- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (251 opinii)
- 2 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (123 opinie)
- 3 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (755 opinii)
- 4 50 lat pracuje w jednym zakładzie (239 opinii)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (220 opinii)
Wertepy na południu Gdańska zamieniają się w drogę. Będą mniejsze korki
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3142/627x0/3142276-Lacznik-Lucznicza-Niepolomicka-nabiera-ksztaltow__c_127_56_627_368.webp)
porównać
Wyczekiwana przez mieszkańców południowych dzielnic gdańska budowa łącznika ulic Niepołomickiej i Łuczniczej wchodzi w kolejny etap. Wyrównano już teren i widać ślad, którym będzie szła droga. Niewykluczone, że pierwsze auta pojadą łącznikiem już w sierpniu 2022 r.
Jego znaczenie dla upłynnienia ruchu na Łostowicach jest jednak ogromne. Okoliczni mieszkańcy mają nadzieję, że łącznik rozładuje korki, które w godzinach szczytu paraliżują dzielnicę. Długość zatorów sięga wówczas nawet 2,5 km.
Warto zaznaczyć, że łącznik to inwestycja, która pierwotnie miała być gotowa już w listopadzie 2019 r. Jednak jeszcze jesienią 2021 r. wszystko wskazywało na to, że i tym razem trzeba będzie odłożyć ją na święty nigdy.
Po otwarciu ofert złożonych w postępowaniu przetargowym okazało się, że najtańsza z nich (opiewająca na 1,9 mln zł) przekracza budżet o 0,5 mln zł.
Na szczęście pod koniec października ubiegłego roku władze miasta podjęły decyzję o dołożeniu brakującej kwoty.
Czytaj więcej: Dołożą pół mln zł do ważnego łącznika na Łostowicach
W czwartek, 31 marca 2022 r., Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że ułożono już warstwy podbudowy na części zakresu inwestycji. W najbliższym czasie prace te będą prowadzone na kolejnym fragmencie łącznika.
W sumie budowa drogi kosztować będzie 1 mln 974 tys. zł. Planowane zakończenie inwestycji to sierpień 2022 r.
Opinie (131) ponad 10 zablokowanych
-
2022-04-01 09:11
Opinia wyróżniona
(7)
Należy się cieszyć z każdej drogi na południu Gdańska i tej dużej (której nadal nie ma) i tej którą obecnie budują. Gdyby wszystkie osiedla miały poprowadzone poprzeczne, przejazdowe drogi, ruch rozłożyłby sie na nich i te główne nie stały by jak obecnie. Np połączenie Borkowa z obwodnica, przedłużenie Pastelowej do Starogardzkiej i wiele wiele innych wystarczy popatrzeć na mape.
- 44 8
-
2022-04-01 21:50
połączenie byłoby be.
połączenie Borkowa z południową byłoby błędem, przy korku na zjeździe z południowej na obwodnice(częstym) dużo y jeździł o na felerne i tak zapchane rondo w Straszynie i byłoby gorzej niż jest :)
- 0 0
-
2022-04-01 20:06
Super, będziesz miał tranzyt przez osiedlowe drogi.
- 0 2
-
2022-04-01 13:53
co z tego (1)
skoro i tak potem wszystko stoi na świętokrzyskiej /havla / małomiejskiej
- 4 3
-
2022-04-01 14:07
Nie każdy jeździ w tamtą stronę. Część choćby pojedzie na Starogardzka. Byłoby więcej możliwości, to i ruch rozłożyłby sie na kilka ulic, a nie na jedną Przebiśniegową.
- 10 2
-
2022-04-01 09:19
Prawda. (2)
Osiedla na południu Gdańska nie są ze sobą w ogóle połączone. Wystarczy spojrzeć na Lawendowe. Turzycowa i dojazd do Guderskiego aż się prosi. To samo boczne osiedla od Wielkopolskiej. Mieszka tam dużo ludzi i wcale nie ma się co dziwić, że są poirytowani.
- 14 2
-
2022-04-03 04:42
Kazde osiedle powinno
mieć swoją główną drogę dojazdową. Mie powinno być łączeń jak we wspomnianym przykładzie, ze osiedle przy Guderskiego miałoby zapychać ulice osiedla Lawendowe, co niestety nastąpi. I tak z rana ulice na LW stoją - po połączeniu będzie owszem luźniej dla mieszkańców "szadółek" ale niestety kosztem mieszkańców LW. Powinny powstawać dodatkowe drogi objazdowe albo miasto nie powinno sprzedawać działek pod zabudowę, która nie stworzy mieszkańcom komfortowych warunków dojazdu do domu.
- 0 1
-
2022-04-01 13:53
Tyle, że to jest celowe.
Każde takie połączenie, prowadzące bardziej na północ, skończy jak Myśliwska na dole.
- 4 2
-
2022-04-01 10:06
Opinia wyróżniona
To nic nie da (3)
To jest tylko półśrodek który nic nie da bo głównym problemem jest Świętokrzyska i dojazd do niej z Niepołomickiej która jest ulicą przy której powstało i jeszcze powstanie dużo nowych osiedli.
- 56 10
-
2022-04-01 11:37
Dlaczego władze Gdańska dały deweloperom zgodę na budowę tysięcy bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych? (2)
- 11 1
-
2022-04-01 13:54
Dlatego, że władze centralne zabrały samorządom pieniądze z budżetu na te drogi. (1)
- 5 4
-
2022-04-01 14:09
Taaaak od 40 lat władze centralne zabierają pieniądze samorządom. Przypominam, ze Nowa Świetokrzyska miała powstać według planów w 2020 roku, a więc na długo przed "ładem". Tylko dzięki opieszałości władz Gdańska, mamy to co mamy. Teraz to jest tylko odwracanie uwagi.
- 8 2
-
2022-04-01 07:26
Opinia wyróżniona
Okoliczni mieszkańcy NIE czekają na tą drogę. (17)
Okoliczni mieszkańcy nie mają powodu aby cieszyć się z tej drogi. Kto by się cieszył z poprowadzenia ruchu tranzytowego pod własnymi oknami? Było spokojnie, a teraz będzie chalas i inne utrudnienia.
- 51 106
-
2022-04-04 07:57
Okoliczne mieszkanie nie czekają na ta drogę
Ale wy śmieszni jesteście to może zacznijcie jeździć czym innym a nie autami i robicie kotki bo nie potrafi większość ludzi jeździć i korkuje się przez małą ilość dróg a wy narzekacie że będziecie mieć tranzyt koło okien. Paliwo powinno kosztować 15 zł to byś nie jeździł autem fajo jedna heheh i problem byś miał rozwiązany i nie miał byś tranzytu koło okien hehhe
- 0 0
-
2022-04-01 23:19
A to ci " HAŁAS"
- 1 0
-
2022-04-01 17:35
Chalas. Cóż to za twór?
- 3 0
-
2022-04-01 11:35
Wracaj na wioskę
W mieście buduje sie drogi i osiedla!
- 6 1
-
2022-04-01 10:54
(1)
Bedę pierwsza, żeby postulować o zamontowanie kilku spowalniaczy na Łuczniczej dla szeryfów zapier...
- 2 9
-
2022-04-01 15:59
Ale przecież na Łuczniczej są progi zwalniające i to takie, ze ja jestem za ich zlikwidowaniem, bo auta szkoda.
- 10 0
-
2022-04-01 10:37
okoliczni mieszkańcy niech wyniosą się gdzieś pod Pieniężno (1)
Tam cisza, spokój
- 2 4
-
2022-04-01 23:21
A mazurska wieś niech wraca do siebie!!
- 1 1
-
2022-04-01 08:46
Byle
Budować drogi! Ale nie pod moim oknem niech jeżdż pod oknami innych
- 7 4
-
2022-04-01 08:02
Jaki tranzyt? Pod jakimi oknami? Droga idzie przez zarośla i łąki, a dojazdówka do niej od strony Łuczniczej (7)
i tak była używana przez auta skracające sobie drogę przez te nieużytki. Zresztą Łucznicza docelowo była do tego przygotowywana, stąd np. przystanki autobusowe, które jeszcze nie są używane. Oczywiście komentarz wyróżniony, widać Redakcja ma jak zwykle duże pojęcie o sytuacji.
- 38 9
-
2022-04-01 10:26
Ty akurat zasłużyłeś sobie na raka płuc, beton i smog jako ostatnie wrażenia z życia
ale dlaczego chwalisz, że dostali to wszyscy?
- 2 3
-
2022-04-01 09:07
(4)
Młoda redakcja chciałaby, aby zaorali wszystkie drogi dla samochodów i aby wszyscy mieszkańcy jeździli rowerami. A tak naprawdę rowerami na co dzień porusza sie z max kilka % mieszkańców.
- 18 6
-
2022-04-01 10:07
mieszkaniec cierpiący na samochodozę ma trudności ze zrozumieniem prostych faktów (3)
twierdzenie, że osoba promująca korzystanie z rowerów chce, aby wszyscy jeździli rowerami jest nieprawdziwe. Gdyby rowerami na co dzień może poruszała się większa liczba mieszkańców, to jakość życia i możliwości poruszania się osób decydujących się na przejazd samochodem poprawiłyby się znacząco. Znaczna część przejazdów samochodami odbywa się na
twierdzenie, że osoba promująca korzystanie z rowerów chce, aby wszyscy jeździli rowerami jest nieprawdziwe. Gdyby rowerami na co dzień może poruszała się większa liczba mieszkańców, to jakość życia i możliwości poruszania się osób decydujących się na przejazd samochodem poprawiłyby się znacząco. Znaczna część przejazdów samochodami odbywa się na odległości do 5 km. Taką odległość można pokonać rowerem bez większego wysiłku w mniej niż 15 minut i do tego szybciej niż samochodem. Inaczej mówiąc, obecnie w mieście mamy do czynienia z wieloma niepotrzebnymi przejazdami samochodem.
- 12 10
-
2022-04-01 11:32
(2)
Z kolei aktywiści rowerowi chyba nie widzą, że drogi dla samochodów też są potrzebne. Rower to świetny sposób dla zdrowych, wysportowanych osób na poruszanie się po płaskim terenie w ładną pogodę. Niestety nie każdy jest wysportowany, a wzgórza morenowe nie są płaskie. Oprócz tego czasem trzeba też coś lub kogoś przewieźć.
NieprawdziweZ kolei aktywiści rowerowi chyba nie widzą, że drogi dla samochodów też są potrzebne. Rower to świetny sposób dla zdrowych, wysportowanych osób na poruszanie się po płaskim terenie w ładną pogodę. Niestety nie każdy jest wysportowany, a wzgórza morenowe nie są płaskie. Oprócz tego czasem trzeba też coś lub kogoś przewieźć.
Nieprawdziwe jest twierdzenie, że kierowcy chcą wszędzie 20-pasmowych autostrad. Można w całych strefach wyznaczyć priorytet dla pieszych i rowerzystów, ale pod warunkiem, że dookoła tych stref będą drogi bezkolizyjne z absolutnym priorytetem dla samochodów, bez przejść naziemnych i z minimalną liczbą wjazdów z dróg poprzecznych, i że będą one maksymalnie 3km od środków tych stref.
Też jestem za rozbudową sieci dróg rowerowych, najlepiej za pomocą czerwonego asfaltu, żeby nawet dziecko wiedziało że tam jeżdżą rowery, ale czemu musi być to kosztem samochodów? Rozdzielmy te sieci jak hoofdnetty w Amsterdamie, i przykładowo trasa Brama Żuławska - Brama Wyżynna to byłoby:
-samochodem: Podwale Przedmiejskie - Okopowa
-rowerem: Długie Ogrody - Stągiewna - Spichrzowa (do remontu) - Chmielna - Most Krowi -Ogarna - Podgarbary - Bogusławskiego
-pieszo: Długie Ogrody - Stągiewna - Most Zielony - Długi Targ - Długa
Wszyscy mają swoje oddzielne trasy, nikt nikomu nie wadzi, wszyscy są zadowoleni.- 12 2
-
2022-04-01 13:57
Czyli, każdy poza kierowcą, będzie musiał co chwilę popylać po schodach, żeby ominąć te "bezkolizyjne" trasy (1)
A korki będą, jak były, bo gdyby to miało działać, na obwodnica by się nie korkowała.
- 2 6
-
2022-04-01 15:48
Nie co chwilę, tylko co 2*3=6km (za to masz uspokojenie ruchu wewnątrz całej strefy), poza tym są alternatywy dla schodów, takie jak zjazdy np. przy Bramie Żuławskiej, nie wspominając o windach (które ostatnio są ostatnio z niezrozumiałych powodów hejtowane), chociaż oczywiście najlepsze były podziemne przejazdy dla samochodów, jak np. Okopowa
Nie co chwilę, tylko co 2*3=6km (za to masz uspokojenie ruchu wewnątrz całej strefy), poza tym są alternatywy dla schodów, takie jak zjazdy np. przy Bramie Żuławskiej, nie wspominając o windach (które ostatnio są ostatnio z niezrozumiałych powodów hejtowane), chociaż oczywiście najlepsze były podziemne przejazdy dla samochodów, jak np. Okopowa przejeżdżająca pod Węzłem Unii Europejskiej. Co do korków na obwodnicy to są one tylko gdy jest wypadek albo budowa. Owszem, czasem jest tłoczno i trzeba zwolnić, ale rzadko kiedy jest korek jak do świateł w mieście, no chyba że do zjazdu, ale wtedy stoją w nim tylko ci, co tam zjeżdżają, więc stoisz raz w jednym korku blisko celu podróży, a nie co skrzyżowanie.
- 3 1
-
2022-04-01 08:09
Już zdjęty z "wyróżnionych". Dziękujemy.
- 13 2
Wszystkie opinie
-
2022-04-01 07:01
(3)
Korki będą te same albo wieksze,coraz więcej aut.
- 21 8
-
2022-04-01 10:09
niekoniecznie, Svencjuszu (1)
Jest wiele argumentów pokazujących, że jednak coraz większa liczba osób zaczyna rozumieć, że samochód nie jest jedynym, a w wielu przypadkach wcale nie "najlepszym" sposobem poruszania się po mieście i wybiera inny środek lokomocji.
- 1 1
-
2022-04-01 22:43
Helikopter
Albo dron
- 2 1
-
2022-04-01 23:22
Aut czy szwabskich szrotów?
- 0 0
-
2022-04-01 07:02
Korki tu, korki tam (4)
Lubię stać w korkach.
- 11 6
-
2022-04-01 08:16
(1)
Ja też, kupię drugi samochód i obydwoma będę stał w korku aby pokazać jaki jestem bogaty bo mam samochód
- 4 0
-
2022-04-01 08:43
Nawet nie taki głupi pomysł. Chyba też pójdę tym tropem.
- 3 1
-
2022-04-01 09:57
Kocham korki
Korki to moje hobby
- 1 1
-
2022-04-01 10:46
korki to fajnie wyjmować
z dobrego winka np.
- 3 0
-
2022-04-01 07:03
1 kwietnia
- 21 7
-
2022-04-01 07:04
(1)
Komedyja...ten dukt ma coś poprawić?Serio?
- 5 11
-
2022-04-01 07:49
Tak, ale ignoranci nie zrozumieją.
- 4 1
-
2022-04-01 07:04
Brawo pani prezydent (4)
Wspaniała inwestycja. Długo się nie udawało, ale wielkie rzeczy muszą rodzić się w bulach. I nadzieji.
- 13 14
-
2022-04-01 08:13
Ty też piszesz w ,,bulach''. (2)
Ale to by się zgadzało- prawdziwy elektorat panny prezydentki.
- 3 5
-
2022-04-01 09:21
(1)
znasz takie pojęcie 'ironia'?
- 5 0
-
2022-04-01 13:59
Znasz pojęcie "ironia schroedingera"?
Gadasz jak potłuczony, a od reakcji innych zależy, czy potem nazywasz to swoim stanowiskiem, czy ironią.
- 1 1
-
2022-04-01 23:23
W " bólach" analfabeto!
- 0 0
-
2022-04-01 07:05
Śmieszne to trójmiasto (1)
Miliony są palone a tam gdzie mieszkańcy czegoś potrzebują to trzeba czekać latami
- 36 5
-
2022-04-01 18:00
Serdeczności, tak ma byc
- 3 0
-
2022-04-01 07:07
Kiedy zmieni się prawo (2)
Aby nie dawać pozwoleń na budowę do czasu partycypacji w budowie w okolicy dróg, chodników itd
- 37 9
-
2022-04-01 08:17
Jest ścieżka rowerowa każdy może dojechać jak chce wiec nie widzę powodu aby zakazać budowy jeśli ktoś chce rowerem dojechać
- 1 6
-
2022-04-02 15:03
Zmieni się prawo?
Jest jak jest właśnie dlatego, że prawo zostało zmienione. PiS uchwalił przecież ustawę Lex Developer, dzięki której każdy na swojej działce może budować co mu do głowy przyjdzie, a pozwolenie na budowę jest czystą formalnością, bowiem zgodnie z ww. Ustawą miasto nie może takiej zgody nie wydać.
- 1 0
-
2022-04-01 07:11
Nie narzekać, dobre że chociaż o jedną drogę wyjazdową więcej (1)
- 11 3
-
2022-04-01 08:18
Autokierofczyki i tak jeździli wiec Afrykańczyki będą mieli takie same korki tylko mniej błota kto liczy na mniejsze korki :)
- 2 3
-
2022-04-01 07:22
(1)
Ludzie się nabiorą i uwierzą, że tam naprawdę coś robią a to tylko niesmaczny, primaaprilisowy żart.
- 15 7
-
2022-04-02 10:36
Mieszkaniec
żartem jesteś tybibtowja stara
- 0 0
-
2022-04-01 07:25
Po podwyżkach biletów mam zamiar wrócić do częstszej jazdy samochodem :) (5)
- 27 8
-
2022-04-01 07:54
dokładnie. tym bardziej ze do paliwa dopłaca budzet państwa kierowcom (3)
- 2 4
-
2022-04-01 08:19
(2)
Co jest absurdem ale tak naprawdę kierowcy stoją przez to w dłuższych korkach i płacą tyle samo ha ha ha
- 3 0
-
2022-04-01 10:02
Zawsze mnie zastanawiało czemu nasi kierowcy tak bardzo chcą aby wszyscy jeździli samochodami (1)
Komunikacja zbiorowa: źle, rowery: w ogóle tragedia. A potem mają korki, na które zasłużyli.
- 7 1
-
2022-04-01 10:11
i które sami tworzą
- 2 0
-
2022-04-01 14:00
Koszt paliwa rośnie o 50% - twardo samochodem.
Koszt biletu rośnie o 7% - łolaboga, wracam do samochodu (komunikacją nigdy nie jeździłem).
Szukasz po prostu wymówki, bo widać, jak oczywistą głupotę robisz, używając tylko samochodu.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.