nie. Czuję oddech prokuratora...

    • 3 0

  • Ludzie co z Jana Pawła II

    Co z Jana Pawła II ???
    Jak można było wyciąć drogę w kierunku morza i z jednokierunkowej w kierunku
    torów kolejowych zrobić dwukierunkową . To zakrawa na Bareję .Za komuny
    projektowano 2 x 2 pasy a teraz usunięto problem metodą eliminacji .Wszędzie
    na świecie jest tak że ludziom się ułatwia życie u nas odwrotnie . Na sztucznie
    zamkniętym odcinku widoki jak po wojnie atomowej usypane kopce ,betonowe zapory ???? co to jest , kto jest odpowiedzialny za to partactwo ?? dlaczego
    teraz wjazd (w ten zamknięty odcinek jest tak nie ergonomiczny , jak ktoś
    tam zginie w wypadku drogowym to pamiętajcie zwracałem na to uwagę )
    Nie można zaoszczędzić na życiu i kto jest odpowiedzialny za projekt ??
    Czy "Trojmiasto" może to wyjaśnić . Przecież każdy widzi ten absurd a oficjalnie problemu nie ma zamknięto i koniec .

    Pozdrawiam licząc na odrobinę rozsądku .

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane