• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne skrzyżowanie na Trasie Słowackiego będzie szersze

Maciej Naskręt
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gdański ZDiZ zleci poszerzenie skrzyżowania przy ETC. Gdański ZDiZ zleci poszerzenie skrzyżowania przy ETC.

Trasa Słowackiego zyska lepsze połączenie z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej. ZDiZ ogłosił przetarg na przebudowę skrzyżowania obu dróg. Remont czeka też nieodległe skrzyżowanie al. Hallera z ul. Kościuszki.



Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy ETC z uwzględnieniem dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu na al. Rzeczypospolitej. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy ETC z uwzględnieniem dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu na al. Rzeczypospolitej.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na projekt i rozbudowę skrzyżowania planowanej Trasy Słowackiego z al. Rzeczypospolitej i al. Legionów zobacz na mapie Gdańska. Po przebudowie ma się poprawić płynność w miejscu, gdzie do czasu budowy kolejnego odcinka, skończy się Trasa Słowackiego.

Dotychczasowy kształt skrzyżowania nie zapewniałby przepustowości wystarczającej do przyjęcia 3 tys. pojazdów na godzinę, a taką właśnie intensywność ruchu zakładają miejscy planiści w godzinach szczytu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, które jest też autorem całego wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Gotowa koncepcja trafiła do ZDiZ, ale tamtejsi drogowcy musieli zmniejszyć zakres przebudowy skrzyżowania. Wersja opracowana przez BPBK narzucałaby wzmocnienie konstrukcji tunelu dla pieszych pod al. Rzeczpospolitej, a na to miasto nie ma pieniędzy.

Czy rozbudowa skrzyżowania przy ETC usprawni ruch?

Ostatecznie zdecydowano, że tuż przed skrzyżowaniem w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony Przymorza, do dwóch istniejących pasów, zostanie dobudowany prawoskręt i lewoskręt na odcinku 50 metrów. Zmieni się także geometria wyspy centralnej skrzyżowania. Drogowcy pod nowy pas ruchu zabiorą jej wschodnią część.

Dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem stosownych decyzji administracyjnych, umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych, ma być przygotowana przez wykonawcę wyłonionego w przetargu do 31 sierpnia. Natomiast prace drogowe mają zakończyć się pod koniec listopada, czyli wtedy, gdy ma być gotowa także Trasa Słowackiego wiodąca przez Wrzeszcz.

To nie koniec inwestycji w tej części miasta. Do maja tego roku ma zostać wyremontowana nawierzchnia na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Przejazd przez tory tramwajowe ma być bardziej dogodny. Ułatwi on wtedy przejazd m.in. autobusom zmierzającym z lotniska w kierunku stadionu w Letnicy podczas Euro 2012.

- Nie znamy kosztów tych inwestycji. Kwotę jaką będziemy musieli zapłacić wykonawcom poznamy po rozstrzygnięciu przetargów. - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (137) 1 zablokowana

  • Sztuka manipulacji! (4)

    Zwróćcie uwagę, jak sprytnie media i włodarze pomijają drobny szczegół tak wybitnej inwestycji jaką jest Trasa Słowackiego. Nie brakuje Wam tu czegoś? Dwujezdniowa arteria od lotniska aż po ETC na Zaspie...potem długo nic...i Droga Zielona czyli znów dwujezdniowa arteria od Stadionu aż do południowej obwodnicy. Wyobraźcie sobie przeciskanie tak natężonego ruchu przez ucho igielne jakim stanie się ulica Kościuszki (ew. Mickiewicza). To będzie totalny paraliż i kilometrowe korki.
    Z tym że zbudowanie brakującego odcinka wiąże się z licznymi przesiedleniami i wyburzeniem kilkunastu wielorodzinnych domów! Czy ktoś to w ogóle zaplanował?

    • 12 1

    • miotało nimi jak szatan!

      Budyń to ściemniacz - za jakiś czas będzie gadał, że kiepskie wykonanie remontów oraz brak dotrzymywania terminów to najlepsza rzecz jaka mogła spotkać gdańsk i wszyscy będą nam tego zazdrościć!

      • 0 1

    • też jestem przerażony takim zaplanowaniem Trasy Słowackiego (1)

      Chyba tylko w Polsce buduje się trasę bez jej środkowego odcinka. To tak, jakby w ogóle nie istniała, bo korki w tym miejscu przekreślą sens istnienia całej trasy. Wydaje się ciężkie (NASZE!!) miliony a pożytek czasowy będzie żaden, tyle że wybetonują więcej miasta. Pytam ja się: skoro budujecie K***A Ciężka Wasza Mać tunel pod wodą za miliard złotych,to nie możecie zbudować kawałka prostej dwupasmówki przez pieprzone ogródki działkowe żeby ta droga miała ciągłość ????

      • 6 2

      • jeszcze dodam że

        zanim skończą Trasę Zieloną i Słowackiego to wybudowany 11 lat temu most wantowy będzie się nadawał już do gruntownego remontu.

        • 1 2

    • Wystarczyłoby połączenie KOŚCIUSZKI z ŻAGLOWĄ

      Zwykły przejazd kolejowy, albo jak by była kasa to wiadukt nad torami.
      I prosto Kościuszki do stadionu

      • 0 2

  • te przebudowy to technologiczna i ideowa porażka.

    Ostatnio jechałem też przez Ujeścisko - ten, co to wymyślił chyba nie ma samochodu, albo wyobraźni.

    • 5 2

  • Powiem tak:

    rozsądek nakazuje upewnić się przed wypróżnieniem czy jest papier.

    • 10 0

  • A tak patrząc na rysunek pokazujący jak to będzie wyglądało...

    Czy ten nowy skręt w lewo będzie pod prąd??? Bo wg schematu taki ma być??

    • 6 1

  • Ja bym dodała do dodatkowego prawoskrętu z Legionów 2 pasy do skrętu w prawo (3)

    oraz 2 pasy do skrętu w Legionów. Inaczej będzie kicha i mega - korek

    • 0 1

    • będą kręcić

      się w kółko

      • 1 0

    • megakorki są codziennie (1)

      gdy mieszkańcy i decydenci myślą tylko o jeżdżeniu samochodem po mieście. Ulice to nie koniecznie drogi szybkiego ruchu, place to nie tylko składowiska parkujących samochodów, miasto to nie tylko kłębowisko tras szybkiego ruchu z pseudobezkolizyjnymi węzłami.

      • 1 1

      • Nie rozumiem tonu twojej wypowiedzi. Dodatkowy pas mozna zrobic

        niewielkim kosztem przy takiej inwestycji. Poprawi to znacząco płynność ruchu. Inaczej po co to budować ? Tak jak jest powinno wystarczyć.

        • 0 2

  • PYTAM SIĘ !!!!!!!!!!! (1)

    - kiedy remont traktu świętego wojciecha
    - kiedy choć połatają dziury na starogardzkiej
    - kiedy połatają dziury w śródmieściu
    - kiedy odnowią oznakowanie na scieżkach rowerowych
    - kiedy!!!!!!

    • 2 0

    • to zależy od jakości refleksji strategicznej:

      albo głównie nowe drogi, albo zrównoważony rozwój i przede wszystkim remonty istniejącej sieci.

      • 1 0

  • (9)

    A HUCISKO ?

    • 0 1

    • czyżbyś chciał je poszerzyć? (8)

      po pierwsze się zastanów, ale przedtem wyłącz silnik

      • 1 0

      • (6)

        Kolejny urzędnik na forum? A co byłoby złego w poszerzeniu i uporządkowaniu ruchu na Hucisku?

        • 0 1

        • to że piesi mieliby dłuższą drogę do pokonania, tracili tam więcej czasu (5)

          a kierowcy mieliby skłonność do rozwijania większych prędkości poza godzinami szczytu. Bywały tam już przypadki dachowania. Jeśli chodzi o porządek, to można by wprowadzić pierwszeństwo dla tramwajów z odpowiednią adaptacją sygnalizacji. Ciekawe, czy to brałeś pod uwagę?

          • 1 0

          • (2)

            W pewnym mieście, przy trasie o dość dużym natężeniu ruchu wybudowano dwa przejścia. Jedno na zasadzie pasy i światła, drugą to tunel pod ulicą. Oczywiście druga opcja to dłuższa droga dla pieszych. Ciekawe która opcję wybierają rodzice wysyłając dzieci do szkoły. Nie musisz odpowiadać na to pytanie. Wracaj lepiej biurwo do roboty czyli do przekładania papierków w urzędzie. Jest już po południu czyli teraz przekładasz z lewej na prawą stronę biurka.

            • 0 2

            • W pewnym mieście zlikwidowano estakadę która była pozornie bezkolizyjną trasą, na której (1)

              codziennie jeździły tysiące samochodów i generowały spaliny i hałas, a rano i wieczorem słychać było klątwy kierowców stojących w mega korkach. Teren splantowano i zamieniono na duży park z dostępem dla wszystkich. Ludzie przypomnieli sobie, że mają w żyłach krew a nie benzynę i można żyć w mieście inaczej. Przestali na siebie bluzgać i zaczęli rozmawiać ludzkim głosem.

              • 1 0

              • Tak, tak pamiętam. A potem zaczęli chodzić w kapciach z łyka i nastąpiło ogólne szczęście. na drugi raz ekoterrorysto proponuję zaczynać post od słów "dawno, dawno temu"

                • 0 0

          • a co Ciebie skłonności interesują (1)

            na pobliskim skwerku widywałem pieszych o różnych skłonnościach

            • 2 1

            • piesi nawet jak mają skłonność do agresji, szkodzą mniej niż trolle

              myślące tylko o szybkiej jeździe

              • 1 0

      • To że jak tramwaj tam wjedzie na wyspę to tyłem blokuje 1 pas

        • 1 1

  • A co z oddzielonym lewoskrętem z Havla w Armii Krajowej?

    Codziennie auta tam stojące blokują jadących lewym pasem z Havla na Łostowicką! Albo chociaż poprawcie tam sygnalizację! No i 2 prawoskręty powinny być z Havla na AK jak kiedyś!

    • 2 0

  • Znikną korki...

    ...tylko wtedy, gdy wydłuży się tunel i przesunie się zejścia do tunelu, będzie wtedy miejsce na jezdnię prawoskrętu (o odpowiedniej długości) do ul. Hynka. W artykule brak informacji o dostosowaniu tunelu.Proponowany tak krótki prawoskręt do ul. Hynka niczego nie poprawi. Szkoda tylko pieniędzy.

    • 2 2

  • prawoskręt - tunel

    żeby zrobić prawoskręt dł. 50m do Sowackiego trzeba zamknąć jedną część zejścia do tunelu pod Rzeczpospolitej

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane