- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (60 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (43 opinie)
- 3 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (392 opinie)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (122 opinie)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (307 opinii)
Węzeł Karwiny: dlaczego prace wyhamowały?
Korki na ul. Wielkopolskiej w popołudniowych godzinach szczytu.
Prace na węźle Karwiny wyraźnie wyhamowały. Kierowcy narzekają zwłaszcza na zwężenie na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej w kierunku Karwin, co powoduje olbrzymie zatory. Urzędnicy tłumaczą, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
- Zgłoszenia od kierowców
- Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
- Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
- Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
- Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni w niedawnej odpowiedzi na interpelację radnej Mirosławy Król przyznał, że stan zaawansowania prac na koniec marca to 60 proc.
Kierowcy rozbudowę oglądają zza szyb samochodów, które w okolicy jadą powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Dotyczą blisko 35 tys. mieszkańców Dąbrowy, Karwin i Małego Kacka, którzy codziennie dojeżdżają z domu do pracy i szkoły samochodami bądź autobusami.
O tym, że inwestycja się opóźni wiadomo było już kilka miesięcy temu.
Zgłoszenia od kierowców
W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiło kilka zgłoszeń od kierowców, którzy są zaniepokojeni postępami prac, a właściwie ich brakiem.
- Organizacja ruchu jest przeprowadzana bez żadnego poszanowania czasu użytkowników drogi. Obecnie jest potężny korek do wysokości skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego, bo wyłączono na wysokości krzyżówki jeden pas z ruchu o długości 40 m. Dlaczego? Tego nikt nie wie, bowiem nie są na nim prowadzone żadne prace. Ten odcinek jest już wyremontowany. W efekcie trzy pasy ruchu z powodu tego wyłączenia kanalizują się w jeden pas, żeby potem znowu przejść w dwa pasy - skarżyła się w e-mailu pani Monika.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Kup mieszkanie w okolicy węzła Karwiny
Odcinek ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej jest newralgicznym miejscem. Jeden z czytelników sugerował, że wykonawca - firma MTM - mógł popełnić błędy w realizacji, stąd brak robotników na budowie i oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji.
- Na cud zakrawa fakt, że jeszcze nikomu nie puściły nerwy i odreagowywanie kierowców ogranicza się do pisania komentarzy pod artykułami i do przeklinania za kółkiem - pisze inny czytelnik.
Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
O sprawę zapytaliśmy urzędników z Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni. Okazuje się, że powodem nie są wykonane już prace budowlane, a dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią.
Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przez firmę MTM w formule zaprojektuj i wybuduj, po tym, jak pierwsza wersja projektu trafiła do szuflady po kontrowersjach związanych z zakresem inwestycji.
- Spowolnienie prac na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji AMIC związane jest z koniecznością usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji teletechnicznych oraz przyjęcia innych rozwiązań technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej, niż zostało to określone w dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność uwzględnienia stanu istniejącego - wyjaśnia Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
Więcej można dowiedzieć się z odpowiedzi na wspomnianą wcześniej interpelację.
Wiceprezydent Gdyni informuje w niej, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej kolizje te są rozwiązywane, ale nie zawsze jest to możliwe.
- W pasach drogowych występuje duża ilość infrastruktury i niestety zdarza się, że z uwagi na natrafienie na niezinwentaryzowaną infrastrukturę, rozbieżności w danych wprowadzonych na mapy przez właścicieli infrastruktury z występującymi w terenie rzędnymi obiektów istniejących, ujawnienie w istniejących kanalizacjach dodatkowych kabli czy światłowodów, roboty trzeba przerywać i dokonywać korekt w zaprojektowanych rozwiązaniach, co spowalnia tempo prac - tłumaczy Marek Łucyk.
Dodaje, że zaistniała konieczność przełożenia, przesunięcia czy przebudowy infrastruktury należącej do wielu podmiotów, a kolizje te występują na całym obszarze robót.
Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
Przypomnijmy, że z wykonującą prace firmą MTM podpisano już trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej.
19 stycznia podpisano z kolei aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.
W związku z następnymi kolizjami niebawem mają zostać podpisane kolejne dokumenty.
- Obecnie dokonujemy szacunków i analiz, żeby móc określić niezbędny czas do zakończenia wszystkich robót. Termin zakończenia prac według umowy to maj 2023 roku. Ostateczne terminy podane zostaną po podpisaniu aneksu - opowiada Arkadiusz Trzeciak.
Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Dodajmy przy okazji, że niebawem ma się rozpocząć kolejna inwestycja związana z węzłem Karwiny - przebudowa ul. Nowowiczlińskiej.
Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów. Koszt prac, które wykona firma WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.
![25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3426/150x100/3426486__kr.webp)
Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale należy założyć, że i tak będą one spore.
Wykonawca ma 30 tygodni na ich wykonanie i 7 tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
![Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2746/405x405/2746917__kr.webp)
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (372) 6 zablokowanych
-
2023-04-26 10:00
(3)
Wińcie miasto/urząd za to co się dzieje, a nie wykonawcę. Nie znacie powodów dlaczego na budowie nikogo nie ma. Nie pomyślicie, że może musieli wstrzymać pracę, bo coś nieoczekiwanego się pojawiło..? Stąd może aneksy..?
Narzekanie - hobby narodowe Polaków.- 3 29
-
2023-04-26 11:32
Miasto jest zleceniodawcą i tego wykonawcę wybrało, więc są winni.
- 2 0
-
2023-04-26 13:02
Może żyjemy w innych światach, ale.... czy przypominasz sobie jakąś terminowo oddaną inwestycję, którą wykonywało MTM? A gdzie jest nadzór? Zwróciłeś uwagę na wszechobecny syf na tym pobojowisku? Czy wiesz, że w tzw. krajach rozwiniętych wyremontowane odcinki jeszcze przed oficjalnym odbiorem są dopuszczane warunkowo do ruchu? Zwróciłeś uwagę na oznakowanie poziome jezdni? Na brak odpowiedniego uzupełniania ubytków w nawierzchni? Na tzw. klepiska zamiast chodników? To wszystko mieści się w pojęciu "czegoś nieoczekiwanego"?
- 4 0
-
2023-04-26 13:33
Kasy brak
Kasa miasta swieci pustkami i tyle ile wpłynie do MTM to tle robi ,taki to układ jest w "mieście z morza"Trzeba wyprzedawac i dawać zezwolenia deweloperce ile wlezie,reszta sie sami podzielic,a co zostanie to dla MTM za robote,a potem inwestecyjne betony stoją puste,bo kase trzeba gdzieś wydawać bo indlacja zjada
- 1 1
-
2023-04-26 10:00
A mnie irytuje zasłanianie sie tajemnicami: handlowymi, biznesowymi, etc.
Wszyscy widzą, że nie ma postępów prac przynajmniej na kilku gdyńskich inwestycjach, w tym budowach dróg, ale Urząd Miasta milczy. Chyba jakieś wyjaśnienia nam się należą, prawda? Czy to aby na pewno powinien robić portal Trojmiasto.pl Panie Prezydencie miasta Gdyni ?
- 28 2
-
2023-04-26 10:01
Jak to możliwe że Niemcy budują taki węzeł w pół roku i za połowę mniejsze pieniądze
- 21 1
-
2023-04-26 10:04
Trzeba zmieniać projekt ?
To był jakiś projekt ?
Wstrzymanie prac ? to już chyba od roku nie od teraz- 19 1
-
2023-04-26 10:05
Eksperyment (1)
To jest eksperyment socjologiczny, Łucyk i reszta sprawdzają ile mieszkańcy są w stanie przyjąć kopów w twarz i jeszcze zagłosować na Wojciecha, Gdynia najlepsze miasto w Europie i na świecie
- 31 1
-
2023-04-26 13:21
Miasto z moża i mażeń
- 2 0
-
2023-04-26 10:06
(1)
Wybory jak zwykle wygra Szczurek i Samorządnosc.
- 7 7
-
2023-04-26 11:17
O, taki wuj
- 2 0
-
2023-04-26 10:11
DZI
A to ta sama firma remontowała wiadukt w Gdańsku Brzeznie , mieli to wyremontować w 14 tygodni a remontowali 30 tygodni , czyli wszystko trzeba podwoić , czyli nie 2023 a 2033
- 12 0
-
2023-04-26 10:12
Oby nie PiS (3)
Czytam komentarze, sporo w deseń najważniejsze żeby nie rządził pisowiec, Szczur o kolejną kadencję może być spokojny, fajnie to wykombinował, w Gdyni nie ma już parti politycznych, uciekli bo stwierdzili że Gdynianie i tak zagłosują na Wojciecha. Kiedyś było sld, po, piS, teraz pewnie nawet nie wystawia kandydatów. Gdynia ruina ale najważniejsze że nie rządzi PiS, czyli sukces mamy
- 22 1
-
2023-04-26 13:21
Samorządność to jeszcze gorsza zaraza niż popis
- 1 2
-
2023-04-26 13:42
Zgadzam się. PiS nie rządzi ale to wina PiSu, ze tak się dzieje w Gdyni. (1)
Gdyby w Gdyni rządziło PiS, Szczurek i jego świta mieliby na kogo zwalić te żenadę. Oczywiście byliby w roli opozycji, choć obecnie ich własne działania, są opozycyjne dla siebie samych. Politycy a nie gospodarze miasta i samorządowcy.
- 1 0
-
2023-04-26 19:58
Horała
Chciałby się wykazać, ogarnął by kasę z centrali, tak myślę, a Wojciecha olewa zarówno PiS jak i PO, i jest gó..no, ale Gdynianie szczęśliwi w sondażach
- 0 1
-
2023-04-26 10:22
Wypowiedzieć umowę MTM, odpowiedzialnych urzędników za ten cyrk ukarać finansowo
Pytam się wprost? Ile to może trwać? Jak dlugo można robić z ludzi wariatów i wmawiać im te brednie? Rączka rączkę myję. Ukarać MTM i ludzi odpowiedzialnych z Urządu Miasta Gdynia z ten skandal. W normalnej firmie dawno by ich zwolniono.
- 24 0
-
2023-04-26 10:31
Wiadukt..
wszyscy teraz skupiają się, by ten etap się zakończył, ale trzeba pamiętać, że później wiaduktu będzie przebudowywany i znów będzie powtórka z rozrywki
- 18 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.