• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany

Patryk Szczerba
17 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (704)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Prace na węźle Karwiny zostały zakończone.

Oficjalnie prace na węźle KarwinyMapka zostały zakończone, ale przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu twierdzą, że po podpisaniu aneksu do umowy zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Sprawą chcą zainteresować Najwyższą Izbę Kontroli. Władze Gdyni odpowiadają, że odbyły się już kontrole. Nieprawidłowości nie było, a potwierdzeniem, że inwestycja została odpowiednio wykonana, jest decyzja marszałka województwa, który kilka dni temu zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny.




Jak oceniasz wykonane na węźle Karwiny prace?

Na początku listopada władze Gdyni oficjalnie poinformowały o zakończeniu prowadzonych przez firmę MTM prac na węźle Karwiny, dodając, że trwają procedury odbiorowe.

Węzeł Karwiny: władze Gdyni informują o pracach odbiorowych



- Gdy wszystkie procedury będą zakończone, inwestycja zostanie formalnie przekazana do użytku. Powinno to nastąpić za ok. 7 tygodni od zakończenia prac, czyli pod koniec grudnia 2023 r. - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycja miała być gotowa w pierwszej połowie 2023 r. Opóźnienia tłumaczono koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę.

- Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna liczba kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą przez gminę oraz nowy harmonogram. Na przeszkodzie stało także to, że Energa nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane - dodawał podwładny wiceprezydenta Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory

Węzeł Karwiny: jakie prace wykonano?



W komunikacie na stronie miasta informowano, że przebudowa objęła przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W najbliższych dniach powstanie parking typu park&ride, na którym znajdzie się miejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Miejsca postojowe będą także dla rowerzystów. Powstanie parking dla 50 rowerów oraz 600 m dróg dla rowerowych.

Do tego zakończono budowę 3 km buspasów oraz zainwestowano w nowe oświetlenie i zieleń. Ostateczny zaprezentowany koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.

Inwestycji postanowili przyjrzeć się działacze Gdyńskiego Dialogu, którzy przestudiowali harmonogram prac ustalony z wykonawcą. Ich zdaniem wiele elementów węzła nie powstało. Kluczowym był podpisany w maju aneks, przedłużający prace do listopada. Wiosną poziom zaawansowania prac budowlanych wynosił jednak zaledwie ok. 65 proc.

Gdyński Dialog: zaniechano prac na kwotę blisko 12 mln zł



- Prezydent Marek Łucyk zdecydował więc o podpisaniu z wykonawcą aneksu nr 4 w dniu 31 maja 2023 r., czyli 3 tygodnie po pierwotnym terminie zakończenia pracy. Aneks ten wprowadził nowy termin zakończenia prac na 3 listopada 2023 r. oraz... dość drastycznie zmienił zakresu prac w ramach inwestycji - mówią przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu.
Wyszczególnione przez Gdyński Dialog prace, których nie zrealizowano. Wyszczególnione przez Gdyński Dialog prace, których nie zrealizowano.
Dodają, że w toku kontroli Gdyńskiego Dialogu okazało się, że zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Z zakresu zniknęły m.in.:

  • przebudowa ulicy Sopockiej,
  • budowa parkingu park&ride przy PKM Karwiny,
  • budowa pętli autobusowej przy PKM Karwiny.




Dopłata za utrzymanie placu budowy



- Z pierwotnie planowanych 101,7 mln zł zapisanych w umowie z wykonawcą pozostało 90,2 mln zł. Żeby te pieniądze nie przepadły, a właściwie można też przypuszczać, że po to, by zwykli mieszkańcy się nie zorientowali, administrujący Gdynią zdecydowali się zlecić wykonawcy dodatkowe prace o wartości 7,8 mln zł. Na papierze zatem finalna różnica w kwocie nie jest więc duża: było 101,7 mln złotych, a jest 99,1 ml zł - twierdzi Bartłomiej Austen z Gdyńskiego Dialogu.
Działacze federacji dodają, że po tym, gdy wykonawca nie dotrzymał majowego terminu prac, miasto - zamiast rozpocząć naliczanie kar umownych - zdecydowało się... dopłacić firmie MTM 1 148 176 zł. Powodem uzasadniającym dopłatę jest to, że przez dodatkowe 6 miesięcy, między majem a listopadem, wykonawca musi utrzymać plac budowy.

Budowa parkingu nie została ukończona. Budowa parkingu nie została ukończona.

"Gdzie jest parking park&ride?"



Z inwestycji zaczęły "wypadać" też kolejne elementy.

- W maju zdecydowano się zastąpić "jednopoziomowy parking park&ride na 140 miejsc" czymś, co nazwano w harmonogramie "parking Korzenna 1". Co ciekawe, z pierwotnego projektu parkingu park&ride zniknęły systemy zliczania miejsc postojowych, płatnego parkowania oraz monitoringu. Nie będzie też tablic informacyjnych. Łącznie zrezygnowano w ten sposób z prac o wartości 1,6 mln zł. W ich miejsce wprowadzono nowy parking Korzenna 1, którego budowa zakłada wyłącznie prace drogowe oraz wykonanie oświetlenia. Powyższych systemów zliczania miejsc, płatnego parkowania czy monitoringu nie ujęto. Jednak jego koszt ma wynieść 1,8 mln zł, czyli o 200 tys. zł drożej - relacjonują działacze federacji, dodając, że mają poważne wątpliwości, czy prace zostaną zakończone do grudnia.
W aneksie pojawiły się też trasy rowerowe wzdłuż ulic Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Zdaniem Gdyńskiego Dialogu pierwotnie miało ich nie być i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wyraźnie jest napisane, że przetarg ich nie obejmuje.

Powstały dodatkowe kilometry dróg rowerowych. Powstały dodatkowe kilometry dróg rowerowych.

Drogi buspas i drogi rowerowe



- Za łącznie ok. 1 km długości dróg rowerowych płacimy 1,4 mln zł. Tak, to my mieszkańcy dołożyliśmy się do węzła przesiadkowego, który, jak się okazuje, wcale węzłem przesiadkowym nie jest - komentuje Aleksandra Kosiorek, kandydatka Gdyńskiego Dialogu na prezydenta Gdyni.
Kolejnym elementem jest 150-metrowy buspas na odcinku ul. Zapolskiej i Małe Karwiny.



- Na mocy aneksu został zbudowany za kwotę 639 tys. zł. To bardzo drogi buspas, bo jego zaledwie 1 m kosztował nas aż 4,3 tys. zł - komentuje Austen.
Nie będzie też przebudowy skrzyżowania z Sopocką i budowy pętli autobusowej.

- Zrezygnowano z tych inwestycji, podpisując z wykonawcą aneks w maju - twierdzą przedstawiciele federacji, która składa w sprawie węzła wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o przeprowadzenie kontroli.

Odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji



Postępowanie przetargowe przewidywało formułę: zaprojektuj i wybuduj. Oznaczało to, że wskazane w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) obszary, elementy układu drogowego czy zagospodarowania terenu ujęte w dokumentacji podstawowej biura projektowego Transprojekt Gdańsk podlegały przeprojektowaniu i uzyskaniu przez wykonawcę robót nowych uzgodnień z gestorami sieci i zamiennej decyzji ZRID.

W wyniku braku uzgodnień z PKP dotyczących nowych rozwiązań projektowych gmina była zmuszona do odstąpienia między innymi od: przebudowy fragmentu ulicy Strzelców (ok. 100-metrowy odcinek od ul. Wielkopolskiej), skrzyżowania ulic Sopocka, Wielkopolska, Strzelców oraz budowy pętli odstawczej dla pojazdów komunikacji zbiorowej.

Ponadto w zakresie umowy z MTM na tę inwestycję odbyły się już kontrole, które nie wykazały nieprawidłowości. Środki z Unii Europejskiej nie są zagrożone, Zarząd Województwa Pomorskiego na posiedzeniu 9 listopada 2023 r. zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny, co pozwala na rozliczenie dofinansowania inwestycji.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (704) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (8)

    Ta pseudo budowa będzie kamieniem milowym i przypieczętuje odejście obecnych kniaziów.Dramat dramatem pogania.

    • 128 14

    • ok.

      • 1 1

    • aha (4)

      mi się podoba

      • 5 16

      • Jestes pracownikiem łucyka to ci sie podba (2)

        Mieszkańcy rozlicza was na wiosnę przy urnach

        • 13 3

        • I cyk, wpadło 50gr za słowo-klucz w komentarzu :)

          • 2 2

        • Ja wiem, że kierowcom ciężko przychodzi zderzenie z rzeczywistością, która we wszystkich innych dużych miastach ma się dobrze

          fajnie było, jak piesi musieli nadkładać poł kilometra do przejścia, rowerzyści byli spychani na chodniki, a komunikacja miejska raźnie stała w tym samym korku. Przyzwyczaicie się.

          • 1 0

      • a skąd przyjechałeś/łas???- z koziej wólki wiec ci sie wszystko podoba biedaku...

        • 1 2

    • coraz gorzej sie mieszka w Gdyni przez zarządców ! (1)

      • 2 2

      • Przecież mieszkasz na przedmieściach, to co się wypowiadasz o miejscach, które co najwyżej widzisz z parkingu

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (38)

    Gorzej nie jest, ale czy lepiej? Ważne, że remont się już skończył.

    • 95 24

    • Wydać 100 baniek, żeby nie było gorzej? (34)

      • 44 5

      • (32)

        Przecież jest lepiej. Jak bardzo zakłamanym trzeba być, żeby twierdzić inaczej?

        • 9 46

        • (10)

          Co jest lepiej? Te dziury w stronę obwodnicy na fragmentach po kilkaset metrów? Błagam d..pku ośmieszają tę budowę właśnie takie rzeczy to tak jak budowa domu i montaż połowy okien pajacyku

          • 28 9

          • (9)

            Rowerem i autobusem jest znacznie lepiej. Zdejmij klapki z oczu i odspawaj się od samochodu to zobaczysz

            • 12 40

            • ścieżka rowerowa i chodniki były przed remontem (5)

              • 30 5

              • (2)

                To nie prawda. Chodniki były krzywe, ścieżki poprzerywane w wielu miejscach. Dopiero teraz jest pełny komfort. Jeden minus to zostawiona czerwona kostka przy cmentarzu, ale jest ułożona na nowo - jest równa.
                Jeszcze raz - ślepym trzeba być, by nie zauważyć różnic.

                • 3 14

              • (1)

                Wow mieli zdjęta tą starą kostkę i nie mogli dać asfaltu za rok jakiś mądry inaczej powie och musimy wymienić tę kostkę na asfalt więc przez dwa miesiące będziemy zamykać pas na jezdni robić korki by zrobić coś co można było zrobić przy jednej robocie i jednych korkach nie no super kawałek dalej od tego miejsca jezdnia w stronę obwodnicy cała w dziurach to pewnie znowu remoncik będą robić i znowu pół Gdyni stanie

                • 8 1

              • Zbyt dużo trybu przypuszczającego użyłeś.

                • 0 3

              • Ulice też były przed remontem

                • 9 0

              • droga też była przed remontem

                • 0 1

            • (2)

              "To bardzo drogi buspas, bo jego zaledwie 1 m kosztował nas aż 4,3 zł - komentuje Austen."
              " Za łącznie ok. 1 km długości dróg rowerowych płacimy 1,4 mln zł."

              + jęczenie o brak parkingu. No to już sprowadziliście swój elektorat wyłącznie do zmotoryzowanych z awersją do innych środków transportu z górnego tarasu, gdzie ma wam Szczurek skrzynkę wina podesłać? ;)

              • 10 7

              • 1m drogi o szerokości 3,25m za 4,30zł? Gdzie tak tanio?!?!!? Ja sobie kupię wokół domu położę!

                • 4 1

              • w punkt :)

                • 2 1

        • Jakie lepiej? (8)

          Nie lepiej tylko dłużej. Dłużej się stoi w korkach. Pogorszyła się płynność ruchu z uwagi na likwidacje prawoskrętów.

          • 29 8

          • No i? Trzeba było się zatrzymywać na czerwonym

            • 6 15

          • (5)

            Dla nich poprawiło się uspokajanie ruchu, więc lepiej

            • 4 1

            • (4)

              Bezpieczeństwo jest ważniejsze niż komfort wożenia czterech liter w pięciometrowym suvie

              • 8 23

              • (2)

                ogolnie to wszyscy mieszkajacy za obwodnica musza uznac fakt,ze dojazdy sa i beda uciazliwe.Niewazne ile drog i wezlow powstanie-to dostepnosc miasta z gornego tarasu bedzie sie pogarszala w przyszlosci.Jedynie chyba zielony lad i drastyczne zmniejszenie ilosci samochodow moga ten trend zatrzymac.

                • 10 9

              • Do tego dążymy, oby jak najszybciej

                • 1 6

              • Jaka dostępność miasta?

                Górny Taras to jest właśnie miasto. Sprowadzanie miasta do ścisłego centrum między Wzg. św Maksymiliana a Gdynią Główną to patologia.

                • 11 2

              • To ile było wypadków przed przebudową?

                • 4 0

          • przecież te prawoskręty dalej tam są!

            prawo jazdy w czipsach znalezione?

            • 3 5

        • Lepiej? (2)

          Lepiej zdejmij te różowe okulary. Może się okazać, że król jest nagi.

          • 14 4

          • (1)

            Jeżdżę tu codziennie. Już nikt nie pamięta problemów sprzed 2020 roku? Serio?

            • 3 12

            • To wymień je byśmy razem mogli ocenić

              • 6 0

        • panie Łucyk, weź pan już przestań (1)

          • 9 0

          • Łucyk nawet tu nie przyjeżdża

            • 2 1

        • Lepiej? (5)

          To proszę spróbować w godzinach szczytu wjechać z Sopockiej w Korzenną. Szczególnie jak na przystanku stoi autobus, a na przejściu dla pieszych idzie parę osób.

          • 9 1

          • (3)

            Pieszych to byś chętnie rozjechał, co?

            • 3 8

            • (2)

              Nie ale kiedyś mieli na tyle oleju w głowie że nie budowano przystanków na końcu pasa do prawoskrętu

              • 8 1

              • Umrzesz jak chwilkę poczekasz, aż autobus odjedzie i ludzie przejdą?

                • 0 8

              • przystanek jest przy buspasie - jak należy

                a prawoskręt do likwidacji, jeśli nie może być w takim miejscu :)

                • 0 6

          • wiadomo, samochód z jednym kierowcą jest ważniejszy od grupki pieszych i autobusu :)

            • 1 8

        • wystarczy być przyspawanym do samochodu malkontentem :)

          • 2 5

      • Miasto z marzeń.....

        • 0 1

    • To nie remont

      • 3 0

    • 2 lata zawieruchy (1)

      Przez 2 lata kopali Wielkopolska. Wydali 100 milionow i trzeba dopatrywac sie efektow? Zenada i kpina, kosztem mieszkancow Gdyni.

      • 15 0

      • Tam na jednej z tablic jest napisane, ze... To pierwszy etap.

        • 0 1

  • (5)

    Zwężenie na dojeździe do Karwin do jednego pasa? Brak reorganizacji wyjazdu z Sopockiej? To jest jakaś patologia, a nie przebudowa. Nie mówiąc o tym, że "inwestycja" była już zakończona, kiedy wpadłem w korek od strony Chwaszczyna, bo... malowano pasy. O godzinie 16. W środku szczytu komunikacyjnego. Zwężenie 3 do 1. Dramat.

    • 182 11

    • To jest w zasadzie odświeżenie a nie żadna przebudowa (1)

      wymiana nawierzchni i nowa farba.
      A ścieżkę rowerową można i trzeba robić z dala od głównej drogi - dzięki temu nie trzeba wdychać spalin, stać na światłach i przyjemność z jazdy dużo większa. Nie rozumiem koncepcji upychania ścieżek rowerowych wzdłuż głównych dróg.

      • 31 2

      • przy przystanku na Myśliwskiej to nawet asfaltu nie wymienili, rozjeżdżonego przez ich wywrotki

        • 17 0

    • totalny upade miasta Gdynia? kto za tym stoi????

      • 4 2

    • To prawda! (1)

      Zwężenie do jednego pasa przed Karwinami. Korki forever. To tak nie może być. Kto zrobił odbiór? To przekresla całą inwestycje i poprawę ruchu.

      • 7 1

      • kto to projektował? jaki inzynier architekt? Hm. Proszę sie przyznać do swojego "dzieła"

        • 2 1

  • 3 lata udreki i korkow.... (13)

    Efektem tych prac jest jedynie poprawa nawierzchni i oznaczenia dróg oraz co prawdziwe ścieżka rowerowa po drugiej stronie wielkopolskiej...ale nienruszono mostu węzła Karwiny, nie ma parkingu nawierzchnia na moście i okolicach taka ze można się wyrznac na rowerze i wygiąć felgę w aucie. Dodatkowo piękne drzewa wycięto dziesiątki drzew wzdłuż wielkopolskiej po prawej stronie jadąc do góry w stronę karwin. Tego mi najbardziej szkoda. Czujnik powietrza z dzisiaj nie kłamie a drzewa pomagają oczyścić powietrze.

    • 179 12

    • jest buspas (8)

      więc trolejbus w końcu nie stoi w korku

      • 14 22

      • (7)

        jak korek jest od placu górnośląskiego, to figę ten buspas pomaga

        • 22 7

        • (3)

          Czyli trzeba go wydłużyć.

          • 10 11

          • Może za sto lat wydłuża miasto z dykty zasłużone na 1,5 mld zł nic nie zrobi

            • 11 3

          • (1)

            Czyli trzeba to było zrobić od początku dobrze, a nie byle jak

            • 13 2

            • Jak by wam zrobili od razu buspasy wszędzie, to byście na zawał masowo zeszli ;)

              tak macie trochę czasu na dostosowanie się. Działeczka w Szemudzie ze świetnym, 15-minutowym dojazdem już kupiona?

              • 2 1

        • I jeszcze w następnym roku ścięli budżet o 10% na ZKM. Geniusze.

          • 7 1

        • pas dla busów niepotrzebny bo tworzą sie korki samochodowe. (1)

          • 1 2

          • Zawsze i wszędzie się tworzą

            nie wypowiadaj się w imieniu wszystkich mieszkańców, tylko co najwyżej tej sfrustrowanej części przyspawanych do fotela samochodowego

            • 1 3

    • (2)

      Na Strzelców zaraz za krzyżówką był gęsty szpaler drzew iglastych, po stronie domków jednorodzinnych.
      Mieszkańcy mieli przez to ładniej i ciszej. A teraz mają pusto i patrzą się na bloki od strony Buraczanej. Dlaczego nie odtworzyli nasadzeń? Pytanie do Pana Łucyka. Zakładam, że z pozwoleniem środowiskowym wszystko się zgadza i uchybień nie ma? Dodam, że tam średnio była potrzeba usuwania tych drzew - nie pamiętam żeby nawet ten chodnik ruszali poza wymianą powierzchni.

      • 15 0

      • Przecież przed tą inwestycją drzewa zostały przesadzone na Kolibki (1)

        Jest artykuł na typ portalu: "Gdynia: przesadzają drzewa, żeby ich nie wycinać" z 2019 roku.

        Czekam aż one wrócą na swoje miejsca.

        • 3 1

        • hahaha...gdzie przesadzili...? mogli je posadzić na plaży !

          • 2 0

    • nie wybaczymy wyciętych młodych ładnych drzewek przy ul.Wielkopolskie..

      Osiedle zostało zeszpecone a teraz buduja jeszcze kolejną droge do choler..nego osiedla Solano....
      po co budowac drogi obok innych dróg...czemu Solnao nie robi wjazdu od strony Strzelców...koszmar Wielkopolskiej??? id..iotyzm wymyślony kolejny !!!!!!

      • 0 4

  • Nie dotyczą mnie te zmiany bezpośrednio, ale wygląda to jak umyślne działanie na szkodę mieszkańców. (9)

    Można za to pójść siedzieć?

    • 124 11

    • (6)

      Jakie prawo zostało złamane? Konkretnie podaj

      • 7 19

      • (5)

        Niegospodarność, naruszenie dyscypliny finansów publicznych - paragrafy sobie znajdź trollu.

        • 14 4

        • Skoro taki jesteś pewny to zapraszam do prokuratury złożyć zawiadomienie (3)

          a jak jednak nie to po prostu zamilcz. Bo niepoinformowanie organów ścigania o przestępstwie w przypadku czynów zabronionych stanowi przestępstwo.

          • 3 14

          • panie wice (1)

            To pan?

            • 11 3

            • hahaha chyba tak

              • 2 1

          • przyczyniłeś sie do zła...że sie tak wymądrzasz, bo tak reagujesz,..

            • 1 2

        • za naruszenie tych paragrafów - powinni siedzieć, - zobacz se mądralo i ....

          pochodź po osiedlach ,co jest źle zrobione a nie siedzisz i kawę pijesz.

          • 0 2

    • Siedzieć to nie

      Ale sprawa o niegospodarność powinna się odbyć

      • 11 3

    • powinni pójść siedzieć i to szybko.

      • 1 2

  • Władze miasta Gdyni chciały ukryć zmniejszenie zakresu prac i tym samym mieć z tego tytułu oszczędności? (6)

    A może było inaczej. Przecież wiadomo że to nie mieszkańcy Gdyni ani sam marszałek nie chciał okrojenia projektu i tym samym zmniejszenia inwestycji, tylko zapewne władze miasta widząc że nie stać ich na tą realizację zaczęły odcinać po cichu kolejne zakresy prac potem poinformowali marszałka że jest wszystko git i w ogóle a ten podpisał wierząc im?

    • 62 9

    • i dobrze (4)

      jak nie ma pieniędzy to trzeba oszczędzać

      • 2 13

      • Zwłaszcza że to przez nich i ich dęb..lna politykę jest taka dziura w budżecie gminy bo my przepraszam bardzo jesteśmy dojeni i dociskani przez aparat fiskalny tego miasta coraz bardziej

        • 7 2

      • (2)

        To po co wogóle ruszali ten odcinek? Wydali 100 mln zł, aby nic nie poprawić, a wręcz zepsuć. A mogli zaoszczędzić 100 mln zł.

        • 10 3

        • No tak, bo w mieście są tylko kierowcy (1)

          nie ma mieszkańców, którym wymieniono magistralę ciepłowniczą i inne elementy uzbrojenia. Nie ma jeżdżących komunikacją miejską. Nie ma rowerzystów. Nie ma pieszych. Baa, kierowcy też nie plują się pod każdym artykułem, że chcą remontów. Chcą, to dostali. Remont nie oznacza rozbudowy. A w XXI wieku nie będzie polityki rozbudowy liczby pasów dla komunikacji indywidualnej. Im szybciej to złapiesz, tym mniej będzie bolało.

          • 2 2

          • Rowerzystów to w sumie tylu jest

            Że równie dobrze można ich nie liczyć. Ot, 2%,głęboki margines społeczny

            • 0 0

    • Nawet nie oszczędności, tylko wyrobić się z terminem

      Musieli ciąć zakres, żeby zdążyć na początek listopada inaczej przepadłaby dotacja z UE.

      To cała tajemnica tej fuszerki.

      • 4 0

  • Rozliczyć przy wyborach. (4)

    Obowiązkowo!

    • 117 6

    • (2)

      i tak stado pójdzie głosować na tę samą, zabetonowaną od lat ekipę

      • 4 7

      • Jest w koncu jakas rozsadna i realna alternatywa jak Gdynski Dialog (1)

        a nie partyjniacy i oderwani od rzeczywistości społecznicy od krzykacza

        • 14 3

        • Nie będzie miała nawet dwucyfrowego wyniku

          Dlaczego? Bo przemawia tylko do kierowców z górnego tarasu, a na dużo gęściej zamieszkanym dolnym tarasie wszyscy już mają po dziurki w nosie kierowców z dolnego tarasu...

          • 1 1

    • Ewidentnie widać, że władze Gdyni totalnie nie ogarniają jeśli chodzi o sprawy związane z infrastrukturą drogową, to samo remont w dzielnicy Wiczlino.

      • 7 2

  • Kosiorek się kompletnie nie zna na infrastrukturze (8)

    • 25 24

    • To tak jak obecne władze

      • 11 1

    • Takie czasy, że każdej kobiecie która idzie w politykę wydaje się (2)

      Że będzie miała fory bo nie jest facetem. I stąd takie Leszczyny, Kidawy, Jachiry piszące scenariusze dla kabaretów nie tylko o dinozaurach.

      • 10 12

      • Co do Kidawy to w punkt.

        • 6 1

      • Szydło, Kempa, Gosiewska, Zalewska etc. to są fachowcy hahahahaha

        • 6 4

    • NIe musi sie znac na infrastrukturze wazne ze zna sie na prawie i wykazała wały tej i innych inwestycji w Gdyni

      od infrastruktury moze miec specjalistow, na pewno lepszych niż Łucyk i jego banda. Oby Gdyński Dialog coś zmienił na wiosnę

      • 17 4

    • Zna sie bardziej niz Łucyk

      To wystarczy

      • 11 4

    • to tak jak pan Łucyk

      • 4 0

    • Maisto sie zna.

      Skutek remontu taki że można śmiało powiedzieć, że miasto zna się mniej :p

      • 1 1

  • Zwężenie Łucyka (2)

    Tak nazywam to rozwiązanie drogowe kląc zawsze jak tamtędy jadę

    • 119 3

    • w Gdańsku Oliwie jest zwężenie Dulkiewicz

      ładnie się wpisuje w konwencje nazw: podatek Belki, prawo Kaduka itp.

      • 9 1

    • Ja mam lepszą nazwę

      Szczurzy przesmyk

      • 4 0

  • MTM wygrał, bo miał zrobić szybciej, nie taniej (8)

    A potem aneksy i dopłata(!) do dłuższego terminu realizacji. Miło i po koleżeńsku, prawda?

    • 109 4

    • Nie (4)

      Wszystko wg prawa. Znasz się na nim?

      • 0 18

      • Tak (2)

        • 9 0

        • (1)

          Udowadniasz wpisami, że o prawie przetargowym nie masz pojęcia.

          • 0 9

          • Nie ma czegoś takiego jak "prawo przetargowe" :)

            • 3 0

      • Kucyk to ty?

        • 10 0

    • MTM wygrał (1)

      Żeby zarobili kolesie. Patrz powiązania prominentów Gdyni z MTM

      • 11 0

      • 100% racji-kolesiostwo powinno byc rozliczone

        • 2 0

    • od kilkunastu lat , tak jest po kolesiowemu, okropnośc !

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane