• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Warszawa coraz dalej. Pociągiem

neo
15 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W podróży czasem czas się dłuży - kolejny etap remontu ma to zmienić, ale na efekty trzeba będzie poczekać. W podróży czasem czas się dłuży - kolejny etap remontu ma to zmienić, ale na efekty trzeba będzie poczekać.

Miało być krócej, ale na razie będzie coraz dłużej. Z powodu remontu torowisk od marca podróż do Warszawy wydłuży się nawet o godzinę. Na efekty wymiany torów - czyli szybsze podróże - poczekamy wiele miesięcy.



W jaki sposób najczęściej podróżujesz do Warszawy?

Trasa Gdynia-Warszawa jest remontowana od kilku lat. W tym czasie podróż do stolicy systematycznie się... wydłuża. Tak też będzie tym razem. Od 1 marca wchodzi w życie nowy rozkład jazdy i pasażerowie na pewno nie będą reagować na niego entuzjastycznie.

Najszybszy będzie pociąg Express Intercity "Kaszub", który trasę z Warszawy do Gdańska pokona w 5 godz. i 10 min. To i tak 10 min dłużej niż dotychczas. Gorzej, jeśli podróżujemy np. EIC "Neptun", który będzie teraz jeździł nową trasą przez Toruń, co zajmie mu niemal 6 godz. Część pociągów będzie jechała nawet ponad 6 godzin. Dłuższą trasą pojadą też jeszcze wolniejsze pociągi Tanich Linii Kolejowych.

Niektóre połączenia znikną całkowicie. W zamian za to, w innych, ma być więcej wagonów. - Zdecydowaliśmy się również na wycofanie z oferty wybranych połączeń i wzmocnienie o dodatkowe wagony pociągów na najbardziej obleganych trasach - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Cały remont zakończy się dopiero w 2015 lecz na jego częściowe efekty możemy liczyć już w przyszłym roku. W 2013 roku pociągi na trasie Gdynia-Warszawa mają osiągnąć prędkość nawet 200 km na godz.
neo

Opinie (126) ponad 10 zablokowanych

  • A to ciekawe

    jak w październiku musiałam (niestety) skorzystać z pkp to do wa-wy z gdańska jechałam ponad 6h (planowo) a z powrotem 9 (!!!!!!!!!!!)planowo. A najśmieszniejsze jest, że nie ma różnicy czasowej między tlk i intercity- pierwsze pare wagonow to intercity , a do nich dołączone tlk. A różnica gdzie?? W cenie!

    • 7 3

  • Więcej kwiatów dla Grabarczyka! Wyborców Po należałoby codziennie z rana kopać w du....ę. Cholerne lemingi.

    • 12 4

  • mała refleksja nt Polski ogólnie

    przykład PKP dobrze oddaje Polskę w pigułce - jako pasażerowie dajemy się traktować jak "zwierzęta", podobnie jako obywatele - pozwalamy by władza nas nie szanowała, urzędnicy ignorowali, posłowie olewali, więc czemu skoro pozwalamy się tak traktować to mamy pretensje, że nic się nie zmienia ?? Sami się nie szanujemy to i inni nas mają gdzieś. A teksty, że teraz się musimy uzbroić w cierpliwość, bo kiedyś tam będzie lepiej są zwyczajnie śmieszne. Przy rozpoczęciu prac rzucano terminy, że do Euro 2012 wszystko będzie gotowe a teraz raptem to i 2015 jest nierealny - może to ktoś wyjaśnić ?? A może od początku było wiadomo, że nic się nie uda zakończyć - najważniejsze, żeby swojaki na tym zarobiły.......

    • 10 0

  • Kumulacja na koleji (1)

    Będzie mniej połączeń kolejowych, pociąi będą dłużej jeździć a bilety będą droższe - KUMULACJA NA PKP........

    • 4 1

    • A składy będą krótsze.

      Bo DB czeka...

      • 0 0

  • .... nawet 200 km na godz ha ha ha (2)

    W 2013 roku pociągi na trasie Gdynia-Warszawa mają osiągnąć prędkość nawet 200 km na godz. ha ha ha ha ha
    <
    Jestem kolejarzem i na ten temat coś wiem. Kogoś dobrze pogięło i powinien w psychiatrycznym szpitalu się leczyć lub wybory się zbliżają.
    Będzie sukces jak uzyskają 140-150km/h bo przy większych to będziemy mieli wykolejenia i cuda jak z tramwajami w Gdańsku tylko, że skutki mogą być tragiczne

    • 14 0

    • poza tym tory sa zbyt blisko aby jezdzic z 200 km/h

      prawdziwy absurd remont trwający kilk lat, kosztujący kupę kasy a i tak korzyści prawie zadnych.

      Witamy w Polsce.

      Koszt remontu do prędkości 160 km/h 40 mln zł za km

      Koszt budowy nowj linii do predkosci 430 km/h 120 mln zł za km

      Co byście wybrali? Do wawy w godzinkę i nad morze w godzinkę, ilu z Was by jeździło?

      • 2 0

    • ten co napisał ten artykuł niech powinien pójść do kolejarzy i pogadać a nie future pisma pisze i farmazony

      jak w temacie

      • 1 0

  • Wrzeszczycie - ryży sprzedaje PKP do Deutsche Bahn. Nie wrzeszczycie - też sprzedaje.

    Dopiero jak zrobicie drugi Egipt może coś się zmieni, a i to nie na pewno.

    • 6 4

  • Przecież i tak chodzi o to

    aby zlikwidować kolej i transport publiczny. Niech każdy się zastanowi, który z dziennikarzy czy polityków narzekających na kolej jechał ostatnio pociągiem. Większości społeczeństwa polskiego chodzi wyłącznie o to, aby jeździć samochodami. Również szefostwu PKP.

    • 2 2

  • 8| PORAZKA

    PORAZKA, jezdze bardzo czesto do warszawy i podroz w jedna strone kosztuje mnie kolo 150 zloty, a z tego co sie orietuje to bilet EIC kosztuje kolo 130zl w jedna strone. Do warszawy dojezdzam 3.5 - 4h, wiec gdzie tu sens jezdzenia brudnym pociagiem ktory jedzie tak dlugo. Niedlugo bedzie sie bardziej oplacac latac bo bilety kupione z wiekszym wyprzedzeniem kosztuja 170 zloty :)

    Trzeba sprywatyzowac ten syf i zwolnic polowe pracownikow PKP, podobno w gdyni na dworcu pracuje hmm jest zatrudnionych 3 000 uzednikow ?!?!

    • 3 3

  • kpiny,żenada i kpiny. a prezesi z po dalej sobie driny popijają i się śmieją z ciemnego ludu co ma siedzieć cicho.

    • 5 0

  • super sie zyje (1)

    a do tego zapowidaja podwyzki biletow.

    • 6 0

    • no musi byc podwyzka, jak pociag bedzie nadkladal drogi przez torun to ktos mui zaplacic za te dodatkowe kilometry :D

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane