• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karczemki ciemny choć oko wykol

Maciej Naskręt
5 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Węzeł Karczemki po zmroku w niedzielę. Film naszego czytelnika.


W niedzielę po zmroku na Węźle Karczemki auto uderzyło w hałdę piachu. Czy odpowiedzialność za to można zrzucić na słabe oświetlenie i oznakowanie węzła? Drogowcy z GDDKiA zalecają zdjąć w tym miejscu nogę z gazu.



Przebudowa Węzła Karczemki. Zjazd z obwodnicy w kierunku Łodzi do Trasy W-Z w stronę centrum. Przebudowa Węzła Karczemki. Zjazd z obwodnicy w kierunku Łodzi do Trasy W-Z w stronę centrum.
W niedzielę po godz. 19 policjanci otrzymali zgłoszenie o wypadku na Węźle Karczemki. - Kierowca audi nie dostosował się do znaków na drodze i zjechał na wyłączony odcinek drogi z ruchu. Chwilę później wjechał w dziurę i uderzył w hałdę piachu - wyjaśnia podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Kierowca audi tłumaczył policjantom, że węzeł jest fatalnie oznakowany i chyba ich przekonał, bo nie dostał mandatu karnego.

Jednak część kierowców uważa, że do tego incydentu musiało dojść. - Drogi na terenie przebudowywanego Węzła Karczemki są fatalnie oznakowane. Wzdłuż obwodnicy są liczne szykany. Często zdarza się, że słupki ogradzające jezdnie od reszty budowy są na nich poprzewracane, albo w ogóle ich tam nie ma - relacjonuje pan Tomasz, nasz czytelnik, który był świadkiem niedzielnego wypadku.

Jak oceniasz bezpieczeństwo na Węźle Karczemki?

Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA, który jest inwestorem przebudowy w Karczemkach? - Mogę jedynie powiedzieć, że jest to plac budowy, kierowcy muszą tam zdjąć nogę z gazu i dostosować prędkość do warunków panujących na drodze - przekonuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Gdańsku.

Drogowcy zapewniają też, że wykonawca przebudowy Węzła Karczemki dba o to, by znaki drogowe i oznakowanie były umyte i widoczne.

Bezpieczeństwo w ruchu na Karczemkach mogłoby poprawić tymczasowe oświetlenie. Drogowcy z gdańskiego oddziału nawet zlecili jego ustawienie m.in. przy zjeździe do Centrum Handlowego Auchan. Lampa została włączona w nocy z niedzieli na poniedziałek, ale nie funkcjonowała długo.

- Ktoś chciał ukraść lampę, ale że trudno było ją zabrać ze sobą, skończyło się na zrzuceniu jej za skarpy - załamuje ręce Piotr Michalski.

Miejsca

Opinie (189) 4 zablokowane

  • Skreślenia na jezdni :)

    Najwieksza beka z przekreślonych żółtych pasów - zamiast je wypalić to master przekreslił że niby teraz już się nie liczy haha lol :-)

    • 0 0

  • Wszyscy wiedzą, że ozankowanie tego odcinka jest złe (1)

    I jest tam niebezpiecznie. To dlaczego w takim razie, wszyscy napinają tam, co fabryka dała? Można przecież trochę zwolnić.

    • 0 0

    • można też swoją pracę wykonywać solidnie a nie z głową w chemtrailach

      • 0 0

  • Ten największy węzeł z kilkunastoma mostami niewiele odkorkuje miasto

    Pętle ,pętelki, mosty, mostki, tunele narąbane i to drogo , nowa nawierzchnia po kilku miesiącach już się nadużyła, Zjedziemy trasą wz na Okopową i ugrzężniemy w korku . Cyrk za kupę milionów...okazałe i bolsze i facjata w szkło.

    • 1 0

  • Polska

    Oto Polska właśnie,nic nowego - byle jak i głupawe wyjaśnienia "rzeczników prasowych"

    • 0 0

  • ...... słabo oznakowany ??? !! - to mało powiedziane - to tragedia !!

    .... źle poustawiane płotki/stojaki wyznaczające KONKRETNY ! pas ruchu... nie działające stroboskopy pokazuące kierunek jazdy... SZWĘDAJĄCY !! się drogowcy w ciemnościach... to tylko kilka przykładów na to jak dba sie o bezpieczeństwo kierujących - dopuszczonych do przejazdu przez teren budowanej/przebudowywanej drogi. Na zachodzie ( np. Niemcy !! ) taka sytuacja jest NIE DOPUSZCZALNA !! - tyle... że to polandia i tu sa takie standardy ! SZOK. A hoj.

    • 2 0

  • Okroić zarobki "urzędnikom" GIK z przeznaczeniem na właściwe oświetlenie placu budowy.

    • 2 0

  • GDDKiA Oddział w Gdańsku proponuję krótki wypad po "placach budów" w Europie.

    Gdyby taką jakość oznakowania wykonali w Europie np. w Niemczech juz po miesiącu wartość spraw sądowych przekroczyłaby "wartość" tej firmy razem z jej rzecznikiem. I nie byłoby problemu. Pracę wykonałby ktoś inny, kto się na tym zna i szanuje kierowców, ich życie, czas i samochody.

    • 2 0

  • Cieszą mnie remonty (1)

    mimo uciążliwości. Niestety obserwuję z niepokojem poziom oznakowania w miejscach remontowanych i wokół nich. Kierowca poruszający się w gąszczy robót drogowych musi czuć się pewnie. Niestety poziom oznakowania wielu miejsc jest tragiczny.
    Przykładem może być Jana z Kolna gdzie miałem okazję kilkukrotnie jechać podczas remontu. Słupki postawiane w przypadkowych miejscach, nie prowadzą człowieka a wyprowadzają w pole. Wiedziałem wówczas niebezpieczne sytuacje gdy zdezorientowany kierowca nie wiedział gdzie jechał i wyskoczył na przeciwny pas ruchu. W sumie mu się nie dziwie bo oba pasy na oba pasy słupki prowadził identycznie. Jedzie się slalomem i nie masz pewności, że jedziesz dobrze.

    Po tym węźle miałem okazję się przejechać i jest źle i skomplikowanie. Nie masz pewności jak jechać. Mimo ograniczeń prędkości błądzisz w ciemności a droga zmienia się raptownie. Trzeba na prawdę uważać do tego stopnia, że patrzenie się na znaki staje się ryzykowne bo za chwilę droga ucieka a jest ciemno jak w ...
    Sam niestety miałem z tego powodu nieprzyjemność. Zdezorientowany kierowca na Brzeźnie, kierując TIR-em uderzył w mój samochód.

    To samo z samym węźle Kliniczna. Brak słupków i złe oznaczenia doprowadzają do niebezpiecznych sytuacji.
    Trzeba pamiętać przy oznaczeniach, ze po drogach mogą się poruszać osoby nie znające terenu. A sam węzeł kliniczna jest skomplikowany i mało czytelny, nie trzeba jeszcze utrudnień w postaci złego znakowania, zamykania pasów bez uprzedzenia itp.

    • 2 0

    • organizacja prac niezgodna z BHP ktoś chya za to odpowiada. Codziennie narażone jest zdrowie i życie wielu osób . Dotyczy to

      kierowców i robotników tam pracujących

      • 0 0

  • data jest kwietniowa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    kto tak ustawił sprzęt???????????

    • 0 0

  • słabe oznakowanie to polska specjalność

    oznakowanie jest po to aby pomóc kierowcy- powinno być jasne i czytelne z daleka,ale nam brakuje pieniędzy albo rozumu. Karczemki są tego przykładem - eden wielki chaos. Ale szczyt wszystkiego jest na nowooddanym skrzyżowaniu Łostwicka/Kartuska, gdzie na pięknych rusztowaniach wiszą nad jezdnią strzałki z kierunkami jazdy, ale napisy pod nimi ledwo widoczne, czy Jasien, czy obwodnica, czy centrum? Kto się chce przeczytać musi się chyba zatrzymać.....

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane