• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wątpliwości mieszkańców przy przebudowie Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej... Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej...

Pod koniec roku ma ruszyć przebudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Po zakończeniu robotnicy pojawią się na "witomińskim" odcinku ulicy. Mieszkańcy i kierowcy nie są jednak przekonani, że projekt zaakceptowany przez miejskich inżynierów na pewno udrożni ruch na tym odcinku. Urzędnicy jednak uspokajają.



... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną. ... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną.
1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Przypomnijmy, że cała przebudowa ul. Chwarznieńskiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy został zakończony we wrześniu 2011 roku. Długo wydawało się, że po zakończeniu inwestycji w Chwarznie rozbudowa ulicy zacznie się na Witominie - od skrzyżowania w centrum dzielnicy do granicy lasu zobacz na mapie Gdyni. Koncepcja została zmieniona. Najpierw drogowcy wejdą na odcinek leśny, gdzie wycięto już nieco ponad 2 hektary lasu. Na Witominie pojawią się dopiero za kilkanaście miesięcy. Kierowcy i mieszkańcy jednak już teraz zgłaszają zastrzeżenia do projektu.

- Ktoś nie pomyślał w ogóle o mieszkańcach dzielnicy i parkujących wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej kierowcach. Miejsca parkingowe zostaną nam zabrane, a w zamian dostaniemy tylko większy hałas oraz natężenie pojazdów w okolicy. Czy nie dało się tego zrobić inaczej? - pyta pan Wojciech, jeden z mieszkańców okolicznych bloków.

Kontrowersje wzbudza również kładka zamiast przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Zdaniem mieszkańców starsze osoby mogą mieć problem z pokonaniem schodów, a winda nie zawsze, co pokazuje przykład SKM, musi być czynna. Brak świateł z kolei może dać przyzwolenie kierowcom na jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością.

Co jest głównym powodem korków na ul. Chwarznieńskiej?

- Musimy się wpisać w istniejący układ drogowy, nie możemy przecież burzyć domów ani innych budynków mieszkalnych stojących po obydwu stronach ulicy. Trzeba się zastanowić nad wykorzystaniem terenów spółdzielczych pod dodatkowe miejsca parkingowe. Kładka naszym zdaniem, polepszy jakość jazdy na tej ulicy, dodatkowo dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice, które upłynnią ruch. To wszystko, co możemy zrobić - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Nie ma co liczyć także na dodatkowy buspas, na odcinku leśnym, dla autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino. Jak tłumaczy wiceprezydent Gdyni miałby on rację bytu, gdyby jezdnia składała się z trzech pasów. Ostatnio zaniepokojenie zaczęli wyrażać też kierowcy, którzy codziennie w popołudniowych godzinach szczytu stoją w korku na ul. Małokackiej zobacz na mapie Gdyni lub Rolniczej zobacz na mapie Gdyni przed skrzyżowaniem przy CH Vitava zobacz na mapie Gdyni, próbując wjechać na ul. Chwarznieńską lub przedostać się na osiedle Leśniczówka.

- Znamy problem braku przepustowości tego skrzyżowania. Mam ono dobrą geometrię, problemem jest odpowiednie ustawienie sygnalizacji świetlnej. Zostanie ono objęte systemem Tristar i wtedy koordynacja świateł z pewnością się poprawi - zaznacza Marek Stępa.

Ostateczne zakończenie przebudowy Chwarznieńskiej planowane jest na 2016 rok.

Leśny odcinek Chwarznieńskiej już bez drzew.

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • Będziecie mieli to co na Słowaka w Gdańsku (1)

    4 pasy, dodatkowe skrzyżowania ze światłami(Sosnowa, Widna, Nauczycielska), ekrany akustyczne i dwa sznury śmierdzących samochodów tkwiących w korku.

    • 5 3

    • Zapomniałeś dodać, conajmniej 15-letnich samochodów, które kopcą jeszcze w starym standardzie.

      • 0 0

  • To i tak nic nie da. (2)

    Tylko będzie łatwiej ludziom dojechać na obwodnicę. Dla tych, którzy jadą do centrum to nic nie da. Po prostu szybciej się przejedzie przez Chwarzno i Witomino a korek będzie przed samym centrum bo tam już przepustowość jest ustalona. Także korzyści małe, tyle że będzie dużo ładniej i bezpieczniej.

    • 4 5

    • bezpieczniej nie będzie

      zwłaszcza dla niezmotoryzowanych. Samochód jest ofiarą własnego sukcesu.

      • 0 0

    • caly uklad korkuje sie obecnie na Witominie

      jesli uda sie doprowadzic przepustowosc polaczenia Chwarznienska do teg, ktora ma polaczenie Wielkopolska to bedzie juz sukces.

      • 0 0

  • ja tylko dodam

    że jak znam życie, to najlepiej tam postawić ograniczenie do 70 km/h + fotoradar, ew. częste patrole z suszarką

    • 2 2

  • tania komunikacja (2)

    a może tańsza komunikacja i dzięki temu będzie mniej samochodów osobowych wiozących jedną osobę.Jeżdżę samochodem, bo tyle samo kosztuje mnie przejazd autobusem (2x3zł=6zł=1,04l.paliwa= 13km).

    • 5 2

    • uważasz (1)

      że tłok w autobusach jest jeszcze za mały ? Żeby przewieźć większą liczbę pasażerów trzeba dokupić więcej autobusów, paliwa i zatrudnić więcej kierowców, czyli wydać więcej kasy. A Ty proponujesz zmniejszenie wpływów - podpowiedz, skąd wziąć środki na większą ilość usług komunikacyjnych ?

      • 0 3

      • Masz problem

        Urluk, pojedź do krajów Unii Europejskiej lub za ocean i naucz się od tamtejszych władz lokalnych jak urządzić transport miejski, a będzie dobrze. A Ty tkwisz w średniowieczu i martwisz się o tabor, ludzi i pieniądze. Jak beton!

        • 3 0

  • Polska krajem ludzi wiecznie narzekajacych (2)

    • 5 2

    • to dotyczy nie Polaków ale niektórych (zbyt wielu?) internautów na tym portalu

      • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • sie zrobi

    • 0 0

  • czemu nie można zrobić tunelu (1)

    zamiast kładki??
    Może to droższe rozwiązanie ale przecież ta infrastruktura będzie służyć przez lata.

    • 3 5

    • tunel nie jest postrzegany jako bezpieczny

      przez wiele osób: starszych, dzieci etc. Miasto nie może służyć głównie lub wyłącznie oczekiwaniom mężczyzn w wielu 20-50 lat (do pierwszego zawału) myślących wyłącznie o możliwie szybkim poruszaniu się samochodem.

      • 3 1

  • nie tędy droga !!!!!! (1)

    Najlepszym rozwiązaniem było by ominięcie odcinka Chwarznieńskiej na Witominie. Od pętli w lesie "obwodnica dzielnicy połączona z Wielkokacką/2 Pułku na wysokości działek
    i po problemie :)

    • 6 4

    • no coż, niektorzy chyba wola wywalac pieniadze w bloto i utrudniac

      ludziom zycie dodatkowo....

      • 2 1

  • przebudowa chwarznienskiej

    Na Witominie zamiast obecnego skrzyżowania powinno powstać rondo o dużej średnicy bez sygnalizacji świetlnej z przejściami pod ulicami.Oto sposób na zachowanie płynności ruchu. Elektroniczne sytemy sterowania ruchem jak np; Tristar to przerost formy nad treścią.Najlepsze rozwiązania to nie skąplikowane rozwiązania sprawdzające się w dłuższym okresie czasu.Za 20 lat obecnych włodarzy nie będzie problem wróci.

    • 3 2

  • adamowicz odkorkuj osowe! (2)

    • 5 3

    • osowę odkorkuje budowa PKM

      a nie poszerzanie dróg w Gdańsku

      • 2 1

    • ciołku przeprowadź się do miasta!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane