• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne skrzyżowanie na Trasie Słowackiego będzie szersze

Maciej Naskręt
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gdański ZDiZ zleci poszerzenie skrzyżowania przy ETC. Gdański ZDiZ zleci poszerzenie skrzyżowania przy ETC.

Trasa Słowackiego zyska lepsze połączenie z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej. ZDiZ ogłosił przetarg na przebudowę skrzyżowania obu dróg. Remont czeka też nieodległe skrzyżowanie al. Hallera z ul. Kościuszki.



Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy ETC z uwzględnieniem dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu na al. Rzeczypospolitej. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy ETC z uwzględnieniem dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu na al. Rzeczypospolitej.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na projekt i rozbudowę skrzyżowania planowanej Trasy Słowackiego z al. Rzeczypospolitej i al. Legionów zobacz na mapie Gdańska. Po przebudowie ma się poprawić płynność w miejscu, gdzie do czasu budowy kolejnego odcinka, skończy się Trasa Słowackiego.

Dotychczasowy kształt skrzyżowania nie zapewniałby przepustowości wystarczającej do przyjęcia 3 tys. pojazdów na godzinę, a taką właśnie intensywność ruchu zakładają miejscy planiści w godzinach szczytu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, które jest też autorem całego wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Gotowa koncepcja trafiła do ZDiZ, ale tamtejsi drogowcy musieli zmniejszyć zakres przebudowy skrzyżowania. Wersja opracowana przez BPBK narzucałaby wzmocnienie konstrukcji tunelu dla pieszych pod al. Rzeczpospolitej, a na to miasto nie ma pieniędzy.

Czy rozbudowa skrzyżowania przy ETC usprawni ruch?

Ostatecznie zdecydowano, że tuż przed skrzyżowaniem w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony Przymorza, do dwóch istniejących pasów, zostanie dobudowany prawoskręt i lewoskręt na odcinku 50 metrów. Zmieni się także geometria wyspy centralnej skrzyżowania. Drogowcy pod nowy pas ruchu zabiorą jej wschodnią część.

Dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem stosownych decyzji administracyjnych, umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych, ma być przygotowana przez wykonawcę wyłonionego w przetargu do 31 sierpnia. Natomiast prace drogowe mają zakończyć się pod koniec listopada, czyli wtedy, gdy ma być gotowa także Trasa Słowackiego wiodąca przez Wrzeszcz.

To nie koniec inwestycji w tej części miasta. Do maja tego roku ma zostać wyremontowana nawierzchnia na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Przejazd przez tory tramwajowe ma być bardziej dogodny. Ułatwi on wtedy przejazd m.in. autobusom zmierzającym z lotniska w kierunku stadionu w Letnicy podczas Euro 2012.

- Nie znamy kosztów tych inwestycji. Kwotę jaką będziemy musieli zapłacić wykonawcom poznamy po rozstrzygnięciu przetargów. - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (137) 1 zablokowana

  • Po co nam drogi - ma być Cenrum Solidarności i basta (1)

    Drogi nam są nie potrzebne - jeszcze będą nimi chodzić demonstracje przeciwko Budyniowi. My chcemy nowy budynek dla Komisji Krajowe Solidarność - 100 piętrowy, żeby w srodku się manifestacje zmieściły

    • 1 3

    • Jaka baszta? Big boya masz na myśli chyba?

      • 0 1

  • Koszt zatajony...

    W Wyborczej nie zataili i podali cos kolo 800.000zl za same dodatkowe prawo i lewo skrety.
    Taka kwota to zupelnie jakby zglosic do US przychod 800.000zl ze sprzedazy kawalerki :) . Czyzby pralnia albo moze ukryte lewe finansowanie z budzetu miasta ?

    Kierunek lotnisko-tunel bedzie sie konczyl na Rzeczpospolitej. Caly ruch pojdzie na Rozstaje. A wystarczyloby kawalek ulicy dac pod ESC do Crobrego i potem nawet jednopasmowa Chrobrego na uboczu na polnoc do Hallera w miejsce gdzie pewnie bedzie wpadac droga zielona. PROSTE i rozwiazaloby problem. Ale oczywiscie ten kawalek zrobimy za 20 lat.
    Wszystko tak sie robi. Armi Krajowej X Lostowicka takze czeka na wiadukty 20 lat i poczeka kolejne. Zrobili piekany wyjazd z Gdanska i tylko w tym jednym jedynym miejscu blokada. A nawet nawiezli ziemie na nasypy. Szkoda pisac.

    • 1 2

  • widzisz a nie grzmisz

    Jeżdżę tą ulica w obie strony 5 dni w tygodniu. Już dziś jadąc w kierunku przymorza o godzinie 16-17 samochody zatrzymują się na skrzyżowaniu Legionów/Kościuszki bo dalej za skrzyżowanie wjechać nie można. Teraz pytanie która trasa na skrzyżowaniu dostanie ''starszeństwo'' czy ta od Słowackiego czy Legionów Rzeczypospolitej. Jeśli Słowak to mamy paraliż tych co jadą z Legionów bo nawet przez Kościuszki się nie przebiją. A jeśli Rzeczypospolitej to jaki jest sens budowy ''tranzytu'' Słowackiego Jana Pawła Stadionowa Tunel ?
    Budujemy odcinki nie myśląc o całości trasy. To tak jakby budować Autostradę po 50 km a potem wstawiać 1km ze światłami i przejściami dla pieszych. To skrzyżowanie powinno mieć estakadę od Słowackiego na Rzeczypospolitej. Istniejące 2 pasy od Legionów:
    1) do skrętu w Słowackiego na lewo
    2) jazda na wprost
    Zjazd z estakady powinien łączyć się z 1 pasem lewym ulicy Rzeczypospolitej. Łatwe rozwiązanie, ale drogie

    • 2 1

  • cieszcie sie wieksze korki beda (2)

    ten co wyliczył 3000 tys aut na 1h, musiał być cienki z matematyki.
    odległość miedzy skrzyżowaniami Kościuszki,legionów a nowa słowackiego,rzeczpospolita nie pomieści tyle aut w godz szczytu już teraz przez te światła tworzą się korki od grunwaldzka,Miszewskiego aż po wiadukt na Jana Pawła, dodać teraz auta zjeżdżające ze słowackiego(w kierunku Kościuszki), tych co nadal będą korzystać z Kościuszki, korki będą 2 razy większe,a światła wogóle tego nie rozładują, gdyby się dobudowało 3 pas w kierunku gdańska na rzeczpospolitej to może by coś to dało.
    dziękujemy za większe korki:)

    • 3 0

    • ciekaw komu dziękujesz? (1)

      innym kierowcom czy wszystkim, którzy obrażają proponujących alternatywne kierunki rozwoju miasta?

      • 1 0

      • głupocie urzedniczej

        fajnie ze powstaje nowa droga, lecz było wiadomo ze nie zostanie ukończona w całości, planiści powinni zabezpieczyć jakieś fundusze na udrożnienie drogi i skrzyżowań w dalszym ciągu tej trasy a tu zaplanowali 2 króciutkie pasy zjazdowe które będą wykonane najwcześniej za rok, a euro coraz bliżej turyści,kibice, mieszkańcy będą przez ta głupotę cierpieć w korku w nieudolnym ,,rozwoju miasta", następny odcinek trasy będzie wykonany za jakieś 20 lat (mniemy taka nadzieje ze obecne pokolenie dzieci tego doczeka), i to mieszkańcy będą musieli cierpieć przez ta głupotę, no chyba ze nasi włodarze wyskoczą z propozycja organizacji Mistrzostw Świata 2022!!!

        • 1 1

  • prawoskręt , lewoskręt i naskręt

    • 3 0

  • mam pytanie:

    to co na załączonym zdjęciu graficznym jest na czerwono to ma być te dobudowane pasy skrętu w takim bądź razie gdzie tunel będzie kończył, jak już się kończy przy samej ulicy?? a o tunelu cisza w tym artykule, czyżby projektanci wzieli kasę i zrobili bubel???

    • 2 0

  • bzdura

    zastanawiam się w jaki sposób zrobią to poszerzenie skoro tam już teraz będzie bardzo wąski chodnik, a chodnik podchodzi praktycznie pod same garaże ludzi z ul. Kunickiego (wiem bo tam mieszkam)? Chyba, że część pasa rozdziału, który jest bardzo szeroki przerobią na jezdnię, a jezdnie już wybudowaną przerobią na prawo i lewoskręt. Nie mniej jednak dziękuję, że z domu żeby wyjechać będę musiała wstać ze dwie godziny wcześniej. Brawo planiści!

    • 0 0

  • mamy 28 marzec i robią przetargi

    na skrzyżowania przez które ma iść ruch pojazdów i autobusów dowożących kibiców na Euro 2012, które zaczyna się 8 czerwca - to jakaś kpina ?? jak oni chcą w 2 miesiące to przebudować ?? pytam się jak ?? procedura przetargowa, ogłoszenie wyników, odwołania, wejście na plac budowy, wykonanie prac, procedura odbiorowa - to wszystko w 2 m-ce ?? chyba żartujecie sobie.......i to jeszcze w czasie, kiedy zaraz Wielkanoc i długi weekend (czyli praktycznie wolny tydzień majowy) buahahahahahaaaaa zaraz padnę:))))))) i jeszcze Pani Skorupka która za grubą kasę tłumaczy się z głupoty urzędników, totalnego braku planowania i prowadzenia inwestycji...

    • 4 1

  • świetnie!

    już widzę bezkolizyjny ruch tych 3000 pojazdów na godzinę pod wiaduktem...

    • 2 0

  • bajery ludziom wciskają a przy okazji jak zwykle kłamliwe zadęncie, (1)

    a prawda jest taka i jedyna. Przez wybudowanie Galerii Bałtyckiej zakorkował się całkowicie Wrzeszcz, to aby wyłudzić dofinansowanie stworzono narracje, która faktycznie nie ma nic wspólnego z Euro 2012 i stadionem. Droga kończy się w blokowisku-sypialni Zaspy i tam zostanie przeniesiony ciężar i utrudnienia komunikacyjne.
    Żenada i nic więcej.

    • 2 0

    • ALEJA JPII

      a przy JPII dojdą jeszcze samochody lmieszkańców z 10 nowowybudowanych 12piętrowych bloków.Miała być tam kiedyś niska zabudowa ale nasi kochani radni podpisali się za zmianą(brak jakiegokolwiek rozsądku i wyobrażni ) i dopiero będzie komunikacyjna tragedia.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane