• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wakacje pełne korków?

Magda Bożek
12 czerwca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Węzeł 3 Maja i Armii Krajowej w centrum Gdańska, Morska w Gdyni oraz Grunwaldzka w Sopocie - to tylko niektóre drogowe inwestycje, które utrudnią przejazd przez Trójmiasto także podczas wakacji. Potem ma być lepiej

Żeby było lepiej, musi być gorzej - znaną regułę na własnej skórze nadal sprawdzają trójmiejscy kierowcy. Zanim nastąpi usprawnienie ruchu, modernizacja istniejących i budowa nowych tras przejazdowych, niemal codziennie stoimy w korkach. Lato nie będzie pod tym względem wyjątkowe.

Gdańsk pierwszy

W remoncie jest m.in. centrum Sopotu, ulice Janka Wiśniewskiego, Morska i Lotników w Gdyni, al. Grunwaldzka, ul. Marynarki Polskiej oraz skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego i Okopowej w Gdańsku. Z rozkopanymi jezdniami, zmianami w organizacji ruchu i zastępczą komunikacją miejską będą sobie musieli poradzić nie tylko mieszkańcy Trójmiasta, ale także turyści. Tych ostatnich z pewnością nie zabraknie. Według rankingu przeprowadzonego przez firmę badawczą Synovate, Gdańsk jest drugim w Polsce (po Krakowie) miastem najchętniej odwiedzanym przez turystów - wskazało go 29 proc. respondentów. Gdynię wybrało 9 proc., Sopot 8 proc., a województwo pomorskie aż 37 proc. (to najlepszy wynik w kraju).

Letni paradoks

Władze grodu nad Motławą nie obawiają się jednak paraliżu. - W okresie wakacyjnym, jakkolwiek brzmi to paradoksalnie, ruch na ulicach miasta maleje o około 30 proc. - uspokaja Karol Polejowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Nie ma zajęć w szkołach, a tym samym nie ma potrzeby odwożenia dzieci, co szczególnie odbija się w natężeniu ruchu rano i po południu. Poza tym spora cześć gdańszczan wyjeżdża również na urlopy. Poprawę sytuacji powinno przynieść także zakończenie remontów na Podwalu Grodzkim i we Wrzeszczu na przełomie lipca i sierpnia.

Kiedyś trzeba

Choć kierowcy tradycyjnie narzekają na utrudnienia, a także na to, że tyle prac prowadzonych jest równocześnie, większość rozumie konieczność gruntownej modernizacji najczęściej używanych tras.

- Tyle było krzyku i lamentu przed zamknięciem Podwala Grodzkiego - przypomina gdańszczanin Tomasz Zakrzewski. - Owszem, były korki, i to nawet kilometrowe, ale jakoś przeżyliśmy. Kiedyś trzeba robić remont nawet głównej ulicy w mieście, a przecież teraz naprawdę jedzie się znacznie lepiej niż po głębokich koleinach. To korzyść na lata.

Wkrótce podobnie ma być także na al. Grunwaldzkiej. Drogowcy tydzień temu przenieśli się na drugą nitkę głównej arterii we Wrzeszczu (teraz pracują na jezdni prowadzącej do centrum Gdańska). Drugi etap modernizacji współfinansowanej przez inwestora Galerii Bałtyckiej, podobnie jak pierwszy, ma potrwać dwa miesiące. Prawdopodobnie na początku sierpnia zacznie się więc ostatnia, najmniej kłopotliwa dla kierowców część inwestycji, czyli wymiana torowiska tramwajowego.

W związku z przebudową węzła Okopowa tramwaje już zniknęły ze Stogów (kursuje tam zastępcza linia autobusowa), za to przed tygodniem wróciły przed Dworzec Główny PKP w Gdańsku.
Echo MiastaMagda Bożek

Opinie (68) 2 zablokowane

  • spokojnie

    w ubieglym roku tez pisaliscie, że sobie nie poradzą. A jak było? poradzili sobie w cuglach i jeżdżą po Gdansku duuuuużoooo lepiej niz portalowe sieroty, fachowcy od lamentu.

    • 0 0

  • zadowolony Gdańszczanin

    pomijajac glupkowate rozmieszczenie studzienek - twoim zdaniem to normalne, ze krotko po remoncie lub wykonaniu nowej drogi studzienka zapada sie po kilka cm w dol??? zamiast wyzywac ludzi od durni zastanow sie nad scieralnoscia i niwela swojego mozgu. chyba kazdy kierowca docenia fakt powstawania nowych drog i remontowania starych - chodzi jednak o to by, bylo to robione sensownie i solidnie

    • 0 0

  • Chyba tOBIE się mózg zapadł

    płaczku.

    • 0 0

  • zadowolony gdańszczanin - kolejny zadowolony urzednik um w gdansku mocno liżacy tyłek swoim włodarzom. Z czego byc zadowolonym?? Z kilometrowych korków na górnej oruni? Z zaapadającyhc sie studzienek pół roku po remoncie? Z zapchanej słowackiego, spacerowej itp?? Racja jak cholera!!! Mamy być z czego dumni i zadowoleni. Niech zyją władze gdańska!! A ty "zadowolony" na pewno zrobisz karierę. Może się jeszcze pochwal wszechobecnymi parkimgami gamoniu?? No dalej!! Władza czeka na takich lizusów!!

    • 0 0

  • sopot

    a może tak 60-tysięczny sopot połączył się z obwodnicą trójmiasta a nie wszystko przez gdynie i gdańsk bo tu i tak ledwo się przebijamy w korkach do i z obwodnicy:)

    • 0 0

  • Najbardziej dziwi mnie poziom i agresja w wypowiedziach ludzi, którzy są zadowoleni z istniejącego stanu rzeczy. Zadowolony człowiek tak się nie zachowuje. Myślę, że zadowolony gdańszczanin to żaden urzędnik. Zbyt niski poziom, nawet jak na UM Gdańsk.W ogóle nie rozumie, co się tu wypisuje. Raczej jakiś rozgoryczony fan Lechii lub lokalny patriota.
    Tak jak ktoś już tutaj napisał, nie chodzi o to, że są remonty i utrudnienia, tylko o to, że te remonty są delikatnie mówiąc nie trafione.
    Nie wiem, może ja się nie znam, ale forum jest po to, żeby wymieniać opinie, a nie za wszelką cenę obrażać innych tylko dlatego, że nie ma się argumentów.
    Generalnie forumowiczom, którzy utożsamiają się z drogowcami ich koledzy z branży powinni spuścić lanie, ponieważ nie tylko nie bronią racjonalnie swojego stanowiska, ale też wzmacniają pewien stereotyp o drogowcach i szkodzą tym samym całemu środowisku.

    • 0 0

  • Czy doszedl juz ktos do wniosku ze obwodnica juz dawno przestala byc obwodnica ,a stala sie wewnatrz-aglomeracyjna droga trojmiasta .Czas pomyslec o obwodnicy zaczynajacej sie gdzies pod Tczewem biegnacej kolo Zukowa a konczacej sie gdzies kolo Leborka.

    • 0 0

  • DO POLO

    Widac ze nie znasz sie na temacie ... to ze ci stuka w "amory" na wjezdzie i zjezdzie z wiaduktu czy mostu spowodowane jest tym ze most/ wiadukt musi byc dylatowany... i to dylatacja ci stuka w "amory". A to ze tiry jezdza przeladowane i niszcza dylatacje to juz nie wina drogowcow...

    • 0 0

  • Sopot ma 39 tyś.

    ...mieszkańców. 60 tyś., będzie jak zrównają z glebą całe miasto i wybuduja wielkie osiedle 10-cio piętrowców...ale połączenie z obwodnicą 3miasta to jest dobry, choć mirażem pachnący pomysł.

    • 0 0

  • Na metro nie mamy co liczyc, ale mozna usprawnic

    komunikacje miejska i rozladowac korki. Tramwaj jest dobry pod warunkiem jego trasa nie przecina sie z trasa kierowcow, budowac tunele wiadukty na skrzyzowaniach !
    W Monachium autobusy uzywaja tych samych przystankow co tramwaje bo jezdza po torach, tory tramwajowe sa wydzielone z ulicy, oraz wpuszczone w jezdnie, wiec autobus nie stoi w korach, proste jak slonce.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane