• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Warszawa coraz dalej. Pociągiem

neo
15 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W podróży czasem czas się dłuży - kolejny etap remontu ma to zmienić, ale na efekty trzeba będzie poczekać. W podróży czasem czas się dłuży - kolejny etap remontu ma to zmienić, ale na efekty trzeba będzie poczekać.

Miało być krócej, ale na razie będzie coraz dłużej. Z powodu remontu torowisk od marca podróż do Warszawy wydłuży się nawet o godzinę. Na efekty wymiany torów - czyli szybsze podróże - poczekamy wiele miesięcy.



W jaki sposób najczęściej podróżujesz do Warszawy?

Trasa Gdynia-Warszawa jest remontowana od kilku lat. W tym czasie podróż do stolicy systematycznie się... wydłuża. Tak też będzie tym razem. Od 1 marca wchodzi w życie nowy rozkład jazdy i pasażerowie na pewno nie będą reagować na niego entuzjastycznie.

Najszybszy będzie pociąg Express Intercity "Kaszub", który trasę z Warszawy do Gdańska pokona w 5 godz. i 10 min. To i tak 10 min dłużej niż dotychczas. Gorzej, jeśli podróżujemy np. EIC "Neptun", który będzie teraz jeździł nową trasą przez Toruń, co zajmie mu niemal 6 godz. Część pociągów będzie jechała nawet ponad 6 godzin. Dłuższą trasą pojadą też jeszcze wolniejsze pociągi Tanich Linii Kolejowych.

Niektóre połączenia znikną całkowicie. W zamian za to, w innych, ma być więcej wagonów. - Zdecydowaliśmy się również na wycofanie z oferty wybranych połączeń i wzmocnienie o dodatkowe wagony pociągów na najbardziej obleganych trasach - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Cały remont zakończy się dopiero w 2015 lecz na jego częściowe efekty możemy liczyć już w przyszłym roku. W 2013 roku pociągi na trasie Gdynia-Warszawa mają osiągnąć prędkość nawet 200 km na godz.
neo

Opinie (126) ponad 10 zablokowanych

  • To wynik decyzji... (1)

    że linia ma mieć zachowany ruch podczas remontu. Jakby zamknęli ją na 3 lata i zrobili całą od razu problem byłby mniejszy. Pociągi przez Toruń i Bydzię by dały radę

    • 8 1

    • ..... ja bym poszedł dalej : zamknął WSZYSTKIE !! linie kolejowe na czas remontu i otworzył jak już będa gotowe

      .... czysty zysk : tory by sie nie niszczyły w trakcie remontu... pociągi mogłyby jeździć wszedzie z większymi prędkosciami.... ile zaoszczędzono by energii w tym czasie... itd. itp. - Że co ?! .... że nie realne ?! - trzeba tylko chcieć - dla chcącego NIC trudnego ! :) Za któla Ćwieczka i tak sie jeździlo furami - i teraz też. Powtórzę jeszcze raz : trzeba chceć ! A hoj narodzie wybrany... :) DO ROBOTY sei wziąć - a nie narzekać bez przerwy.

      • 2 1

  • 2 lata temu

    rozpoczęto remont trasy kolejowej Warszawa- Gdańsk. 2+5 lat= 7 lat będzie trwał remont torów.Po 7 latach znając polską jakość remontów trzeba będzie remontować początkowe odcinki torów od nowa, czyli szybkość pociągów się nie zwiększy.

    • 14 1

  • prawde mowiac wisi mnie to, po co mi blizej Warszawa? (1)

    Oknem na swiat są: A1, DK6/S6, lotnisko i porty. Weekend samolotem, sluzbowo tez samolot... szybciej i taniej. Do Krakowa przydalby sie caloroczny tani samolot...

    Dla inwestorów port lotniczy ma znaczenie. Kolej dla zwiazkow zawodowych, bizancjum biurowego PKP, samorzadowców w kampanii, poslow i senatorow juz tylko chyba...?no i dla Tczewa:)

    • 11 6

    • "z Trójmiasta".... jeżeli wszystkim tak zacznie WISIEĆ jak tobie, to nigdy nie będziesz pewny czy dostaniesz bilet na samolot. Wtedy ci dopiero stanie.

      • 4 1

  • 200 KM/H ???? (2)

    Czym? pkp ma kilkadziesiąt wagonow z predkoscia konstrukcyjna 200km/h . ktore kursuja w relacjach miedzynarodowych lub staja w naprawach rewizyjnych.. Lokomotywy o tej predkosci NIE MA , naszybsze moga rozwijac 160km/h. LOTOS KOLEJ posiada kilka takich maszyn ale ich nie interesuja nierentowne przewozy pasazerskie. Na zakupy nowego taboru PKP nie ma kasy a za darmo juz nikt nie daje ...

    • 10 3

    • (1)

      a Husarze?

      • 0 0

      • Sprawdz

        homologacje wystawioną im poprzez UTK , 230 km/h ale po terenie Niemiec , w Polsce 160km/h . niestety nie mamy odpowiednich systemow zabezpieczen ruchu kolejowego duzych predkosci.

        • 0 0

  • nikt nie zauważył że INTERCITY podniosło CICHCEM ceny biletów - drugi raz w tym roku - w mediach cisza o tym

    to z ich strony - ZGRABNIE ZOSTAŁO ZATYTUŁOWANE " KOREKTA OPŁAT "

    " Od 15 lutego 2011 roku wchodzi w życie zmiana Cennika usług przewozowych Spółki PKP Intercity. W związku z tym ulegną korekcie opłaty za bilety jednorazowe. Ich cena wzrośnie średnio o 3,43% "

    CO WY NA TO ? CZY POLSKA NIE JEST DZIKIM KRAJEM ?
    przecież to są jaja - w telewizji / prasie o tym cisza ?????????????????????????????????

    • 11 2

  • czy ktoś mi może wytłumaczyć - dlaczego W DNI POWSZEDNIE np. dzisiaj - JEŻDZĄ OD GODZ. 9.00 - 4 składy SKMki na godzine ? to (2)

    jest chyba Bangladesz .... nie jeżdże regularnie / ale chyba 4 dziennie jeżdziły w dni wolne / ? - my i EURO 2012 - przecież oni sobie robią z nas jaja

    • 8 1

    • w uzupełnienie , chodzi o SKM oczywiście

      • 1 1

    • To jeszcze z tym nic nie zrobili? Jak chodziłem jeszcze na studia, to tak jeździły

      Z 10 lat już tak jeżdżą i nie mogę się nadziwić, że w SKMie nic z tym nie robią. Co 15 minut krótki skład i koniec. A ludzie jak sardynki...

      • 1 0

  • Pierwszy

    raz z Gdyni do Warszawy jechałem pociągiem tzw. osobowym w 1957 r. Jechałem 6godzi 30 min . W sierpniu 2010 roku jechałem do Zakopanego przez Warszawę pociągiem IC tzw. pośpiesznym. Do Warszawy dojechał po 7 godzinach. Czy na kolei nie dostrzegają postępu technicznego .???

    • 8 0

  • Teraz bedzie usprawiedliwione powiedzenie"komuno wroc" i smiem twierdzic ze wroci.

    • 1 4

  • "podróż do Warszawy wydłuży się nawet o godzinę."

    Nic się nie wydłuży, bo i tak pociągi nie były w stanie jeździć punktualnie zgodnie ze starym rozkładem.

    Ta zmiana jest tylko urealnieniem rzeczywistego czasu podróży, a nie faktycznym wydłużeniem.

    Zresztą, zawdzięczamy te zmiany naszemu gdańskiemu wiceministrowi od infrastruktury. :)

    • 3 0

  • Te "nawet 200 km/h" to standardowa reklamowa ściema.

    To są tylko możliwości teoretyczne na NIEKTÓRYCH odcinkach powstających obecnie torów.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane