• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: co jeszcze jest do zrobienia?

Patryk Szczerba
9 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (312)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.

Zaplanowane prace przy węźle KarwinyMapka są w 96 proc. skończone - informują gdyńscy urzędnicy. Dodają, że do wykonania zostały prace związane z zielenią i małą architekturą. Całość ma być gotowa 3 listopada.



Czy jesteś zadowolony(a) z zakresu prac na węźle Karwiny?

W ostatnich dniach trwało - jak się okazało - uciążliwe dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej asfaltowanie dróg modernizowanych w ramach węzła Karwiny. Zamknięte ulice, zmiany w organizacji ruchu powodowały zatory, które czytelnicy dokumentowali w naszym Raporcie z Trójmiasta.

Prace związane z układaniem kolejnych warstw zostały zakończone. Kierowcy nie szczędzą krytyki dotyczącej nowej organizacji ruchu, informując chociażby o tym, że ul. Wielkopolska została zwężona przed ul. Buraczaną do jednego pasa.

14:55 2 PAźDZIERNIKA 23

Wielkopolska w Gdyni wg Barei (19 opinii)

Jeśli myśleliście że nic Was dziś nie zaskoczy to zapraszam na Wielkopolską gdzie zamiast dwóch pasów jednak będzie zwężenie przed Buraczaną do jednego
Jeśli myśleliście że nic Was dziś nie zaskoczy to zapraszam na Wielkopolską gdzie zamiast dwóch pasów jednak będzie zwężenie przed Buraczaną do jednego


Pełną i docelową organizację ruchu poznamy po 3 listopada. Na ten dzień wciąż jest zaplanowane przekazanie inwestycji do odbioru.

Urzędnicy: prawie 100 proc. wykonanych prac



Zdaniem czytelników robotnicy firmy MTM mogą nie zdążyć ze wszystkimi zleconymi pracami. Urzędnicy informują, że jest wręcz przeciwnie.

- Prace są zakończone w 96 proc. Do wykonania pozostała zieleń i mała architektura - informuje Arkadiusz Trzeciak, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Urzędnicy dodają, że parking park&ride powstanie przez odtworzenie zaplecza budowy.



Dodaje, że ustalony na 3 listopada termin odbioru pozostaje aktualny. Nic nie zmieniło się też jeśli chodzi o wniosek do marszałka województwa, dotyczącego przedłużenia rozliczenia finansowania, który pozwoli na zwrot ok. połowy ze 100 mln zł - wartości inwestycji.

Wniosek o przedłużenie dofinansowania rozpatrywany



Jest rozpatrywany, ale cała procedura nie postępuje w sposób bezproblemowy. Jak wynika z udzielonej przez marszałka województwa pomorskiego odpowiedzi, 13 lipca Zarząd Województwa Pomorskiego zdecydował, że weryfikacja wniosku zostanie dokonana pod kątem formalnym, strategicznym i wykonalności, ale pod warunkami.

- Beneficjent dostarczył niezbędne dokumenty celem przeprowadzenia powyższej oceny, jednak w związku z faktem, że przedstawione w nich informacje wymagały uzupełnienia, został on wezwany do złożenia dodatkowych wyjaśnień - informują przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.


Dopiero gdy te dokumenty trafią na biurko urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, zostanie podpisany aneks, który będzie potwierdzeniem akceptacji zmian w projekcie.

Warto zaznaczyć, że według wcześniejszych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.

Początkowo awizowano koniec prac na 30 kwietnia



Co ciekawe, firma MTM po wygraniu przetargu zadeklarowała zakończenie prac na 30 kwietnia 2023 roku. To 50 dni szybciej niż wskazywał pierwotny termin, który miasto określiło na 30 czerwca 2023 roku. Ostatecznie inwestycja znacznie opóźniła się.

Dodajmy poza tym, że bieżące prace to dopiero część inwestycji. Budowa zapowiadanego wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.



Przebudowa wiaduktu planowana, ale nie wiadomo kiedy



Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".

- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - wyjaśniał kilka miesięcy temu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Postępy prac na Wielkopolskiej. Film z początku września



Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (312) ponad 10 zablokowanych

  • Co będzie pierwsze? (7)

    a) obwodnica Witamina
    b) tunel pod torami na Puckiej
    c) wiadukty na Karwinach

    • 27 2

    • (1)

      Pewnie InfoBox 2 z nową większą wieżą, tak za ok 20 mln bo pierwsza tylko 9 kosztowała

      • 14 3

      • A za kilka lat bezprzetargowa zamiana działeczek żeby kolega mógł zarobić na sprzedaży...

        ...demontaż wieży na koszt miasta.

        • 2 0

    • gumno będzie

      • 1 2

    • Czy ktoś widział witaminy?

      One nie istnieją!

      • 1 0

    • Polak na Marsie!

      • 1 0

    • szybciej Karnowski wybuduje tunel pod całą Niepodległości

      niż Gdynia przeprowadzi porządnie jeden remont drogowy ;)

      • 7 0

    • Wybory Samorządowe

      i pamiętaj tylko Samorządność Wojciech Szczurka, czytaj Sługusy Wojciecha Szczurka tak potrafią zaorać piękne miasto.

      • 3 0

  • Za to zwężenie .... (3)

    ...przy wjeździe pod górę przed skrzyżowaniem z Buraczaną to wyborcy podziękują przy wyborach. Co za i**otyczny pomysł by główna droga dojazdowa do Trasy Kaszubskiej była zwężana do 1 pasa bo buspas się nie zmieścił. Proponuję na obwodnicy i Trasie kaszubskiej też buspas wydzielić, jak robić to z rozmachem. Takie i**otyzmy tylko w Gdyni.

    • 48 6

    • (2)

      Tak nie będzie zwężenia

      • 0 8

      • Jest już wymalowane na stałe (1)

        • 6 2

        • A jak myślisz co będzie z buspasem w tym miejscu? Zdradzę ci - nie będzie go

          • 0 2

  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych... (5)

    Co ??? Jakie udogodnienia - w którym miejscu???
    Należało napisać: inwestycja obejmuje "udogodnienia" dla zmotoryzowanych w postaci:
    - utrudnienia wyjazdu z osiedli;
    - wymiany warstwy ścieralnej i krawężników bez praktycznie jakichkolwiek zmian w układzie drogowym;
    - kosmetycznych zmian nie mających najmniejszego wpływu na udrożnienie ruchu drogowego.

    I to wszystko za ponad 100 baniek z perspektywą rozwalenia dużej części wykonanych elementów - bo trzeba wiadukty nowe zrobić :))) Bareja by tego lepiej nie wymyślił :))

    • 56 2

    • Najlepsze są opinie ludzi którzy myśła że swiat konczy się tam gdzie dojezdza autobus (2)

      Bo nie istnieją wgl tacy dla których wielkopolska to tylko cześć trasy, i chcą sie przemiescić z Gdyni do Gda.

      • 6 3

      • (1)

        Skm jest dla nich

        • 1 5

        • Szczególnie kiedy jadą na górny taras...

          PKM co godzinę.

          • 3 0

    • Z tego co widziałem to nie wszystkie krawężniki wymienili. (1)

      • 4 0

      • no a 200 m ścieżki rowerowej ze starego polbruku już nie umieli za trudne było asfalt się skończył

        • 1 0

  • Panie Prezydencie Szczurek (4)

    Przez to Zwężenie Łucyka przegracie wybory. PS Kierowcom proponuję używanie tej nazwy Zwężenie Łucyka. Może ktoś też doda do google maps z fotką...

    • 52 3

    • (3)

      Przecież masz tam dwa pasy, cały czas, dwoma jedziesz przez wiadukt.

      • 1 17

      • Nie wiem (1)

        Ale się wypowiem?

        • 9 1

        • ciebie tam widać nie było

          • 1 3

      • Lewy pas konczy sie w trawniku

        • 2 0

  • Mieszkaniec (12)

    Czy asfalt będzie wymieniany przy shell stacji w stronę obwodnicy

    • 30 1

    • (7)

      Zabrakło siana bo 100 baniek poszło na zwężenie Łucyka i sparaliżowanie wyjazdów z osiedli.

      • 17 4

      • Czyżby ktoś w Gdyni w końcu pomyślał o kimkolwiek innym, niż roszczeniowych głąbach jeżdżących wszędzie samochodzikami? (6)

        • 2 18

        • (5)

          A czy wyznaczenie buspasów oraz ścieżek rowerowych, udogodnień dla pieszych jest naprawdę sprzeczne z usprawnieniem ruchu samochodowego? Czy w okolicach tego pseudowęzła brakuje miejsca na dodatkowe lewo- i prawoskręty? Albo na 2 pasy + buspas? Przecież tam jest full miejsca i wystarczyło to sensownie zaprojektować...
          Czy jedyną receptą na "zrównoważony transport" w Gdyni jest utrudnianie życia kierowcom, likwidacja miejsc parkingowych,zielonych strzałek, zwężenia etc ??? Już dawno widać np. w centrum, że to nic nie daje - liczba samochodów się nie zmniejsza - większe są tylko korki a syf z układów wydechowych zatruwa wszystko dookoła, łącznie z pieszymi i rowerzystami na tych wymalowanych farbą ścieżkach. Zrównoważony transport powinien rozwiązywać problemy komunikacyjne wszystkich zainteresowanych a nie jednych kosztem drugich. Czasami jest to niemożliwe ze względu na istniejącą zabudowę ale litości Wielkopolska i Karwiny??? Tyle miejsca - tam można było pięknie wszystko zrobić a wyszło wielkie guano. Podobnie Kwiatkowskiego - co tam było? Pełno miejsca a dodatkowy pas w górę Gdynia zrobiła dopiero po naciskach mieszkańców... Czy ktoś myśli w tym mieście?

          • 16 2

          • Wystartowaliśmy z PRLowego "oddajmy wszystko kierowcom". (1)

            Nie dziw się więc, że zwyczajnie nie da się już popuszczać pasa i jedyną opcją na zmniejszenie korków jest zapewnienie alternatywy dla samochodu.

            • 1 10

            • wystartowaliśmy deb..lu z sensownego układu przestrzennego a teraz po roku od pseudo remontu zapadnięte studnie pękający asfalt bo położyło się go w śniegu lub na wodę, w Cisowej zbudowali bus pas tylko żaden orzeł nie przewidział że sieć trolejbusowa wisi nad środkowym pasem i bez jej przebudowy trajtusie bez baterii zahaczają linkami o dachy naczep tirów zbudowali bus pas który kończy się prawoskrętem i trajtuś żeby jechać dalej musi się w korek wbijać bo brakuje 50 m trawnika skosić żeby wjechać w następny przystanek, ale w 2013 jak remont robili i wszystko rozkopane było to znowu rozumu za mało było pewnym ludziom by to ogarnąć i przewidzieć na przyszłość co może być potrzebne. Ty się synuś o PRLu nie wypowiadaj bo wtedy urbanistykę kończyli ludzie mający pojęcie a nie pogimnazjalne tłumoki dzięki którym mamy takie kwiatki jak Warszawka gdzie z szerokiej ulicy zrobiono coś gdzie dwa trajtusie się nie mogą wyminąć bo o siebie zahaczą ale 5 m chodnik z każdej strony musi być i basta

              • 4 0

          • Utrudnianie kierowcom życia (2)

            wiesz, kiedyś palacze płakali, że im zakazują palić, najpierw w pracy, potem w klubach, zaraz wszędzie będzie zakaz. Bo palenie fajekt to zło. Teraz będzie to samo z jazdą samochodem. Przyzywczajaj się. Jeżdżenie autem zawsze i wszędzie "bo tak mi wygodnie" to jest zło.

            • 2 8

            • (1)

              Sensem powyższego wywodu była myśl: tam gdzie jest wystarczająca ilość miejsca "zrównoważony transport" powinien oznaczać rozwiązania komunikacyjne zadowalające wszystkich zainteresowanych. Taka możliwość niewątpliwie jest na Wielkopolskiej a zrobiono wielkie guano za masę siana. Nie kumasz i brniesz w zakazywanie jazdy samochodem. Bez komentarza.

              • 5 1

              • tak myśli lewactwo tworzymy problemy więc z nimi walczymy a za źródło problemu trzeba wskazać innych ludzi i z nimi walczyć stara metoda dziel i rządź od dłuższego czasu napuszcza się np rowerzystów na kierowców pieszych na rowerzystów i kierowców i na odwrót buduje się kompletnie z d.. wzięte chodniki pieszo rowerowe wyrzucając rowery z jezdni jednak pewna część rowerzystów nie chce po tych g..wnach jeździć więc na jezdni stają się śmiertelnymi wrogami 70 cm chodnik skłania pieszych do chodzenia po ścieźce rowerowej więc tu jest następne pole konfliktu ludzie się żrą władzunia może mandaty solić i się cieszy że bydło się zagryza samo zamiast patrzeć i wymagać od władzy. Tak samo na Karwinach nieudolne gamonie z UM pokazują że problem to nie ich nieudolność i brak kompetencji a to że ludzie mają za dużo samochodów i trzeba z ludźmi z samochodami walczyć zamiast budować należycie

                • 4 0

    • Chcesz kolejnych tygodni remontu? (1)

      • 0 3

      • Tak

        • 0 0

    • nie

      • 3 0

    • A po co? Nie po to skutecznie usunęli 70% zakresu budowy węzła żeby teraz dodatkowo robić. Projekt się skurczył ale kasa na stole ta sama. Czysty zysk

      • 11 2

  • Tak samo jak gotowa jest trasa kaszubska? (2)

    A pachołki i malowanie będzie się ciągnęło jeszcze latami

    • 24 3

    • (1)

      Jakie malowanie? Kaszubska gotowa od zeszłego roku

      • 0 2

      • Widać szczególnie przy wyjeździe z Gdyni pod obwodnicą gdzie cały czas jest zwężenie od ponad roku.

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    najciekawsze jest to, że na wielkopolska będzie zwężona do jednego pasa na kierunku od centrum będzie korek aż do redłowa. (24)

    Dodatkowo są miejsca po 30 metrów gdzie jest strata zniszczona nawierzchnia, jak można coś takiego zrobić w remoncie , który trwa 3 lata!

    • 226 11

    • (9)

      Jeśli tylko zrobią stały buspas na całej długości to niech będzie. Ileż można stać trolejbusem w korkach przez samochody osobowe :/

      • 21 64

      • (2)

        Niestety tego nie zrobią :/

        • 4 7

        • Zwężenie Łucyka (1)

          Proszę używać właściwej nazwy

          • 52 1

          • No, czyli takie zwężenie, którego nie będzie :)

            • 4 2

      • przecież tyle razy ci pisali (5)

        że rowerem masz jeździć

        • 24 4

        • Kto pisał? (4)

          Kierowczyki co myślą, że można mieć tylko jeden środek transportu?

          • 7 30

          • Jestem dorosły (3)

            Jestem dorosły uznaje jeden środek transportu - samochód. reszta to imitacja. Nie jestem nastolatkiem by jezdzic w deszczu rowerem. A siatka autobusowa to żart - wole jechać gdzieś godzine nawet jesli 30 min bede siedział w ciepłym samochodzie w korku niz 4 godziny z przesiadkami sterczac na przystanku

            • 50 11

            • Ach, też tak myślałem jak miałem 18 lat i dopiero co zrobiłem prawko...

              Potem człowiek dorasta i uczy się dobierania środka transportu do trasy. Ten etap widzę jeszcze przed Tobą :)

              Poza tym, w 4 godziny z przesiadkami, będziesz w Warszawie, nie 500m dalej, jak po 30 minutach stania w korku...

              • 10 26

            • Jeśli pasuje ci stanie w korku

              to o co ta cała histeria?

              • 6 3

            • Nie ma sparwy koleś, że uznajesz jeden środek transportu. Tyle, że właśnie tacy jak (nie odwrotnie) usiłują, czy wręcz

              narzucają innym samochody. Bo jak na razie, nikt w PL nie wysunął postualatu likwidacji ruchu prywatnych aut osobowych. Zatem nie płacz i ciesz się, że nie musisz korzystać z innych środków transportu jakie były do XX w. w powszechnym użyciu.

              Dróg przybywa a tu lalusie z forum trojmiasto.pl płaczą, że niby ktoś ogranicza im dostęp do aut.

              • 4 9

    • Co się pieklisz. W Centrum jest tyle podpórek do rowerów. Machniesz z dzieckiem w śniegu i deszczu raz dwa (1)

      • 32 4

      • Jest droga? Jest.

        Więc czego jęczysz? Możesz dalej stać sobie samochodzikiem w koreczku tak jak lubisz.

        • 6 27

    • jest buspas, więc trolejbus w końcu nie będzie stał w korku

      • 6 24

    • (6)

      Na tej samej wysokości kończy się również buspas, czyli będą dostępne nadal dwa pasy.

      • 7 9

      • No właśnie

        • 2 2

      • (1)

        Tak bym się nie cieszył, pasy jeszcze nie są wymalowane. Obawiam się, że będzie tylko dopuszczony prawoskręt w Strzelców

        • 8 1

        • Ale są już znaki pionowe.

          • 0 1

      • A czy autobus będzie miał pierwszeństwo? (2)

        Tylko czekam na te stłuczki i korki.
        Tyle miejsca, a oni zwężają. Trzeba było wiadukt przerobić na 3 pasy chociaż, to jak zwykle po łebkach.

        • 4 0

        • Na wiadukcie były trzy pasy i będą trzy pasy

          • 1 2

        • Na wiadukt już za późno.

          Był tani pomysł na PKM. Był i jest. Działa. Jest remont ulicy jest. Dodatkowe koszta. Brak. Lud zadowolony bośmy zrobili. Teraz patrz i podziwiaj to jest miś na nasze możliwości. A jak za 5 lat akcja z zwężeniem nie ucichnie. To zrobią remont wiaduktu. Potem PKM zacznie się sypać. A od wstrząsów naokoło nowy asfalt popęka. Bo robić. To trzeba umieć. Bo żeby zrobić raz a dobrze to każdy głupi potrafi. U nas trzeba pokazać że się robi. Uradować obywatela. Powiedzieć że to dla jego bezpieczeństwa wygody i to speclajnie dla ciebie panie Kowalski listy i paradę wysłać. Bo po co zostawiać sobie szersze pobocze robocze. Nawet dajcie te 4metry extra szerokości na później. Czy to takie trudne ? Po jakiego grzyba co parę lat rozwalać wszystkie drogi.

          • 0 0

    • Lewy pas kończy się w trawniku

      • 16 2

    • Chodniki również pozostawiają wiele do życzenia.

      Niestety część nawierzchni chodników pozostała stara m.in. odcinek pomiędzy Buraczaną a Nałkowskiej - stara kostka. Odcinek od Nałkowskiej do Źródła Marii stary asfalt. Przy tak dużej inwestycji wygląda to paskudnie

      • 4 0

    • Nie będzie tego zwężenia

      bus pas kończy się wcześniej

      • 1 2

    • Oj tam, oj tam.. Tak PO prostu ;)

      • 1 4

  • Deoga Redakcjo (1)

    Uprzejmie prosimy nie używać sformuowania "Węzeł Karwiny", bo z projektu, który by tak można nazwać nic nie zostało. Kolejna sprawa: żaden, ale żaden parking nie powstał, chyba, że klepisko, które zostawi MTM po zabraniu maszyn nazwiemy parkingiem. O jakości wykonania i samym zaprojektowaniu skrzyżowań to już napisano nie jedną powieść.

    • 47 4

    • Wszystko jest Ok, ale ludzie co się nie znają wymyślają problemy,

      • 3 17

  • Ta inwestycja jest bez sensu (1)

    Jaki wezel? Dodali buspasy, zwezili droge ale zadnego wrzla nie zbudowali/zmodernizowali

    • 43 5

    • Tam będzie węzeł z CPK

      • 3 6

  • A gdzie rozbudowa wiaduktów? Pilnie potrzebne dwa nowe tory kolejowe (1)

    Za blisko 1,5 mld powstały nowoczesne węzły kolejowe dla obsługi Portu Gdynia oraz terminali kontenerowych, ale nie ma którędy wywieźć tych ładunków. W trybie pilnym należy rozbudować do 4 torów linie kolejowa do Kościerzyny i dalej do Bydgoszczy, a w ramach tej inwestycji także wiadukty nad Wielkopolską. Rozbudowa będzie miała również pozytywny wpływ na rozwój PKM.

    • 21 5

    • Pisz do PKP żeby sobie tory budowała

      • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane