- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (194 opinie)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (57 opinii)
- 3 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (66 opinii)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (126 opinii)
- 5 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (408 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
Węzeł Karwiny: dlaczego prace wyhamowały?
Korki na ul. Wielkopolskiej w popołudniowych godzinach szczytu.
Prace na węźle Karwiny wyraźnie wyhamowały. Kierowcy narzekają zwłaszcza na zwężenie na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej w kierunku Karwin, co powoduje olbrzymie zatory. Urzędnicy tłumaczą, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
- Zgłoszenia od kierowców
- Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
- Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
- Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
- Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni w niedawnej odpowiedzi na interpelację radnej Mirosławy Król przyznał, że stan zaawansowania prac na koniec marca to 60 proc.
Kierowcy rozbudowę oglądają zza szyb samochodów, które w okolicy jadą powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Dotyczą blisko 35 tys. mieszkańców Dąbrowy, Karwin i Małego Kacka, którzy codziennie dojeżdżają z domu do pracy i szkoły samochodami bądź autobusami.
O tym, że inwestycja się opóźni wiadomo było już kilka miesięcy temu.
Zgłoszenia od kierowców
W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiło kilka zgłoszeń od kierowców, którzy są zaniepokojeni postępami prac, a właściwie ich brakiem.
- Organizacja ruchu jest przeprowadzana bez żadnego poszanowania czasu użytkowników drogi. Obecnie jest potężny korek do wysokości skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego, bo wyłączono na wysokości krzyżówki jeden pas z ruchu o długości 40 m. Dlaczego? Tego nikt nie wie, bowiem nie są na nim prowadzone żadne prace. Ten odcinek jest już wyremontowany. W efekcie trzy pasy ruchu z powodu tego wyłączenia kanalizują się w jeden pas, żeby potem znowu przejść w dwa pasy - skarżyła się w e-mailu pani Monika.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Kup mieszkanie w okolicy węzła Karwiny
Odcinek ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej jest newralgicznym miejscem. Jeden z czytelników sugerował, że wykonawca - firma MTM - mógł popełnić błędy w realizacji, stąd brak robotników na budowie i oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji.
- Na cud zakrawa fakt, że jeszcze nikomu nie puściły nerwy i odreagowywanie kierowców ogranicza się do pisania komentarzy pod artykułami i do przeklinania za kółkiem - pisze inny czytelnik.
Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
O sprawę zapytaliśmy urzędników z Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni. Okazuje się, że powodem nie są wykonane już prace budowlane, a dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią.
Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przez firmę MTM w formule zaprojektuj i wybuduj, po tym, jak pierwsza wersja projektu trafiła do szuflady po kontrowersjach związanych z zakresem inwestycji.
- Spowolnienie prac na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji AMIC związane jest z koniecznością usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji teletechnicznych oraz przyjęcia innych rozwiązań technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej, niż zostało to określone w dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność uwzględnienia stanu istniejącego - wyjaśnia Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
Więcej można dowiedzieć się z odpowiedzi na wspomnianą wcześniej interpelację.
Wiceprezydent Gdyni informuje w niej, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej kolizje te są rozwiązywane, ale nie zawsze jest to możliwe.
- W pasach drogowych występuje duża ilość infrastruktury i niestety zdarza się, że z uwagi na natrafienie na niezinwentaryzowaną infrastrukturę, rozbieżności w danych wprowadzonych na mapy przez właścicieli infrastruktury z występującymi w terenie rzędnymi obiektów istniejących, ujawnienie w istniejących kanalizacjach dodatkowych kabli czy światłowodów, roboty trzeba przerywać i dokonywać korekt w zaprojektowanych rozwiązaniach, co spowalnia tempo prac - tłumaczy Marek Łucyk.
Dodaje, że zaistniała konieczność przełożenia, przesunięcia czy przebudowy infrastruktury należącej do wielu podmiotów, a kolizje te występują na całym obszarze robót.
Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
Przypomnijmy, że z wykonującą prace firmą MTM podpisano już trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej.
19 stycznia podpisano z kolei aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.
W związku z następnymi kolizjami niebawem mają zostać podpisane kolejne dokumenty.
- Obecnie dokonujemy szacunków i analiz, żeby móc określić niezbędny czas do zakończenia wszystkich robót. Termin zakończenia prac według umowy to maj 2023 roku. Ostateczne terminy podane zostaną po podpisaniu aneksu - opowiada Arkadiusz Trzeciak.
Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Dodajmy przy okazji, że niebawem ma się rozpocząć kolejna inwestycja związana z węzłem Karwiny - przebudowa ul. Nowowiczlińskiej.
Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów. Koszt prac, które wykona firma WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.
![25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3426/150x100/3426486__kr.webp)
Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale należy założyć, że i tak będą one spore.
Wykonawca ma 30 tygodni na ich wykonanie i 7 tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
![Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2746/405x405/2746917__kr.webp)
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (372) 6 zablokowanych
-
2023-04-26 12:25
Wyhamowały?
A kiedyś szły?
- 20 1
-
2023-04-26 12:30
Generator problemów
Odpowiedzią na większość pytań jest MTM
- 13 1
-
2023-04-26 12:35
Takie sytuacje zie zdarzaja
Tak, ale tylko w Gdyni i to wielokrotnie. Panie Łucyk my mieszkancy juz niedlugo podziekujemy wam
- 19 0
-
2023-04-26 12:43
Proszę Państwa (1)
każdy tu się denerwuje wylewa swoje żale ale co to da nic kompletnie bo nad tym nigdy nie było kontroli a tak na dobrą sprawę sama MTM straciła kontrolę nad tym co robi bo jak inaczej to wytłumaczyć krok rozgrzebuje wszystko co się da na raz nie mając ludzi
i idzie dalej grzebać w inne miejsce nie łącząc jednego. Wystarczyło się przypatrzeć jak wysiada z samochodu pięciu chłopów trzech się kręci dwóch bierze szuflę i piasek z ulicy przerzuca za krawężnik dosłowna komedia.
Każdy kto ma rozum i logicznie myśli po rozmiarze tych rozgrzebanych prac to może za 2 lata możemy mówić że dobiegamy po mału do końca.
Do kogo że skargą jak człowiek będzie potrzebował karetki a ona nie dojedzie nie ma skrzydeł ani lądowiska na Karwinach a tu już widać że karetki nawet pod prąd z ledwością dają radę a samochody gdzie mają się usuwać do rowów kto da odszkodowania nikt proszę państwa Pozdrawiam.- 23 0
-
2023-04-26 13:08
To UM i jego nieudacznicy są inwestorem i to oni odpowiadają za wybór MTM
- 8 0
-
2023-04-26 12:56
Prace na Wężle Karwiny
wyhamowały. A może ktoś mi powie lub napisze kiedy prace tam nabrały jakiegoś tempa?
Inwestycja realizowana jest przez nieudaczników z Urzędu Miasta i wykonawcę MTM.- 21 1
-
2023-04-26 12:57
Sprzęt mają! Aiedzą w środku i NIC nie robią!
Wczoraj przy komisariacie Policji przed 15tą wszystko rozdłubane, zwężenie do 1 pasa.
Robotników 7miu ale...
Siedzą w maszynach i Wszystko Stoi!
Czas płynie a oni nie robią żadnego ruchu!
Ani walcem, ani koparka ani wywrotką ani łopatą!
Wszyscy stoją i NIC nie robią!!!- 15 1
-
2023-04-26 12:57
Najlepiej jest na skrzyżowaniu Sopockiej i Strzelcow w godzinach szczytu. (3)
Tam jest wolna amerykanka a drogówka udaje ze tego miejsca nie ma. Jaka zasada prawej ręki? Jaka jazda na zamek i wiele innych zasad? Tam się wjeżdża i wyjeżdża na czerwonym i nikomu ani w głowie żeby jechać przepisowo. Tam o pewnych godzinach ruchem powinna kierować policja ale codzienność pokazuje, ze nikogo to nie obchodzi.
- 15 1
-
2023-04-26 13:18
Nie tylko tam. Rozkopali tak ważna ulice i ludzie do domów nie maja jak dojechać.
- 7 0
-
2023-04-26 15:20
Potwierdzam. Wczoraj na przykład była delikatna przepychanka między kierowcami,
którzy dodatkowo powiększyli korek. Później zaczęli się gorliwie wyzywać, aż uszy więdły. W końcu inni kierowcy rozpędzili ich klaksonami. Fakt, tam ludzie wjeżdżają na czerwonym i nic sobie z tego nie robią. Policja nie przyjedzie, bo nie chcą oddychać spaliną w tym kotle.
- 3 0
-
2023-04-26 22:17
nigdy nie widziłem w tym rejonie żadnego radiowozu
cwaniaki masowo jeżdżą po bus pasie, na wprost po pasie do skrętu, blokuja autobusy, wpychają się. Oczywista rzecz, ze policji ni widu. Jeszcze by kolegów w cywilu musieli ukarać mandatami.
- 0 0
-
2023-04-26 13:02
Się nie kopie żeby czegoś nie skopać
- 7 1
-
2023-04-26 13:08
Gdynia
Czy Gdynia na bieżąco śledzi prowadzone inwestycje i na jakim etapie są oraz są jakieś eskalacje? Bo widać że firmy remontujące robia co chcą i każdy ma to gdzieś w Urzędzie.
- 12 0
-
2023-04-26 13:09
Dąbrowa, Miętowa skrzyzowanie
Może warto zrobić coś ze światłami na tym skrzyżowaniu przy ul. Miętowej....większość kierowców to myślący inaczej i blokują wjazd na ul. Miętowa jadąc od strony Wiczlina....zielone światło, a autobusy i samochody nie mogą skręcić, bo stoi taki mądry inaczej i blokuje ulicę, dalej przy Testowej czerwone, więc i tak stoją. Ci co w UM wymyślają takie rozwiązanie naprawdę nie mają rozumu.....a kierowcy to następni bezmyślni użytkownicy dróg
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.