• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wertepy na południu Gdańska zamieniają się w drogę. Będą mniejsze korki

Szymon Zięba
1 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przesuń aby
porównać

Wyczekiwana przez mieszkańców południowych dzielnic gdańska budowa łącznika ulic Niepołomickiej i ŁuczniczejMapka wchodzi w kolejny etap. Wyrównano już teren i widać ślad, którym będzie szła droga. Niewykluczone, że pierwsze auta pojadą łącznikiem już w sierpniu 2022 r.



Stojąc w korkach:

Łącznik wspomnianych ulic to odcinek o długości zaledwie 325 m. Będzie "zwykłą" drogą, czyli dwujezdniową, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

Jego znaczenie dla upłynnienia ruchu na Łostowicach jest jednak ogromne. Okoliczni mieszkańcy mają nadzieję, że łącznik rozładuje korki, które w godzinach szczytu paraliżują dzielnicę. Długość zatorów sięga wówczas nawet 2,5 km.

Warto zaznaczyć, że łącznik to inwestycja, która pierwotnie miała być gotowa już w listopadzie 2019 r. Jednak jeszcze jesienią 2021 r. wszystko wskazywało na to, że i tym razem trzeba będzie odłożyć ją na święty nigdy.

Po otwarciu ofert złożonych w postępowaniu przetargowym okazało się, że najtańsza z nich (opiewająca na 1,9 mln zł) przekracza budżet o 0,5 mln zł.

Na szczęście pod koniec października ubiegłego roku władze miasta podjęły decyzję o dołożeniu brakującej kwoty.

Czytaj więcej: Dołożą pół mln zł do ważnego łącznika na Łostowicach

W czwartek, 31 marca 2022 r., Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że ułożono już warstwy podbudowy na części zakresu inwestycji. W najbliższym czasie prace te będą prowadzone na kolejnym fragmencie łącznika.

W sumie budowa drogi kosztować będzie 1 mln 974 tys. zł. Planowane zakończenie inwestycji to sierpień 2022 r.

Opinie (131) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Okoliczni mieszkańcy NIE czekają na tą drogę. (17)

    Okoliczni mieszkańcy nie mają powodu aby cieszyć się z tej drogi. Kto by się cieszył z poprowadzenia ruchu tranzytowego pod własnymi oknami? Było spokojnie, a teraz będzie chalas i inne utrudnienia.

    • 51 106

    • Jaki tranzyt? Pod jakimi oknami? Droga idzie przez zarośla i łąki, a dojazdówka do niej od strony Łuczniczej (7)

      i tak była używana przez auta skracające sobie drogę przez te nieużytki. Zresztą Łucznicza docelowo była do tego przygotowywana, stąd np. przystanki autobusowe, które jeszcze nie są używane. Oczywiście komentarz wyróżniony, widać Redakcja ma jak zwykle duże pojęcie o sytuacji.

      • 38 9

      • Już zdjęty z "wyróżnionych". Dziękujemy.

        • 13 2

      • (4)

        Młoda redakcja chciałaby, aby zaorali wszystkie drogi dla samochodów i aby wszyscy mieszkańcy jeździli rowerami. A tak naprawdę rowerami na co dzień porusza sie z max kilka % mieszkańców.

        • 18 6

        • mieszkaniec cierpiący na samochodozę ma trudności ze zrozumieniem prostych faktów (3)

          twierdzenie, że osoba promująca korzystanie z rowerów chce, aby wszyscy jeździli rowerami jest nieprawdziwe. Gdyby rowerami na co dzień może poruszała się większa liczba mieszkańców, to jakość życia i możliwości poruszania się osób decydujących się na przejazd samochodem poprawiłyby się znacząco. Znaczna część przejazdów samochodami odbywa się na odległości do 5 km. Taką odległość można pokonać rowerem bez większego wysiłku w mniej niż 15 minut i do tego szybciej niż samochodem. Inaczej mówiąc, obecnie w mieście mamy do czynienia z wieloma niepotrzebnymi przejazdami samochodem.

          • 12 10

          • (2)

            Z kolei aktywiści rowerowi chyba nie widzą, że drogi dla samochodów też są potrzebne. Rower to świetny sposób dla zdrowych, wysportowanych osób na poruszanie się po płaskim terenie w ładną pogodę. Niestety nie każdy jest wysportowany, a wzgórza morenowe nie są płaskie. Oprócz tego czasem trzeba też coś lub kogoś przewieźć.

            Nieprawdziwe jest twierdzenie, że kierowcy chcą wszędzie 20-pasmowych autostrad. Można w całych strefach wyznaczyć priorytet dla pieszych i rowerzystów, ale pod warunkiem, że dookoła tych stref będą drogi bezkolizyjne z absolutnym priorytetem dla samochodów, bez przejść naziemnych i z minimalną liczbą wjazdów z dróg poprzecznych, i że będą one maksymalnie 3km od środków tych stref.

            Też jestem za rozbudową sieci dróg rowerowych, najlepiej za pomocą czerwonego asfaltu, żeby nawet dziecko wiedziało że tam jeżdżą rowery, ale czemu musi być to kosztem samochodów? Rozdzielmy te sieci jak hoofdnetty w Amsterdamie, i przykładowo trasa Brama Żuławska - Brama Wyżynna to byłoby:
            -samochodem: Podwale Przedmiejskie - Okopowa
            -rowerem: Długie Ogrody - Stągiewna - Spichrzowa (do remontu) - Chmielna - Most Krowi -Ogarna - Podgarbary - Bogusławskiego
            -pieszo: Długie Ogrody - Stągiewna - Most Zielony - Długi Targ - Długa
            Wszyscy mają swoje oddzielne trasy, nikt nikomu nie wadzi, wszyscy są zadowoleni.

            • 12 2

            • Czyli, każdy poza kierowcą, będzie musiał co chwilę popylać po schodach, żeby ominąć te "bezkolizyjne" trasy (1)

              A korki będą, jak były, bo gdyby to miało działać, na obwodnica by się nie korkowała.

              • 2 6

              • Nie co chwilę, tylko co 2*3=6km (za to masz uspokojenie ruchu wewnątrz całej strefy), poza tym są alternatywy dla schodów, takie jak zjazdy np. przy Bramie Żuławskiej, nie wspominając o windach (które ostatnio są ostatnio z niezrozumiałych powodów hejtowane), chociaż oczywiście najlepsze były podziemne przejazdy dla samochodów, jak np. Okopowa przejeżdżająca pod Węzłem Unii Europejskiej. Co do korków na obwodnicy to są one tylko gdy jest wypadek albo budowa. Owszem, czasem jest tłoczno i trzeba zwolnić, ale rzadko kiedy jest korek jak do świateł w mieście, no chyba że do zjazdu, ale wtedy stoją w nim tylko ci, co tam zjeżdżają, więc stoisz raz w jednym korku blisko celu podróży, a nie co skrzyżowanie.

                • 3 1

      • Ty akurat zasłużyłeś sobie na raka płuc, beton i smog jako ostatnie wrażenia z życia

        ale dlaczego chwalisz, że dostali to wszyscy?

        • 2 3

    • Byle

      Budować drogi! Ale nie pod moim oknem niech jeżdż pod oknami innych

      • 7 4

    • okoliczni mieszkańcy niech wyniosą się gdzieś pod Pieniężno (1)

      Tam cisza, spokój

      • 2 4

      • A mazurska wieś niech wraca do siebie!!

        • 1 1

    • (1)

      Bedę pierwsza, żeby postulować o zamontowanie kilku spowalniaczy na Łuczniczej dla szeryfów zapier...

      • 2 9

      • Ale przecież na Łuczniczej są progi zwalniające i to takie, ze ja jestem za ich zlikwidowaniem, bo auta szkoda.

        • 10 0

    • Wracaj na wioskę

      W mieście buduje sie drogi i osiedla!

      • 6 1

    • Chalas. Cóż to za twór?

      • 3 0

    • A to ci " HAŁAS"

      • 1 0

    • Okoliczne mieszkanie nie czekają na ta drogę

      Ale wy śmieszni jesteście to może zacznijcie jeździć czym innym a nie autami i robicie kotki bo nie potrafi większość ludzi jeździć i korkuje się przez małą ilość dróg a wy narzekacie że będziecie mieć tranzyt koło okien. Paliwo powinno kosztować 15 zł to byś nie jeździł autem fajo jedna heheh i problem byś miał rozwiązany i nie miał byś tranzytu koło okien hehhe

      • 0 0

  • Chamski photoshop. Tak sobie żartować z naprawdę ważnej sprawy.

    • 9 3

  • Wydając zgodę na budowę osiedli

    miasto powinno wcześniej zapewnić dojazdy

    • 15 0

  • ten łącznik możecie sobie wsadzić między książki (4)

    co on niby rozładuje jak nowe bloki powstają jak grzyby po deszczu, drogi nie są przystosowane do takiej ilości samochodów, za jakieś 2 lata ludzie spod bloku nie wyjadą taki będzie zator!

    • 68 9

    • Ha ha ale dalej będą 3 godziny wyjeżdżać autkiem spod bloku zamiast kilka minut na tramwaj pójść co za kierofczyki

      • 10 6

    • gdzie chodniki i scieżka rowerowa? (1)

      • 5 1

      • W tym trzecim świecie?

        W tym kartonlandzie o ludziach się nie myśli. Za PRLu kolejki do lekarzy były mniejsze a prywatnej opieki nie było chyba tyle, prawda? Szkoły nie nadążają, mimo iż możliwości większe to poziom sięga dna. Ulice i ich stan? Komunikacja miejska? Żal wymieniać. Co jest na plus oprocz niewypału 500+?

        • 3 4

    • nie wyjadą, ale wyjdą :)

      • 2 0

  • Propaganda. (1)

    Ten łącznik nie jest kluczem do rozwiązania korków na południu. On tylko w nieznacznym stopniu pozwoli na ich rozładowanie. Patrząc na ilość budowanych osiedli należy budować nowe drogi na wczoraj!

    • 22 0

    • Ten łącznik spowoduje jedynie przeniesienie korków z wielkopolskiej na niepołomicką i tyle...

      • 2 1

  • Łącznik jest dla deweloperów

    ciężarówy nie mieszczą się na Przebiśniegowej, ktoś w ogóle uwierzył, że to dla mieszkańców? No ludzie, żyjecie w republice deweloperów. Jesli chcecie coś zmienić, to trzeba zmienić władze miejskie. Amen.

    • 21 3

  • Fajnie ale my tu wyczekujemy nowej świętokrzyskiej (1)

    Patrząc na powstające kolejno obok siebie osiedla wzdłuż Niepołomickiej i wycinkę drzew pod inwestycje to już chyba nie będzie gdzie. Ta ulica rano i w szczycie popołudniowym to permanentny korek, tam się nie jedzie ale toczy. Droga jak sprzed wojny tylko w międzyczasie wprowadziło się kilkadziesiąt tysięcy ludzi i to wszystko podpięto pod tą niewydolna, wąska niteczkę.

    • 46 7

    • to oczekujcie :)

      • 2 4

  • Ile opóźnienia przewiduje firma budowlana

    Złe warunki pogodowe, sieci podziemne, brak Ukraińców do pracy. 300 metrów minimum 1,5 roku budowa.

    • 11 1

  • Tylko niech nie zapomną zamontować ze cztery progi zwalniające.

    A ciężarówki z okolicznych placów budowy postarają się o dziury i koleiny. Poza tym to dobra inwestycja, znacznie odciąży ul. Przebiśniegową i skróci dojazd na Wielkopolską, Olimpijską, Hokejową itd.

    • 11 2

  • Halllooo, twórco artykułu.... (3)

    Był Pan tam kiedyś? Ten łącznik to popierdółka o znikomym znaczeniu. Nic nie poprawi, korki jak były koszmarne, tak będą. Tylko Nowa Świętokrzyska z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i z linią tramwajową coś by zdziałały... i to na krótko, bo deweloperka tu kwitnie i niedługo 3 albo 4 pasy byłyby potrzebne bo inaczej pozostanie rower lub hulajnoga.

    • 23 4

    • Aż taka bieda w narodzie, że wciąż kupują ludzie w takim miejscu?

      Kiedyś tam byłem w okolicy pojeździć rowerem. Brrr, aż mi się smutno zrobiło. Ale też radości dało, z faktu że nie jestem biedny i nie musiałem tam mieszkac

      • 2 8

    • (1)

      Jak nie musisz się codziennie przebijać na górę Wielkopolskiej do Olimpijskiej i okolic, to masz fajnie. Pozostałym to znacznie skróci drogę do ww ulic, zwłaszcza jeśli jedzie się od strony Starogardzkiej, ale i tym przejeżdżającym przez Przebiśniegową ułatwi nieco życie. Mieszkańcom Przebiśniegowej też.

      • 7 0

      • Przebiśniegowa powinna zostać przekształcona w ulicę jednokierunkową z dopuszczeniem ruchu rowerów

        w obu kierunkach. Ponadto warto pomyśleć o likwidacji wertepów od Kampinoskiej do otoczenia zbiornika Augustowska aby stworzyć ciągły korytarz ruchu rowerowego wzdłuż dna doliny Potoku Oruńskiego

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane