• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne skrzyżowanie na Trasie Słowackiego będzie szersze

Maciej Naskręt
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gdański ZDiZ zleci poszerzenie skrzyżowania przy ETC. Gdański ZDiZ zleci poszerzenie skrzyżowania przy ETC.

Trasa Słowackiego zyska lepsze połączenie z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej. ZDiZ ogłosił przetarg na przebudowę skrzyżowania obu dróg. Remont czeka też nieodległe skrzyżowanie al. Hallera z ul. Kościuszki.



Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy ETC z uwzględnieniem dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu na al. Rzeczypospolitej. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy ETC z uwzględnieniem dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu na al. Rzeczypospolitej.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na projekt i rozbudowę skrzyżowania planowanej Trasy Słowackiego z al. Rzeczypospolitej i al. Legionów zobacz na mapie Gdańska. Po przebudowie ma się poprawić płynność w miejscu, gdzie do czasu budowy kolejnego odcinka, skończy się Trasa Słowackiego.

Dotychczasowy kształt skrzyżowania nie zapewniałby przepustowości wystarczającej do przyjęcia 3 tys. pojazdów na godzinę, a taką właśnie intensywność ruchu zakładają miejscy planiści w godzinach szczytu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, które jest też autorem całego wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Gotowa koncepcja trafiła do ZDiZ, ale tamtejsi drogowcy musieli zmniejszyć zakres przebudowy skrzyżowania. Wersja opracowana przez BPBK narzucałaby wzmocnienie konstrukcji tunelu dla pieszych pod al. Rzeczpospolitej, a na to miasto nie ma pieniędzy.

Czy rozbudowa skrzyżowania przy ETC usprawni ruch?

Ostatecznie zdecydowano, że tuż przed skrzyżowaniem w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony Przymorza, do dwóch istniejących pasów, zostanie dobudowany prawoskręt i lewoskręt na odcinku 50 metrów. Zmieni się także geometria wyspy centralnej skrzyżowania. Drogowcy pod nowy pas ruchu zabiorą jej wschodnią część.

Dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem stosownych decyzji administracyjnych, umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych, ma być przygotowana przez wykonawcę wyłonionego w przetargu do 31 sierpnia. Natomiast prace drogowe mają zakończyć się pod koniec listopada, czyli wtedy, gdy ma być gotowa także Trasa Słowackiego wiodąca przez Wrzeszcz.

To nie koniec inwestycji w tej części miasta. Do maja tego roku ma zostać wyremontowana nawierzchnia na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Przejazd przez tory tramwajowe ma być bardziej dogodny. Ułatwi on wtedy przejazd m.in. autobusom zmierzającym z lotniska w kierunku stadionu w Letnicy podczas Euro 2012.

- Nie znamy kosztów tych inwestycji. Kwotę jaką będziemy musieli zapłacić wykonawcom poznamy po rozstrzygnięciu przetargów. - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (137) 1 zablokowana

  • Kolejna kasa utopiona, żeby zrobic lepiej kierowcom (1)

    już naprawðę niema w mieście ważniejszych inwestycji?

    a jak to wpłynie na przebieg chodnika i drogi rowerowej?
    Czy teraz zamiast pokonać 2 pasy jezdni trzeba będzie przejść przez 4?

    • 6 9

    • super, znaczy nie jestem jedyny na tym portalu który potrafi uwzględnić

      punkt widzenia nie tylko jeżdżących samochodami. Miasto powinno być dla ludzi, a nie głównie ani przede wszystkim dla amatorów okrągłej kierownicy

      • 5 3

  • Rzeczpospolitej Kościuszki to skrzyżowanie śmierci. (1)

    Jest o wiele wazniejsze jak Hynka i Rzeczpospolitej.

    • 3 8

    • nie ma takiego skrzyżowania :D

      jest Legionów-Kościuszki

      • 1 0

  • co to za trasa jeśli są skrzyżowania ? (1)

    to zwykła ulica ,jeśli już wywalane są pieniądze na "tzw trasę słowackiego" to robić z węzłami bezkolizyjnymi

    • 3 4

    • węzły dwupoziomowe są tylko pozornie bezkolizyjne

      w miastach powinno się ich stosować jak najmniej, inaczej miasto staje się pokrajane na kawałki, hałaśliwe i trudne do życia. Tak nie musi być.

      • 3 1

  • To miejsce to będzie kongo. (3)

    Dlaczego ta trasa nie idzie dalej za ETC przez Chrobrego do Hallera?
    Jak zwykle bubel będzie nie dokończony.

    • 20 3

    • A na dokładkę cały ruch w kierunku Letnicy I portu bedzie się odbywał (2)

      ulicami Rzeczypospolitej a potem Jana Pawła II i dalej Czarnym Dworem do Hallera.
      Wyrazy współczucia dla mieszkańców okolicznych budynków jak i tych nowo budowanych na pasie(aviator,city park)

      • 6 2

      • Nie ma ulicy Rzeczypospolitej ! (1)

        Już nie kombinuj z narzekactwem, dam ci 0, 5 pln więcej

        • 1 5

        • Jedna literka a jak różnica.

          Zawsze znajdzie się cymbał który nie odniesie się do meritum sprawy tylko do literki.

          • 2 0

  • !

    Rewolucyjne zmiany. Trzeba geniuszu i sprytu ZDiZ żeby wymyślec taki plan. Z tym, że lewoskręt do ETC powinien byc już od lat a prawoskrętu w Hynka nie da się zrobić bo po prawej stronie tuż przy skraju jezdni znajduje sie betonowy murek zejścia podziemnego na przystanki tramwajowe - tym samym prawoskręt będzie mieścić pewnie 2 albo 3 samochody.

    • 9 2

  • A po wybudowaniu tunelu pod Mart Wisła korek będzie od skrzyżowania Czarnego Dworu z JPII (8)

    do Grunwaldzkiej. Jak karetki pogotowia dojadą do szpitala ? Nie mówiąc o kierunku przeciwnym i korku do mostu wantowego...

    • 1 1

    • dokładnie, poszerzanie ulic nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej (7)

      • 3 1

      • To zamknij 2 pasy na Grunwaldzkiej/Zwycięstwa i sprawdź czy korki się tylko przemieszczą czy sparaliżują miasto (6)

        • 3 3

        • miasto paraliżują samochody, również tzw. niepotrzebne przejazdy samochodami (4)

          na krótkie odległości, wynikające z coraz większych trudności/ wyższego ryzyka poruszania się po mieście inaczej niż samochodem. Nie wciskaj mi poglądów, które nie wyraziłem: ja tylko skłaniam Cię i innych uczestników tego forum do refleksji, że miasto nie musi być tworzone/ przekształcane z głównie lub jedynie z myślą o jeżdżących samochodami.

          • 2 4

          • minusy są, gdzie argumenty?

            • 1 0

          • żyjesz Ty i całe biurwstwo (2)

            w tym kraju z podatków płaconych przez kierowców. Więcej szacunku dla nich a także więcej dróg nawet kosztem rowerkowych

            • 1 1

            • wpływy z podatków na paliwo i zakup samochodów (1)

              pokrywają tylklo ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg

              • 0 0

              • A może tak jakiś dowód a nie przepisywanie bzdur z pseudoekologicznej ulotki?

                • 0 0

        • mimo czterech pasów na Zwycięstwa są tam korki codziennie rano i po południu.

          masz kłopoty ze wzrokiem czy chcesz wyciąć wszystkie lipy i zlikwidować tramwaj i SKM?

          • 1 1

  • Odcinek w i d m o (1)

    Hynka - Hallera. Jak, kiedy??? Czy naokoło?

    • 14 0

    • no pewnie tak

      niestety inteligentni inaczej tak to wymyślili, będzie totalny paraliż w tym miejscu podczas EURO

      • 3 1

  • nie zdradzamy kosztów hehe a za beton zapłaciliście?zapłaćcie bo chłopaki na słowaka już nie mają pomysłów na udawanie że coś

    się dzieje na budowie

    • 1 0

  • Nędza i bieda (3)

    Jeśli chodzi o inwestycje w infrastrukturę drogową to Gdańsk jest w zapaści od wielu lat, drogi w centrum i po za nim wyglądają jak po bombardowaniu, sygnalizacja świetlna w wielu miejscach zamiast ułatwiać jazdę generuje korki można by wymieniać bez końca, a jest wiele miejsc, na których ruch można usprawnić niewielkim kosztem, budując prawoskręty, regulując światła itp. Drugą największą głupotą jest budowanie osiedli wzdłuż głównych dróg wyjazdowych z Gdańska, najpierw wydają pozwolenie na budowę, a później nie mają jak poszerzyć drogi bo nagle się okazuje że nie ma miejsca. Podstawą jest połączenie szybkich kilku pasmowych dróg wyjazdowych z obwodnicą , W-Z niby jest, ale powinny być wybudowane wiadukty na przecięciu z Łostowicką, Spacerowa powinna mieć po dwa pasy, no i oczywiście bubel roku Al.Havla która kończy się w ciemnej d..pie, bo ktoś nie pomyślał o ludziach mieszkających na Kowalach, Pięciu Wzgórzach itp. , za to pomyślał o zbudowaniu sobie ciepłego gniazdka w postaci nikomu nie potrzebnego ECS

    • 12 3

    • jeszcze nigdy nie inwestowało się w Gdańsku tyle w drogi co teraz. (2)

      to co proponujesz już dawno realizowano w Ameryce, ale tam wielu już myśli inaczej i żałuje, że miasta tamtejsze zostały pokrajane i zamieniły się w węzły transportowe a jakość życia i umieralność na otyłość wzrosła jak rzadko gdzie. To tam właśnie już planiści wiedzą, że poszerzanie tras nie likwiduje korków tylko je przemieszcza gdzie indziej - tak jak popuszczanie pasa nie likwiduje otyłości.

      • 3 4

      • (1)

        "Myśląc" w ten sposób powinniśmy zawęzić ulice do 1 metra. Wtedy zupełnie problem korków zniknie.

        • 0 3

        • nie pierwszy przeginasz na tym portalu stosując wyświechtaną metodę redukcji do absurdu

          przez chwilę tylko się zastanów, czy miasto jest/powinno być przekształcane głównie lub wyłącznie z myślą o jeżdżących samochodami. Tworzenie warunków do wzrostu komfortu i znaczenia ruchu pieszego, rowerowego i transportu publicznego pomaga wszystkim i podnosi jakość życia w mieście, z wyjątkiem kąpanych w gorącej wodzie i mających trudności z uwzględnieniem różnych punktów widzenia.

          • 1 1

  • lewo- i prawoskręt (1)

    dodatkowe pasy powinny być tam zbudowane już co najmniej kilka lat temu...

    • 3 1

    • a po co? w Ul. Hynka mało kto skręca

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane