- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (62 opinie)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (197 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (45 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (252 opinie)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (343 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (183 opinie)
Wątpliwości mieszkańców przy przebudowie Chwarznieńskiej
Pod koniec roku ma ruszyć przebudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej . Po zakończeniu robotnicy pojawią się na "witomińskim" odcinku ulicy. Mieszkańcy i kierowcy nie są jednak przekonani, że projekt zaakceptowany przez miejskich inżynierów na pewno udrożni ruch na tym odcinku. Urzędnicy jednak uspokajają.
Przypomnijmy, że cała przebudowa ul. Chwarznieńskiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy został zakończony we wrześniu 2011 roku. Długo wydawało się, że po zakończeniu inwestycji w Chwarznie rozbudowa ulicy zacznie się na Witominie - od skrzyżowania w centrum dzielnicy do granicy lasu
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Ktoś nie pomyślał w ogóle o mieszkańcach dzielnicy i parkujących wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej kierowcach. Miejsca parkingowe zostaną nam zabrane, a w zamian dostaniemy tylko większy hałas oraz natężenie pojazdów w okolicy. Czy nie dało się tego zrobić inaczej? - pyta pan Wojciech, jeden z mieszkańców okolicznych bloków.
Kontrowersje wzbudza również kładka zamiast przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Zdaniem mieszkańców starsze osoby mogą mieć problem z pokonaniem schodów, a winda nie zawsze, co pokazuje przykład SKM, musi być czynna. Brak świateł z kolei może dać przyzwolenie kierowcom na jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością.
Nie ma co liczyć także na dodatkowy buspas, na odcinku leśnym, dla autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino. Jak tłumaczy wiceprezydent Gdyni miałby on rację bytu, gdyby jezdnia składała się z trzech pasów. Ostatnio zaniepokojenie zaczęli wyrażać też kierowcy, którzy codziennie w popołudniowych godzinach szczytu stoją w korku na ul. Małokackiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Znamy problem braku przepustowości tego skrzyżowania. Mam ono dobrą geometrię, problemem jest odpowiednie ustawienie sygnalizacji świetlnej. Zostanie ono objęte systemem Tristar i wtedy koordynacja świateł z pewnością się poprawi - zaznacza Marek Stępa.
Ostateczne zakończenie przebudowy Chwarznieńskiej planowane jest na 2016 rok.
Leśny odcinek Chwarznieńskiej już bez drzew.
Opinie (133) 6 zablokowanych
-
2012-10-11 08:56
Będziecie mieli to co na Słowaka w Gdańsku (1)
4 pasy, dodatkowe skrzyżowania ze światłami(Sosnowa, Widna, Nauczycielska), ekrany akustyczne i dwa sznury śmierdzących samochodów tkwiących w korku.
- 5 3
-
2012-10-12 08:56
Zapomniałeś dodać, conajmniej 15-letnich samochodów, które kopcą jeszcze w starym standardzie.
- 0 0
-
2012-10-11 09:03
To i tak nic nie da. (2)
Tylko będzie łatwiej ludziom dojechać na obwodnicę. Dla tych, którzy jadą do centrum to nic nie da. Po prostu szybciej się przejedzie przez Chwarzno i Witomino a korek będzie przed samym centrum bo tam już przepustowość jest ustalona. Także korzyści małe, tyle że będzie dużo ładniej i bezpieczniej.
- 4 5
-
2012-10-11 10:56
bezpieczniej nie będzie
zwłaszcza dla niezmotoryzowanych. Samochód jest ofiarą własnego sukcesu.
- 0 0
-
2012-10-11 12:20
caly uklad korkuje sie obecnie na Witominie
jesli uda sie doprowadzic przepustowosc polaczenia Chwarznienska do teg, ktora ma polaczenie Wielkopolska to bedzie juz sukces.
- 0 0
-
2012-10-11 09:09
ja tylko dodam
że jak znam życie, to najlepiej tam postawić ograniczenie do 70 km/h + fotoradar, ew. częste patrole z suszarką
- 2 2
-
2012-10-11 09:14
tania komunikacja (2)
a może tańsza komunikacja i dzięki temu będzie mniej samochodów osobowych wiozących jedną osobę.Jeżdżę samochodem, bo tyle samo kosztuje mnie przejazd autobusem (2x3zł=6zł=1,04l.paliwa= 13km).
- 5 2
-
2012-10-11 15:29
uważasz (1)
że tłok w autobusach jest jeszcze za mały ? Żeby przewieźć większą liczbę pasażerów trzeba dokupić więcej autobusów, paliwa i zatrudnić więcej kierowców, czyli wydać więcej kasy. A Ty proponujesz zmniejszenie wpływów - podpowiedz, skąd wziąć środki na większą ilość usług komunikacyjnych ?
- 0 3
-
2012-10-11 16:03
Masz problem
Urluk, pojedź do krajów Unii Europejskiej lub za ocean i naucz się od tamtejszych władz lokalnych jak urządzić transport miejski, a będzie dobrze. A Ty tkwisz w średniowieczu i martwisz się o tabor, ludzi i pieniądze. Jak beton!
- 3 0
-
2012-10-11 09:16
Polska krajem ludzi wiecznie narzekajacych (2)
- 5 2
-
2012-10-11 10:57
to dotyczy nie Polaków ale niektórych (zbyt wielu?) internautów na tym portalu
- 1 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2012-10-11 09:17
sie zrobi
- 0 0
-
2012-10-11 09:26
czemu nie można zrobić tunelu (1)
zamiast kładki??
Może to droższe rozwiązanie ale przecież ta infrastruktura będzie służyć przez lata.- 3 5
-
2012-10-11 10:59
tunel nie jest postrzegany jako bezpieczny
przez wiele osób: starszych, dzieci etc. Miasto nie może służyć głównie lub wyłącznie oczekiwaniom mężczyzn w wielu 20-50 lat (do pierwszego zawału) myślących wyłącznie o możliwie szybkim poruszaniu się samochodem.
- 3 1
-
2012-10-11 09:39
nie tędy droga !!!!!! (1)
Najlepszym rozwiązaniem było by ominięcie odcinka Chwarznieńskiej na Witominie. Od pętli w lesie "obwodnica dzielnicy połączona z Wielkokacką/2 Pułku na wysokości działek
i po problemie :)- 6 4
-
2012-10-11 10:07
no coż, niektorzy chyba wola wywalac pieniadze w bloto i utrudniac
ludziom zycie dodatkowo....
- 2 1
-
2012-10-11 09:41
przebudowa chwarznienskiej
Na Witominie zamiast obecnego skrzyżowania powinno powstać rondo o dużej średnicy bez sygnalizacji świetlnej z przejściami pod ulicami.Oto sposób na zachowanie płynności ruchu. Elektroniczne sytemy sterowania ruchem jak np; Tristar to przerost formy nad treścią.Najlepsze rozwiązania to nie skąplikowane rozwiązania sprawdzające się w dłuższym okresie czasu.Za 20 lat obecnych włodarzy nie będzie problem wróci.
- 3 2
-
2012-10-11 09:58
adamowicz odkorkuj osowe! (2)
- 5 3
-
2012-10-11 11:00
osowę odkorkuje budowa PKM
a nie poszerzanie dróg w Gdańsku
- 2 1
-
2012-10-11 12:24
ciołku przeprowadź się do miasta!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.