• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wałami Jagiellońskimi nie dojedziemy do Armii Krajowej

Arnold Szymczewski
9 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Budowa przejścia naziemnego się opóźnia, ale to niejedyny problem. Do końca roku nie wjedziemy na al. Armii Krajowej z Wałów Jagiellońskich. Budowa przejścia naziemnego się opóźnia, ale to niejedyny problem. Do końca roku nie wjedziemy na al. Armii Krajowej z Wałów Jagiellońskich.

W sobotę, 11 grudnia, w godzinach porannych planowane jest wprowadzenie dużych zmian w organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej. Całkowicie zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia łącząca ul. Wały JagiellońskieMapka z al. Armii KrajowejMapka. Planowane są także zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Utrudnienia mają potrwać do 31 grudnia.



Jak dojechać do Forum Gdańsk


Ta zmiana spowoduje duże utrudnienie dla kierowców chcących dojechać do Forum Gdańsk od strony Wrzeszcza. Nie można będzie zrobić tego skręcając w prawo na Hucisku, bowiem potem nie ma możliwości skręcenia w lewo w 3 MajaMapka. Najlepiej jest zjechać z Traktu Konnego w ul. 3 MajaMapka przy Placu Zebrań Ludowych i tamtędy dotrzeć do centrum handlowego.

Jak oceniasz postęp prac przy budowie przejścia naziemnego?

1 grudnia informowaliśmy o tym, że budowa naziemnego przejścia na Wałach Jagiellońskich przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Według zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku. Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Czytaj także: Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Na domiar złego na kierowców czekają spore utrudnienia. Od najbliższej soboty (11 grudnia) do końca br. roku zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia łącząca Wały Jagiellońskie z Armii KrajowejMapka.

- Skala tego przedsięwzięcia może nie jest duża, ale jest ono realizowane w najbardziej newralgicznej części miasta, zarówno jeżeli chodzi o ruch samochodów, jak i komunikacji miejskiej. Chcielibyśmy do końca roku wykonać na Wałach Jagiellońskich nawierzchnię bez ostatniej warstwy, tj. warstwy ścieralnej. Musimy jednak uwzględnić warunki pogodowe, które w grudniu są bardzo zmienne. Wchodzimy w kluczowy moment tego projektu i należy mieć na uwadze, że to nie tylko budowa samego przejścia dla pieszych, ale i przebudowa przystanków tramwajowych oraz ul. Wały Jagiellońskie - mówi Alan Aleksandrowicz, z-ca prezydent miasta Gdańska ds. inwestycji.
Od soboty jazda w tym miejscu będzie możliwa estakadąMapka jedynie w kierunku ul. Podwale PrzedmiejskieMapka lub tunelem w kierunku Oruni. Objazd w kierunku dzielnicy Chełm zostanie wyznaczony ul. 3 MajaMapka lub tunelemMapka pod Forum Gdańsk. Ruch rowerowy i pieszy nie ulegnie zmianie.

- W sobotę, zaraz po zamknięciu odcinka Wałów Jagiellońskich, przystąpimy do frezowania nawierzchni jezdni, rozbiórki i tzw. korytowania. Następnie ułożymy elementy konstrukcyjne i nałożymy poszczególne warstwy asfaltu, bez tej ostatniej - ścieralnej. Po wykonaniu tych prac - zakładamy, że będzie to końcówka roku - będziemy chcieli umożliwić już dojazd do Armii Krajowej. Do ułożenia warstwy ścieralnej asfaltu wrócimy w momencie, kiedy będą na to pozwalały warunki atmosferyczne, tj. wczesną wiosną - mówi Paweł Zieliński, kierownik ds. realizacji inwestycji z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Utrudnienia mają potrwać trzy tygodnie. Utrudnienia mają potrwać trzy tygodnie.

Zmiany także w komunikacji miejskiej



Do najważniejszych zmian w komunikacji miejskiej, jakie będą obowiązywać od najbliższej soboty, możemy zaliczyć m.in.: zawieszenie przystanku autobusowego "Śródmieście SKM" 03Mapka oraz powrót przystanku "Brama Wyżynna" 04 z tymczasowej lokalizacji przy Forum Gdańsk na wysokość przystanków tramwajowych "Brama Wyżynna"Mapka.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej:

Dla linii 106, 108, 111, 112, 118, 123, 131, 132, 138, 154, 166, 178, 186, 189, 200, 205, 207, 232, 256, N1, N4, N5, N8, N9, N11 i N13 obowiązywać będzie jeden przystanek - "Brama Wyżynna" 04.

Linie 112, 138, 166, 178, 186, N8 i N9 wracają na swoje stałe trasy (z pominięciem Śródmieścia SKM). Pomiędzy przystankami "Brama Wyżynna" 04 a "Żabi Kruk" 04 autobusy pojadą estakadą (z wyjątkiem kursów linii N9 przez Dolne Miasto, te autobusy mają jechać tunelem pod węzłem Unii Europejskiej).

Autobusy linii 138 i 178 w kierunku Westerplatte i Olszynki będą odjeżdżać z przystanków Wały Piastowskie 02, "Dworzec Główny" 12, "Brama Wyżynna" 04 dwie, trzy minuty później. Godziny odjazdów z pozostałych przystanków pozostają bez zmian.

Na liniach 112, 166, 186, N8 i N9 skorygowane zostaną rozkłady jazdy. W kierunku węzła Unii Europejskiej zachowane zostaną obecne godziny odjazdów z przystanków "Muzeum II Wojny Światowej" 02, "Europejskie Centrum Solidarności" 01, "Wały Piastowskie" 02, "Dworzec Główny" 08, 12, 14, "Brama Wyżynna" 04. Godziny odjazdów od przystanku "Żabi Kruk" 04 do końca tras będą realizowane około dwóch, trzech minut wcześniej. Kierunek przeciwny bez zmian.

- Przystanek tymczasowy, który obecnie znajduje się na zjeździe w kierunku Armii Krajowej, zostanie cofnięty do swojego poprzedniego miejsca, a więc w okolicach przystanków tramwajowych. Oznacza to, że wszystkie autobusy w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego wrócą na swoje stałe trasy pod węzłem Unii Europejskiej. Natomiast wszystkie autobusy w kierunku Podwala Przedmiejskiego obsłużą przystanek swojej stałej lokalizacji i następnie pojadą estakadą w kierunku Podwala Przedmiejskiego - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Linia N13

W kierunku Olimpijskiej:

Pomiędzy przystankami: "Brama Wyżynna" 04 i "Sikorskiego" 05 autobusy pojadą objazdem ulicami: Okopowa, Trakt św. Wojciecha (wiadukt Biskupia Górka), Zaroślak, Brzegi, Cienista.

Na trasie objazdu obowiązywać będą przystanki: "Toruńska" 02, "Zaroślak" 04, "Chełm Cienista" 02. Będą miały charakter warunkowy "na żądanie".

Przystanki "Pohulanka" 04, "Odrzańska" 04, "Drwęcka" 01 oraz "Chałubińskiego" 04 nie będą obsługiwane.

W kierunku przeciwnym (Żabianki SKM): Trasa bez zmian.

Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody. Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Zapewne to "wina" Polskiego Ładu, który jeszcze nie wszedł w życie, no ale u Dulkiewicz wszystko jest możliwe.

    • 33 17

    • To już nie jest wina Tuska? Coś się zmieniło w przekazie partyjnym? (2)

      • 6 1

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Wina Putina, nadchodzi Ruski Ład...

        • 2 0

  • Grzebia tam od wakacji a efekt prawie znikomy.

    • 44 2

  • Miś (1)

    Miś Barei to przy tym pomyśle nic. Że ta kobieta ma dalej sumienie zasiadać na swoim tronie...

    • 66 7

    • A kogo byś posadził? Wieśniaka ze słomą w butach z Konfederacji albo PiS ?

      • 4 13

  • Grzebią się jak muchy w smole

    • 33 1

  • A nie można było namalować pasów? (4)

    Jeśli już koniecznie trzeba było robić dobrze sieciówkom w Forum. Szybciej, taniej...
    Tak na marginesie:
    1. kto i za ile zasypie tunel dla pieszych (z pasażem handlowym)?
    2. ile smogu wyprodukują auta, stojące w niekończących się korkach na światłach pomiędzy Dworcem Głównym a stacją Gdańsk Śródmieście?
    3. ile "złej krwi" będzie kosztowało kierowców przebijanie się przez centrum Gdańska - w którąkolwiek stronę.
    Cywilizowany świat już dawno doszedł do wniosku, że łączenie strumienia pieszych i samochodów nie wpływa pozytywnie na żadną ze stron... Czemu nie możemy skorzystać z tych doświadczeń?

    • 59 11

    • Przecież oni kopią bo wymieniają nawierzchnię! Była w opłakanym stanie więc kierowcy powinni się cieszyć.

      Zamiast bić pianę jak dzieci.

      • 5 2

    • jeśli chodzi o punkt 2. to możesz temu łatwo zaradzić, skoro to dla Ciebie ważne.

      • 2 2

    • A jednak! (1)

      A to jednak samochody produkują smog? Bo ja tu widzę taki relatywizm - jak mówi się o ograniczeniu liczby samochodów w miastach z powodu smogu, to wszyscy krzyczą, że auta nie mają na to wpływu i latem jakoś smogu nie ma. A jak chodzi np. o przepuszczenie pieszego, to nagle wydzielają ogromne ilości smogu... i to jednak nawet latem. PS: W cywilizowanym świecie też się aktualnie likwiduje przejścia podziemne, a nawet łączy strumienie pieszych i samochodów - woonerfy. A bogatsze miasta ukrywają takie drogi pod ziemią, oddając całą przestrzeń dla pieszych.

      • 2 3

      • Okopowa to nie woonerf. Okopowa to gebiedsondluitingsweg.

        To droga ruchu przyspieszonego służąca do omijania woonerfów (np. Targ Węglowy czy Targ Rakowy). Na takich drogach kluczowe jest zapewnienie płynności ruchu przez minimalizację liczby zjazdów i przejść dla pieszych w celu poprawienia przepustowości i zmniejszenia ilości spalin. Woonerfy nie byłyby możliwe bez dróg typu gebiedsondluitingsweg w promieniu max. 3km od środka woonerfu.

        • 2 3

  • Najważniejsza aby światła na przejściu paliły się dość długo bo wolno chodzę. No chyba że będę rowerkiem, bo ścieżka też ma tam być.

    • 25 3

  • Super inwestycja. (58)

    Większość osób wypowiadających się jest zapewne w młoda i zasuwanie po schodach nie jest problem ale dla starszych osób z wózkami to naziemne przejście będzie zbawienne i to jeno z lepszych działań władz miasta w ostatnich latach. Jestem także kierowcą i nadal popieram to rozwiązanie.

    • 132 448

    • większość tych osób mieszka na zad*piach i przez centrum tylko przejeżdża. (2)

      u siebie z kolei tyłki wozi bo wszędzie daleko często chodników brak.

      • 28 27

      • Gdzie tobie brakuje chodników w Śródmieściu? (1)

        Tam jest dużo więcej deptaków dla pieszych (z których też korzystają rowerzyści bo są ponad prawem) niż dróg dla samochodów.

        • 20 6

        • Tak sobie patrze na ostatnie 15 lat i ten odcinek jest wiecznie remontowany, przerabiany, zamykany

          Chyba nie bylo roku, zeby dalo sie tam normalnie przejechac bez jakis tymczasowych objazdow, zjazdow itp.

          • 35 1

    • Super inwestycja byłaby wtedy, gdyby zbudowali tunel bez schodów, dostępny dla każdego.

      Teraz to jest mnożenie kosztów. Dodatkowo spójrz sobie jak wyglądają schody i przejścia przy węźle przesiadkowym.

      • 26 18

    • osoby starsze raczej rzadziej odwiedzaja galerie handlowe od osob mlodych (1)

      • 31 4

      • mój dziadek zawsze leci do forum na kebsa i kole

        • 15 0

    • polecam pomyśleć

      Jaki problem jest zamontowanie większej windy osobowej do tunelu?
      Już Ci mówię... Mniejszy niż robienie przejścia naziemnego, ale no cóż... zachodnie trendy.
      Zwiększy się korek, zwiększy się zanieczyszczenie powietrza, nie zmniejszy się ilość aut na drogach.

      • 73 15

    • (26)

      100-200 metrów dalej znajduje się przejście naziemne, z którego ktoś może skorzystać jeśli nie chce chodzić po schodach. A może by tak jeszcze przejście na ziemne na wysokości dworca?!

      • 58 9

      • Czekamy na przejście przy dworcu (6)

        Czekamy. To cyrk, że najruchliwszy przystanek tramwajowy w mieście jest wąski i dostępny wyłącznie przez ciasne i strome schody.

        • 19 30

        • (5)

          Czekamy też na przejście naziemne przez tory kolejowe

          • 52 8

          • kolejny amator nie zatrzymywania się na przejeździe kolejowym się odezwał (4)

            przejścia dla pieszych i przejazdy przez tory kolejowe mają sens jedynie przy bardzo rzadkim ruchu pociągów. Warto także zauważyć, że zarówno tramwaj jak i pociąg mają nieporównanie dłuższą drogę hamowania niż samochód osobowy, dlatego w mieście piesi mają pierwszeństwo na przejściach przez jezdnię ale nie mają pierwszeństwa na przejściu przez tory tramwajowe. Pociąg kilku(nasto)wagonowy ma kilkakrotnie dłuższą drogę hamowania niż tramwaj. To są oczywistości, ale okazuje się, że dla osób przyspawanych mentalnie do foteli samochodów to jest nadal wiedza tajemna.

            • 3 21

            • Tak samo jak przejścia dla pieszych mają sens tylko przy bardzo "rzadkim" ruchu samochodów, a przy Bramie Wyżynnej jest bardzo " (2)

              • 15 5

              • samochodozę się leczy, z jej przejawami nie ma sensu polemizować (1)

                Popatrz jak wygląda ruch pieszych na Grunwaldzkiej obok wylotu ulicy Partyzantów

                • 3 24

              • a maja

                Alternatywe?

                • 2 1

            • Co ciekawe przejścia naziemne przez tory tramwajowe istnieją tym samym twoja logika jest nieco pokrętna. Dodaj także fakt że samochodów jest kilkanaście razy więcej niż pociągów

              • 5 3

      • Poczekaj... (11)

        niestety przejście przy dworcu też powstanie. Zaczną je budować, jak skończą to przy Bramie Wyżynnej.

        • 22 6

        • ono nie powstanie przy dworcu (2)

          a przy hotelu. Jeśli Dulcza ze swoimi karłami jest taka mądra, to niech wrzucą całe Podwale pod ziemię, jak proponowano wiele lat temu...

          • 29 3

          • (1)

            daj kasę to będzie

            • 2 11

            • Pani sympatyczna już zrobiła rezerwę w budżecie.

              • 3 0

        • a właśnie że stety (7)

          bez poprawy komfortu pieszych chcących docierać do przystanków tramwajowych działania na rzecz zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkańców na rzecz transportu miejskiego nie nastąpią; gdyby nastąpiły to wszyscy - również kierowcy i inni użytkownicy samochodów - zauważyli by poprawę warunków korzystania z przestrzeni miejskiej.

          • 3 16

          • (6)

            Te przejścia nie mają nawet 1% wpływu na zachowania komunikacyjne. Wpływ by miało zwiększenie częstotliwości kursów, brak wiecznych przesiadek, bezpośrednie kursy, miejsca siedzące i bus pasy.

            • 9 5

            • komunikacja miejska bez komfortowych warunków umożliwiających docieranie pieszych do jej przystanków (5)

              nie będzie dobrze funkcjonować. Nie przenoś własnych preferencji komunikacyjnych na pozostałych mieszkańców. Badania wykazują, że tylko poprawa warunków funkcjonowania ruchu pieszych i rowerzystów prowadzi do zwiększenia skłonności do rezygnacji z samochodu, ale to pozostaje przypuszczalnie poza granicą Twojej wyobraźni.

              • 4 12

              • (1)

                Akurat tak się składa, że do pracy jeżdżę autobusem do Wrzeszcza i później skm do Sopotu. Zajmuje mi to w najlepszym czasie od wyjścia z domu do wejścia do pracy 1h10 min do 1h20 min. Zaznaczam, że nie mam dzieci w wieku przedszkolnym ani szkolnym. Tracę 2,5 h na podróż do pracy. Teraz wyobraź sobie o której bym te dzieci odstawiala i odbierała. Od 6:45 dziecko by gniło w szkole bo ja na 8 jadę do pracy. Samochodem 30 min w jedną stronę. Obecnie mogę sobie pozwolić na taką stratę czasu ale nie każdy może. Mam koleżankę, która jak nie jedzie samochodem to podróż do domu zajmuje jej 2 h w jedną stronę z Gdańska do Sopotu. W tej sytuacji wyjeżdżanie z kosmetyka w postaci przejścia naziemnego to Ty nie masz wyobraźni. Tylko gęsta siatka połączeń, bezpośrednia, komfortowa i buspasy maja wpływ na zachowania komunikacyjne ludzi.

                • 20 0

              • gęsta siatka połączeń i buspasy mają wpływ na zachowania komunikacyjne ludzi

                tylko pod warunkiem spokojnego zakwestionowania roli samochodów w mieście i obciążania ich użytkowników kosztami, które ich zachowania generują. To wszystko ma sens i jest prawdą jedynie wtedy, gdy piesi mają komfortowe warunki docierania do przystanków tramwajów i autobusów.

                • 1 6

              • Swoją matkę wsadz na rower w taka pogodę jak dziś. Zacznij od swojego podwórka.

                • 8 2

              • Hola, hola (1)

                Rowerzystom już chyba nie da się bardziej poprawić warunków funkcjonowania. Pół roku, a może nawet dłużej robót chodniku/ścieżce rowerowej na Okopowej, tylko po to, żeby powstał w efekcie chodnik z dopuszczonym ruchem dla rowerów. Piesi znowu muszą skradać się przy ścianach budynków. Horror.

                • 7 3

              • To samo na wale wzdłuż Traktu. Rowerowi ciasnoporci teroryzują pieszych i dzieci.

                • 6 3

      • (5)

        200 metrów dalej masz też jezdnię którą możesz jechać.

        • 8 7

        • (4)

          Bardzo chętnie, tyle żeby do niej dojechać muszę stać w korku, bo piesi chcą bardzo chcą powdychać spalin przechodząc przez ulicę

          • 7 8

          • korki tworzy nadmiar samochodów a nie piesi ani też przejścia dla pieszych (2)

            • 5 18

            • To czemu nagle korki się zwiększyły od początku budowy przejścia dla pieszych? Samochodów jest tyle samo (1)

              • 17 4

              • Bo pasów jest chwilowo mniej?

                • 0 4

          • Stoisz w korku?

            w życiu nie widziałem samochodu osobowego z miejscem stojącym.

            • 4 6

      • Mam dla Ciebie złą wiadomość...

        też będzie. Miasto Gdańsk będzie szeroko znane w Polsce z naziemnych przejść i stawiania ścianek reklamowych zamiast wiat dla pasażerów.

        • 18 3

    • (2)

      Przecież jest przejście naziemne przy Hucisku. Nie rozumiem więc po co kolejne po 50 metrach?

      • 33 9

      • (1)

        Żebyś miał zagwozdke, dla ciebie nie do rozwiązania.

        • 7 27

        • Powiedział co wiedział

          • 16 2

    • 80 metów dalej jest przejście (7)

      • 30 7

      • (5)

        no i po co ciągle te same teksty że dalej jest przejście ? tylko że każdy z was ma inną miarę...jak widać

        • 4 20

        • (3)

          Bo to prawda - jak ktoś nie chce korzystać z tunelu to przy Hucisku jest przejście naziemne

          • 20 3

          • dlaczego nie napiszesz, że kilkadziesiąt metrów obok jest jezdnia ulicy równoległej do Okopowej? (2)

            • 3 12

            • Po drodze trzeba stać tylko na 3 światłach (1)

              a na 3 maja to już tylko czekać kilka minut na przejazd jednego tramwaju i kolejne kilka aż autobus wjedzie na Dworzec PKS (kilka miesięcy temu miał pas dla siebie i nie blokował ruchu, ale rowerzystom zachciało się trzeciej równoległej drogi dla rowerów, nie licząc dwóch dodatkowych równoległych na Wałach Jagiellońskich)

              • 11 2

              • nie stoisz na światłach. Siedzisz na światłach. W foteliku

                całkiem wygodnie.

                • 5 13

        • Jak stawiasz światła jedne koło siebie to zmniejszasz bezpieczeństwo pieszych.
          Od taka zależność, która wynika z analizy, a nie widzimi się na podstawie którego tak argumentujesz....

          • 2 1

      • kilkadziesiąt metrów obok jest ulica 3 Maja

        • 4 4

    • Znasz starca robiącego zakupy w forum? (2)

      Niezła wkrętka. Niestety nie wyszło.

      • 19 8

      • może dlatego, że trudno tam dojść?

        • 2 11

      • I co on kupi ze swojej emeryturki? Chyba że mówisz o tych gościach z UB i SB ich faktycznie stać.

        • 4 0

    • Winda lub ruchome schody

      Winda lub ruchome schody w istniejącym przejściu podziemnym. Byloby taniej i bezpieczniej

      • 29 7

    • Wystarczy winda do tunelu

      • 20 6

    • Zróbmy im ruchome skody, jakby młodzi ludzie nie musieli chodzić po schodach z wózkami albo nie bylo niepełnosprawnych. A może czas uruchomić... Windy??

      • 12 3

    • A jesteś pewien, że nie jesteś płatnym trollem trojmiasto.pl?

      • 2 4

    • Kocham komentarze "jestem kierowcą i popieram utrudnianie mi życia"

      a ja jestem weganinem i popieram ubój rytualny

      • 12 2

    • masz niecałe 100 metrów dalej przejście naziemne

      • 5 1

    • Oczywiście super.. ;-)

      ... a przecież 40m obok na skrzyżowaniu Hucisko jest przejście naziemne. Inwestycja zupełnie niepotrzebna

      • 5 0

    • Jeszcze specjalnie dla was powinni zarządzić że czerwone was nie obowiązuje

      i wtedy hasajcie sobie po tych przejściach do skutku :)

      • 0 0

    • Emeryt za kółkiem

      Bruzdzi na ulicy i przez ulicę... W domu siedzieć dziadku a nie młodym życie utrudniać.

      • 1 0

    • Tylko, że tam jest dojście przy skrzyżowaniach ze światłami

      Więc to tylko kolejne światła i to w dodatku przez tory tramwajowe. No ale po co iść na około, jak można zrobić kolejne światła pomiędzy dwoma węzłami, byleby ludzie mieli bliżej do kaplicy kapitalizmu. Więc głównie to w interesie galerii handlowej, by zachęcić turystów do wydawania kasy za ruchliwą ulicą.
      Kolejne takie rozwiązanie będzie realizowane przy dworcu głównym. Osoby będą mogły przejść górą, by zejść w dół pod tory kolejowe. A może zrobią przejście przez tory kolejowe, bo pewnie sprawdza się, np. w Gdyni?

      • 1 1

  • Paraliż centrum (3)

    czy ktoś z urzędników widział, co się działo w sobotę późnym popołudniem wokół Forum? całe centrum miasta stało, bo ludzie chcieli się dostać na parking do Forum! Serio chcecie przed najgorętszym okresem w roku w handlu sparaliżować totalnie centrum miasta? To, że Forum nie powinno nigdy powstać i to, że jest przyczyną takich korków, to inny temat, ale żeby jeszcze ludziom bardziej uprzykrzać życie takimi remontami w grudniu? Powodzenia!

    • 53 8

    • Jest jakiś miesiąc gdzie pasują ci utrudnienia?

      • 7 5

    • NO TAK

      daj propozycję kiedy to powinno być zrobione abyś był zadowolony

      • 4 3

    • dostań się więc piechotą, nie samochodem

      nie ma żadnego problemu.

      • 6 5

  • Piramowicza

    To samo z tym przejściem . Ktoś palnął a teraz nie ma odważnego żeby się z tego wycofać

    • 54 8

  • ZEBRA (1)

    Znając życie,pieszym będzie się śpieszyć na tramwaj lub autobus i będą "przeskakiwać"na czerwonym świetle.Ciekawe ile będzie wypadków.

    • 46 8

    • wystarczy zwolnić

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane