• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wałami Jagiellońskimi nie dojedziemy do Armii Krajowej

Arnold Szymczewski
9 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Budowa przejścia naziemnego się opóźnia, ale to niejedyny problem. Do końca roku nie wjedziemy na al. Armii Krajowej z Wałów Jagiellońskich. Budowa przejścia naziemnego się opóźnia, ale to niejedyny problem. Do końca roku nie wjedziemy na al. Armii Krajowej z Wałów Jagiellońskich.

W sobotę, 11 grudnia, w godzinach porannych planowane jest wprowadzenie dużych zmian w organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej. Całkowicie zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia łącząca ul. Wały JagiellońskieMapka z al. Armii KrajowejMapka. Planowane są także zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Utrudnienia mają potrwać do 31 grudnia.



Jak dojechać do Forum Gdańsk


Ta zmiana spowoduje duże utrudnienie dla kierowców chcących dojechać do Forum Gdańsk od strony Wrzeszcza. Nie można będzie zrobić tego skręcając w prawo na Hucisku, bowiem potem nie ma możliwości skręcenia w lewo w 3 MajaMapka. Najlepiej jest zjechać z Traktu Konnego w ul. 3 MajaMapka przy Placu Zebrań Ludowych i tamtędy dotrzeć do centrum handlowego.

Jak oceniasz postęp prac przy budowie przejścia naziemnego?

1 grudnia informowaliśmy o tym, że budowa naziemnego przejścia na Wałach Jagiellońskich przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Według zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku. Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Czytaj także: Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Na domiar złego na kierowców czekają spore utrudnienia. Od najbliższej soboty (11 grudnia) do końca br. roku zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia łącząca Wały Jagiellońskie z Armii KrajowejMapka.

- Skala tego przedsięwzięcia może nie jest duża, ale jest ono realizowane w najbardziej newralgicznej części miasta, zarówno jeżeli chodzi o ruch samochodów, jak i komunikacji miejskiej. Chcielibyśmy do końca roku wykonać na Wałach Jagiellońskich nawierzchnię bez ostatniej warstwy, tj. warstwy ścieralnej. Musimy jednak uwzględnić warunki pogodowe, które w grudniu są bardzo zmienne. Wchodzimy w kluczowy moment tego projektu i należy mieć na uwadze, że to nie tylko budowa samego przejścia dla pieszych, ale i przebudowa przystanków tramwajowych oraz ul. Wały Jagiellońskie - mówi Alan Aleksandrowicz, z-ca prezydent miasta Gdańska ds. inwestycji.
Od soboty jazda w tym miejscu będzie możliwa estakadąMapka jedynie w kierunku ul. Podwale PrzedmiejskieMapka lub tunelem w kierunku Oruni. Objazd w kierunku dzielnicy Chełm zostanie wyznaczony ul. 3 MajaMapka lub tunelemMapka pod Forum Gdańsk. Ruch rowerowy i pieszy nie ulegnie zmianie.

- W sobotę, zaraz po zamknięciu odcinka Wałów Jagiellońskich, przystąpimy do frezowania nawierzchni jezdni, rozbiórki i tzw. korytowania. Następnie ułożymy elementy konstrukcyjne i nałożymy poszczególne warstwy asfaltu, bez tej ostatniej - ścieralnej. Po wykonaniu tych prac - zakładamy, że będzie to końcówka roku - będziemy chcieli umożliwić już dojazd do Armii Krajowej. Do ułożenia warstwy ścieralnej asfaltu wrócimy w momencie, kiedy będą na to pozwalały warunki atmosferyczne, tj. wczesną wiosną - mówi Paweł Zieliński, kierownik ds. realizacji inwestycji z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Utrudnienia mają potrwać trzy tygodnie. Utrudnienia mają potrwać trzy tygodnie.

Zmiany także w komunikacji miejskiej



Do najważniejszych zmian w komunikacji miejskiej, jakie będą obowiązywać od najbliższej soboty, możemy zaliczyć m.in.: zawieszenie przystanku autobusowego "Śródmieście SKM" 03Mapka oraz powrót przystanku "Brama Wyżynna" 04 z tymczasowej lokalizacji przy Forum Gdańsk na wysokość przystanków tramwajowych "Brama Wyżynna"Mapka.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej:

Dla linii 106, 108, 111, 112, 118, 123, 131, 132, 138, 154, 166, 178, 186, 189, 200, 205, 207, 232, 256, N1, N4, N5, N8, N9, N11 i N13 obowiązywać będzie jeden przystanek - "Brama Wyżynna" 04.

Linie 112, 138, 166, 178, 186, N8 i N9 wracają na swoje stałe trasy (z pominięciem Śródmieścia SKM). Pomiędzy przystankami "Brama Wyżynna" 04 a "Żabi Kruk" 04 autobusy pojadą estakadą (z wyjątkiem kursów linii N9 przez Dolne Miasto, te autobusy mają jechać tunelem pod węzłem Unii Europejskiej).

Autobusy linii 138 i 178 w kierunku Westerplatte i Olszynki będą odjeżdżać z przystanków Wały Piastowskie 02, "Dworzec Główny" 12, "Brama Wyżynna" 04 dwie, trzy minuty później. Godziny odjazdów z pozostałych przystanków pozostają bez zmian.

Na liniach 112, 166, 186, N8 i N9 skorygowane zostaną rozkłady jazdy. W kierunku węzła Unii Europejskiej zachowane zostaną obecne godziny odjazdów z przystanków "Muzeum II Wojny Światowej" 02, "Europejskie Centrum Solidarności" 01, "Wały Piastowskie" 02, "Dworzec Główny" 08, 12, 14, "Brama Wyżynna" 04. Godziny odjazdów od przystanku "Żabi Kruk" 04 do końca tras będą realizowane około dwóch, trzech minut wcześniej. Kierunek przeciwny bez zmian.

- Przystanek tymczasowy, który obecnie znajduje się na zjeździe w kierunku Armii Krajowej, zostanie cofnięty do swojego poprzedniego miejsca, a więc w okolicach przystanków tramwajowych. Oznacza to, że wszystkie autobusy w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego wrócą na swoje stałe trasy pod węzłem Unii Europejskiej. Natomiast wszystkie autobusy w kierunku Podwala Przedmiejskiego obsłużą przystanek swojej stałej lokalizacji i następnie pojadą estakadą w kierunku Podwala Przedmiejskiego - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Linia N13

W kierunku Olimpijskiej:

Pomiędzy przystankami: "Brama Wyżynna" 04 i "Sikorskiego" 05 autobusy pojadą objazdem ulicami: Okopowa, Trakt św. Wojciecha (wiadukt Biskupia Górka), Zaroślak, Brzegi, Cienista.

Na trasie objazdu obowiązywać będą przystanki: "Toruńska" 02, "Zaroślak" 04, "Chełm Cienista" 02. Będą miały charakter warunkowy "na żądanie".

Przystanki "Pohulanka" 04, "Odrzańska" 04, "Drwęcka" 01 oraz "Chałubińskiego" 04 nie będą obsługiwane.

W kierunku przeciwnym (Żabianki SKM): Trasa bez zmian.

Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody. Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • Adez

    o nieee, wracam z pracy przez 3 maja , teraz będzie podwójny korek .. grrrr...

    • 7 2

  • to miasto jest chore.... (2)

    • 35 4

    • to znaczy, że ty też, bo miasto to ludzie.

      • 4 9

    • Tym miastem rządzą d**ile polityczne

      Jak najszybciej odsunąć tę bandę nieudaczników od władzy.

      • 4 1

  • Napiszcie też o utrudnieniach na Orunii Górnej

    Zamiast uczynić fragment Krzemowej ulicą jednokieunkową jest cyrk z autobusami.

    • 6 3

  • (2)

    A ja dalej nie wiem PO CO ?
    I nikt z władz Gdańska nie jest w stanie tego logicznie wytłumaczyć.

    • 31 6

    • być może ty po prostu nie jesteś w stanie tego zrozumieć

      i nie dajesz sobie wytłumaczyć. Po pierwsze przyznaj, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście - jeśli tego nie przyznasz, dalsza rozmowa nie ma sensu.

      • 2 3

    • będziesz musiał kiedyś poruszać się pieszo, z kontuzjowaną nogą

      to zrozumiesz.

      • 1 2

  • schody ruchome (1)

    Schody ruchome w tym tunelu to by było o wiele rozsądniejsze i tańsze rozwiązanie.
    Skutkiem będzie wiecej toksycznych spalin od stojących na kolejnych światłach aut.
    Ewidentnie pomysł ideologiczny.

    • 42 5

    • W jaki sposób to tańsze rozwiązanie?
      Utrzymanie schodów (konserwacja, prąd, obowiązkowe przeglądy, naprawy) kosztuje.

      • 3 10

  • Wiem ale nie powiem!

    Jak zwykle i**otyczny pomysł włodarzy Gdańska! Może ktoś przypomni jakiś dobry i zrealizowany pomysł tych nieudaczników!

    • 32 3

  • (11)

    Pieprzenie kotka za pomocą młotka! Pracują od 7:00 do 15:00, niezależnie od pogody. Inwestycja w strategicznym miejscu wymaga pracy przez 24 godziny na dobę. Rozstawia się namioty, oświetlenie i robi się do skutku. No ale do tego trzeba wybrać najlepszą, nie najtańszą firmę. Pozorne oszczędności, kosztem mieszkańców. Jak zwykle.

    • 354 20

    • chyba, że czeka się na orzeczenie konserwatora. (1)

      • 9 10

      • teraz sobie gęby wycierają konserwatorem

        a w rzeczywistości to jest rozkopane od dawna.

        • 26 6

    • wstyd i hańba (1)

      proszę sobie wygooglować "most autostradowy w Genui" albo "most kolejowy w Bolesławcu" i przeczytać w jakim tempie zostały zbudowane . Te firmy w Polsce z jedną koparką i 3 pracownikami na krzyż to farsa do kwadratu więc nie dziwmy się że przebudowa skrzyżowania albo namalowanie pasów na jezdni trwa latami

      • 21 1

      • problem jest inny, nabiorą prac w kilku miejscach jednocześnie i rzucają w te miejsca po kilku pracowników, jak z budowlańcami

        • 10 1

    • wybór najtańszej oferty narzucają przepisy o zamówieniach publicznych więc nie chrzań (1)

      • 9 7

      • Nieprawda...

        taka zasada obowiązuje tylko wówczas, gdy zamawiający idzie po linii najmniejszego oporu, W praktyce oznacza to wybranie najtańszej oferty, bo zamawiającemu nie chce się udowadniać, że ta najtańsza oferta jest najgorszą i w efekcie niesie za sobą dalsze koszty. Ale komu by się chciało myśleć...

        • 13 1

    • Potwierdzam!

      Jadę autobusem rano o 7.00 - przy Bramie Wyżynnej nic się nie dzieje (zero jakichkolwiek pracowników). Wracam z pracy o 16.00 - nic się nie dzieje. Fajnie by było, gdyby nasza włodarka przeniosła się do końca tej budowy na południe miasta i doświadczyła na własnej skórze jakie piekło przeżywają pasażerowie na przystanku przy Forum Gdańsk.

      • 18 1

    • noc (2)

      ciekawe, czy Tobie jako okolicznemu mieszkańcowi spodobałyby się prace 24/7, hałas w nocy, dźwięki koparek, super : )

      • 0 17

      • yyyy

        ale czy przypadkiem obok nikt nie mieszka?

        • 13 0

      • Jedyne osoby co tam spia to menele w okolicach tunelu i lotu xD ewentualnie menele z parku xD

        • 2 0

    • Beka to bedzie

      Jak piesze robaki będą wpadac na czerwonym żeby zdążyć na tramwaj lub autobus.
      Będą potrącenia co miesiąc.

      • 5 0

  • Paraliż ul 3 maja gwarantowany :)

    • 14 0

  • W piątek rozpoczyna się wyczekiwany przez dziesiątki lat remont przejścia podziemnego zobacz na mapie Gdańska przy budynku LOT.

    Tak zaczynał się nagłówek artykułu z 25.01.2018r(na trójmiasto.pl)

    A 07.04.2018 podjęta została decyzja o budowie naziemnego przejścia dla pieszych.
    Po rocznych analizach!
    - Nie wykluczam, że powstanie przejścia może w pewien sposób wpłynąć na ruch samochodowy - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Nasze analizy wykazały jednak, że ten wpływ będzie minimalny.
    W jednym cyklu światło czerwone dla pojazdów trwać będzie ok. 23 sekund, zielone 115-117 sekund. Analizy wykazały również, że musi zostać zachowana koordynacja pomiędzy nową sygnalizacją, a sygnalizacją na Węźle Hucisko.

    Mądrego aż miło posłuchać (miejski inżynier ruchu!)
    Ja p... dole z pełną premedytacją korkują centrum i jeszcze rok analiz...
    Mogli samochody puścić tunelem, przedłużyć te od strony traktu a górę zagospodarować.
    W Sopocie zrobić się dało

    • 26 2

  • Aleksandra wie najlepiej... (2)

    • 24 3

    • Co może Dulska

      Dulską nabierają pseudo-eksperci którzy mają powiązania z firmami budowlanymi na inwestycje o których ona nie ma zielonego pojęcia-No cóż za życia budynia robiła kawę kawę w ratuszu ,to skąd ma wiedzieć

      • 6 3

    • i socjolog...

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane