• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Warszawa coraz dalej. Pociągiem

neo
15 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W podróży czasem czas się dłuży - kolejny etap remontu ma to zmienić, ale na efekty trzeba będzie poczekać. W podróży czasem czas się dłuży - kolejny etap remontu ma to zmienić, ale na efekty trzeba będzie poczekać.

Miało być krócej, ale na razie będzie coraz dłużej. Z powodu remontu torowisk od marca podróż do Warszawy wydłuży się nawet o godzinę. Na efekty wymiany torów - czyli szybsze podróże - poczekamy wiele miesięcy.



W jaki sposób najczęściej podróżujesz do Warszawy?

Trasa Gdynia-Warszawa jest remontowana od kilku lat. W tym czasie podróż do stolicy systematycznie się... wydłuża. Tak też będzie tym razem. Od 1 marca wchodzi w życie nowy rozkład jazdy i pasażerowie na pewno nie będą reagować na niego entuzjastycznie.

Najszybszy będzie pociąg Express Intercity "Kaszub", który trasę z Warszawy do Gdańska pokona w 5 godz. i 10 min. To i tak 10 min dłużej niż dotychczas. Gorzej, jeśli podróżujemy np. EIC "Neptun", który będzie teraz jeździł nową trasą przez Toruń, co zajmie mu niemal 6 godz. Część pociągów będzie jechała nawet ponad 6 godzin. Dłuższą trasą pojadą też jeszcze wolniejsze pociągi Tanich Linii Kolejowych.

Niektóre połączenia znikną całkowicie. W zamian za to, w innych, ma być więcej wagonów. - Zdecydowaliśmy się również na wycofanie z oferty wybranych połączeń i wzmocnienie o dodatkowe wagony pociągów na najbardziej obleganych trasach - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Cały remont zakończy się dopiero w 2015 lecz na jego częściowe efekty możemy liczyć już w przyszłym roku. W 2013 roku pociągi na trasie Gdynia-Warszawa mają osiągnąć prędkość nawet 200 km na godz.
neo

Opinie (126) ponad 10 zablokowanych

  • I dobrze. (11)

    Oby jak najdalej od Warszafki. Najlepiej w ogóle by zasiekami zastawili tory prowadzące z Warszawy to 3Miasta, to i kulturalnie byśmy się wznieśli w krótkim czasie do poziomu odpowiedniego, tzn. trójmiejskiego.

    • 88 79

    • raczej w druga stronę...

      co zdaje się cały czas trwa.

      • 4 8

    • Nie oszukujmy się, nie jesteśmy tak dużym i dobrze rozwiniętym miastem. (3)

      Myślę, że lepiej brać dobre przykłady z innych miast, od innych ludzi, niż zamykać się na wszystko co nowe i inne. To do niczego nie prowadzi, a na pewno nie do rozwoju. Patrzcie na pozytywne aspekty wymiany zdań.
      A PKP jak często ostatnio zawodzi, modny temat...

      • 13 4

      • Czy Cię kolo popi... (2)

        Trójmiasto to potencjał 3 miast leżących nad morzem, port, terminale kontenerowe, ...., ...., najlepiej wykorzystywana kasa unijna. Trójmiasto to efektywność, Wa-wa to twór który sam się już zjada od 50 lat.

        • 10 15

        • Przebij sie przez warstwe wlasnej indolencji i kompleksow zanim cos napiszesz. (1)

          1. Wawa to rzad, parlament, urzedy centralne czyli blizej centrow dystrybucji kasy.
          2. co do efektywnosci gospodarki morskiej - port i terminale kontenerowe beda generowaly zyski/straty w zaleznosci od koniunktury swiatowej i polityki panstwa, a przede wszystkim w zaleznosci od jakosci polaczen kolejowych i drogowych z reszta kraju.
          3. najlepiej wykorzystane fundusze unijne? nie daja bez powodu - znaczy byly potezne zapoznienia, teraz dopiero rownamy i to tylko do sredniej polskiej.

          pozdrawiam

          • 4 5

          • o kompleksach śwaidczy włąsnie twój wpis.

            • 2 4

    • Gdynia to miasto (2)

      Sopot też, Gdańsk jak najbardziej. A warszawa ... wystarczy tam wysiąść i wciągnąć powietrze które Ciebie otacza, uchylić się pod spadającym kawałkiem betonu ... i wszystko jasne. Wyżej h... nie podskoczycie bo nie macie czym. Pozdrawiam zainteresowanych i naleciałości u nas ze stolicy.

      • 9 16

      • Za długo pracowałeś na zmywaku w Stolicy, biedaku, i stąd ten "żar" wypowiedzi... (1)

        • 0 4

        • warszawiak - a co ?? już od studiów na stałe w Warszawie
          cała prawda o Warszawie jest taka jak o Londynie , tam jeden na 20 to Anglik a u nas 1 na 20 to Warszawiak

          • 1 0

    • warszawa to rak w ciele Polski (2)

      złośliwa i niszczycielska narośl wysysająca z całego kraju pieniądze, energię, zdolnych ludzi. warszawa cała Polskę traktuje jak kolonię zamiaszkaną przez półgłupich tubylców. Wiem o czym mówię. Monopolizuje i zatrzymuje u siebie gros inwestycji zagranicznych w Poslce.

      WARUNKIEM rozwoju ekonomicznego a przez to i kulturowego Trójmiasta i Pomorza jest aby jak najdalej był od nas warszawa i jej rakowate organy. WARUNKIEM rozowju jest abyśmy traktowali warszawę jak wroga, rywala i konkurenta, z którym musimy wygrać wyścig po dobrobyt. Bo jak nie edziemy walczyć o zwyciestwo z nimi zostaniemy za chwilę w głębokiej prowizncji bez perspektyw.

      Trójmiasto świata i nowoczesnosci się nigdy nie bało i nie boi, nie potrzebujemy żeby naszym odźwiernym do współczesnosci był jakiś mazowiecki burak.
      Niech sobie tam jest zamek, stolica, grób ieznaneg zołnierza, taka tam patriotyczna stołoeczna symbolika, nikomu to nie przeszkadza, ale w płaszczyźnie ekonomicznej to jest nasz śmiertelny wróg.

      • 6 6

      • niech żyje duch Wolnego Miasta! (1)

        hmm któr to już by było Wolne Miasto w historii???

        • 3 0

        • nieważne które, byle do skutku:)

          • 0 0

  • (1)

    nie od dziś wiadomo, że PKP to złodzieje!!

    • 71 15

    • Święta prawda!!!

      • 9 3

  • Jak już te wszystkie tory wyremontują to PKP już upadnie i wszystko przejmie Bundes Bahn. (16)

    I wszyscy będziemy się zachwycać niemieckim ornungiem :))))

    • 92 16

    • chyba Deutsche Bahn ;) (3)

      • 8 1

      • Jeśli już to Deutsche Bundesbahn. (2)

        • 2 3

        • Bundeswehra. I tyle

          • 5 1

        • Deutsche Bahn!! Taka jest prawidłowa nazwa tych kolei.

          • 2 0

    • PKP w Polsce nie upadnie, tylko zostanie sprzedane Niemcom, te całe remonty są dla Niemców. Już się mówi o sprzedaży spółek PKP Niemcom.

      • 4 3

    • a w pierwszej klasie będzie "nur für Deutsche"

      • 3 4

    • chyba ordnungiem.

      • 1 0

    • ..... Kurde molo !! - a jechał który z was pociągiem z logo DB ??

      bo może warto sie najpierw przejechać , a potem krytykować !! Honoru naszych kolei broni " Jan Kiepura" jako jeden z niewielu składów na polskich torach... reszta to - szkoda słów. Tak więc niech pupska z zazdrości nie pierdzą - tylko z szacunkiem dla lepiej zorganizowanych - choćby to było nawet DB !

      • 5 2

    • (2)

      O ile DB nie zbankrutuje do tego czasu.

      A poza tym, DB moze u nas co najwyżej świadczyć usługi przewozowe, zarządzać infrą torową i tak będzie skarb państwa.

      Ale rozumiem po kilkudziesięciu "zgodach", że przeciętny obywatel nie ogarnia takich spraw.

      • 2 1

      • skarb państwa pod rządami PO sprzeda infre torową, nie bój się...furmankami jeszcze będziemy jeździć (1)

        • 0 1

        • Nie furmankami

          tylko samochodami. Chodzi o to by zlikwidować transport publiczny i jeździć wszędzie samochodami

          • 1 0

    • BYZYDURY

      PKP nie jest właścicielem torowisk - może sobie upadać, podobnie jak Koleje Mazowieckie, TLK i DB też nie będzie właścicielem torów.
      Bzdury piszesz i tyle

      • 0 0

    • DB akurat wkroczą zeby im polska patologia rozkładła co się da i zniszczyła

      nigdy do polski

      • 1 0

    • to smutne ale masz rację (1)

      za naszą kasę wyremontują tory, ktoś komuś pod stołem, wejdzie Deutsche Bahn na świeżo wyremontowane tory, przywalą cenę jak z kosmosu a wszyscy jak głupi będą zachwycać się sprawnością zarządzania niemieckich kolei. Głupi Polak przed szkodą , głupi i PO szkodzie...

      • 1 1

      • dutchland deutchland uber alles

        ja wochl ich liebe alkohol ich bin eine polaken i podcieram liściem s****..

        • 0 0

    • tych wszystkich czereśniaków z koleii powinni deportować z kraju łącznie z ministrem infrastruktury

      • 0 0

  • Miało być już wszystko gotowe na euro (1)

    Pare lat temu tam było na bilbordach :((

    • 61 2

    • i uwierzyłeś ?? to tak samo jak na NK swego czasu obiecywali , że usuną Śledzika ...

      • 0 0

  • (4)

    6 godzin plus opóźnienia oczywiście....no i te 200 km/h brzmi dosyć zabawnie biorąc pod uwagę zdolności PKP:)(poczekaj kiedyś pojedziesz)

    • 56 5

    • (3)

      200 km/h to raczej nie realne w Polsce. W Polsce miasta są zbyt blisko siebie żeby pociągi mogły się rozpędzić do takich prędkości, a nawet jak już się rozpędzi to będzie musiał zaraz hamować. Poza tym to jazda pociągiem powyżej 160 km/h jest nieopłacalna. Powyżej tej prędkości są bardzo duże opory powietrza i toczenia, że zużycie energii drastycznie rośnie. Podejrzewam, że zanim PKP zrobi te wszystkie remonty to powstanie tyle lotnisk, że dużo taniej i szybciej będzie lecieć samolotem niż jechać pociągiem.

      • 1 10

      • Dawno większych bzdur nie słyszałem ;) (2)

        Jeśli dla Ciebie 300 km różnicy między Gdańskiem a Warszawą to blisko, to brawo... Do 200 skład rozpędza się przez około 8 km, hamuje jakieś 4 km, więc nawet jak do Tczewa z Gdańska będzie jechał tylko 30 km, to i tak prawie 20 km może przejechać przy maksymalnej prędkości. Istnieje jeszcze Centralna Magistrala Kolejowa z Warszawy do Katowic i Krakowa, gdzie przez ponad 200 km żaden skład nigdzie się nie zatrzymuje (nielicząc słynnej stacji Gosiewskiego).

        • 10 0

        • Gosiewskiego nie ma - więc nie musi się już zatrzymywać.

          • 2 5

        • muszą kupić lokomotywy które dadzą rade pociągnąć wagony 200km/h

          • 1 0

  • Żal to w ogóle komentować. (5)

    Remont torów trwa od kilku lat i potrwa do 2015? Każdy cywilizowany kraj w połowie tego czasu położyłby dwa razy więcej nowiuśkich torów. Jesteśmy najzwyczajniej w świecie prowincją Europy.

    • 115 4

    • Więcej komentować nie trzeba... Lubię czytać takie trafiające w istotę rzeczy komentarze :)

      • 12 2

    • (1)

      Remont potrwałby znacznie krócej, jeśliby na tej trasie całkowicie wstrzymano ruch pociągów. Niestety, było to niemożliwe, więc roboty się ciągną.

      • 3 2

      • To było możliwe

        ale zdecydowano się umożliwić jakąkolwiek możliwość podrózy na tej trasie ludziom. Teraz widać, że to było niepotrzebne.

        • 3 0

    • Trafny komentarz (1)

      A dopóki Trójmiasto nie doczeka się pełnego połączenia autostradowego z południem Polski (A1), dwujezdniowego połączenia ze stolicą (droga nr 7)i szybkiego połączenia kolejowego w tym kierunku (czas przejazdu znacznie poniżej 3h) to Trójmiasto jest wyspą bez szans na większy rozwój. Zaściankową aglomercją, do której podróż z oddległych krańców Polski jest wielką wyprawą.

      Brak rozwoju widać po zbyt małych w stosunku do potencjału tej aglomeracji inwestycjach zagranicznych w regionie.

      • 2 0

      • Ekonomista

        Nie ma już zaścianków na świecie. Rozwój infrastruktury następuje na świecie wyjątkowo szybko, co najwyżej tacy jak Ty się wkurzacie, że nie asfaltuje się i betonuje w ciągu 5 lat, ale np. 10-ciu. Doczekasz się i siódemki ośmiopasmowej i A1 dwunastopasmowej. To tylko kwestia czasu. A wnuczce będziesz pokazywał na spacerze przejeżdzające TIR-y.

        Pozdrawiam

        • 0 0

  • Na zdjęciu zapewne syfiasta Małopolska sądząc po wagonie 111arow. (6)

    • 29 4

    • a kolej była kiedyś ostoją polskości. (1)

      dobrze że Małopolska bo Heweliusz chyba w ogóle nie będzie jeździł. Niestety w Polsce nic się nie opłaca, co na zgniłym zachodzie przynosi dochody. Stocznie-nie huty- nie, kopalnie-nie, rolnictwo-nie. Opłacają się markety wypierające polskich sklepikarzy, promujące zachodnie towary.
      ZDRADA< ZDRADAZDRADA>ZDRADA

      • 5 2

      • Heweliusz będzie jeździł, ale w skróconej relacji...

        ...z Warszawy do Krakowa. Najwyższy standard ma jak zawsze Kaszub, polecam też Klimczoka, który niewiele ustępuje Kaszubowi i Norwida. Kiedyś jeszcze Lajkonik był dobry, lecz niestety...był. Niestety takie są efekty 50 lat komuny, że wszystko rozkradają i sprzedają za bezcen.

        • 2 1

    • Na zdjęciu widzę przede wszystkim

      dworzec główny największego miasta na wybrzeżu. Wielu biznesmenów wysiądzie tam, uda się do taryf, do hotelu i tyle ze zwiedzania. A tymczasem nawierzchnia wygląda jak droga, którą Hitler zbudował 75 lat temu. Nawet na zdjęciu obejmującym 10 metrów kwadratowych widać ubóstwo i ruinę.

      • 1 2

    • (2)

      te niemieckie wagony z siedzeniami lotniczymi (bezprzedziałowe) w Małopolsce to jeden syf, do ramwaju sie nadaje, ale nie na tak długą podróż

      • 1 0

      • Takie siedzenia to tragedia! (1)

        Raz jechałam i nigdy więcej!

        • 1 0

        • wagony bezprzedziałowe

          faktycznie porażka przy takiej długiej trasie (teraz to prawie 14 godzin będzie Gdynia-Przemyśl) Zwłaszcza jak się z milusińskimi jedzie to problem.

          • 0 0

  • za komuny (10)

    jeździło się IC do wa-wy 3 godziny 25 minut

    • 75 2

    • Za komuny nie było IC. (7)

      • 10 15

      • byl baranie i to prawdziwy IC

        a nie tylko z nazwy!

        • 15 5

      • Przed wojną dopiero było fajnie (1)

        Śmigały aż miło

        • 8 4

        • i głupków było mniej jak RR

          • 12 1

      • Był (2)

        IC Kaszub - około 5:40 odjeżdżał z Sopotu o 9:05 i to zazwyczaj punktualnie wysiadało się w centralnej. Zatrzymywał się tylko Gdynia, Sopot, Wrzeszcz, Gdańsk, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna. Potem zaczął się zatrzymywać w Oliwie, Tczewie, Malborku i Iławie i już czas się wydłużył.

        • 10 3

        • ale to było w 1990!!! (1)

          to juz było "pokomunie"

          • 2 3

          • dużo wcześniej, nie dyskutuj na tematy

            o których nie masz zielonego pojęcia

            • 2 1

      • Był

        Nie tylko był IC do W-wy, ale nawet pospieszne jechały niewiele ponad 4 godziny.
        W 1970 roku. Po 40 latach o dwie godziny dłużej - żenada

        • 3 0

    • CENA BILETU powinna być na ten czas 50%... (1)

      ...za komuny to pociąg zwykły osobowy jechał z Gdańska do Warszawy 6 godzin z minutkami, ale on stawał na wszystkich stacjach i przystankach. Przed 24 miał odjazd z Gdańska i był na Pradze o 6 rano. Za czas przedłużany nie powinno się płacić.

      • 3 0

      • Za dodatkowy czas w pociągu nie płacisz

        Kolej jest wspaniałomyślna. Nie żąda dopłaty za dodatkowy czas spędzony w pociągu. Płacisz jakbyś 3 godziny tylko jechał.

        • 2 0

  • ech zawsze mnie to leczy gdy wracam z Krakowa do Trójmiasta - Kraków - Wawa do 3 godzin, przechodzi konduktor, pytam za ile Trójmiasto i słyszę "dobre 6 godzin"...

    • 23 1

  • Co jest smieszne w tym (5)

    Moja dziewczyna jechala ta trasa juz, przymusowo, przez Torun i kolej zazyczyla sobie wiecej za bilet uzasadniajac, ze dluzsza droga :)

    Cyrk!!!

    • 68 1

    • Za przyjemności się płaci :P

      • 8 0

    • (1)

      Pod tym rządem to wszystko jest cyrkiem

      • 7 3

      • pod tamtym rządem

        nie było?

        • 1 0

    • Ciesz się, że liczą za kilometry, a ne czas przejazdu ;).

      • 5 0

    • No bo to jest taka wycieczka krajoznawcza. Niedługo konduktorzy przejdą szkolenia i zostaną jednocześnie przewodnikami. Wtedy opłaty jeszcze wzrosną :)

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane