- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (196 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (58 opinii)
- 3 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (66 opinii)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (126 opinii)
- 5 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (408 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (109 opinii)
Węzeł Karwiny: dlaczego prace wyhamowały?
Korki na ul. Wielkopolskiej w popołudniowych godzinach szczytu.
Prace na węźle Karwiny wyraźnie wyhamowały. Kierowcy narzekają zwłaszcza na zwężenie na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej w kierunku Karwin, co powoduje olbrzymie zatory. Urzędnicy tłumaczą, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
- Zgłoszenia od kierowców
- Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
- Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
- Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
- Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni w niedawnej odpowiedzi na interpelację radnej Mirosławy Król przyznał, że stan zaawansowania prac na koniec marca to 60 proc.
Kierowcy rozbudowę oglądają zza szyb samochodów, które w okolicy jadą powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Dotyczą blisko 35 tys. mieszkańców Dąbrowy, Karwin i Małego Kacka, którzy codziennie dojeżdżają z domu do pracy i szkoły samochodami bądź autobusami.
O tym, że inwestycja się opóźni wiadomo było już kilka miesięcy temu.
Zgłoszenia od kierowców
W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiło kilka zgłoszeń od kierowców, którzy są zaniepokojeni postępami prac, a właściwie ich brakiem.
- Organizacja ruchu jest przeprowadzana bez żadnego poszanowania czasu użytkowników drogi. Obecnie jest potężny korek do wysokości skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego, bo wyłączono na wysokości krzyżówki jeden pas z ruchu o długości 40 m. Dlaczego? Tego nikt nie wie, bowiem nie są na nim prowadzone żadne prace. Ten odcinek jest już wyremontowany. W efekcie trzy pasy ruchu z powodu tego wyłączenia kanalizują się w jeden pas, żeby potem znowu przejść w dwa pasy - skarżyła się w e-mailu pani Monika.
Odcinek ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej jest newralgicznym miejscem. Jeden z czytelników sugerował, że wykonawca - firma MTM - mógł popełnić błędy w realizacji, stąd brak robotników na budowie i oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji.
- Na cud zakrawa fakt, że jeszcze nikomu nie puściły nerwy i odreagowywanie kierowców ogranicza się do pisania komentarzy pod artykułami i do przeklinania za kółkiem - pisze inny czytelnik.
Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
O sprawę zapytaliśmy urzędników z Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni. Okazuje się, że powodem nie są wykonane już prace budowlane, a dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią.
Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przez firmę MTM w formule zaprojektuj i wybuduj, po tym, jak pierwsza wersja projektu trafiła do szuflady po kontrowersjach związanych z zakresem inwestycji.
- Spowolnienie prac na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji AMIC związane jest z koniecznością usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji teletechnicznych oraz przyjęcia innych rozwiązań technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej, niż zostało to określone w dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność uwzględnienia stanu istniejącego - wyjaśnia Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
Więcej można dowiedzieć się z odpowiedzi na wspomnianą wcześniej interpelację.
Wiceprezydent Gdyni informuje w niej, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej kolizje te są rozwiązywane, ale nie zawsze jest to możliwe.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Spraw sobie rower przed majówką
- W pasach drogowych występuje duża ilość infrastruktury i niestety zdarza się, że z uwagi na natrafienie na niezinwentaryzowaną infrastrukturę, rozbieżności w danych wprowadzonych na mapy przez właścicieli infrastruktury z występującymi w terenie rzędnymi obiektów istniejących, ujawnienie w istniejących kanalizacjach dodatkowych kabli czy światłowodów, roboty trzeba przerywać i dokonywać korekt w zaprojektowanych rozwiązaniach, co spowalnia tempo prac - tłumaczy Marek Łucyk.
Dodaje, że zaistniała konieczność przełożenia, przesunięcia czy przebudowy infrastruktury należącej do wielu podmiotów, a kolizje te występują na całym obszarze robót.
Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
Przypomnijmy, że z wykonującą prace firmą MTM podpisano już trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej.
19 stycznia podpisano z kolei aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.
W związku z następnymi kolizjami niebawem mają zostać podpisane kolejne dokumenty.
- Obecnie dokonujemy szacunków i analiz, żeby móc określić niezbędny czas do zakończenia wszystkich robót. Termin zakończenia prac według umowy to maj 2023 roku. Ostateczne terminy podane zostaną po podpisaniu aneksu - opowiada Arkadiusz Trzeciak.
Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Dodajmy przy okazji, że niebawem ma się rozpocząć kolejna inwestycja związana z węzłem Karwiny - przebudowa ul. Nowowiczlińskiej.
Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów. Koszt prac, które wykona firma WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.
![25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3426/150x100/3426486__kr.webp)
Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale należy założyć, że i tak będą one spore.
Wykonawca ma 30 tygodni na ich wykonanie i 7 tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
![Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2746/405x405/2746917__kr.webp)
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (372) 6 zablokowanych
-
2023-04-26 11:37
Sory ale teraz wszędzie zarządzają takie bezmózgi że ręce opadają.
- 16 0
-
2023-04-26 11:43
g*wno się dzieje
Brak postępów na drodze w kierunku Gdynia, brak pracowników, wszystko na Chwarznieńska aktualnie, firma wygrywa przetargi w całym pomorskim efekty widać z terminami.
- 19 0
-
2023-04-26 11:46
mam dość
Dlaczego władze miasta utrzymywały w przekonaniu do marca informacje, że wszystko idzie zgodnie z planem i nie ma zagrożonego terminu ?
- 25 0
-
2023-04-26 11:49
Czemu rozpoczęto Witomino? (3)
Proszę mi powiedzieć, co za "geniusz" wpadł zatem na pomysł, by przez zakończeniem prac na Karwinach, rozpocząć przebudowę na Witominie? Praktycznie wyłączając z użytku dwa połączenia z obwodnicą? W efekcie pojawiły się koszmarne korki na ostatnim dojeździe do obwodnicy, czyli na Trasie Kwiatkowskiego i dojeździe do niej, czyli na Morskiej i całym Grabówku i Leszczynkach (Kapitańska/Komandorska też stoją dzień w dzień, jak nigdy).
- 33 0
-
2023-04-26 11:51
Co za i**ota?
Łucoszczur
- 4 0
-
2023-04-26 12:17
normalna kumulacja przedwyborcza
mam jeno nadzieję że tym i komunikacją miejską się pogrążą... chyba ze elektorat d*bili się przyzwyczai i tak zagłsuje na nich dając się zwieść rzekomym "zagrożeniem PISem
- 5 0
-
2023-04-26 13:11
Bo to czuby są
- 1 0
-
2023-04-26 11:56
Brawo Gdynia (1)
Brawo Kucyk, brawo Mamy Trzy Maszyny!
- 22 0
-
2023-04-26 12:15
znowu Jego argument w stylu "to nie my to oni"
tym razem powodem porażki nie jest złe zarządzanie projektem, tylko zdradziecka infrastruktura podziemna
Zatem precz z nielegalnym podziemiem czyhającym na naszego Genialnego Wiceprezydenta!- 6 0
-
2023-04-26 11:57
MTM to jakaś wielka pomyłka
MTM to katastrofa.Brak prac regularnych przy przyjętych zleceniach drogowych,brak sprzętu ,brak pracowników,pracownicy często wiekowi i często leniwi. Termin oddania "Węzła Karwiny"mieli na maj 2023 ale z największą robotą czyli wiaduktem przy Sopockiej nowym. To odpadło z prac bo Gdynia zrezygnowała więc bez najcięższej roboty spokojnie powinni skończyć całość do końca 2022.A skończą pewnie w 2024
- 22 0
-
2023-04-26 12:00
Nooo
Rok temu w czerwcu tak samo to wyglądało jak teraz
- 20 0
-
2023-04-26 12:10
Trzeba domagać się kary od wykonawcy za wielkie opóżnienie . (1)
Termin zakończenia wg umowy to Maj 2023 a wiadomo już że w tym roku będzie im ciężko skończyć.Miastu czyli mieszkańcom należy się duże odszkodowanie za regularne utrudnianie życia takim remontem który mógłby trwać 4 razy krócej jakby był dobrze zarządzany.
- 20 0
-
2023-04-26 13:43
Jakie kary
Skoro to wszystko ustawine od poczatku ,kasy jest tyle w miesie i jak wpłynie do MTM to oni tylko tyle zobią,nikt tu nikogo niebedzie ciągał po sądach,bo by szybko sie wszystko wydalo
- 1 0
-
2023-04-26 12:23
A więc kar jak zwykle nie będzie, trafią gdzie
indziej... a firma Mamy Trzy Maszyny może spokojnie realizować inwestycję w innym miejscu. Tym razem dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią jest przyczyną zaniedbań i terminu wykonania zadania.
- 8 0
-
2023-04-26 12:24
załamany mieszkaniec Witomina Leśniczówka (1)
A ja mam pytanie do włodarzy miasta Gdynia, kiedy do cholery postawicie światła jak się jedzie do Witomino Leśniczówka bo jest totalna masakra z wyjazdem i wyjazdem do tej dzielnicy, kiedy rozpoczęła się budowa odcinka Chwarznieńskiej. Jaki wy macie pomyślunek, kto tam pracuje? Tam gdzie są potrzebne światła to ich nie ma, a tam gdzie nie są potrzebna to jest ich nastawiane bez liku. Ruszcie tymi mózgami w końcu.
- 19 0
-
2023-04-26 13:10
Niestety mózg to trzeba mieć a oni (UM) maja tylko d.. i stołki
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.