• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wątpliwości mieszkańców przy przebudowie Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej... Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej...

Pod koniec roku ma ruszyć przebudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Po zakończeniu robotnicy pojawią się na "witomińskim" odcinku ulicy. Mieszkańcy i kierowcy nie są jednak przekonani, że projekt zaakceptowany przez miejskich inżynierów na pewno udrożni ruch na tym odcinku. Urzędnicy jednak uspokajają.



... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną. ... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną.
1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Przypomnijmy, że cała przebudowa ul. Chwarznieńskiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy został zakończony we wrześniu 2011 roku. Długo wydawało się, że po zakończeniu inwestycji w Chwarznie rozbudowa ulicy zacznie się na Witominie - od skrzyżowania w centrum dzielnicy do granicy lasu zobacz na mapie Gdyni. Koncepcja została zmieniona. Najpierw drogowcy wejdą na odcinek leśny, gdzie wycięto już nieco ponad 2 hektary lasu. Na Witominie pojawią się dopiero za kilkanaście miesięcy. Kierowcy i mieszkańcy jednak już teraz zgłaszają zastrzeżenia do projektu.

- Ktoś nie pomyślał w ogóle o mieszkańcach dzielnicy i parkujących wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej kierowcach. Miejsca parkingowe zostaną nam zabrane, a w zamian dostaniemy tylko większy hałas oraz natężenie pojazdów w okolicy. Czy nie dało się tego zrobić inaczej? - pyta pan Wojciech, jeden z mieszkańców okolicznych bloków.

Kontrowersje wzbudza również kładka zamiast przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Zdaniem mieszkańców starsze osoby mogą mieć problem z pokonaniem schodów, a winda nie zawsze, co pokazuje przykład SKM, musi być czynna. Brak świateł z kolei może dać przyzwolenie kierowcom na jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością.

Co jest głównym powodem korków na ul. Chwarznieńskiej?

- Musimy się wpisać w istniejący układ drogowy, nie możemy przecież burzyć domów ani innych budynków mieszkalnych stojących po obydwu stronach ulicy. Trzeba się zastanowić nad wykorzystaniem terenów spółdzielczych pod dodatkowe miejsca parkingowe. Kładka naszym zdaniem, polepszy jakość jazdy na tej ulicy, dodatkowo dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice, które upłynnią ruch. To wszystko, co możemy zrobić - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Nie ma co liczyć także na dodatkowy buspas, na odcinku leśnym, dla autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino. Jak tłumaczy wiceprezydent Gdyni miałby on rację bytu, gdyby jezdnia składała się z trzech pasów. Ostatnio zaniepokojenie zaczęli wyrażać też kierowcy, którzy codziennie w popołudniowych godzinach szczytu stoją w korku na ul. Małokackiej zobacz na mapie Gdyni lub Rolniczej zobacz na mapie Gdyni przed skrzyżowaniem przy CH Vitava zobacz na mapie Gdyni, próbując wjechać na ul. Chwarznieńską lub przedostać się na osiedle Leśniczówka.

- Znamy problem braku przepustowości tego skrzyżowania. Mam ono dobrą geometrię, problemem jest odpowiednie ustawienie sygnalizacji świetlnej. Zostanie ono objęte systemem Tristar i wtedy koordynacja świateł z pewnością się poprawi - zaznacza Marek Stępa.

Ostateczne zakończenie przebudowy Chwarznieńskiej planowane jest na 2016 rok.

Leśny odcinek Chwarznieńskiej już bez drzew.

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • Przepustowość przy CH Witawa

    Problem z przepustowością skrzyżowania przy CH Witawa jest znany, ale nikt nic nie robi. Moim zdaniem po oddaniu przebudowanego odcinka Chwarznieńskiej od Obwodnicy nawet sie pogorszyło. Teraz będą czekać na Tristara jak na zbawienie, jakby nie można było przesterować tych świateł wcześniej? Światła działają z taką sama częstotliwością rano, kiedy jest duży ruch od Chwarznieńskiej jak i po południu gdy ruch idzie w kierunku tej ulicy, ale nadal po południu faworyzowany jest ruch od Chwarznieńskiej - 1 cykl dla tego kierunku na jeden od Rolniczej i później znowu cykl dla Chwarznieńskiej na zmianę dla Małokackiej.

    • 10 1

  • 2016? w Peru w 4 lata wydrążyli 19 kilometrowy tunel POD Andami (2)

    • 9 3

    • ale tu jest Polska , tu się nie spieszy.

      • 3 3

    • bo w peru żądzą peruwianscy politycy a nie słońce peru

      • 2 3

  • (1)

    od kiedy to krótki postój na światłach to "korek"
    to jakaś redakcyjna nowomowa która ma usprawiedliwić kretyńskie wydawanie pieniędzy przez urzędasów?

    • 5 6

    • takie decyzje podejmują radni i członkowie zarządu miasta

      wybrani w ramach demokratycznych procedur, nie zawsze biorący pod uwagę nowe (systemowe) sposoby myślenia o rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych w mieście, biorące pod uwagę przede wszystkim interes pieszych i innych niezmotoryzowanych pod uwagę. Ale przy takich układach przestrzennych nie jest to łatwe- stąd tyle kontrowersji i jadu na tym portalu.

      • 1 0

  • Z tego co widziałam przejeżdżając tą drogą to to, że zniszczono piękny las. (1)

    • 8 22

    • Ewo, czy akurat ten las był piękny? kilkanaście schorowanych drzew wzdłuż ruchliwej drogi.

      • 7 7

  • A czy na leśnym odcinku nie ma ograniczenia do 50 km/h? (3)

    Wydaje mi się, że na załączonym filmiku "ktoś" znacznie przekroczył dozwoloną prędkość....

    • 7 3

    • (2)

      Odcinek leśny między Witominem a Chwarznem jest traktowany jako autostrada więc dozwolona prędkość to 140km/s. Z odgłosów silnika wywnioskowałem że kierujący na filmie jedzie coś między 62 a 68 więc z całą stanowczością stwierdzam że nie zostały złamane przepisy.

      • 2 4

      • Od zawsze powtarzam, że fizycy są jacyś dziwni.... (1)

        • 1 1

        • Nie ma na to naukowych dowodów.

          • 1 1

  • Obwodnica- nie przebudowa! (1)

    Przebudowa tej ulicy to totalny bezsens, powinni zrobić obwodnicę Witomina prowadzącą przez las, dołożyć trochę kasy i zbudować porządną drogę, a nie remontować szlak prowadzący przez osiedle mieszkalne. To jak przypinanie kwiatkla do kożucha!

    • 15 11

    • Minusujecie bo wolicie stać w korkach i grzać nierówną, wąską drogą?

      Która i tak szersza nie będzie. Nieźle.

      • 1 3

  • Wyciąć w lesie OBWODNICĘ Witomina. (1)

    • 15 8

    • ...

      o godz. 8,30 jest juz całkiem całkiem.
      Tylko ile można się spóżniać do roboty...

      • 1 0

  • dlaczego cudzysłów?

    Panie Patryku, po co użył Pan cudzysłowu we wstępie do artykułu? Czyżby nie chodziło o prawdziwą i rzeczywistą PRZEBUDOWĘ odcinka WITOMIŃSKIEGO?

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 5 0

  • Ankieta (1)

    A może opcja "Za dużo samochodów"? W Trójmieście tyle już poszerzono i rozbudowano a korki coraz większe.

    • 3 0

    • zamiast opcji "za dużo samochodów"

      proponuję: "za mało wysiłku na rzecz tworzenia atrakcyjnych alternatyw poruszania się samochodem po mieście"

      • 3 1

  • kolejna wątpliwość (3)

    Ile trzeba będzie czekać, aby skręcić w lewo z ul. Hodowlanej w Chwarznieńską, jeśli zlikwidują światła przy domu seniora?

    • 8 0

    • Są dwie opcje

      1. Jeśli zrobią tam skrzyżowanie to będą światła lub miejsce na środku pomiędzy jezdniami do przeczekania
      2. Jeśli nie będzie skrzyżowania to będziesz musiał pojechać w prawo i zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu (jeśli nie będzie zakazu)
      Wprowadzanie 4 pasów ruchu w dzielnice mieszkaniowe to porażka na całej linii. Czy nikt do k.... nędzy tego nie ogarnia?

      • 4 1

    • Pojedziesz sobie Wielkokacką

      I wkręcisz się na głównym skrzyżowaniu. 1 km dołożony - to taki problem ?

      • 0 1

    • niech od Chwarznieńskiej zamkną Hodowlaną ... mniejszy ruch będzie a do obwodnicy można koło Witawy pojechać

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane