- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (425 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (75 opinii)
Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany
Prace na węźle Karwiny zostały zakończone.
Oficjalnie prace na węźle Karwiny zostały zakończone, ale przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu twierdzą, że po podpisaniu aneksu do umowy zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Sprawą chcą zainteresować Najwyższą Izbę Kontroli. Władze Gdyni odpowiadają, że odbyły się już kontrole. Nieprawidłowości nie było, a potwierdzeniem, że inwestycja została odpowiednio wykonana, jest decyzja marszałka województwa, który kilka dni temu zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny.
- Węzeł Karwiny: władze Gdyni informują o pracach odbiorowych
- Węzeł Karwiny: jakie prace wykonano?
- Gdyński Dialog: zaniechano prac na kwotę blisko 12 mln zł
- Dopłata za utrzymanie placu budowy
- "Gdzie jest parking park&ride?"
- Drogi buspas i drogi rowerowe
- Odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji
Węzeł Karwiny: władze Gdyni informują o pracach odbiorowych
- Gdy wszystkie procedury będą zakończone, inwestycja zostanie formalnie przekazana do użytku. Powinno to nastąpić za ok. 7 tygodni od zakończenia prac, czyli pod koniec grudnia 2023 r. - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycja miała być gotowa w pierwszej połowie 2023 r. Opóźnienia tłumaczono koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę.
- Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna liczba kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą przez gminę oraz nowy harmonogram. Na przeszkodzie stało także to, że Energa nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane - dodawał podwładny wiceprezydenta Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
![Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3580/150x100/3580602__c_252_253_2496_1747__kr.webp)
Węzeł Karwiny: jakie prace wykonano?
W komunikacie na stronie miasta informowano, że przebudowa objęła przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W najbliższych dniach powstanie parking typu park&ride, na którym znajdzie się miejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Miejsca postojowe będą także dla rowerzystów. Powstanie parking dla 50 rowerów oraz 600 m dróg dla rowerowych.
Do tego zakończono budowę 3 km buspasów oraz zainwestowano w nowe oświetlenie i zieleń. Ostateczny zaprezentowany koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.
Inwestycji postanowili przyjrzeć się działacze Gdyńskiego Dialogu, którzy przestudiowali harmonogram prac ustalony z wykonawcą. Ich zdaniem wiele elementów węzła nie powstało. Kluczowym był podpisany w maju aneks, przedłużający prace do listopada. Wiosną poziom zaawansowania prac budowlanych wynosił jednak zaledwie ok. 65 proc.
Gdyński Dialog: zaniechano prac na kwotę blisko 12 mln zł
- Prezydent Marek Łucyk zdecydował więc o podpisaniu z wykonawcą aneksu nr 4 w dniu 31 maja 2023 r., czyli 3 tygodnie po pierwotnym terminie zakończenia pracy. Aneks ten wprowadził nowy termin zakończenia prac na 3 listopada 2023 r. oraz... dość drastycznie zmienił zakresu prac w ramach inwestycji - mówią przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu.
Dodają, że w toku kontroli Gdyńskiego Dialogu okazało się, że zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Z zakresu zniknęły m.in.:
- przebudowa ulicy Sopockiej,
- budowa parkingu park&ride przy PKM Karwiny,
- budowa pętli autobusowej przy PKM Karwiny.
Dopłata za utrzymanie placu budowy
- Z pierwotnie planowanych 101,7 mln zł zapisanych w umowie z wykonawcą pozostało 90,2 mln zł. Żeby te pieniądze nie przepadły, a właściwie można też przypuszczać, że po to, by zwykli mieszkańcy się nie zorientowali, administrujący Gdynią zdecydowali się zlecić wykonawcy dodatkowe prace o wartości 7,8 mln zł. Na papierze zatem finalna różnica w kwocie nie jest więc duża: było 101,7 mln złotych, a jest 99,1 ml zł - twierdzi Bartłomiej Austen z Gdyńskiego Dialogu.
Działacze federacji dodają, że po tym, gdy wykonawca nie dotrzymał majowego terminu prac, miasto - zamiast rozpocząć naliczanie kar umownych - zdecydowało się... dopłacić firmie MTM 1 148 176 zł. Powodem uzasadniającym dopłatę jest to, że przez dodatkowe 6 miesięcy, między majem a listopadem, wykonawca musi utrzymać plac budowy.
"Gdzie jest parking park&ride?"
Z inwestycji zaczęły "wypadać" też kolejne elementy.
- W maju zdecydowano się zastąpić "jednopoziomowy parking park&ride na 140 miejsc" czymś, co nazwano w harmonogramie "parking Korzenna 1". Co ciekawe, z pierwotnego projektu parkingu park&ride zniknęły systemy zliczania miejsc postojowych, płatnego parkowania oraz monitoringu. Nie będzie też tablic informacyjnych. Łącznie zrezygnowano w ten sposób z prac o wartości 1,6 mln zł. W ich miejsce wprowadzono nowy parking Korzenna 1, którego budowa zakłada wyłącznie prace drogowe oraz wykonanie oświetlenia. Powyższych systemów zliczania miejsc, płatnego parkowania czy monitoringu nie ujęto. Jednak jego koszt ma wynieść 1,8 mln zł, czyli o 200 tys. zł drożej - relacjonują działacze federacji, dodając, że mają poważne wątpliwości, czy prace zostaną zakończone do grudnia.
W aneksie pojawiły się też trasy rowerowe wzdłuż ulic Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Zdaniem Gdyńskiego Dialogu pierwotnie miało ich nie być i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wyraźnie jest napisane, że przetarg ich nie obejmuje.
Drogi buspas i drogi rowerowe
- Za łącznie ok. 1 km długości dróg rowerowych płacimy 1,4 mln zł. Tak, to my mieszkańcy dołożyliśmy się do węzła przesiadkowego, który, jak się okazuje, wcale węzłem przesiadkowym nie jest - komentuje Aleksandra Kosiorek, kandydatka Gdyńskiego Dialogu na prezydenta Gdyni.
Kolejnym elementem jest 150-metrowy buspas na odcinku ul. Zapolskiej i Małe Karwiny.
- Na mocy aneksu został zbudowany za kwotę 639 tys. zł. To bardzo drogi buspas, bo jego zaledwie 1 m kosztował nas aż 4,3 tys. zł - komentuje Austen.
Nie będzie też przebudowy skrzyżowania z Sopocką i budowy pętli autobusowej.
- Zrezygnowano z tych inwestycji, podpisując z wykonawcą aneks w maju - twierdzą przedstawiciele federacji, która składa w sprawie węzła wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o przeprowadzenie kontroli.
Odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji
Postępowanie przetargowe przewidywało formułę: zaprojektuj i wybuduj. Oznaczało to, że wskazane w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) obszary, elementy układu drogowego czy zagospodarowania terenu ujęte w dokumentacji podstawowej biura projektowego Transprojekt Gdańsk podlegały przeprojektowaniu i uzyskaniu przez wykonawcę robót nowych uzgodnień z gestorami sieci i zamiennej decyzji ZRID.
W wyniku braku uzgodnień z PKP dotyczących nowych rozwiązań projektowych gmina była zmuszona do odstąpienia między innymi od: przebudowy fragmentu ulicy Strzelców (ok. 100-metrowy odcinek od ul. Wielkopolskiej), skrzyżowania ulic Sopocka, Wielkopolska, Strzelców oraz budowy pętli odstawczej dla pojazdów komunikacji zbiorowej.
Ponadto w zakresie umowy z MTM na tę inwestycję odbyły się już kontrole, które nie wykazały nieprawidłowości. Środki z Unii Europejskiej nie są zagrożone, Zarząd Województwa Pomorskiego na posiedzeniu 9 listopada 2023 r. zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny, co pozwala na rozliczenie dofinansowania inwestycji.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
Miejsca
Opinie (704) ponad 20 zablokowanych
-
2023-11-17 11:43
Opinia wyróżniona
Kwestionuje się najprościej (53)
Kontrola NIK niczego nie wykaże. Taka przebudowa to projekt. W projektach zdarzają sie różne sytuacje- to nie jest produkcja seryjna. Często zależne od samego zamawiającego, ale pośrednio, skutkujace niemożliwoscią dotrzymania harmonogramu przez wykonawce. Np. brak porozumienia z PLK czy przedłużające się ustalenia z operatorami mediów. Takie
Kontrola NIK niczego nie wykaże. Taka przebudowa to projekt. W projektach zdarzają sie różne sytuacje- to nie jest produkcja seryjna. Często zależne od samego zamawiającego, ale pośrednio, skutkujace niemożliwoscią dotrzymania harmonogramu przez wykonawce. Np. brak porozumienia z PLK czy przedłużające się ustalenia z operatorami mediów. Takie rzeczy się poprostu zdażają, nie wynika to z zaniedbań lub złych intencji. Z zewnątrz bardzo łatwo się ocenia, ale najczęściej ocena ta jest wydawana na bazie wiedzy ogólnej, a nie szczegółowej. Wiadomo, że przedłużające się utrudnienia są męczące dla wszystkich, ale na podstawie podejścia wszystkich oceniających, specjalistów, można dojść do wniosku, ze lepiej w naszym mieście nic nie robić bo i tak bedzie żle.
Abstrachuhjąc od układu drogowego zostało zrobione coś czego nie widać, pochłoneło znaczną część budżetu, a dla funkcjonowania danej dzielnicy jest kluczowe- uzbrojenie podzemne- a to jest zakres, który sam z siebie nie zostałby objęty dofinansowaniem.
Dla jasności, nie jestem nikogo obrońcą, tylko sugeruję zmienić minimalnie punkt podejscia. Na codzień pracując projektowo, nie w tej branży, ani powiązanej z nia, widzę to zupełnie inaczej niż grono specjalistów z różnych portali. Fundusze również sa ograniczone- gdyby nie istniały bariery mielibyśmy idealny świat.- 70 154
-
2023-11-20 10:07
Dlaczego z naszych podatków są sponsorowane takie płatne ***** jak ty, zatrudnione przez UM Gdynia, żeby tutaj
wychwalać słońce Gdyni, wielkiego wodza, Mao Tze Szczur?
- 1 0
-
2023-11-18 12:20
Wstyd Urzedniku za takie tłumaczenia (1)
Miała być budowa nowego węzła ,nie było jej. Takie podstawowe zmiany to normalna rzecz w planie budowy? To tak samo jak: Miałem budować dom,wszystko było już podpisane ,dogadane ale ostatecznie zbudowałem tylko altane ogrodową.
- 7 1
-
2023-11-19 21:57
Urzędnik?
Na całe szczęście pracuję w przemyśle, w prywatnej spółce. Więc niestety tylko płacę podatki, a nie z nich zarabiam;)
- 0 1
-
2023-11-18 11:39
Zmiany (1)
A jechał Pan chociaż raz przez " węzeł Karwiny".
- 0 2
-
2023-11-18 17:48
Przez węzeł nikt nie jechał jeszcze
Jak można jezdzić po czymś czego nie ma
- 6 0
-
2023-11-18 09:40
Bzdury
Wydać tyle milonów i utrudnić tylko życie mieszkańcom.To się nazywa niegospodarność,amatorstwo i niekompetencja.Widać że piszesz z Urzędu Miasta i Szczurek Ci kase daje
- 9 4
-
2023-11-18 09:36
dajmy szansę kontroli NIK (3)
a nuż coś wykaże, i więcej się taki dramat i żenada nie powtórzy
- 4 1
-
2023-11-18 10:05
NIK (2)
Nic nie wykże. Taka kontrola opiera sie na dowodach, a nie subiektywnych odczuciach i opiniach mieszkańców. To są poprostu opóźnienia i zmiany projektowe. Ale oczywiście, niech skontrolują. Potem nierozumiejący tematu bedą nażekać na NIK, ważne żeby było na co. Taki nasz sport narodowy.
Żeby nie było- nie uważam, że jest idalnie. Zanikanie buspasu na Wielkopolskiej to nieporozumienie, ale myślę, że z czasem to poprawią. Jaka idea przyświecała rozumiem, ale jest to mega nieergonomiczne.- 4 4
-
2023-11-18 12:29
Nie ma kar umownych dla Mtm (1)
Termin to był maj 2023. Zakres prac okazał się mniejszy o jakieś 30/35 procent.Sztandarowa przebudowa nie rozpoczęta.Więc termin oddania powinien zostać przesunięty na połowę 2022.Nie ma kar dla wykonawcy.Jest to przestępstwo i straty pieniędzy mieszkańców
- 4 0
-
2023-11-18 15:01
Uzgodnienia?
Ale czy Ty nie rozumiesz, że te kary są nieegzekwowalne ze względu na niedotrzymanie warunków również przez zamawiajacego albo inne podmioty niezależne od wykonawcy- ustalenia z operatorami wszelkich sieci. Z reszta czasami kar się nie egzekwuje celowo- jak kary bedą stosowane oferty przy następnych przetargach będą znacznie wyższe ponieważ
Ale czy Ty nie rozumiesz, że te kary są nieegzekwowalne ze względu na niedotrzymanie warunków również przez zamawiajacego albo inne podmioty niezależne od wykonawcy- ustalenia z operatorami wszelkich sieci. Z reszta czasami kar się nie egzekwuje celowo- jak kary bedą stosowane oferty przy następnych przetargach będą znacznie wyższe ponieważ zostanie w kontrakt wkalkulowane wyższe ryzyko- trzeba patrzeć na wszystko trochę dalej niz na miesiąc do przodu. A, i to nie znaczy, ze tylko MTM wkalkuluje to większe ryzyko tylko wszyscy- czyli będzie drożej i to znacznie.
- 1 3
-
2023-11-18 02:22
hahaha ograniczone fundusze...na przebudowe ulic w Gdyni- Maly Kacj itd...poszlo przeszło kilka milionow zł. (1)
- 3 4
-
2023-11-18 08:37
Ceny
Chyba nie znacie cen i nie wiecie ile można zrobić za dana kwotę. To nie jest malowanie pokoju śnieżką za 100pln czy remont łazienki robiony przez jednego majstra za 20kpln. To nie działa tak, że jak cegła kosztuje 5pln to wybudowanie domu przez ekipę z 5k takich cegieł to 25kpln + zaprawa murarska.
Do tego dochodzi aspekt planowania, wielu zChyba nie znacie cen i nie wiecie ile można zrobić za dana kwotę. To nie jest malowanie pokoju śnieżką za 100pln czy remont łazienki robiony przez jednego majstra za 20kpln. To nie działa tak, że jak cegła kosztuje 5pln to wybudowanie domu przez ekipę z 5k takich cegieł to 25kpln + zaprawa murarska.
Do tego dochodzi aspekt planowania, wielu z Was szanownych komentujacych, wykłada sie przy planowaniu remontu własnegonmieszkania i zalicza proporcjonalnie dużo dłuższe opóźnienia i zmienia zakres bardziej niż w przypadku tak dużej inwestycji. Oczywiście, ze Wy jesteście amatorami, a oni specjalistami, ale zwracam uwage tylko na to, że pomimo licznych komentarzy nie dalibyście rady zrobić tego lepiej, bo po prostu w ogóle, z całym szacunkiem, nie macie wiedzy w tym temacie.- 6 4
-
2023-11-17 18:34
to jak robia to inni? (8)
Erystyczne pytanie, przyznaje.
Ale cos jest na rzeczy, skoro w Gdyni nie udaja sie przedsiewziecia, ktore gdzie indziej sa "produkcja seryjna".
Tak jak tunel w Rumi, ktorego zdaniem Gdyni, nie da sie zrobic.- 10 7
-
2023-11-17 22:07
(7)
Wymyślasz sobie jakieś teorie i powtarzasz. Po co?
- 5 8
-
2023-11-17 22:29
to nie są teorie (6)
to praktyka...
Teoretyzuje Gdynia, pod swoje interesy...
Bo nie w kompetencjach, bo PKP, bo PLK, bo wszyscy święci...- 10 5
-
2023-11-18 08:40
Rumia a Gdynia (1)
Nie można porównywać tych dwóch przypadków, usytuowanie jest zupełnie inne. W Gdyni mamy totalnie płasko. Dostosowanie układu, żeby stało się to możliwe to niewyobrażalne kwoty. Nie mówie, że w Rumi było tanio, ale ukształtowanie terenu było bardziej sprzyjające.
- 0 5
-
2023-11-18 16:38
W Rumi sprzyjające?
Droga grubo powyżej torów...
- 2 0
-
2023-11-18 08:38
Okaż elementarną uczciwość i przytocz również konteksty, w których wskazywana jest PLK jako wiodąca. (3)
Bo tak jak teraz to tylko lejesz pomyje.
- 4 4
-
2023-11-18 08:50
W tej Rumi coś mają poza tym tunelem, że zawsze takie brandzlowanie? (2)
Gdynia ma 14 bezkolizyjnych przecięć infrastruktury drogowej i kolejowej. Jakieś miesięcznice otwarcia każdego z nich może robić? A na budowie przecięcia nr 15 to może niech cały czas telewizja stoi
- 2 6
-
2023-11-19 14:51
Spokojnie
To ten pacjent co liczy Spółdzielczą i Bernadowską jako bezkolizyjne przecięcia.
- 0 0
-
2023-11-18 15:58
Gdynia jest jakieś 5-6 razy większa niz Gdynia
I jest kolejowym węzłem komunikacyjnym.
Nic więc dziwnego, że ma skrzyżowania bezkolizyjne... Zbudowane w przeważającej większości w bardzo odległych czasach.
Jednak te, które pozostały kolizyjne, są mocno kłopotliwe i wskazują na brak zainteresowania miasta tym problemem.- 3 0
-
2023-11-17 17:54
No pewnie. Masz w projekcie blok mieszkalny.
Trochę go zmieniasz i wychodzi wiata przystankowa. No przecież co za różnica, mogła się zdarzyć... XD
- 11 2
-
2023-11-17 15:02
Kto nam odda za benzynę? (15)
Dwa lata stania w korkach a potem okazuje się, że jednak nie zrobiono wszystkiego. To jakaś kpina. Szczurek do dymisji.
- 24 11
-
2023-11-18 02:26
zgadzamy sie- Szczurek do dymiski natychmiast....miasto jest zniszczone....gdzie są pieniądze za remonty itd...kontrola
- 6 4
-
2023-11-17 16:34
skoro wolałeś dwa lata stać w korku zamiast przesiąść się do autobusu (13)
to najwidoczniej taki stan rzeczy ci odpowiadał
- 14 23
-
2023-11-18 12:24
Nigdy nie będe jezdził autobusem (1)
Nie po to pracowałem tyle lat na samochód dobry żeby teraz czekać chodzić na piechotę na przystanki kawał drogi i kwitnąć na nich .
- 4 2
-
2023-11-18 13:14
Syndrom biednego społeczeństwa
wydawać więcej niż 3 pensje na narzędzie (bo tym jest samochód) to głupota.
- 1 5
-
2023-11-18 11:42
Korki dla wszystkich
Autobusy też stały w korkach. Ludzie wysiadali na trasie z autobusów i szli na piechotę.
- 3 1
-
2023-11-18 06:19
Autobusy też stały w koru (1)
- 6 7
-
2023-11-18 08:50
bo nie przesiadłeś się do nich
- 7 5
-
2023-11-17 17:55
Tego co też stał w korku? (7)
- 22 9
-
2023-11-17 19:31
tego co by nie stał, gdyby choć co 5-ty się do niego przesiadł (6)
- 10 9
-
2023-11-18 09:35
gdyby się co 500ny przesiadł (5)
to ten autobus by się zapchał, skoro właściwie już zapchany był
- 8 5
-
2023-11-18 10:12
Ostro przeceniasz liczbę kierowców w mieście w stosunku do liczby jeżdżących KM (4)
Płakałeś o zwrot za benzynę - siedząc w autobusie byś dodatkowej nie spalił.
- 3 6
-
2023-11-18 17:46
W punkt
Wg badań tylko 25% ludzi przemieszcza się na tej trasie ZKM .I ten procent się ciągle zmniejsza.Powinno się myśleć też o tych 75%
- 1 0
-
2023-11-18 10:25
(2)
Najpierw mówicie że w Trójmieście jest więcej aut niż gdzie indziej na świecie, aby zaraz napisać że.... przecenia się liczbę kierowców. Ratuszowa logika w akcji.
- 4 3
-
2023-11-18 13:12
Bo jest. Więcej osób jeździ samochodem osobowym, niż komunikacją miejską (1)
W dojrzałych metropoliach unijnych jest odwrotnie. Ale to nie jest nawet 2x więcej, nie mówiąc już o kilkadziesiąt (vide "co 500-ny"). W Gdańsku udział ruchu samochodowego to 42% - bardzo dużo, w Gdyni jeszcze więcej. Ale jakby nie patrzeć, to, że się ma najwyższy słupek nie daje większości i z tworzenia rządu nici.
- 1 5
-
2023-11-19 14:49
W Gdyni 48% to było przed pandemią
A ZKM absolutnie nie pali się do zrobienia nowych badań mobilności. Może dlatego, że musiałoby się skończyć skamlenie o mniejszości kierowców terroryzujących wszystkich dookoła.
- 0 0
-
2023-11-17 14:58
Problem z tą inwestycją jest taki, że powinna być uwalona już na etapie założeń.
- 16 11
-
2023-11-17 14:01
Parking (1)
Nie ma parkingu ale rośnie obok osiedle, przypadek? Tu nie ma teorii spiskowej, betonoza gorsza jest od samochodozy
- 18 8
-
2023-11-17 14:55
No, ale parking osiedle obok będzie miało swój.
- 11 4
-
2023-11-17 13:04
po co ruszali z remontem skoro nie mieli uzgodnien? (6)
- 29 14
-
2023-11-17 13:34
(5)
Bo jęczałbyś że nie remontują bo kasa z UE by przepadła.
- 18 29
-
2023-11-17 18:37
czyli byle co, byle jak... (4)
byle z dotacja nie bylo problemu...
Ale o dotacji wiadomo od poczatku, wiele lat temu. I co? Nadal nie ma ustalen i uzgodnien?
Rumia wybudowala wezel z tunelem, ktory zdaniem Gdyni nie mial prawa powstac.
Bo sie nie da...- 18 10
-
2023-11-17 19:37
Ordynarne kłamstwo (3)
I tyle w temacie.
- 7 12
-
2023-11-20 10:10
Ordynarne kłamstwo to słychać za każdym razem jak szczur otworzy pysk
- 0 0
-
2023-11-17 22:26
nie powstał?! (1)
mam omamy?
- 9 7
-
2023-11-18 17:44
Masz
- 0 3
-
2023-11-17 11:51
Daj spokój (4)
nie dyskutuj z trolami z zerową wiedzą. Oni przyszli tu tylko szczuć na podstawie miernego artykułu
- 17 44
-
2023-11-18 12:21
Nie na podstawie artykułu
Tylko na podstawie testów z tej przebudowy.To jakaś porażka i totalna amatorka .Jest gorzej niż przed remontem
- 8 2
-
2023-11-17 12:59
napisał szczurowo-kucykowy trol (2)
- 32 14
-
2023-11-18 13:05
W sumie kierowcy w Trójmieście na wszelkie sygnały o tym, że nie wszyscy podzielają ich punkt widzenia
Mają jedną odpowiedź: milcz pracowniku urzędu. Ciekawe, kiedy zauważą, że takie podejście do współmieszkańców już obróciło się przeciwko nim - w mojej okolicy przy konsultacjach w sprawie wprowadzenia strefy płatnego parkowania ludzie gremialnie byli za. Buspasy też by nie miały priorytetu, gdyby nikt ich nie chciał. I to się tylko nakręci, bo samochód jest raptem jednym z czterech głownych sposobów komunikacji w mieście, a niektórzy traktują go jakby był jedyny
- 2 11
-
2023-11-17 14:56
ale prawdę napisał
- 16 21
-
2023-11-17 08:02
Opinia wyróżniona
węzeł przy PKM? (31)
Wszystko fajnie i pięknie ale gdzie jest ten węzeł integracyjny przy przystanku kolejowym?
Oby tylko te buspasy dały radę, bo jest szansa na kilka minut przyspieszenia ZKM- 237 16
-
2023-11-18 02:32
gdzie jest kładka na ul.Strzelców , ktora miała byc wykonana kilka lat temu????
- 5 1
-
2023-11-17 12:37
Ta Inwestycja nie powinna mieć inną nazwę (2)
to powinien być "częściowy remont układu drogowego"
- 25 6
-
2023-11-17 14:36
(1)
"częściowy, nieudany remont układu drogowego, oparty na całkowicie błędnych założeniach projektowych"
- 19 6
-
2023-11-18 02:45
za co wzięli miliony...za utrudnianie jazdy samoch.???? musi byc kontrola ! gdzie są wydane pieniądze??
- 5 4
-
2023-11-17 11:40
Czy brak pętli oznacza, że linia 147 nie zostanie wydłużona do przystanku PKM?
Czyli komunikacja zbiorowa po gdyńsku - projekt węzła przebudował wszytsko tylko nie węzeł. Uzysku dla pasażera zero.
- 26 1
-
2023-11-17 10:44
podobno z PKP się niedogadali, albo forsy zabrakło (23)
albo jedno i drugie. Ale przynajmniej zrobili przystanek zaraz obok stacji PKM, więc można dalej jechać na Dąbrowę
- 8 7
-
2023-11-18 02:35
przystanek autobusowy powinien byc przestawiony za zakrętem ,-Karwiny 1, tak jak bylo bo teraz hamuje ruch samochodowy przez (1)
- 3 6
-
2023-11-18 08:55
to przenieść ruch samochodowy
i będzie po problemie :)
- 4 3
-
2023-11-17 12:50
(6)
Przecież już wcześniej był tam przystanek - Myśliwska. Jedynie przesunęli go może z 50 metrów bliżej, co może jest ułatwieniem dla tych co korzystają z niego pod kątem PKM (chociaż niekoniecznie dla idących w drugim kierunku), ale chyba nie jakąś rewolucją wartą dziesiątki milionów zł.
- 9 5
-
2023-11-17 16:38
twierdzisz, że przesunięcie przystanka to jedyne co zrobili w ramach tej inwestycji? (4)
- 4 3
-
2023-11-18 02:43
tak...drogowcy i ich zarządcy wszystko spaprali, gorzej sie jeździ i są większe korki samochodowe, szok tyle wydanych (2)
- 5 6
-
2023-11-18 09:35
I w końcu kierowca odkrył, ile w praktyce kosztuje utrzymanie jego infrastruktury (1)
- 3 4
-
2023-11-19 15:52
co znaczy "jego"? wszystko jest jednym organizmem korzystającym z tej samej, jednej infrastruktury
- 0 0
-
2023-11-17 19:46
Przystanku
- 4 0
-
2023-11-17 13:11
przystanek - Buraczana a nie Myśliwska
- 15 0
-
2023-11-17 11:27
(13)
taki super ten przystanek na prawoskręcie. Teraz auta i autobusy się blokują tam nawzajem
- 20 11
-
2023-11-18 02:36
zrobić przystanek koło kolejki PKM przed zakrętem, to i**otyzm...tamuje ruch samochodowy, kto to wymyślił- id..iota??? (2)
- 9 8
-
2023-11-18 11:46
Hamuje też autobusy
Jeżeli uda się wjechać przed autobusem na pas do skrętu w prawo, a na przejściu są piesi to autobus też stanie.
- 3 1
-
2023-11-18 08:52
Idioci jeździli po buspasie i wskakiwali prawoskrętem, teraz kwiczą ;
- 6 7
-
2023-11-17 11:54
magiczne słowo - pRiOrYtEtY (7)
buspas i przystanek obok stacji PKM sią ważniejsze od prawoskrętu
- 14 8
-
2023-11-18 02:40
chore przedsięwzięcie z tym zrobionym przystrankiem przed zakrętem... (1)
- 8 8
-
2023-11-18 09:16
nie kwicz, nie kwicz
to są właściwe priorytety - komunikacja miejska
- 5 5
-
2023-11-17 22:31
g... prawda (4)
był w dobrym miejscu, te parę metrów nie problem przejść...
A synchronizacji i tak nie będzie, to przekracza wszelką wyobraźnię...
No i co synchronizować?- 8 9
-
2023-11-18 08:53
tę parę sekund nie problem zaczekać (1)
jadący samochodem jesteś na końcu łańcucha priorytetów - przyzwyczajaj się
- 5 5
-
2023-11-19 15:09
Rowerowi pacjenci bardzo agresywni są
- 0 0
-
2023-11-18 02:41
przystanek musi być przeniesiony za zakrętem zeby nie tamowal ruchu samochodowego a tak jest teraz czyli źle !
- 5 7
-
2023-11-18 02:41
chodzi o przystanek na Karwinach !
- 0 4
-
2023-11-17 11:36
przystanek jest tam gdzie być powinien - przy buspasie (1)
a prawoskręt można zlikwidować, jeśli komuś przeszkadza
- 14 21
-
2023-11-18 02:38
nie można zlikwidowac prawoskrętu bo tam mieszkaja ludzie i jest duze osiedle...ty możesz jechac też do swojego...
miejsca zamieszkania przez New York...tę..paku.
- 7 6
-
2023-11-17 09:11
odpadl z projektu (1)
- 15 2
-
2023-11-17 09:24
Może jeszcze wpadnie, jakieś pieniądze z Unii będą.
- 9 9
-
2023-11-17 07:53
Opinia wyróżniona
mieszkaniec (50)
Fajnie że remont się skończył ale czy faktycznie zastosowane rozwiązania ułatwią życie mieszkańcom?
nie mówię o ścieżkach rowerowych bo to sprawa jasna ale po za tym oprócz nowej nawierzchni to nie widzę zbyt duzych korzyści ... tym bardziej że jak za chwilę odpalą Kaufland do dojazd do Dąbrowy będzie koszmarem - w sumie już jest nieFajnie że remont się skończył ale czy faktycznie zastosowane rozwiązania ułatwią życie mieszkańcom?
nie mówię o ścieżkach rowerowych bo to sprawa jasna ale po za tym oprócz nowej nawierzchni to nie widzę zbyt duzych korzyści ... tym bardziej że jak za chwilę odpalą Kaufland do dojazd do Dąbrowy będzie koszmarem - w sumie już jest nie ciekawie... Jakby nie można było zrobić trzeciego pasa na dojeździe do obwodnicy - miejsca tam jest sporo. Mam wrażenie że może i urzędnicy chcą dobrze ale nikt nie ruszy się w miasto i sprawdzi czy faktycznie to będzie miało sens... robić po to aby robić...??? brak chyba pomysłu i spójności...- 398 11
-
2023-11-20 10:11
Nie! To wyrzucone pieniądze przez bandę Wojciecha Szczurka!!!
To bydle trzeba odwołać! Trzeba ratować Gdynię, przed totalnym upadkiem!
- 0 0
-
2023-11-18 09:48
Jakie korzyści-nie rozmieszaj mnie!!
Spójrz na sygnalizację świetlną i zawężone Nałkowskiej , Brzechwy itd i do tego na polikwidoeabe odrębne pasy do skrętów. A skręt w Buraczaną teraz po przeniesieniu przystanku to istny majstersztyk (albo wpychasz się przed Trajtka lub Autobus albo stoisz jak frajer i czekasz jak odjedzie bo skrętJakie korzyści-nie rozmieszaj mnie!!
Spójrz na sygnalizację świetlną i zawężone Nałkowskiej , Brzechwy itd i do tego na polikwidoeabe odrębne pasy do skrętów. A skręt w Buraczaną teraz po przeniesieniu przystanku to istny majstersztyk (albo wpychasz się przed Trajtka lub Autobus albo stoisz jak frajer i czekasz jak odjedzie bo skręt blokuje!!!-ciekawe któremu dębi..przeszkadzał przystanek 25m dalej?!)
Generalnie masakra-kasa wydana, pięknie odpicowane a korki jeszcze większe gdzie były i co gorsza teraz też tam gdzie ich prawie nie było!!)
Kiedy ktoś z tymi ..zrobi porządek?!- 4 1
-
2023-11-18 06:23
Dojazd do Dąbrowy w Gdyni (2)
Niestety, po przebudowie dojazd na Dąbrowę jest koszmarem. Winę za to ewidentnie ponosi ten, kto zjazd na Obwodnicę przerzucił z szerokiej dwupasmówki chwszczyńskiej na jedno!!! pasemko ulicy prowadzącej na Dąbrowę. Na jedno pasmo, które przed przebudową było już ciasne. A za chwilę otworzą Kaufland. Myślę, że autobusy powinny wówczas pokonywać tę
Niestety, po przebudowie dojazd na Dąbrowę jest koszmarem. Winę za to ewidentnie ponosi ten, kto zjazd na Obwodnicę przerzucił z szerokiej dwupasmówki chwszczyńskiej na jedno!!! pasemko ulicy prowadzącej na Dąbrowę. Na jedno pasmo, które przed przebudową było już ciasne. A za chwilę otworzą Kaufland. Myślę, że autobusy powinny wówczas pokonywać tę drogę na piechotę, bo przejście po chodniku na pewno przyspieszy ich przemieszczanie się na tym odcinku. Dlatego proponuję, by dorobić tam jednak jeszcze jeden pas, kosztem chodnika i ścieżki rowerowej. Dąbrowianie wytrzymają te korki, gdy zobaczą, że te dodatkowe prace, poszerzą tę ulicę.
- 7 3
-
2023-11-18 17:52
Przerzucił to Szczurek
Bo on musiał zaproponować wjazd .To teren miasts
- 0 0
-
2023-11-18 09:29
No tak, Ela jeździ samochodem, to chodnik i DDR już w ogóle niepotrzebny
To może w drugą stronę - zróbmy szeroki i wygodny buspas dwukierunkowy kosztem całkowitej likwidacji pasa ruchu dla osobówek? Będzie Ela zadowolona?
- 4 4
-
2023-11-17 13:08
Wyjazd na Obwodnicę w stronę Chylonii jest gorszy niż przed budową Trasy Kaszubskiej, (4)
"budową" Węzła Karwiny i remontem Nowowiczlińskiej. Kiedyś wystarczyło przebić się do skrzyżowania Chwaszczyńska-Nowowiczlińska i zaraz był wyjazd na Obwodnicę. I cały czas był droga dwupasmowa.
Teraz trzeba odstać w korku na Dąbrowę kilka zmian świateł na jednym pasie. Po drodze mijając pętle autobusową i dwa markety.- 20 4
-
2023-11-18 09:26
Bo odsetek skręcających w prawo na tym węźle... jest poniżej 1% całego wolumenu ruchu (3)
Po oddaniu Kaszubskiej priorytetem jest ruch na zachód i południe
- 2 4
-
2023-11-18 09:57
ty jesteś poniżej (2)
1%...
- 4 2
-
2023-11-18 12:49
Przerosło cię znalezienie analiz przedinwestycyjnych na stronach GDDKiA? (1)
- 0 3
-
2023-11-22 18:30
Nierzetelne analizy i kiepskie z nich wnioski nie powinny być usprawiedliwieniem zwykłego partactwa. Ustaw się przy zjeździe, gwarantuję że będzie zjeżdżało więcej niż jedno auto na 100. No i czy nawet jeśli jest to znacznie mniejsza liczba, niż tych jadących na wprost jaki jest sens, żeby stali w nie swoim korku? To co się dzieje w Gdyni to szczyty niekompetencji w każdej nowej inwestycji drogowej jaka ma miejsce.
- 2 0
-
2023-11-17 13:06
(2)
GDDKiA mogła zaprojektować dodatkowy zjazd na węźle Wielki Kack w kierunku Gdyni Chyloni (chodzi o zjazd z Karwin w kierunku Gdańska, gdzie można było wykonać dodatkowo zjazd w kierunku Gdyni Chyloni), na pewno nie byłoby takich korków na drodze dojazdowej na Dąbrowe
- 6 4
-
2023-11-18 09:26
GDDKiA tak obchodzą lokalne potoki ruchu (1)
jak Dudę praworządność
- 3 3
-
2023-11-20 10:29
*tuska
- 0 0
-
2023-11-17 10:45
tak, zastosowano buspas oraz DDR-y (4)
które bardzo ułatwią i usprawnią przemieszczanie się w tym rejonie
- 6 15
-
2023-11-20 10:28
Po co tutaj jesteś płatna ***** UM Gdynia?
- 0 0
-
2023-11-18 17:51
Nie ma to jak bronić czegoś co się nigdy samo nie obroni
- 1 0
-
2023-11-17 12:20
(1)
Potwierdzam, jest znacznie lepiej
- 6 14
-
2023-11-20 10:28
Szczurek? To ty?
- 0 0
-
2023-11-17 09:03
a dziurawy wiadukt na torami przy Karwiny PKM?
tak ma miało być. Przebudowa skrzyżowania po partacku, z najwazniejszymi punktami niedoprowadzonymi do końca.
Brawo Gdynia.- 27 5
-
2023-11-17 08:55
(1)
Mam nadzieję, że Kaufland dołoży się i razem z miastem rozbudują dojazd .
- 4 10
-
2023-11-17 10:20
Jakieś nowatorskie pomysły na tę rozbudowę dojazdu?
- 7 1
-
2023-11-17 08:54
ścieżka rowerowa w zasadzie była wcześniej tylko na krótkim odcinku powstała
- 12 5
-
2023-11-17 08:50
Nie chcą dobrze (25)
wprost oficjalnie szczycą się ideą zniechęcania ludzi do przemieszczania się
- 49 5
-
2023-11-17 10:08
Zniechęcają do przemieszczania się budując ścieżki rowerowe. No oczywiście. (7)
Pośle Suski, to pan? :D
- 10 18
-
2023-11-18 09:41
ścieżki rowerowe (5)
w klimacie gdzie przez pół roku możesz się spodziewać deszczu i jest mniej niż 10 stopni?
- 4 4
-
2023-11-18 10:49
Większości rowerzystów zła pogoda nie przeszkadza. (4)
Ja odczuwam przyjemność z jazdy rowerem, niezależnie od pogody. Bardzo mi przykro, że ty w tym czasie męczysz się jadąc autem.
- 4 3
-
2023-11-20 10:26
*Większości i**otów
- 0 0
-
2023-11-18 17:50
Tak dziś jeden na 3 godziny przejeżdza (2)
Rowerami jezdzi 0,3% podróżnych
- 2 1
-
2023-11-19 10:24
I to trzeba zmienić (1)
I dlatego nie ma i nie będzie ułatwień dla kierowców. Zrozumiesz to w końcu?
- 0 1
-
2023-11-20 10:27
To można zmienić perswazją, natomiast Wojciech Szczurek robi to terrorem, szantażem i przymusem
a takie metody na Polaków nigdy nie zadziałają
- 0 0
-
2023-11-17 12:19
Suski to do karocy Carycy Katarzyny się tylko zmieści
- 7 8
-
2023-11-17 09:01
Nic tak nie zniechęca ludzi do przemieszczania się, jak kierowcy. (4)
A ci co bardziej roszczeniowi, jeszcze chcą zrobić z samochodu jedyny sposób na opuszczenie własnego osiedla.
Zaraz będziemy mieć rowerowe karetki, bo na zatkanych ulicach nie mogą nawet przejechać...- 14 33
-
2023-11-20 10:20
Wszyscy nienawidzą takich czubków jak ty, twoje zdanie podziela 1% gdynian, w tym niestety Wojciech Szczurek
ale on i tak nie służy Polakom i Polsce, a komuś zupełnie innemu
- 0 0
-
2023-11-17 22:37
jak kierowcy... (2)
autobusów...
źli, sfrustrowani, niedocenienie i niedopłaceni...- 4 4
-
2023-11-19 10:23
(1)
Jakbyś się przesiadł na autobus to by było więcej wpływów z biletów i była by kasa na kierowców
- 0 1
-
2023-11-20 10:22
Nigdy się nie przesiądę, będę dalej przemieszczał wyłącznie samochodem i żaden terror lewaków takich jak Wojciech Szczurek
mnie nie zmusi do przesiadki na autobusy. Wręcz przeciwnie - ponieważ władze Gdyni prowadzą wojnę przeciwko kierowcom samochodów, ja ich autobusy wręcz bojkotuję! Kiedyś czasami - owszem rzadko, ale jednak - korzystałem z autobusów, teraz NIGDY!
- 1 0
-
2023-11-17 08:54
(11)
przemieszczania się samochodem. Zapomniałeś kluczowego słowa
- 16 29
-
2023-11-20 10:13
Ale ja się chcę przemieszczać samochodem! Jestem obywatelem! Jestem płatnikiem podatków w Polsce i w Gdyni!
Nie pytałem się Wojciecha Szczurka, którego uważam za odrażającą, antypolską kanalię, o zdanie na temat tego czym powinienem się przemieszczać! Samochodem mi jest najwygodniej i nie zamierzam tego nigdy zmieniać!
- 2 0
-
2023-11-17 22:35
jeśli trasa autobusu 181 Sopot-Karwiny, z Brodwina wracająca do Sopotu (1)
a następnie prowadzona do Redłowa i Wielkopolską w ten sam korek ma do czegoś zachęcać, to kogoś zdrowo pogięło...
- 2 1
-
2023-11-19 10:22
Na wielkopolskiej jest buspas, tam autobusy nie będą stały. Warto to zrobić
- 0 1
-
2023-11-17 13:00
Mnie zniechęcają do przemieszczenia się autobusami. (7)
Jadąc z Dąbrowy do Centrum już wcześniej było za dużo przystanków po drodze i brak realnych linii "pospiesznych" (R i Z to żart, raptem kilka przystanków omijają).
Tymczasem, na Karwinach powstały 2 dodatkowe przystanki. To co autobus zyska na buspasie, traci na tych dodatkowych postojach.
Czemu nie ma wciąż żadnej sensownej liniiJadąc z Dąbrowy do Centrum już wcześniej było za dużo przystanków po drodze i brak realnych linii "pospiesznych" (R i Z to żart, raptem kilka przystanków omijają).
Tymczasem, na Karwinach powstały 2 dodatkowe przystanki. To co autobus zyska na buspasie, traci na tych dodatkowych postojach.
Czemu nie ma wciąż żadnej sensownej linii pospiesznej która stawałaby na max 1 przystanku na dzielnicę? Czemu żadna linia, chociaż 1, z tych około 10, które jedzie Wielkopolską nie jedzie Drogą Różową? Droga Różowa nawet ma przystanek postawiony przy SKM Redłowo, więc nadałaby się idealnie zamiast jechać na około al. Zwycięstwa i stojąc zwłaszcza w korku przy skrzyżowaniu Wielkopolska-Zwycięstwa.- 38 3
-
2023-11-17 16:52
Nie ma tego złego (1)
Przynajmniej plus tego taki, że droga różowa technicznie wciąż jeszcze jako tako daje radę (chociaż już trochę większych kolein i drobnych dziurek jest). Gdyby puścili tam ruch autobusowy to zaraz by była kompletnie zniszczona jak pozostałe ulice w Gdyni, a miasto i tak nie nadążą z remontami/naprawami istniejących dróg.
Przystanki przyPrzynajmniej plus tego taki, że droga różowa technicznie wciąż jeszcze jako tako daje radę (chociaż już trochę większych kolein i drobnych dziurek jest). Gdyby puścili tam ruch autobusowy to zaraz by była kompletnie zniszczona jak pozostałe ulice w Gdyni, a miasto i tak nie nadążą z remontami/naprawami istniejących dróg.
Przystanki przy różowej są a la "koci łeb", więc też zero komfortu dla podróżujących + degradacja autobusu. Ale większa ilość prawdziwie pospiesznych autobusów na liniach łączących centrum z odległymi dzielnicami to dobry pomysł.- 3 4
-
2023-11-18 09:38
czyli ten ruch autobusowy
jednak nie taki fajny, powinniśmy inwestować w więcej samochodów, one dróg nie niszczą chociaż
- 3 3
-
2023-11-17 16:32
dokładnie (4)
Dla kogoś dodatkowy przystanek w przeciwnym kierunku ale 50m bliżej naprawdę ma być decydującym argumentem do korzystania/niekorzystania z autobusu? Serio żyjemy w czasach, że ludzie nie mogą już nawet przejść 50-100 metrów więcej na przystanek? Przy epidemii chorób układu krążenia jako główna przyczyna współczesnych zgonów kilka kroków więcej może
Dla kogoś dodatkowy przystanek w przeciwnym kierunku ale 50m bliżej naprawdę ma być decydującym argumentem do korzystania/niekorzystania z autobusu? Serio żyjemy w czasach, że ludzie nie mogą już nawet przejść 50-100 metrów więcej na przystanek? Przy epidemii chorób układu krążenia jako główna przyczyna współczesnych zgonów kilka kroków więcej może wyjść tylko na zdrowie.
Ale może się mylę. W końcu żyjemy w społeczeństwie, gdzie niektórzy muszą samochodem podjechać wręcz pod same drzwi/bramę sklepu czy innej instytucji, więc być może niektórzy mają potrzebę pójść na autobus w kapciach...
Ja jadę autobusem w konkretnym celu na konkretną godzinę - praca, spotkanie, inna umówiona aktywność, a nie w celach wycieczkowo-rekreacyjnych, więc z reguły im szybciej dojadę tym lepiej. I nie miałbym problemu gdyby mi ktoś zabrał przystanek i bym musiał iść dodatkowe 500m z buta. Przynajmniej czas ten poświęcę pro zdrowotnie a nie w śmierdzącym autobusie.- 6 10
-
2023-11-20 10:16
Tak. Naprawdę! Szczurek jest wrogiem gdynian, który służy niemieckim "organizacjom pozarządowym"... finansowanym przez
niemiecki rząd
- 0 0
-
2023-11-18 08:56
Tak
- 1 2
-
2023-11-17 19:35
przekaż ten wywód ludziom przyspawanym do samochodów :) (1)
- 5 9
-
2023-11-20 10:17
Ale ja mam prawo jeździć samochodem i nie będę się pytał o zdaniem menela którego nie stać na samochód, takiego jak ty
- 1 0
-
2023-11-17 08:42
To nie tem remont (1)
- 7 10
-
2023-11-17 08:54
Żaden remont. To budowy/przebudowy
- 17 1
Wszystkie opinie
-
2023-11-17 07:01
(8)
Ta pseudo budowa będzie kamieniem milowym i przypieczętuje odejście obecnych kniaziów.Dramat dramatem pogania.
- 128 14
-
2023-11-17 07:08
ok.
- 1 1
-
2023-11-17 07:15
aha (4)
mi się podoba
- 5 16
-
2023-11-17 08:56
Jestes pracownikiem łucyka to ci sie podba (2)
Mieszkańcy rozlicza was na wiosnę przy urnach
- 13 3
-
2023-11-17 09:11
I cyk, wpadło 50gr za słowo-klucz w komentarzu :)
- 2 2
-
2023-11-18 09:01
Ja wiem, że kierowcom ciężko przychodzi zderzenie z rzeczywistością, która we wszystkich innych dużych miastach ma się dobrze
fajnie było, jak piesi musieli nadkładać poł kilometra do przejścia, rowerzyści byli spychani na chodniki, a komunikacja miejska raźnie stała w tym samym korku. Przyzwyczaicie się.
- 1 0
-
2023-11-18 02:48
a skąd przyjechałeś/łas???- z koziej wólki wiec ci sie wszystko podoba biedaku...
- 1 2
-
2023-11-18 02:47
coraz gorzej sie mieszka w Gdyni przez zarządców ! (1)
- 2 2
-
2023-11-18 09:03
Przecież mieszkasz na przedmieściach, to co się wypowiadasz o miejscach, które co najwyżej widzisz z parkingu
- 1 0
-
2023-11-17 07:05
Opinia wyróżniona
(38)
Gorzej nie jest, ale czy lepiej? Ważne, że remont się już skończył.
- 95 24
-
2023-11-17 07:13
Wydać 100 baniek, żeby nie było gorzej? (34)
- 44 5
-
2023-11-17 07:31
(32)
Przecież jest lepiej. Jak bardzo zakłamanym trzeba być, żeby twierdzić inaczej?
- 9 46
-
2023-11-17 07:50
(10)
Co jest lepiej? Te dziury w stronę obwodnicy na fragmentach po kilkaset metrów? Błagam d..pku ośmieszają tę budowę właśnie takie rzeczy to tak jak budowa domu i montaż połowy okien pajacyku
- 28 9
-
2023-11-17 08:04
(9)
Rowerem i autobusem jest znacznie lepiej. Zdejmij klapki z oczu i odspawaj się od samochodu to zobaczysz
- 12 40
-
2023-11-17 08:55
ścieżka rowerowa i chodniki były przed remontem (5)
- 30 5
-
2023-11-17 10:09
(2)
To nie prawda. Chodniki były krzywe, ścieżki poprzerywane w wielu miejscach. Dopiero teraz jest pełny komfort. Jeden minus to zostawiona czerwona kostka przy cmentarzu, ale jest ułożona na nowo - jest równa.
Jeszcze raz - ślepym trzeba być, by nie zauważyć różnic.- 3 14
-
2023-11-17 10:32
(1)
Wow mieli zdjęta tą starą kostkę i nie mogli dać asfaltu za rok jakiś mądry inaczej powie och musimy wymienić tę kostkę na asfalt więc przez dwa miesiące będziemy zamykać pas na jezdni robić korki by zrobić coś co można było zrobić przy jednej robocie i jednych korkach nie no super kawałek dalej od tego miejsca jezdnia w stronę obwodnicy cała w dziurach to pewnie znowu remoncik będą robić i znowu pół Gdyni stanie
- 8 1
-
2023-11-17 11:26
Zbyt dużo trybu przypuszczającego użyłeś.
- 0 3
-
2023-11-17 10:15
Ulice też były przed remontem
- 9 0
-
2023-11-18 10:05
droga też była przed remontem
- 0 1
-
2023-11-17 09:18
(2)
"To bardzo drogi buspas, bo jego zaledwie 1 m kosztował nas aż 4,3 zł - komentuje Austen."
" Za łącznie ok. 1 km długości dróg rowerowych płacimy 1,4 mln zł."
+ jęczenie o brak parkingu. No to już sprowadziliście swój elektorat wyłącznie do zmotoryzowanych z awersją do innych środków transportu z górnego tarasu, gdzie ma wam Szczurek skrzynkę wina podesłać? ;)- 10 7
-
2023-11-17 10:10
1m drogi o szerokości 3,25m za 4,30zł? Gdzie tak tanio?!?!!? Ja sobie kupię wokół domu położę!
- 4 1
-
2023-11-17 10:48
w punkt :)
- 2 1
-
2023-11-17 07:55
Jakie lepiej? (8)
Nie lepiej tylko dłużej. Dłużej się stoi w korkach. Pogorszyła się płynność ruchu z uwagi na likwidacje prawoskrętów.
- 29 8
-
2023-11-17 08:04
No i? Trzeba było się zatrzymywać na czerwonym
- 6 15
-
2023-11-17 08:04
(5)
Dla nich poprawiło się uspokajanie ruchu, więc lepiej
- 4 1
-
2023-11-17 08:38
(4)
Bezpieczeństwo jest ważniejsze niż komfort wożenia czterech liter w pięciometrowym suvie
- 8 23
-
2023-11-17 08:51
(2)
ogolnie to wszyscy mieszkajacy za obwodnica musza uznac fakt,ze dojazdy sa i beda uciazliwe.Niewazne ile drog i wezlow powstanie-to dostepnosc miasta z gornego tarasu bedzie sie pogarszala w przyszlosci.Jedynie chyba zielony lad i drastyczne zmniejszenie ilosci samochodow moga ten trend zatrzymac.
- 10 9
-
2023-11-17 08:55
Do tego dążymy, oby jak najszybciej
- 1 6
-
2023-11-17 09:46
Jaka dostępność miasta?
Górny Taras to jest właśnie miasto. Sprowadzanie miasta do ścisłego centrum między Wzg. św Maksymiliana a Gdynią Główną to patologia.
- 11 2
-
2023-11-17 10:07
To ile było wypadków przed przebudową?
- 4 0
-
2023-11-17 10:10
przecież te prawoskręty dalej tam są!
prawo jazdy w czipsach znalezione?
- 3 5
-
2023-11-17 07:56
Lepiej? (2)
Lepiej zdejmij te różowe okulary. Może się okazać, że król jest nagi.
- 14 4
-
2023-11-17 08:39
(1)
Jeżdżę tu codziennie. Już nikt nie pamięta problemów sprzed 2020 roku? Serio?
- 3 12
-
2023-11-17 10:08
To wymień je byśmy razem mogli ocenić
- 6 0
-
2023-11-17 08:53
panie Łucyk, weź pan już przestań (1)
- 9 0
-
2023-11-17 11:27
Łucyk nawet tu nie przyjeżdża
- 2 1
-
2023-11-17 10:06
Lepiej? (5)
To proszę spróbować w godzinach szczytu wjechać z Sopockiej w Korzenną. Szczególnie jak na przystanku stoi autobus, a na przejściu dla pieszych idzie parę osób.
- 9 1
-
2023-11-17 10:17
(3)
Pieszych to byś chętnie rozjechał, co?
- 3 8
-
2023-11-17 10:35
(2)
Nie ale kiedyś mieli na tyle oleju w głowie że nie budowano przystanków na końcu pasa do prawoskrętu
- 8 1
-
2023-11-17 11:28
Umrzesz jak chwilkę poczekasz, aż autobus odjedzie i ludzie przejdą?
- 0 8
-
2023-11-17 11:41
przystanek jest przy buspasie - jak należy
a prawoskręt do likwidacji, jeśli nie może być w takim miejscu :)
- 0 6
-
2023-11-17 11:40
wiadomo, samochód z jednym kierowcą jest ważniejszy od grupki pieszych i autobusu :)
- 1 8
-
2023-11-17 10:47
wystarczy być przyspawanym do samochodu malkontentem :)
- 2 5
-
2023-11-17 12:38
Miasto z marzeń.....
- 0 1
-
2023-11-17 08:54
To nie remont
- 3 0
-
2023-11-17 11:03
2 lata zawieruchy (1)
Przez 2 lata kopali Wielkopolska. Wydali 100 milionow i trzeba dopatrywac sie efektow? Zenada i kpina, kosztem mieszkancow Gdyni.
- 15 0
-
2023-11-17 13:12
Tam na jednej z tablic jest napisane, ze... To pierwszy etap.
- 0 1
-
2023-11-17 07:07
(5)
Zwężenie na dojeździe do Karwin do jednego pasa? Brak reorganizacji wyjazdu z Sopockiej? To jest jakaś patologia, a nie przebudowa. Nie mówiąc o tym, że "inwestycja" była już zakończona, kiedy wpadłem w korek od strony Chwaszczyna, bo... malowano pasy. O godzinie 16. W środku szczytu komunikacyjnego. Zwężenie 3 do 1. Dramat.
- 182 11
-
2023-11-17 08:16
To jest w zasadzie odświeżenie a nie żadna przebudowa (1)
wymiana nawierzchni i nowa farba.
A ścieżkę rowerową można i trzeba robić z dala od głównej drogi - dzięki temu nie trzeba wdychać spalin, stać na światłach i przyjemność z jazdy dużo większa. Nie rozumiem koncepcji upychania ścieżek rowerowych wzdłuż głównych dróg.- 31 2
-
2023-11-17 09:03
przy przystanku na Myśliwskiej to nawet asfaltu nie wymienili, rozjeżdżonego przez ich wywrotki
- 17 0
-
2023-11-18 02:49
totalny upade miasta Gdynia? kto za tym stoi????
- 4 2
-
2023-11-18 09:45
To prawda! (1)
Zwężenie do jednego pasa przed Karwinami. Korki forever. To tak nie może być. Kto zrobił odbiór? To przekresla całą inwestycje i poprawę ruchu.
- 7 1
-
2023-11-18 11:42
kto to projektował? jaki inzynier architekt? Hm. Proszę sie przyznać do swojego "dzieła"
- 2 1
-
2023-11-17 07:08
3 lata udreki i korkow.... (13)
Efektem tych prac jest jedynie poprawa nawierzchni i oznaczenia dróg oraz co prawdziwe ścieżka rowerowa po drugiej stronie wielkopolskiej...ale nienruszono mostu węzła Karwiny, nie ma parkingu nawierzchnia na moście i okolicach taka ze można się wyrznac na rowerze i wygiąć felgę w aucie. Dodatkowo piękne drzewa wycięto dziesiątki drzew wzdłuż wielkopolskiej po prawej stronie jadąc do góry w stronę karwin. Tego mi najbardziej szkoda. Czujnik powietrza z dzisiaj nie kłamie a drzewa pomagają oczyścić powietrze.
- 179 12
-
2023-11-17 07:16
jest buspas (8)
więc trolejbus w końcu nie stoi w korku
- 14 22
-
2023-11-17 07:19
(7)
jak korek jest od placu górnośląskiego, to figę ten buspas pomaga
- 22 7
-
2023-11-17 07:26
(3)
Czyli trzeba go wydłużyć.
- 10 11
-
2023-11-17 07:52
Może za sto lat wydłuża miasto z dykty zasłużone na 1,5 mld zł nic nie zrobi
- 11 3
-
2023-11-17 08:27
(1)
Czyli trzeba to było zrobić od początku dobrze, a nie byle jak
- 13 2
-
2023-11-18 09:05
Jak by wam zrobili od razu buspasy wszędzie, to byście na zawał masowo zeszli ;)
tak macie trochę czasu na dostosowanie się. Działeczka w Szemudzie ze świetnym, 15-minutowym dojazdem już kupiona?
- 2 1
-
2023-11-17 09:20
I jeszcze w następnym roku ścięli budżet o 10% na ZKM. Geniusze.
- 7 1
-
2023-11-18 02:53
pas dla busów niepotrzebny bo tworzą sie korki samochodowe. (1)
- 1 2
-
2023-11-18 09:06
Zawsze i wszędzie się tworzą
nie wypowiadaj się w imieniu wszystkich mieszkańców, tylko co najwyżej tej sfrustrowanej części przyspawanych do fotela samochodowego
- 1 3
-
2023-11-17 09:19
(2)
Na Strzelców zaraz za krzyżówką był gęsty szpaler drzew iglastych, po stronie domków jednorodzinnych.
Mieszkańcy mieli przez to ładniej i ciszej. A teraz mają pusto i patrzą się na bloki od strony Buraczanej. Dlaczego nie odtworzyli nasadzeń? Pytanie do Pana Łucyka. Zakładam, że z pozwoleniem środowiskowym wszystko się zgadza i uchybień nie ma? Dodam, że tam średnio była potrzeba usuwania tych drzew - nie pamiętam żeby nawet ten chodnik ruszali poza wymianą powierzchni.- 15 0
-
2023-11-17 13:17
Przecież przed tą inwestycją drzewa zostały przesadzone na Kolibki (1)
Jest artykuł na typ portalu: "Gdynia: przesadzają drzewa, żeby ich nie wycinać" z 2019 roku.
Czekam aż one wrócą na swoje miejsca.- 3 1
-
2023-11-18 02:56
hahaha...gdzie przesadzili...? mogli je posadzić na plaży !
- 2 0
-
2023-11-18 02:52
nie wybaczymy wyciętych młodych ładnych drzewek przy ul.Wielkopolskie..
Osiedle zostało zeszpecone a teraz buduja jeszcze kolejną droge do choler..nego osiedla Solano....
po co budowac drogi obok innych dróg...czemu Solnao nie robi wjazdu od strony Strzelców...koszmar Wielkopolskiej??? id..iotyzm wymyślony kolejny !!!!!!- 0 4
-
2023-11-17 07:10
Nie dotyczą mnie te zmiany bezpośrednio, ale wygląda to jak umyślne działanie na szkodę mieszkańców. (9)
Można za to pójść siedzieć?
- 124 11
-
2023-11-17 07:15
(6)
Jakie prawo zostało złamane? Konkretnie podaj
- 7 19
-
2023-11-17 09:49
(5)
Niegospodarność, naruszenie dyscypliny finansów publicznych - paragrafy sobie znajdź trollu.
- 14 4
-
2023-11-17 10:43
Skoro taki jesteś pewny to zapraszam do prokuratury złożyć zawiadomienie (3)
a jak jednak nie to po prostu zamilcz. Bo niepoinformowanie organów ścigania o przestępstwie w przypadku czynów zabronionych stanowi przestępstwo.
- 3 14
-
2023-11-17 11:16
panie wice (1)
To pan?
- 11 3
-
2023-11-18 03:02
hahaha chyba tak
- 2 1
-
2023-11-18 03:01
przyczyniłeś sie do zła...że sie tak wymądrzasz, bo tak reagujesz,..
- 1 2
-
2023-11-18 03:00
za naruszenie tych paragrafów - powinni siedzieć, - zobacz se mądralo i ....
pochodź po osiedlach ,co jest źle zrobione a nie siedzisz i kawę pijesz.
- 0 2
-
2023-11-17 09:35
Siedzieć to nie
Ale sprawa o niegospodarność powinna się odbyć
- 11 3
-
2023-11-18 02:57
powinni pójść siedzieć i to szybko.
- 1 2
-
2023-11-17 07:11
Władze miasta Gdyni chciały ukryć zmniejszenie zakresu prac i tym samym mieć z tego tytułu oszczędności? (6)
A może było inaczej. Przecież wiadomo że to nie mieszkańcy Gdyni ani sam marszałek nie chciał okrojenia projektu i tym samym zmniejszenia inwestycji, tylko zapewne władze miasta widząc że nie stać ich na tą realizację zaczęły odcinać po cichu kolejne zakresy prac potem poinformowali marszałka że jest wszystko git i w ogóle a ten podpisał wierząc im?
- 62 9
-
2023-11-17 07:18
i dobrze (4)
jak nie ma pieniędzy to trzeba oszczędzać
- 2 13
-
2023-11-17 07:55
Zwłaszcza że to przez nich i ich dęb..lna politykę jest taka dziura w budżecie gminy bo my przepraszam bardzo jesteśmy dojeni i dociskani przez aparat fiskalny tego miasta coraz bardziej
- 7 2
-
2023-11-17 08:05
(2)
To po co wogóle ruszali ten odcinek? Wydali 100 mln zł, aby nic nie poprawić, a wręcz zepsuć. A mogli zaoszczędzić 100 mln zł.
- 10 3
-
2023-11-18 09:10
No tak, bo w mieście są tylko kierowcy (1)
nie ma mieszkańców, którym wymieniono magistralę ciepłowniczą i inne elementy uzbrojenia. Nie ma jeżdżących komunikacją miejską. Nie ma rowerzystów. Nie ma pieszych. Baa, kierowcy też nie plują się pod każdym artykułem, że chcą remontów. Chcą, to dostali. Remont nie oznacza rozbudowy. A w XXI wieku nie będzie polityki rozbudowy liczby pasów dla komunikacji indywidualnej. Im szybciej to złapiesz, tym mniej będzie bolało.
- 2 2
-
2023-11-19 15:29
Rowerzystów to w sumie tylu jest
Że równie dobrze można ich nie liczyć. Ot, 2%,głęboki margines społeczny
- 0 0
-
2023-11-17 13:19
Nawet nie oszczędności, tylko wyrobić się z terminem
Musieli ciąć zakres, żeby zdążyć na początek listopada inaczej przepadłaby dotacja z UE.
To cała tajemnica tej fuszerki.- 4 0
-
2023-11-17 07:14
Rozliczyć przy wyborach. (4)
Obowiązkowo!
- 117 6
-
2023-11-17 07:52
(2)
i tak stado pójdzie głosować na tę samą, zabetonowaną od lat ekipę
- 4 7
-
2023-11-17 08:21
Jest w koncu jakas rozsadna i realna alternatywa jak Gdynski Dialog (1)
a nie partyjniacy i oderwani od rzeczywistości społecznicy od krzykacza
- 14 3
-
2023-11-18 09:12
Nie będzie miała nawet dwucyfrowego wyniku
Dlaczego? Bo przemawia tylko do kierowców z górnego tarasu, a na dużo gęściej zamieszkanym dolnym tarasie wszyscy już mają po dziurki w nosie kierowców z dolnego tarasu...
- 1 1
-
2023-11-17 10:54
Ewidentnie widać, że władze Gdyni totalnie nie ogarniają jeśli chodzi o sprawy związane z infrastrukturą drogową, to samo remont w dzielnicy Wiczlino.
- 7 2
-
2023-11-17 07:14
Kosiorek się kompletnie nie zna na infrastrukturze (8)
- 25 24
-
2023-11-17 07:17
To tak jak obecne władze
- 11 1
-
2023-11-17 07:18
Takie czasy, że każdej kobiecie która idzie w politykę wydaje się (2)
Że będzie miała fory bo nie jest facetem. I stąd takie Leszczyny, Kidawy, Jachiry piszące scenariusze dla kabaretów nie tylko o dinozaurach.
- 10 12
-
2023-11-17 08:10
Co do Kidawy to w punkt.
- 6 1
-
2023-11-17 08:32
Szydło, Kempa, Gosiewska, Zalewska etc. to są fachowcy hahahahaha
- 6 4
-
2023-11-17 08:11
NIe musi sie znac na infrastrukturze wazne ze zna sie na prawie i wykazała wały tej i innych inwestycji w Gdyni
od infrastruktury moze miec specjalistow, na pewno lepszych niż Łucyk i jego banda. Oby Gdyński Dialog coś zmienił na wiosnę
- 17 4
-
2023-11-17 08:48
Zna sie bardziej niz Łucyk
To wystarczy
- 11 4
-
2023-11-17 10:03
to tak jak pan Łucyk
- 4 0
-
2023-11-17 21:40
Maisto sie zna.
Skutek remontu taki że można śmiało powiedzieć, że miasto zna się mniej :p
- 1 1
-
2023-11-17 07:15
Zwężenie Łucyka (2)
Tak nazywam to rozwiązanie drogowe kląc zawsze jak tamtędy jadę
- 119 3
-
2023-11-17 08:18
w Gdańsku Oliwie jest zwężenie Dulkiewicz
ładnie się wpisuje w konwencje nazw: podatek Belki, prawo Kaduka itp.
- 9 1
-
2023-11-19 07:15
Ja mam lepszą nazwę
Szczurzy przesmyk
- 4 0
-
2023-11-17 07:16
MTM wygrał, bo miał zrobić szybciej, nie taniej (8)
A potem aneksy i dopłata(!) do dłuższego terminu realizacji. Miło i po koleżeńsku, prawda?
- 109 4
-
2023-11-17 08:05
Nie (4)
Wszystko wg prawa. Znasz się na nim?
- 0 18
-
2023-11-17 08:11
Tak (2)
- 9 0
-
2023-11-17 08:41
(1)
Udowadniasz wpisami, że o prawie przetargowym nie masz pojęcia.
- 0 9
-
2023-11-17 09:25
Nie ma czegoś takiego jak "prawo przetargowe" :)
- 3 0
-
2023-11-17 08:55
Kucyk to ty?
- 10 0
-
2023-11-17 09:38
MTM wygrał (1)
Żeby zarobili kolesie. Patrz powiązania prominentów Gdyni z MTM
- 11 0
-
2023-11-18 03:05
100% racji-kolesiostwo powinno byc rozliczone
- 2 0
-
2023-11-18 03:04
od kilkunastu lat , tak jest po kolesiowemu, okropnośc !
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.