- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (50 opinii)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (358 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (121 opinii)
- 4 Trójmiejskie mola, których już nie ma (106 opinii)
- 5 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (35 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (302 opinie)
Węzeł Karwiny: dlaczego prace wyhamowały?
Korki na ul. Wielkopolskiej w popołudniowych godzinach szczytu.
Prace na węźle Karwiny wyraźnie wyhamowały. Kierowcy narzekają zwłaszcza na zwężenie na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej w kierunku Karwin, co powoduje olbrzymie zatory. Urzędnicy tłumaczą, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
- Zgłoszenia od kierowców
- Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
- Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
- Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
- Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni w niedawnej odpowiedzi na interpelację radnej Mirosławy Król przyznał, że stan zaawansowania prac na koniec marca to 60 proc.
Kierowcy rozbudowę oglądają zza szyb samochodów, które w okolicy jadą powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Dotyczą blisko 35 tys. mieszkańców Dąbrowy, Karwin i Małego Kacka, którzy codziennie dojeżdżają z domu do pracy i szkoły samochodami bądź autobusami.
O tym, że inwestycja się opóźni wiadomo było już kilka miesięcy temu.
Zgłoszenia od kierowców
W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiło kilka zgłoszeń od kierowców, którzy są zaniepokojeni postępami prac, a właściwie ich brakiem.
- Organizacja ruchu jest przeprowadzana bez żadnego poszanowania czasu użytkowników drogi. Obecnie jest potężny korek do wysokości skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego, bo wyłączono na wysokości krzyżówki jeden pas z ruchu o długości 40 m. Dlaczego? Tego nikt nie wie, bowiem nie są na nim prowadzone żadne prace. Ten odcinek jest już wyremontowany. W efekcie trzy pasy ruchu z powodu tego wyłączenia kanalizują się w jeden pas, żeby potem znowu przejść w dwa pasy - skarżyła się w e-mailu pani Monika.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Kup mieszkanie w okolicy węzła Karwiny
Odcinek ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej jest newralgicznym miejscem. Jeden z czytelników sugerował, że wykonawca - firma MTM - mógł popełnić błędy w realizacji, stąd brak robotników na budowie i oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji.
- Na cud zakrawa fakt, że jeszcze nikomu nie puściły nerwy i odreagowywanie kierowców ogranicza się do pisania komentarzy pod artykułami i do przeklinania za kółkiem - pisze inny czytelnik.
Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
O sprawę zapytaliśmy urzędników z Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni. Okazuje się, że powodem nie są wykonane już prace budowlane, a dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią.
Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przez firmę MTM w formule zaprojektuj i wybuduj, po tym, jak pierwsza wersja projektu trafiła do szuflady po kontrowersjach związanych z zakresem inwestycji.
- Spowolnienie prac na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji AMIC związane jest z koniecznością usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji teletechnicznych oraz przyjęcia innych rozwiązań technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej, niż zostało to określone w dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność uwzględnienia stanu istniejącego - wyjaśnia Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
Więcej można dowiedzieć się z odpowiedzi na wspomnianą wcześniej interpelację.
Wiceprezydent Gdyni informuje w niej, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej kolizje te są rozwiązywane, ale nie zawsze jest to możliwe.
- W pasach drogowych występuje duża ilość infrastruktury i niestety zdarza się, że z uwagi na natrafienie na niezinwentaryzowaną infrastrukturę, rozbieżności w danych wprowadzonych na mapy przez właścicieli infrastruktury z występującymi w terenie rzędnymi obiektów istniejących, ujawnienie w istniejących kanalizacjach dodatkowych kabli czy światłowodów, roboty trzeba przerywać i dokonywać korekt w zaprojektowanych rozwiązaniach, co spowalnia tempo prac - tłumaczy Marek Łucyk.
Dodaje, że zaistniała konieczność przełożenia, przesunięcia czy przebudowy infrastruktury należącej do wielu podmiotów, a kolizje te występują na całym obszarze robót.
Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
Przypomnijmy, że z wykonującą prace firmą MTM podpisano już trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej.
19 stycznia podpisano z kolei aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.
W związku z następnymi kolizjami niebawem mają zostać podpisane kolejne dokumenty.
- Obecnie dokonujemy szacunków i analiz, żeby móc określić niezbędny czas do zakończenia wszystkich robót. Termin zakończenia prac według umowy to maj 2023 roku. Ostateczne terminy podane zostaną po podpisaniu aneksu - opowiada Arkadiusz Trzeciak.
Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Dodajmy przy okazji, że niebawem ma się rozpocząć kolejna inwestycja związana z węzłem Karwiny - przebudowa ul. Nowowiczlińskiej.
Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów. Koszt prac, które wykona firma WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.
![25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3426/150x100/3426486__kr.webp)
Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale należy założyć, że i tak będą one spore.
Wykonawca ma 30 tygodni na ich wykonanie i 7 tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
![Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2746/405x405/2746917__kr.webp)
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (372) 6 zablokowanych
-
2023-04-27 18:36
Kompletny chaos..
Trzeba w trybie natychmiastowym wymienić skład personalny całego magistratu na osoby kompetentne i posiadające zdolności menedżerskie! Jeśli to nie nastąpi to każda sprawa będzie tak przebiegać...
- 10 0
-
2023-04-27 19:47
Szczurek, łucyk i cała ta miejska rada to jakaś masakra. Ciekwae, czy mieszkańcy Gdyni dalej będą na tych (2)
nieudaczników głosowali.
- 71 4
-
2023-04-28 10:18
Zbierają pieniądze na Arkę, by Ci kupili lepszych pilkarzy.Inwestycje i remonty
mogą poczekać. Nic się nie stanie jak jeden z drugim postoi pół godzinki dłużej w korku. Dziadkowie jak zwykle panikują. Gdynia to Arka a nie wasze drogi itp
- 3 5
-
2023-04-28 12:55
tak zagłosuję na nich
nigdy więcej natomiast wiadomo na kogo
- 2 7
-
2023-04-27 19:58
zawiesc ich na tą pseudo budowe na taczkach (1)
jako mieszkańcy powinniście zgłosić sprawę do prokuratury za ten wałek i brak kompetencji . za niszczenie waszych samochodów, zdrowia i straty waszego cennego czasu.
- 8 0
-
2023-04-27 23:50
Zawieźć (zawozić ) a zawieść to mogłeś nas i swoją żonę
Swoim analfabetyzmem
- 1 1
-
2023-04-27 21:26
Nawet jeśli..
Nawet jeśli trzeba coś uzupełnić przy stacji amic - to dlaczego do licha praktycznie nic się nie dzieje wyżej. Rozryli i zostawili - a wszystkie trzy maszyny trafiły na Witomino.
- 7 0
-
2023-04-28 08:29
zad*pie janusze niech se stoją
- 1 0
-
2023-04-28 09:45
Cele na ul. Kurkowej już czekają na tych delikwentów
- 13 3
-
2023-04-28 15:52
Dywers
Żadnej odpowiedzialności prez i reszta ,referendum Suwerena a powinno ich odwołać i karę finansową zapłacić za czas stracony kierowców.
- 33 5
-
2023-04-28 16:15
Kucyk
Kucyk ty królu złoty!! Ty krynico mądrości!! Tyś jest geniuszem przez Boga namaszczonym!! Prowadź nas, biedny gdyński lud!! Jak Mojżesz...
- 3 0
-
2023-04-29 08:48
Ekipa z UM do wymiany (1)
Cała ta grupa nieudaczników, cwaniaków i wizjonerów do wymiany. Takich numerów co oni robią to ciężko zrozumieć. Proponuję aby nowa władza pod domem szurka, łucyka, gucia i innych mądrali rozpoczęła remont kilku letni, nie ważne co będą robić budowlańcy mogą nic nie robić ważne aby rozkopali i tak na kilka lat zostawili. Aby obecni włodarze mieli ciągle przed oczyma jako symbol to co zrobili z Gdynią. A i postawimy parkometr aby szczurek i koledzy dokładali do skarbonki
- 45 5
-
2023-04-30 00:21
Za parkingi na osiedlach też dziękujemy ....
za całą politykę parkingową w zakresie nowych inwestycji odpowiada lokalny samorząd. Ten z kolei zobligowany jest do:
opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, w którym najczęściej wskazywane są tzw. strefy parkingowe z określonymi wskaźnikami na potrzeby miejscowych planów zagospodarowania,
opracowania tychże planów zagospodarowania, gdzie uwzględniane są strefy parkingowe ze studium (plan zagospodarowania pod rygorem nieważności musi być zgodny ze studium),
zaś w przypadku braku planu zagospodarowania - wydania na wniosek inwestora decyzji o warunkach zabudowy.
Czytaj więcej na: https://dom.trojmiasto.pl/Czy-deweloper-musi-budowac-parkingi-Kierowcy-chca-parkowac-ale-nie-placic-n177135.html- 2 1
-
2023-04-29 23:53
Tak , tak , moja sąsiadka nie dostała miejsca w przedszkolu w dzielnicy , w sąsiedniej też . Może starać się w centrum ? Panie Prezydencie 8 letnie dziecko do szkoły przez zatłoczoną wiecznie i teraz jeszcze częsciowo zamkniętą ulicę do szkoły na Chwarznie , 4 letnie dziecko do przedszkola w centrum i nawrotka do pracy na g.8.00 . Autobusami ok. 1,5 godzi. , samochodem w szczycie ponad 2 godz. Kobiety -- pracujcie , miejcie dzieci ? Przyrost będzie malał bo w takim mieście jak Gdynia - miasto z marzeń ? nie jest dla ludzi młodych , dla rodzin z dziećmi ! To miasto dla emerytów i singli ! Jak nasi znajomi z głębi kraju mówią że nam zazdroszczą to po naszych opowieściach........ . To miasto na parę wizyt turystycznych i to wszystko ! A kiedyś byłem z tego miasta dumny .
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.