• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wątpliwości mieszkańców przy przebudowie Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej... Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej...

Pod koniec roku ma ruszyć przebudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Po zakończeniu robotnicy pojawią się na "witomińskim" odcinku ulicy. Mieszkańcy i kierowcy nie są jednak przekonani, że projekt zaakceptowany przez miejskich inżynierów na pewno udrożni ruch na tym odcinku. Urzędnicy jednak uspokajają.



... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną. ... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną.
1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Przypomnijmy, że cała przebudowa ul. Chwarznieńskiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy został zakończony we wrześniu 2011 roku. Długo wydawało się, że po zakończeniu inwestycji w Chwarznie rozbudowa ulicy zacznie się na Witominie - od skrzyżowania w centrum dzielnicy do granicy lasu zobacz na mapie Gdyni. Koncepcja została zmieniona. Najpierw drogowcy wejdą na odcinek leśny, gdzie wycięto już nieco ponad 2 hektary lasu. Na Witominie pojawią się dopiero za kilkanaście miesięcy. Kierowcy i mieszkańcy jednak już teraz zgłaszają zastrzeżenia do projektu.

- Ktoś nie pomyślał w ogóle o mieszkańcach dzielnicy i parkujących wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej kierowcach. Miejsca parkingowe zostaną nam zabrane, a w zamian dostaniemy tylko większy hałas oraz natężenie pojazdów w okolicy. Czy nie dało się tego zrobić inaczej? - pyta pan Wojciech, jeden z mieszkańców okolicznych bloków.

Kontrowersje wzbudza również kładka zamiast przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Zdaniem mieszkańców starsze osoby mogą mieć problem z pokonaniem schodów, a winda nie zawsze, co pokazuje przykład SKM, musi być czynna. Brak świateł z kolei może dać przyzwolenie kierowcom na jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością.

Co jest głównym powodem korków na ul. Chwarznieńskiej?

- Musimy się wpisać w istniejący układ drogowy, nie możemy przecież burzyć domów ani innych budynków mieszkalnych stojących po obydwu stronach ulicy. Trzeba się zastanowić nad wykorzystaniem terenów spółdzielczych pod dodatkowe miejsca parkingowe. Kładka naszym zdaniem, polepszy jakość jazdy na tej ulicy, dodatkowo dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice, które upłynnią ruch. To wszystko, co możemy zrobić - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Nie ma co liczyć także na dodatkowy buspas, na odcinku leśnym, dla autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino. Jak tłumaczy wiceprezydent Gdyni miałby on rację bytu, gdyby jezdnia składała się z trzech pasów. Ostatnio zaniepokojenie zaczęli wyrażać też kierowcy, którzy codziennie w popołudniowych godzinach szczytu stoją w korku na ul. Małokackiej zobacz na mapie Gdyni lub Rolniczej zobacz na mapie Gdyni przed skrzyżowaniem przy CH Vitava zobacz na mapie Gdyni, próbując wjechać na ul. Chwarznieńską lub przedostać się na osiedle Leśniczówka.

- Znamy problem braku przepustowości tego skrzyżowania. Mam ono dobrą geometrię, problemem jest odpowiednie ustawienie sygnalizacji świetlnej. Zostanie ono objęte systemem Tristar i wtedy koordynacja świateł z pewnością się poprawi - zaznacza Marek Stępa.

Ostateczne zakończenie przebudowy Chwarznieńskiej planowane jest na 2016 rok.

Leśny odcinek Chwarznieńskiej już bez drzew.

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • Brawo!

    Nareszcie się zmienia na lepsze! :)

    • 0 2

  • Popieram pozostawienie świateł! (2)

    Światła na Witominie przy Domu Seniora powinny zostać. Mogą się rzadziej zapalać ale być powinny. Nie bądźmy takimi egoistami! To przy obwodnicy na Chwarznie nie powinno być świateł tylko bezkolizyjne wjazdy i zjazdy z obwodnicy.

    • 3 2

    • Aleś zabłysnął.
      Tam światła są "na żądanie"

      • 0 2

    • Taa na Witominie są światła co kilkadziesiąt metrów, a na Chwarznie miałyby być 1? Pomyśl zanim coś napiszesz

      • 0 0

  • Przebudowa :)

    //jpghost.pl/Chwarznienska_1349984463/
    Mniej więcej tędy powinna prowadzić droga.
    Potem Kielecka powinna zostać poszerzona do 4 pasów

    Dopiszcie z przodu http:

    • 4 0

  • "Co jest głównym powodem korków na ul. Chwarznieńskiej?
    zbyt wąska jezdnia na odcinku leśnym 10%
    zbyt wąska jezdnia na odcinku witomińskim 33%
    światła przy Domu za Falochronem 24%
    zła synchronizacja świateł na skrzyżowaniu przy CH Vitava"

    A może panie autorze ankiety, tych powodów jest kilka:

    a) 1 pas od obwodnicy w kierunku Chwarzna - przy obecnej ilości mieszkańców.
    b) 1 pas przez Witomino w kierunku Redłowa i Wzgórza
    c) Kierowcy, którzy nie umieją jeździć
    d) 4 x światła, co 50-100m na dwupasmowym odcinku od lasu do obwodnicy
    e) brak "koniczynki" na wjazdach/zjazdach do/z obwodnicy

    • 4 1

  • Rafał

    1 Część przebudowy jest niekompletna sa odcinki na której nawierzchnia w ogóle nie została wymieniona to skandal !! może niech Redakcja zrobi artykuł o tym fakcie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane