• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: co jeszcze jest do zrobienia?

Patryk Szczerba
9 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (312)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.

Zaplanowane prace przy węźle KarwinyMapka są w 96 proc. skończone - informują gdyńscy urzędnicy. Dodają, że do wykonania zostały prace związane z zielenią i małą architekturą. Całość ma być gotowa 3 listopada.



Czy jesteś zadowolony(a) z zakresu prac na węźle Karwiny?

W ostatnich dniach trwało - jak się okazało - uciążliwe dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej asfaltowanie dróg modernizowanych w ramach węzła Karwiny. Zamknięte ulice, zmiany w organizacji ruchu powodowały zatory, które czytelnicy dokumentowali w naszym Raporcie z Trójmiasta.

Prace związane z układaniem kolejnych warstw zostały zakończone. Kierowcy nie szczędzą krytyki dotyczącej nowej organizacji ruchu, informując chociażby o tym, że ul. Wielkopolska została zwężona przed ul. Buraczaną do jednego pasa.

14:55 2 PAźDZIERNIKA 23

Wielkopolska w Gdyni wg Barei (19 opinii)

Jeśli myśleliście że nic Was dziś nie zaskoczy to zapraszam na Wielkopolską gdzie zamiast dwóch pasów jednak będzie zwężenie przed Buraczaną do jednego
Jeśli myśleliście że nic Was dziś nie zaskoczy to zapraszam na Wielkopolską gdzie zamiast dwóch pasów jednak będzie zwężenie przed Buraczaną do jednego


Pełną i docelową organizację ruchu poznamy po 3 listopada. Na ten dzień wciąż jest zaplanowane przekazanie inwestycji do odbioru.

Urzędnicy: prawie 100 proc. wykonanych prac



Zdaniem czytelników robotnicy firmy MTM mogą nie zdążyć ze wszystkimi zleconymi pracami. Urzędnicy informują, że jest wręcz przeciwnie.

- Prace są zakończone w 96 proc. Do wykonania pozostała zieleń i mała architektura - informuje Arkadiusz Trzeciak, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Urzędnicy dodają, że parking park&ride powstanie przez odtworzenie zaplecza budowy.



Dodaje, że ustalony na 3 listopada termin odbioru pozostaje aktualny. Nic nie zmieniło się też jeśli chodzi o wniosek do marszałka województwa, dotyczącego przedłużenia rozliczenia finansowania, który pozwoli na zwrot ok. połowy ze 100 mln zł - wartości inwestycji.

Wniosek o przedłużenie dofinansowania rozpatrywany



Jest rozpatrywany, ale cała procedura nie postępuje w sposób bezproblemowy. Jak wynika z udzielonej przez marszałka województwa pomorskiego odpowiedzi, 13 lipca Zarząd Województwa Pomorskiego zdecydował, że weryfikacja wniosku zostanie dokonana pod kątem formalnym, strategicznym i wykonalności, ale pod warunkami.

- Beneficjent dostarczył niezbędne dokumenty celem przeprowadzenia powyższej oceny, jednak w związku z faktem, że przedstawione w nich informacje wymagały uzupełnienia, został on wezwany do złożenia dodatkowych wyjaśnień - informują przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.


Dopiero gdy te dokumenty trafią na biurko urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, zostanie podpisany aneks, który będzie potwierdzeniem akceptacji zmian w projekcie.

Warto zaznaczyć, że według wcześniejszych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.

Początkowo awizowano koniec prac na 30 kwietnia



Co ciekawe, firma MTM po wygraniu przetargu zadeklarowała zakończenie prac na 30 kwietnia 2023 roku. To 50 dni szybciej niż wskazywał pierwotny termin, który miasto określiło na 30 czerwca 2023 roku. Ostatecznie inwestycja znacznie opóźniła się.

Dodajmy poza tym, że bieżące prace to dopiero część inwestycji. Budowa zapowiadanego wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.



Przebudowa wiaduktu planowana, ale nie wiadomo kiedy



Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".

- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - wyjaśniał kilka miesięcy temu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Postępy prac na Wielkopolskiej. Film z początku września



Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (312) ponad 10 zablokowanych

  • Starodworcowa

    Przed remontem Starodworcowa przy Skrzyżowaniu z Wielkopolską była na tyle wąska, że skręcające w nią autobusy musiały wjechać na pobocze, aby nie najechać na stojące na światłach auta. Błędu tego nie naprawiono przy obecnym remoncie i przed zakończeniem prac już mamy rozjechany pas zieleni i zniszczone krawężniki. Brak również strzałki do prawoskrętu. Będą korki.

    • 25 1

  • Rozpacz! Ten p[rawy skrajny pas jest gotowy od kilku tygodni (trwawa na poboczu zdążyła się zazielenić), ale pachołki nadal (2)

    • 18 3

    • aaaa ja się zapłaczę

      • 0 2

    • A to nie będzie buspas!? Chyba że jakiś pas z priorytetem dla komunikacji

      • 0 0

  • (6)

    Mam nadzieję, że miasto straci dotację za ten wałek, a osoby w to zamieszane odpowiedzą przed prokuraturą. Gdzie są radni tych dzielnic (Karwiny, Wielki Kack, Mały Kack)? Czemu nic z tym nie robią?

    Łucyk, jeżeli masz odrobinę honoru, to podaj się do dymisji. Przeproś i wyp*****laj!

    • 46 3

    • On chce na kolejna kadencje przy żłobie (4)

      • 9 2

      • (3)

        Postaw się i sam kandyduj. W końcu lepiej wiesz, jak się buduje i remontuje, co nie?

        • 1 4

        • Odpuść Kucyk, już niedługo :)

          • 3 1

        • (1)

          wybacz typie ale nie trzeba być inżynierem dróg i mostów by widzieć rzeczy oczywiste np dlaczego gł..pku ścieżka rowerowa za przystankiem karwiny pkm jest dalej z kostki chyba logiczne że jak robisz przebudowę jezdni obok za tyle mln to wymiana nawierzchni ścieżki rowerowej to promil wartości umowy

          • 4 0

          • Tam jest inny powód pozostawienia kostki na pewien czas

            • 0 2

    • Racja

      Radni maja wywalone. Kilka razy pisałem, żeby interweniowali w sprawie wiat przystankowych, których nie było. Ludzie stali w szlami, deszczu, błocie. Zero odzewu, nawet sztucznego zainteresowania...

      • 0 0

  • to jest wyczyn (6)

    Wydać 100 milionów i tak przebudować żeby wszyscy byli niezadowoleni. Pasażerowie z Karwin I mogą teraz wysiąść przy PKM przed osiedlem albo na następnym przystanku za Biedronką - za osiedlem. Przejedziesz buspasem żeby potem naginać piechotą dłużej niż zaoszczędony czas.

    • 37 4

    • (4)

      Ja jestem zadowolony. Ty również będziesz, bo będziesz miał ciepło zimą w domu. Ta inwestycja to przede wszystkim wymiana instalacji podziemnych. Niestety nikt tego nie widzi

      • 4 12

      • To chyba ma złą nazwę ta inwestycja. (3)

        W dodatku wniosek o dotację do UE był błędnie sformułowany. I celem miała być poprawa sprawności komunikacji, a nie ciepło w domach. Dotacja nie powinna zostać wypłacona.

        • 10 3

        • (2)

          a to ciepło chcesz mieć w domu czy nie?

          • 2 3

          • (1)

            Nie chcę

            • 2 1

            • Twoje miejsce nie jest w mieście tylko na wsi, w takim razie

              • 0 1

    • Zrobienie przystanku na prawoskręcie w osiedle (Korzenną) to hit. Bedzie kolizyjny ze skręcającymi w prawo i przede wszystkim jest za krótki. Wystarcza dwa dłuższe autobusy i prawy pas zablokowany. Do tego lokalizacja przed światłami. Autobus będzie blokował przez całą zmianę świateł.

      • 8 1

  • Fatalnie prowadzony remont (1)

    Długotrwałe pracę, ogromne utrudnienia, a efekt znikomy, poza mowa nawierzchnia niewiele zmienia się na lepsze, a są zmiany na gorsze - zwężenie do jednego pasa ( jak można coś takiego zrobić w tak newralgicznym miejscu, przecież tam będą stałe korki), brak zielonych strzałek (zupełnie nie rozumiem dlaczego). To wszystko za ogromne pieniądze i nasze zszargane latami nerwy. Poza mowa nawierzchnia nie widzę zmian na lepsze.

    • 35 3

    • ale to nie był remont

      • 0 2

  • Termin realizacji (4)

    Piszecie, że węzeł miał być gotowy do 30 września, ale pierwotnie termin realizacji inwestycji określono na grudzień 2021 r.

    • 25 3

    • Nie zmyślaj (2)

      nigdy takiego terminu nie było

      • 0 7

      • Pomyśl! (1)

        Proszę wpisać w wyszukiwarce"Budowa węzła integracyjnego Gdynia Karwiny". Na oficjalnej stronie są wizualizacjie i podano dokładnie taki termin, widać też jak cała ta inwestycja została finalnie okrojona.

        • 6 1

        • Przetarg i umowa. To jest ważne. Nie wizualizacje i domysły dziennikarskie

          • 0 1

    • Kłamczuch. I tak właśnie się rodzą plotki

      • 1 3

  • Jak widac przca wre (1)

    Pracowników zatrzęsienie

    • 15 4

    • No jest, są pracują. A ty gdzie jesteś?

      • 1 4

  • Jak 96%!!!!! To chyba juz czarny humor (1)

    A co z Sopocka, co z wyrownaniem zakretu Wielkopolskiej ponizej Sopockiej, co z parkingiem podziemnym koło kosciola, co z przejsciem podziemnym pod Wielkoposka, co z przeniesieniem zajezdni w rejon Sopockiej i Wielkopolskiej? Tak bylo w PB, za ktore miasto zapłaciło Taki byl ich program

    • 29 3

    • To nigdy nie było w zakresie prac

      • 0 2

  • Zaczynam odliczać tygodnie kiedy zapadną się pierwsze studzienki na jezdniach. Po remoncie na Władysława IV - 6 miesięcy (4)

    Ale czy to będzie Gdynianom przeszkadzać? Slalom to zawsze urozmaicenie.....

    • 19 2

    • Ale sprawdzanie wagi TIRów to już zamach na wolność, nie? (2)

      • 3 3

      • TIRy nie jeżdżą tą ulicą (1)

        • 1 3

        • Masz je nawet na filmie powyżej...

          • 2 1

    • Studzienka na Cheaszczybskiej vis a vis poczty i zabki

      Nadal w dziurze - trzeba omijać

      • 3 1

  • należy niezwłocznie pozbawić pana Łucyka wszelkich funkcji a sprawę przekazać kompetentnej z kwalifikacjami osobie.

    w każdym innym razie udręka będzie trwała latami, tym bardziej, że pan Szczurek przestał się juz dawno interesować Gdynią.

    • 29 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane