• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wałami Jagiellońskimi nie dojedziemy do Armii Krajowej

Arnold Szymczewski
9 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Budowa przejścia naziemnego się opóźnia, ale to niejedyny problem. Do końca roku nie wjedziemy na al. Armii Krajowej z Wałów Jagiellońskich. Budowa przejścia naziemnego się opóźnia, ale to niejedyny problem. Do końca roku nie wjedziemy na al. Armii Krajowej z Wałów Jagiellońskich.

W sobotę, 11 grudnia, w godzinach porannych planowane jest wprowadzenie dużych zmian w organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej. Całkowicie zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia łącząca ul. Wały JagiellońskieMapka z al. Armii KrajowejMapka. Planowane są także zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Utrudnienia mają potrwać do 31 grudnia.



Jak dojechać do Forum Gdańsk


Ta zmiana spowoduje duże utrudnienie dla kierowców chcących dojechać do Forum Gdańsk od strony Wrzeszcza. Nie można będzie zrobić tego skręcając w prawo na Hucisku, bowiem potem nie ma możliwości skręcenia w lewo w 3 MajaMapka. Najlepiej jest zjechać z Traktu Konnego w ul. 3 MajaMapka przy Placu Zebrań Ludowych i tamtędy dotrzeć do centrum handlowego.

Jak oceniasz postęp prac przy budowie przejścia naziemnego?

1 grudnia informowaliśmy o tym, że budowa naziemnego przejścia na Wałach Jagiellońskich przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Według zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku. Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Czytaj także: Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Na domiar złego na kierowców czekają spore utrudnienia. Od najbliższej soboty (11 grudnia) do końca br. roku zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia łącząca Wały Jagiellońskie z Armii KrajowejMapka.

- Skala tego przedsięwzięcia może nie jest duża, ale jest ono realizowane w najbardziej newralgicznej części miasta, zarówno jeżeli chodzi o ruch samochodów, jak i komunikacji miejskiej. Chcielibyśmy do końca roku wykonać na Wałach Jagiellońskich nawierzchnię bez ostatniej warstwy, tj. warstwy ścieralnej. Musimy jednak uwzględnić warunki pogodowe, które w grudniu są bardzo zmienne. Wchodzimy w kluczowy moment tego projektu i należy mieć na uwadze, że to nie tylko budowa samego przejścia dla pieszych, ale i przebudowa przystanków tramwajowych oraz ul. Wały Jagiellońskie - mówi Alan Aleksandrowicz, z-ca prezydent miasta Gdańska ds. inwestycji.
Od soboty jazda w tym miejscu będzie możliwa estakadąMapka jedynie w kierunku ul. Podwale PrzedmiejskieMapka lub tunelem w kierunku Oruni. Objazd w kierunku dzielnicy Chełm zostanie wyznaczony ul. 3 MajaMapka lub tunelemMapka pod Forum Gdańsk. Ruch rowerowy i pieszy nie ulegnie zmianie.

- W sobotę, zaraz po zamknięciu odcinka Wałów Jagiellońskich, przystąpimy do frezowania nawierzchni jezdni, rozbiórki i tzw. korytowania. Następnie ułożymy elementy konstrukcyjne i nałożymy poszczególne warstwy asfaltu, bez tej ostatniej - ścieralnej. Po wykonaniu tych prac - zakładamy, że będzie to końcówka roku - będziemy chcieli umożliwić już dojazd do Armii Krajowej. Do ułożenia warstwy ścieralnej asfaltu wrócimy w momencie, kiedy będą na to pozwalały warunki atmosferyczne, tj. wczesną wiosną - mówi Paweł Zieliński, kierownik ds. realizacji inwestycji z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Utrudnienia mają potrwać trzy tygodnie. Utrudnienia mają potrwać trzy tygodnie.

Zmiany także w komunikacji miejskiej



Do najważniejszych zmian w komunikacji miejskiej, jakie będą obowiązywać od najbliższej soboty, możemy zaliczyć m.in.: zawieszenie przystanku autobusowego "Śródmieście SKM" 03Mapka oraz powrót przystanku "Brama Wyżynna" 04 z tymczasowej lokalizacji przy Forum Gdańsk na wysokość przystanków tramwajowych "Brama Wyżynna"Mapka.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej:

Dla linii 106, 108, 111, 112, 118, 123, 131, 132, 138, 154, 166, 178, 186, 189, 200, 205, 207, 232, 256, N1, N4, N5, N8, N9, N11 i N13 obowiązywać będzie jeden przystanek - "Brama Wyżynna" 04.

Linie 112, 138, 166, 178, 186, N8 i N9 wracają na swoje stałe trasy (z pominięciem Śródmieścia SKM). Pomiędzy przystankami "Brama Wyżynna" 04 a "Żabi Kruk" 04 autobusy pojadą estakadą (z wyjątkiem kursów linii N9 przez Dolne Miasto, te autobusy mają jechać tunelem pod węzłem Unii Europejskiej).

Autobusy linii 138 i 178 w kierunku Westerplatte i Olszynki będą odjeżdżać z przystanków Wały Piastowskie 02, "Dworzec Główny" 12, "Brama Wyżynna" 04 dwie, trzy minuty później. Godziny odjazdów z pozostałych przystanków pozostają bez zmian.

Na liniach 112, 166, 186, N8 i N9 skorygowane zostaną rozkłady jazdy. W kierunku węzła Unii Europejskiej zachowane zostaną obecne godziny odjazdów z przystanków "Muzeum II Wojny Światowej" 02, "Europejskie Centrum Solidarności" 01, "Wały Piastowskie" 02, "Dworzec Główny" 08, 12, 14, "Brama Wyżynna" 04. Godziny odjazdów od przystanku "Żabi Kruk" 04 do końca tras będą realizowane około dwóch, trzech minut wcześniej. Kierunek przeciwny bez zmian.

- Przystanek tymczasowy, który obecnie znajduje się na zjeździe w kierunku Armii Krajowej, zostanie cofnięty do swojego poprzedniego miejsca, a więc w okolicach przystanków tramwajowych. Oznacza to, że wszystkie autobusy w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego wrócą na swoje stałe trasy pod węzłem Unii Europejskiej. Natomiast wszystkie autobusy w kierunku Podwala Przedmiejskiego obsłużą przystanek swojej stałej lokalizacji i następnie pojadą estakadą w kierunku Podwala Przedmiejskiego - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Linia N13

W kierunku Olimpijskiej:

Pomiędzy przystankami: "Brama Wyżynna" 04 i "Sikorskiego" 05 autobusy pojadą objazdem ulicami: Okopowa, Trakt św. Wojciecha (wiadukt Biskupia Górka), Zaroślak, Brzegi, Cienista.

Na trasie objazdu obowiązywać będą przystanki: "Toruńska" 02, "Zaroślak" 04, "Chełm Cienista" 02. Będą miały charakter warunkowy "na żądanie".

Przystanki "Pohulanka" 04, "Odrzańska" 04, "Drwęcka" 01 oraz "Chałubińskiego" 04 nie będą obsługiwane.

W kierunku przeciwnym (Żabianki SKM): Trasa bez zmian.

Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody. Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • Winda lub ruchome schody (1)

    Winda lub ruchome schody w istniejącym przejściu podziemnym. Byloby taniej i bezpieczniej. Dodatkowo nie byloby smrodu spalin i większego hałasu od ruszających samochodów.
    Nie daleko jest już przejście naziemne. To tylko minuta drogi. Włodarze Gdańska szastają naszymi pieniędzmi!!

    • 29 2

    • Niedaleko pada jabłko od jabłoni a Mejzę nasz naczelnik w TVP broni...

      • 2 1

  • I to wszystko w okresie przedświątecznym

    • 15 2

  • Dramat

    Dramat, żenada i głupota....

    • 25 4

  • To przejście to kompletna głupota. 100 może nieco więcej metrów jest z tego miejsca do przejścia naziemnego przy skrzyżowaniu z Huciskiem. Władze miasta ulegają lobby ludzi walczących z kierowcami. Moim zdaniem chodzi w dalszej perspektywie na wyrugowaniu aut z centrum miasta. A tu mamy już do czynienia z lobby ludzi bogatych, zdrowych i młodych- tych, których stać na zakup mieszkania w centum, którzy lepiej znoszą godzinną podróż np. z południowych dzielnic do śródmieścia (często z przesiadką) lub mogą sobie pozwolić na taksówki. Proszę przypomnieć sobie decyzję o spowolnieniu ruchu na al. Zwycięstwa, planach poprzecinania tejże alei przejściami naziemnymi, kosmicznych opłat za parkowanie. Teraz mam lat 50+ i jeszcze trochę sił ale już tak sobie myślę, że jak będę miał lat 70 to Główne Miasto będzie całkiem należało do tych bogatych i zdrowych. Ja przecież autobusem i tramwajem nie będę się tarabanił godzinę do centrum z Łostowic..

    • 27 4

  • (2)

    Uwielbiam ten skowyt przyspawanych do auta:)))

    • 7 28

    • (1)

      A ja mijając skowyczących na przystankach pieszych, w deszczu i na mrozie-oczywiście w cieplutkim, pachnącym aucie z miłą muzyką w tle.

      • 6 1

      • a pal drogie paliwo, płać ubezpiedzeniia, przeglądy naprawy i za parkowanie jak Cię stać. Lada chwila podatek od auta spalinowego itp

        • 0 0

  • Oby to naziemne nigdy nie powstalo

    Walka trwa

    • 16 4

  • Już nie mogę się doczekać aż osoba odpowiedzialna za wydanie pozytywnej decyzji dla tego projektu poniesie odpowiedzialność finansową (i najlepiej karną)!

    • 19 5

  • Jak to jest w Krakowie. Znalezione w krakowskiej prasie

    Kto może, ten z centrum ucieka. Ludzie zaciskają zęby, cierpią, opuszczając miejsca, gdzie żyli kilkadziesiąt lat, ale wyprowadzają się. W Rynku czarny scenariusz już się dokonał, a proces wyludniania najstarszej dzielnicy Krakowa trwa. Co robią władze miasta, by temu zapobiec? Odnoszę wrażenie, że nie widzą wagi problemu, bo kolejne decyzje podejmowane są z myślą o wszystkim, tylko nie o mieszkańcach. Mieszkać w centrum nie jest łatwo. Tu jest głośno dniem i nocą, bo napici turyści świetnie się bawią o każdej porze. Jest też drogo. Zamiast sąsiadów i normalnych sklepów knajpy, kluby, banki i hostele. To opłaca się bardziej niż lokatorzy, więc właściciele lokatorów usuwają.
    Już słyszę naiwny wrzask, że jak się komuś centrum nie podoba, to niech się wyprowadzi, bo nie każdego stać na prestiżowy adres, co miałoby być naturalne. Otóż nie jest! Każdy urbanista wie, że dzielnice bez mieszkańców obumierają, a wyludnione centrum jest katastrofą. Katastrofą jest też homogenizacja społeczna mieszkańców. Wiadomo, że najlepiej żyje się tam, gdzie obok siebie mieszkają młodzi i starzy, biedni i zamożni, inteligenci i rzemieślnicy. Z takiego zróżnicowania dzielnice czerpią witalność i dynamikę rozwojową oraz poczucie komfortu życia. W starych europejskich miastach skanseny dla młodych i bogatych (lub starych i bogatych) po prostu się nie sprawdzają. Dlatego Paryż czy Berlin wydają mnóstwo pieniędzy na przywrócenie mixité sociale. W Krakowie nikt się tym nie przejmuje. Setki rodzin ze skromnym portfelem musiały się wyprowadzić. Coraz trudniej żyje się ludziom starszym oraz rodzinom z dziećmi. Samochód stał się wrogiem publicznym. Ale wybiórczo. Rugowanie aut z centrum dotyka mieszkańców, a nie gości. Nie wiedzieć dlaczego parkowanie jest bezpłatne w soboty i niedziele, więc aut spoza Krakowa nie zliczy, a mieszkańcy krążą bez końca w poszukiwaniu miejsca, choć opłacili abonament postojowy.

    • 15 2

  • Jak to jest w Krakowie. Znalezione w krakowskiej prasie c.d. (1)

    Z absurdalną bezmyślnością władze miasta prowadzą politykę faworyzującą turystów i zamożnych singli, którzy zakupów nie taszczą, bo żywią się w knajpach. Dla starych ludzi rower nie jest najlepszym środkiem lokomocji. Z dziećmi też na rowerze daleko się nie zajedzie, a już na pewno nie z zakupami. Tak, chcemy lepszego powietrza! Tak, musimy zredukować ilość spalin. Ale utrudnianie życia coraz mniej licznym mieszkańcom nic nie da. Ruch jednostronny wokół Plant nie poprawi jakości życia. Parkingi (pod Wawelem i obok Muzeum Narodowego) stoją puste. Za drogie, słabo oznakowane, niewypromowane. Notabene, ten kto wymyślił parking obok Wawelu, miał chyba w głowie siano Samochody gości i turystów winny stać z dala od centrum, w miejscach oznaczonych, połączonych z centrum świetną komunikacją miejską. Tak jak w Rzymie. Proces wyludniania historycznego centrum Krakowa trwa. Jeśli władze miasta natychmiast nie wypracują polityki przyjaznej mieszkańcom, dzielnica ta stanie się skansenem, martwą makietą.

    • 16 4

    • Napisz jeszcze, jak centrum Kopenhagi i Amsterdamu wyludnia się konsekwentnie od ponad 50 lat

      od czasu rozpoczęcia wdrażania konsekwentnego programu uwalniania kolejnych ulic i placów centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Skala uzależnienia mentalnego od samochodu u niektórych trolli przekracza wyobraźnię.

      • 3 1

  • Bajzel.

    No,no,no,ja tu widzę niezły burdel!

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane