• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: dlaczego prace wyhamowały?

Patryk Szczerba
26 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (372)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Korki na ul. Wielkopolskiej w popołudniowych godzinach szczytu.

Prace na węźle Karwiny wyraźnie wyhamowały. Kierowcy narzekają zwłaszcza na zwężenie na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowejMapka w kierunku Karwin, co powoduje olbrzymie zatory. Urzędnicy tłumaczą, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.




Czy przebudowa węzła Karwiny wpływa na czas twojej podróży?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku, wciąż trwają i szybko się nie skończą, choć pierwotnie zapowiadano, że w maju 2023 roku wszystko powinno być gotowe. Taki był zresztą termin ich zakończenia, który pojawił się w umowie z wykonawcą.

Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni w niedawnej odpowiedzi na interpelację radnej Mirosławy Król przyznał, że stan zaawansowania prac na koniec marca to 60 proc.

Kierowcy rozbudowę oglądają zza szyb samochodów, które w okolicy jadą powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Dotyczą blisko 35 tys. mieszkańców Dąbrowy, Karwin i Małego Kacka, którzy codziennie dojeżdżają z domu do pracy i szkoły samochodami bądź autobusami.

O tym, że inwestycja się opóźni wiadomo było już kilka miesięcy temu.

Zgłoszenia od kierowców



W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiło kilka zgłoszeń od kierowców, którzy są zaniepokojeni postępami prac, a właściwie ich brakiem.

- Organizacja ruchu jest przeprowadzana bez żadnego poszanowania czasu użytkowników drogi. Obecnie jest potężny korek do wysokości skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego, bo wyłączono na wysokości krzyżówki jeden pas z ruchu o długości 40 m. Dlaczego? Tego nikt nie wie, bowiem nie są na nim prowadzone żadne prace. Ten odcinek jest już wyremontowany. W efekcie trzy pasy ruchu z powodu tego wyłączenia kanalizują się w jeden pas, żeby potem znowu przejść w dwa pasy - skarżyła się w e-mailu pani Monika.


Odcinek ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej jest newralgicznym miejscem. Jeden z czytelników sugerował, że wykonawca - firma MTM - mógł popełnić błędy w realizacji, stąd brak robotników na budowie i oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji.

- Na cud zakrawa fakt, że jeszcze nikomu nie puściły nerwy i odreagowywanie kierowców ogranicza się do pisania komentarzy pod artykułami i do przeklinania za kółkiem - pisze inny czytelnik.

Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt



O sprawę zapytaliśmy urzędników z Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni. Okazuje się, że powodem nie są wykonane już prace budowlane, a dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią.

Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przez firmę MTM w formule zaprojektuj i wybuduj, po tym, jak pierwsza wersja projektu trafiła do szuflady po kontrowersjach związanych z zakresem inwestycji.



- Spowolnienie prac na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji AMIC związane jest z koniecznością usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji teletechnicznych oraz przyjęcia innych rozwiązań technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej, niż zostało to określone w dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność uwzględnienia stanu istniejącego - wyjaśnia Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.

Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają



Więcej można dowiedzieć się z odpowiedzi na wspomnianą wcześniej interpelację.

Wiceprezydent Gdyni informuje w niej, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej kolizje te są rozwiązywane, ale nie zawsze jest to możliwe.



- W pasach drogowych występuje duża ilość infrastruktury i niestety zdarza się, że z uwagi na natrafienie na niezinwentaryzowaną infrastrukturę, rozbieżności w danych wprowadzonych na mapy przez właścicieli infrastruktury z występującymi w terenie rzędnymi obiektów istniejących, ujawnienie w istniejących kanalizacjach dodatkowych kabli czy światłowodów, roboty trzeba przerywać i dokonywać korekt w zaprojektowanych rozwiązaniach, co spowalnia tempo prac - tłumaczy Marek Łucyk.
Dodaje, że zaistniała konieczność przełożenia, przesunięcia czy przebudowy infrastruktury należącej do wielu podmiotów, a kolizje te występują na całym obszarze robót.

Aneksy już były, ale trzeba kolejnych



Przypomnijmy, że z wykonującą prace firmą MTM podpisano już trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej.

19 stycznia podpisano z kolei aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
  • Mieszkańcy wskazują przy okazji remontu na kiepskie zabezpieczenie drogi po wykonanych tymczasowych pracach przez wykonawcę.
W związku z następnymi kolizjami niebawem mają zostać podpisane kolejne dokumenty.

- Obecnie dokonujemy szacunków i analiz, żeby móc określić niezbędny czas do zakończenia wszystkich robót. Termin zakończenia prac według umowy to maj 2023 roku. Ostateczne terminy podane zostaną po podpisaniu aneksu - opowiada Arkadiusz Trzeciak.

Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej



Dodajmy przy okazji, że niebawem ma się rozpocząć kolejna inwestycja związana z węzłem Karwiny - przebudowa ul. Nowowiczlińskiej.

Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów. Koszt prac, które wykona firma WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.

25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej 25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej

Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale należy założyć, że i tak będą one spore.

Wykonawca ma 30 tygodni na ich wykonanie i 7 tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (372) 6 zablokowanych

  • (1)

    Ta ignorancja skończy jakimś linczem. Nie tylko wieceprezydentów czy urzędników ale także zwykłych robotników. Ludzie już mają dość rozgrzebanych miejsc, korków, chwilowych zrywów pracy, braku informacji i bezczelnej olewki. Wszystko wskazuje na to, że potrwa to kolejne lata, bo w lecie pewnie będzie za gorąco na roboty , tak jak w zimę było za zimno. Samorządność precz !!!

    • 114 3

    • Przeczytałeś artykuł, czy od razu przyszedłeś wylewać żale w komentarzach?

      • 2 13

  • Szczurek odejdź. Wstydu nie masz? (1)

    Gdynia to niestety stan umysłu. Nazwać je Radomiem północy to tak jakby obrazić Radom.

    • 128 4

    • Lębork i Wejherowo

      Czas na zmiane, bo Wojtunio nie do ruszenia

      • 6 0

  • Wladze miejskie:" Takie rzeczy sie zdarzają"
    W odpowiedzi Tak nieodpowiedzialne i pozbawione jakichkolwiek kompetencji w zarzadzaniu miastem,wladze niestety na ogół w Gdyni. Maja za to wielkie wyobrazenie o sobie mezow opatrznosciowych. Juz czas pogonic poza rigatko miasta

    • 93 3

  • Tam jest katastrofa. (9)

    Niepotrzebne, nieprzemyślane zwężenia, ten buspas jest też nieporozumieniem- korki tworzą się już od skrzyżowania z ul. Olgierda, ewentualnie z ul. Gedymina.
    Przeprojektowują kanalizację deszczową na jednym odcinku, a prace wstrzymali na całej inwestycji.

    MTM tak samo przeciągał prace na Niepodległości w Sopocie. Firma dno i porażka

    • 207 5

    • Trzeba bus-pasy wybić włodarzom ręcznie, skoro nie kumają co się do nich mówi (4)

      • 32 7

      • Spróbuj tylko. (1)

        Buspasy służą mieszkańcom i nie damy ludziom z okolicznych wiosek ich nam zabrać.

        • 7 27

        • Skąd pomysł, że mieszkańcy Gdyni nie korzystają z samochodów?

          • 17 3

      • Zapraszamy

        adres znasz :)

        • 0 0

      • Akurat buspasy to jedyna pozytywna rzecz tej calej "inwestycji".
        Natomiast to co robi MTM oraz opieszalosc wladz Gdyni jest skandaliczna. To co tam sie dzieje to jest po prostu koszmar, ktory powinien byc wpisany do rekordow Guinessa - jak nie robic prac budowlanych.
        I najgorsze, ze konca tego nie widac.
        I co z tego, ze w jakims jednym miejscu musza poprawic projekt.
        Rozgrzebane jest wszedzie, nic nie dokonczone. Chodniki nie instnieja, jeden wielki tor przeszkod.
        Dlaczego nie zakoncza najpierw jednej strony, gdzie asfalt jest juz wylany i nie wiadomo dlaczego nadal sa porobione zwezenia.
        Na budowie jest straszny balagan, nic nie jest zabezpieczone, mozna wpasc do wielkich dolow. Wszedzie walaja sie jakies materialy, wszystko jest zdewastowane.
        Moim zdaniem to nie tylko wina MTM ale tez urzedu miasta, ktory w ogole nie pilnuje tego co tam sie dzieje, nie ma zadnego nadzoru budowlanego.

        • 28 0

    • Buspas - świetne rozwiązanie (3)

      Jedyne, za które mogę Gdynię pochwalić. Oby takich więcej. Przynajmniej ten autobus/trolejbus jedzie, a nie stoi w korku, jak panie i panowie pojedynczo wożący się swoimi combi.

      • 14 27

      • Jako pieszy i pasażer siti komunikejszyn też popieram te buspasy (2)

        Samochody w miastach, to przeżytek i wejherowskie blachy

        • 10 20

        • Ja tam najwięcej widzę GA (1)

          • 9 0

          • Wow. Niesamowite

            Zobaczyć w Gdyni rejestracje GA....

            • 2 4

  • ...i tak zagłosujecie na Szczurka i jego ekipę, nieprawdaż?? (17)

    Nie pójdziecie na wybory, aby znowu wygrał I jego chore wizje?

    • 67 9

    • Pewnie tak (10)

      Nie ma sensownej opcji na zmiane. Malkontenci lub pisowiec. Sytuacja ze Szczurkiem przypomina nieco sytuacje z obecnym rządem. Panoszą się, bo opozycja, to żart.

      • 6 11

      • w ten sposob hodujesz pasozyta (9)

        Ktory jest pewien braku konsekwencji.

        Kandydat nie musi byc lepszy, wystarczy ze bedzie inny. To reszte postawi do pionu.

        • 9 3

        • Jeżeli przez te lata rządów udało sie stworzyć jakis kulawy dialog z siedzibą koło fotografa (4)

          Lub Horałe ( nie mam nic do niego. Żeby nie było, ze go hejtuje ) to nie dziw sie, ze włodarz sie panoszy. Takie jest życie i uroki demokracji

          • 3 0

          • Czego brakowało kandydaturze Horały? (3)

            Miał chody w stolicy. Centrali marzy się od lat, żeby przełamać monopol PO u sąsiadów Gdyni, więc pewnie pokazowo u nas rzuciliby kasą. Gdynia na takim układzie mogła tylko zyskać.

            • 9 3

            • To proste (2)

              Horałe przekreśliła partia z której się wywodzi. Gdynianie nie chcą pis'u.

              • 4 5

              • Ale w czym problem? No to będziecie mieli Szczurka (1)

                I więcej czasu w korkach na rozmyślanie o stanie demokracji w Polsce. Więc nie narzekać mi tutaj.

                • 6 2

              • Kto narzeka? :)

                Ja bynajmniej. Wręcz odwrotnie. Śmiać mi się chce na narracje Gdyni w ruinie. Jak wspomniałem. Polityk gdy nie czuje oddechu opozycji na plecach dostaje skrzydeł. Będziemy stali w korkach. Jeszcze przez (minimum) jedną kadencje

                • 5 2

        • (3)

          "Kandydat nie musi byc lepszy, wystarczy ze bedzie inny" xD Zmieńmy dżumę na cholerę - ważne że jest "zmiana"! I tym sposobem hodujesz całkowicie bezużyteczną opozycję, której jedynym argumentem jest "nie jesteśmy Samorządnością".

          • 3 4

          • Sedno :))) (2)

            Dopowiem - teksty o pasożytach i deratyzacji noszą znamiona mowy nienawiśći.

            • 1 3

            • Tak jest! (1)

              Wszystkich wrogów naszej młodej demokracji samorządowej od razu do prokuratura i przed wolne sądy! Jak pozbędziemy się wichrzycieli, to od razu w naszym mieście zapanuje jeszcze większa szczęśliwość.

              • 4 1

              • E tam

                Nie przesadaj ;)

                • 0 0

    • To jest jak z Karnowskim najzwyczajniej obecni rządzący dławią konkurencję tak aby ew. wyskakiwały miernoty jako kandydaci do prezydentów. Ciekawe czy Dulkiewiczowa nauczyła się tej sztuki?

      • 6 0

    • (1)

      prawdę mówiąc tak bo co ma do zaproponowania konkurencja? że będzie pomnik papieża na rozkopanej budowie czy 20 nowych dyrektorów budowy po szkole makijażu ale za to z właściwej partii?

      • 3 5

      • Niestety

        Jedną z gdyńskich tragedii jest to, że tutaj decydujący głos w wyborach mają wyznawcy całej prawdy całą dobę.

        • 6 4

    • maja racje rolnicy...

      Plodozmian jest wskazany a nawet konieczny. Dla samej higieny nie wolno dopuszczac do zasiedzenia.
      W ten sposob hoduje sie pasozyta, ktory swiadom braku konsekwencji, poczyna sobie po wlasnym uwazaniu i we wlasnym jedynie interesie.

      • 7 0

    • (1)

      Na szczęście za rok Szczurek już nie będzie mógł kandydować. Byle nie dać się nabrać na jakąś jego marionetkę (chodzą plotki o Guciu), i pogonić zarazem całą Samorządność.

      • 1 0

      • Będzie

        Jeszcze raz może, kadencyjnośc nie działa niestety wstecz, szczur niby pierwsza kadencję na teraz,

        • 2 0

  • Kiedyś mieli trzy maszyny

    Teraz Mają Trzech Majstrów.

    • 63 1

  • co z dramat, gdynia miasto nieudolnych rządów łucyka

    • 97 3

  • Znowu MTM? (2)

    I nadal dostają kontrakty?!

    • 95 1

    • Nowowiczlinską robią inni, przynajmniej oficjalnie. Podwykonawcy mogą być ci sami

      • 8 0

    • To kumpel prezydenta

      • 3 1

  • Jeszcze chole.na Nowowiczlinska. Wykonczą ludzi! 4ty rok remontów, zaczęło sie tuz przed pandemią!

    • 69 2

  • Żenada

    To jest po prostu kpina z mieszkańców.... dyletanci u sterów Gdyni....

    • 89 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane