• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany

Patryk Szczerba
17 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (704)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Prace na węźle Karwiny zostały zakończone.

Oficjalnie prace na węźle KarwinyMapka zostały zakończone, ale przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu twierdzą, że po podpisaniu aneksu do umowy zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Sprawą chcą zainteresować Najwyższą Izbę Kontroli. Władze Gdyni odpowiadają, że odbyły się już kontrole. Nieprawidłowości nie było, a potwierdzeniem, że inwestycja została odpowiednio wykonana, jest decyzja marszałka województwa, który kilka dni temu zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny.




Jak oceniasz wykonane na węźle Karwiny prace?

Na początku listopada władze Gdyni oficjalnie poinformowały o zakończeniu prowadzonych przez firmę MTM prac na węźle Karwiny, dodając, że trwają procedury odbiorowe.

Węzeł Karwiny: władze Gdyni informują o pracach odbiorowych



- Gdy wszystkie procedury będą zakończone, inwestycja zostanie formalnie przekazana do użytku. Powinno to nastąpić za ok. 7 tygodni od zakończenia prac, czyli pod koniec grudnia 2023 r. - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycja miała być gotowa w pierwszej połowie 2023 r. Opóźnienia tłumaczono koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę.

- Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna liczba kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą przez gminę oraz nowy harmonogram. Na przeszkodzie stało także to, że Energa nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane - dodawał podwładny wiceprezydenta Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory

Węzeł Karwiny: jakie prace wykonano?



W komunikacie na stronie miasta informowano, że przebudowa objęła przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W najbliższych dniach powstanie parking typu park&ride, na którym znajdzie się miejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Miejsca postojowe będą także dla rowerzystów. Powstanie parking dla 50 rowerów oraz 600 m dróg dla rowerowych.

Do tego zakończono budowę 3 km buspasów oraz zainwestowano w nowe oświetlenie i zieleń. Ostateczny zaprezentowany koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.

Inwestycji postanowili przyjrzeć się działacze Gdyńskiego Dialogu, którzy przestudiowali harmonogram prac ustalony z wykonawcą. Ich zdaniem wiele elementów węzła nie powstało. Kluczowym był podpisany w maju aneks, przedłużający prace do listopada. Wiosną poziom zaawansowania prac budowlanych wynosił jednak zaledwie ok. 65 proc.

Gdyński Dialog: zaniechano prac na kwotę blisko 12 mln zł



- Prezydent Marek Łucyk zdecydował więc o podpisaniu z wykonawcą aneksu nr 4 w dniu 31 maja 2023 r., czyli 3 tygodnie po pierwotnym terminie zakończenia pracy. Aneks ten wprowadził nowy termin zakończenia prac na 3 listopada 2023 r. oraz... dość drastycznie zmienił zakresu prac w ramach inwestycji - mówią przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu.
Wyszczególnione przez Gdyński Dialog prace, których nie zrealizowano. Wyszczególnione przez Gdyński Dialog prace, których nie zrealizowano.
Dodają, że w toku kontroli Gdyńskiego Dialogu okazało się, że zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Z zakresu zniknęły m.in.:

  • przebudowa ulicy Sopockiej,
  • budowa parkingu park&ride przy PKM Karwiny,
  • budowa pętli autobusowej przy PKM Karwiny.




Dopłata za utrzymanie placu budowy



- Z pierwotnie planowanych 101,7 mln zł zapisanych w umowie z wykonawcą pozostało 90,2 mln zł. Żeby te pieniądze nie przepadły, a właściwie można też przypuszczać, że po to, by zwykli mieszkańcy się nie zorientowali, administrujący Gdynią zdecydowali się zlecić wykonawcy dodatkowe prace o wartości 7,8 mln zł. Na papierze zatem finalna różnica w kwocie nie jest więc duża: było 101,7 mln złotych, a jest 99,1 ml zł - twierdzi Bartłomiej Austen z Gdyńskiego Dialogu.
Działacze federacji dodają, że po tym, gdy wykonawca nie dotrzymał majowego terminu prac, miasto - zamiast rozpocząć naliczanie kar umownych - zdecydowało się... dopłacić firmie MTM 1 148 176 zł. Powodem uzasadniającym dopłatę jest to, że przez dodatkowe 6 miesięcy, między majem a listopadem, wykonawca musi utrzymać plac budowy.

Budowa parkingu nie została ukończona. Budowa parkingu nie została ukończona.

"Gdzie jest parking park&ride?"



Z inwestycji zaczęły "wypadać" też kolejne elementy.

- W maju zdecydowano się zastąpić "jednopoziomowy parking park&ride na 140 miejsc" czymś, co nazwano w harmonogramie "parking Korzenna 1". Co ciekawe, z pierwotnego projektu parkingu park&ride zniknęły systemy zliczania miejsc postojowych, płatnego parkowania oraz monitoringu. Nie będzie też tablic informacyjnych. Łącznie zrezygnowano w ten sposób z prac o wartości 1,6 mln zł. W ich miejsce wprowadzono nowy parking Korzenna 1, którego budowa zakłada wyłącznie prace drogowe oraz wykonanie oświetlenia. Powyższych systemów zliczania miejsc, płatnego parkowania czy monitoringu nie ujęto. Jednak jego koszt ma wynieść 1,8 mln zł, czyli o 200 tys. zł drożej - relacjonują działacze federacji, dodając, że mają poważne wątpliwości, czy prace zostaną zakończone do grudnia.
W aneksie pojawiły się też trasy rowerowe wzdłuż ulic Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Zdaniem Gdyńskiego Dialogu pierwotnie miało ich nie być i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wyraźnie jest napisane, że przetarg ich nie obejmuje.

Powstały dodatkowe kilometry dróg rowerowych. Powstały dodatkowe kilometry dróg rowerowych.

Drogi buspas i drogi rowerowe



- Za łącznie ok. 1 km długości dróg rowerowych płacimy 1,4 mln zł. Tak, to my mieszkańcy dołożyliśmy się do węzła przesiadkowego, który, jak się okazuje, wcale węzłem przesiadkowym nie jest - komentuje Aleksandra Kosiorek, kandydatka Gdyńskiego Dialogu na prezydenta Gdyni.
Kolejnym elementem jest 150-metrowy buspas na odcinku ul. Zapolskiej i Małe Karwiny.



- Na mocy aneksu został zbudowany za kwotę 639 tys. zł. To bardzo drogi buspas, bo jego zaledwie 1 m kosztował nas aż 4,3 tys. zł - komentuje Austen.
Nie będzie też przebudowy skrzyżowania z Sopocką i budowy pętli autobusowej.

- Zrezygnowano z tych inwestycji, podpisując z wykonawcą aneks w maju - twierdzą przedstawiciele federacji, która składa w sprawie węzła wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o przeprowadzenie kontroli.

Odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji



Postępowanie przetargowe przewidywało formułę: zaprojektuj i wybuduj. Oznaczało to, że wskazane w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) obszary, elementy układu drogowego czy zagospodarowania terenu ujęte w dokumentacji podstawowej biura projektowego Transprojekt Gdańsk podlegały przeprojektowaniu i uzyskaniu przez wykonawcę robót nowych uzgodnień z gestorami sieci i zamiennej decyzji ZRID.

W wyniku braku uzgodnień z PKP dotyczących nowych rozwiązań projektowych gmina była zmuszona do odstąpienia między innymi od: przebudowy fragmentu ulicy Strzelców (ok. 100-metrowy odcinek od ul. Wielkopolskiej), skrzyżowania ulic Sopocka, Wielkopolska, Strzelców oraz budowy pętli odstawczej dla pojazdów komunikacji zbiorowej.

Ponadto w zakresie umowy z MTM na tę inwestycję odbyły się już kontrole, które nie wykazały nieprawidłowości. Środki z Unii Europejskiej nie są zagrożone, Zarząd Województwa Pomorskiego na posiedzeniu 9 listopada 2023 r. zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny, co pozwala na rozliczenie dofinansowania inwestycji.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (704) ponad 20 zablokowanych

  • as (1)

    po prostu dobra robota, a ten gdyński dialog to jakaś grupa lewacki nierobów tylko krytykują ,niech się lenie wezmą do roboty

    • 4 57

    • Twoje inwektywy nic nie mówią o Gdyńskim Dialogu, a tobie aż zanadto!

      • 14 0

  • Mieszkanka Dąbrowy (1)

    Miałam cicha nadzieję że będę mogła spokojnie wyjechać i wróci do domu. Niestety jeden pas w 1 i 2 stronę i do tego dojazdy do obwodnicy i 2 makety. Kaufland na ukończeniu. Tragedia na odcinku 1 km 4 sygnalizacje świetlne. Ciekawe kto to wymyślił????

    • 45 5

    • Mieszkanko Dąbrowy

      Artykuł jest o innym remoncie

      • 5 8

  • Pytanie jest kto od kogo się uczył? (1)

    Samorządność od PiS czy PiS od Samorządności

    • 21 4

    • Jak myślisz

      • 0 2

  • Kontrole się odbyły. Wszystko jest (niby) w porządku. (2)

    W takim razie góra urodziła mysz. Nasuwa się proste pytanie: dlaczego nas przez tyle lat katowali tym niby remontem? Przecież nic się nie poprawiło. Ba, jest gorzej niż było (likwidacja prawstrętów).

    • 47 5

    • Brak efektów, A 100 mln poszło się walić

      • 8 2

    • Was katowali, by ułatwić życie innym

      Nie czujesz się z tym dobrze? Cóż, piesi też nie czuli się dobrze, jak dla wygody kierowców spychano rowerzystów na chodniki

      • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    XXXX (7)

    Czy są planowane wiaty na przystanku Myśliwska na rogu
    okropnie się tam stoi jak na wygwizdowie a teraz zimą nic nad głową,na przystanku Nałkowska. To są tak przyziemne sprawy a jakże istotne.
    Dużo jeszcze jest tu niedociągnięć i nie zrobionych rzeczy.

    • 70 2

    • Tam powinny być ze dwie wiaty. Dużo ludzi czeka. (4)

      • 13 0

      • Idealny projekt do BO. (1)

        Ale jak znam życie, nikt go nie zgłosi, bo urzędnicy powinni czytać ludziom w myślach, zamiast ich pytać czego chcą.

        • 0 6

        • Nie

          Wiaty są w projekcie przebudowy

          • 4 1

      • (1)

        Stać i nie marudzić. Nie ma kasy. Chcieliśta transport zbiorowy i rowerki promować a na samochody plujeta to teraz marznąć bez narzekania.

        • 6 6

        • Proszę się wypowiadać za siebie a nie za kogoś tak na przyszłość.

          • 4 0

    • Tam

      chyba nie ma w planie wiat bo o ile na ul. Nałkowskiej nie staje ani Z ani R to oni to traktują ten przestanek przelotowo. Ale już na Myśliwskiej stają wszystkie autobusy i tam na rogu stoi się fatalnie. Ale jak ktoś jest spostrzegawczy to zauważy że od ulic inna firma i od stawiania wiat inna firma. I tu ciekawostka
      nie dawno postawili stara wiatę przeniesioną na przystanek PKM i postawili niedawno dwie wiaty na pętli tam gdzie będzie nowy Kaufland. To czemu za jednym razem nie postawili na Myśliwskiej ciekawe no chyba że będą ja robić w najlepsze mrozy.
      Coś tu jest na rzeczy.

      • 8 1

    • będą...

      Za 3 tygodnie będzie tam wiata - a nawet dwie :)
      pisałam do ZKM i tak mi napisali.

      • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    mieszkaniec (50)

    Fajnie że remont się skończył ale czy faktycznie zastosowane rozwiązania ułatwią życie mieszkańcom?
    nie mówię o ścieżkach rowerowych bo to sprawa jasna ale po za tym oprócz nowej nawierzchni to nie widzę zbyt duzych korzyści ... tym bardziej że jak za chwilę odpalą Kaufland do dojazd do Dąbrowy będzie koszmarem - w sumie już jest nie ciekawie... Jakby nie można było zrobić trzeciego pasa na dojeździe do obwodnicy - miejsca tam jest sporo. Mam wrażenie że może i urzędnicy chcą dobrze ale nikt nie ruszy się w miasto i sprawdzi czy faktycznie to będzie miało sens... robić po to aby robić...??? brak chyba pomysłu i spójności...

    • 398 11

    • To nie tem remont (1)

      • 7 10

      • Żaden remont. To budowy/przebudowy

        • 17 1

    • Nie chcą dobrze (25)

      wprost oficjalnie szczycą się ideą zniechęcania ludzi do przemieszczania się

      • 49 5

      • (11)

        przemieszczania się samochodem. Zapomniałeś kluczowego słowa

        • 16 29

        • Mnie zniechęcają do przemieszczenia się autobusami. (7)

          Jadąc z Dąbrowy do Centrum już wcześniej było za dużo przystanków po drodze i brak realnych linii "pospiesznych" (R i Z to żart, raptem kilka przystanków omijają).
          Tymczasem, na Karwinach powstały 2 dodatkowe przystanki. To co autobus zyska na buspasie, traci na tych dodatkowych postojach.
          Czemu nie ma wciąż żadnej sensownej linii pospiesznej która stawałaby na max 1 przystanku na dzielnicę? Czemu żadna linia, chociaż 1, z tych około 10, które jedzie Wielkopolską nie jedzie Drogą Różową? Droga Różowa nawet ma przystanek postawiony przy SKM Redłowo, więc nadałaby się idealnie zamiast jechać na około al. Zwycięstwa i stojąc zwłaszcza w korku przy skrzyżowaniu Wielkopolska-Zwycięstwa.

          • 38 3

          • dokładnie (4)

            Dla kogoś dodatkowy przystanek w przeciwnym kierunku ale 50m bliżej naprawdę ma być decydującym argumentem do korzystania/niekorzystania z autobusu? Serio żyjemy w czasach, że ludzie nie mogą już nawet przejść 50-100 metrów więcej na przystanek? Przy epidemii chorób układu krążenia jako główna przyczyna współczesnych zgonów kilka kroków więcej może wyjść tylko na zdrowie.
            Ale może się mylę. W końcu żyjemy w społeczeństwie, gdzie niektórzy muszą samochodem podjechać wręcz pod same drzwi/bramę sklepu czy innej instytucji, więc być może niektórzy mają potrzebę pójść na autobus w kapciach...
            Ja jadę autobusem w konkretnym celu na konkretną godzinę - praca, spotkanie, inna umówiona aktywność, a nie w celach wycieczkowo-rekreacyjnych, więc z reguły im szybciej dojadę tym lepiej. I nie miałbym problemu gdyby mi ktoś zabrał przystanek i bym musiał iść dodatkowe 500m z buta. Przynajmniej czas ten poświęcę pro zdrowotnie a nie w śmierdzącym autobusie.

            • 6 10

            • przekaż ten wywód ludziom przyspawanym do samochodów :) (1)

              • 5 9

              • Ale ja mam prawo jeździć samochodem i nie będę się pytał o zdaniem menela którego nie stać na samochód, takiego jak ty

                • 1 0

            • Tak

              • 1 2

            • Tak. Naprawdę! Szczurek jest wrogiem gdynian, który służy niemieckim "organizacjom pozarządowym"... finansowanym przez

              niemiecki rząd

              • 0 0

          • Nie ma tego złego (1)

            Przynajmniej plus tego taki, że droga różowa technicznie wciąż jeszcze jako tako daje radę (chociaż już trochę większych kolein i drobnych dziurek jest). Gdyby puścili tam ruch autobusowy to zaraz by była kompletnie zniszczona jak pozostałe ulice w Gdyni, a miasto i tak nie nadążą z remontami/naprawami istniejących dróg.
            Przystanki przy różowej są a la "koci łeb", więc też zero komfortu dla podróżujących + degradacja autobusu. Ale większa ilość prawdziwie pospiesznych autobusów na liniach łączących centrum z odległymi dzielnicami to dobry pomysł.

            • 3 4

            • czyli ten ruch autobusowy

              jednak nie taki fajny, powinniśmy inwestować w więcej samochodów, one dróg nie niszczą chociaż

              • 3 3

        • jeśli trasa autobusu 181 Sopot-Karwiny, z Brodwina wracająca do Sopotu (1)

          a następnie prowadzona do Redłowa i Wielkopolską w ten sam korek ma do czegoś zachęcać, to kogoś zdrowo pogięło...

          • 2 1

          • Na wielkopolskiej jest buspas, tam autobusy nie będą stały. Warto to zrobić

            • 0 1

        • Ale ja się chcę przemieszczać samochodem! Jestem obywatelem! Jestem płatnikiem podatków w Polsce i w Gdyni!

          Nie pytałem się Wojciecha Szczurka, którego uważam za odrażającą, antypolską kanalię, o zdanie na temat tego czym powinienem się przemieszczać! Samochodem mi jest najwygodniej i nie zamierzam tego nigdy zmieniać!

          • 2 0

      • Nic tak nie zniechęca ludzi do przemieszczania się, jak kierowcy. (4)

        A ci co bardziej roszczeniowi, jeszcze chcą zrobić z samochodu jedyny sposób na opuszczenie własnego osiedla.

        Zaraz będziemy mieć rowerowe karetki, bo na zatkanych ulicach nie mogą nawet przejechać...

        • 14 33

        • jak kierowcy... (2)

          autobusów...

          źli, sfrustrowani, niedocenienie i niedopłaceni...

          • 4 4

          • (1)

            Jakbyś się przesiadł na autobus to by było więcej wpływów z biletów i była by kasa na kierowców

            • 0 1

            • Nigdy się nie przesiądę, będę dalej przemieszczał wyłącznie samochodem i żaden terror lewaków takich jak Wojciech Szczurek

              mnie nie zmusi do przesiadki na autobusy. Wręcz przeciwnie - ponieważ władze Gdyni prowadzą wojnę przeciwko kierowcom samochodów, ja ich autobusy wręcz bojkotuję! Kiedyś czasami - owszem rzadko, ale jednak - korzystałem z autobusów, teraz NIGDY!

              • 1 0

        • Wszyscy nienawidzą takich czubków jak ty, twoje zdanie podziela 1% gdynian, w tym niestety Wojciech Szczurek

          ale on i tak nie służy Polakom i Polsce, a komuś zupełnie innemu

          • 0 0

      • Zniechęcają do przemieszczania się budując ścieżki rowerowe. No oczywiście. (7)

        Pośle Suski, to pan? :D

        • 10 18

        • Suski to do karocy Carycy Katarzyny się tylko zmieści

          • 7 8

        • ścieżki rowerowe (5)

          w klimacie gdzie przez pół roku możesz się spodziewać deszczu i jest mniej niż 10 stopni?

          • 4 4

          • Większości rowerzystów zła pogoda nie przeszkadza. (4)

            Ja odczuwam przyjemność z jazdy rowerem, niezależnie od pogody. Bardzo mi przykro, że ty w tym czasie męczysz się jadąc autem.

            • 4 3

            • Tak dziś jeden na 3 godziny przejeżdza (2)

              Rowerami jezdzi 0,3% podróżnych

              • 2 1

              • I to trzeba zmienić (1)

                I dlatego nie ma i nie będzie ułatwień dla kierowców. Zrozumiesz to w końcu?

                • 0 1

              • To można zmienić perswazją, natomiast Wojciech Szczurek robi to terrorem, szantażem i przymusem

                a takie metody na Polaków nigdy nie zadziałają

                • 0 0

            • *Większości i**otów

              • 0 0

    • ścieżka rowerowa w zasadzie była wcześniej tylko na krótkim odcinku powstała

      • 12 5

    • (1)

      Mam nadzieję, że Kaufland dołoży się i razem z miastem rozbudują dojazd .

      • 4 10

      • Jakieś nowatorskie pomysły na tę rozbudowę dojazdu?

        • 7 1

    • a dziurawy wiadukt na torami przy Karwiny PKM?

      tak ma miało być. Przebudowa skrzyżowania po partacku, z najwazniejszymi punktami niedoprowadzonymi do końca.
      Brawo Gdynia.

      • 27 5

    • tak, zastosowano buspas oraz DDR-y (4)

      które bardzo ułatwią i usprawnią przemieszczanie się w tym rejonie

      • 6 15

      • (1)

        Potwierdzam, jest znacznie lepiej

        • 6 14

        • Szczurek? To ty?

          • 0 0

      • Nie ma to jak bronić czegoś co się nigdy samo nie obroni

        • 1 0

      • Po co tutaj jesteś płatna ***** UM Gdynia?

        • 0 0

    • (2)

      GDDKiA mogła zaprojektować dodatkowy zjazd na węźle Wielki Kack w kierunku Gdyni Chyloni (chodzi o zjazd z Karwin w kierunku Gdańska, gdzie można było wykonać dodatkowo zjazd w kierunku Gdyni Chyloni), na pewno nie byłoby takich korków na drodze dojazdowej na Dąbrowe

      • 6 4

      • GDDKiA tak obchodzą lokalne potoki ruchu (1)

        jak Dudę praworządność

        • 3 3

        • *tuska

          • 0 0

    • Wyjazd na Obwodnicę w stronę Chylonii jest gorszy niż przed budową Trasy Kaszubskiej, (4)

      "budową" Węzła Karwiny i remontem Nowowiczlińskiej. Kiedyś wystarczyło przebić się do skrzyżowania Chwaszczyńska-Nowowiczlińska i zaraz był wyjazd na Obwodnicę. I cały czas był droga dwupasmowa.

      Teraz trzeba odstać w korku na Dąbrowę kilka zmian świateł na jednym pasie. Po drodze mijając pętle autobusową i dwa markety.

      • 20 4

      • Bo odsetek skręcających w prawo na tym węźle... jest poniżej 1% całego wolumenu ruchu (3)

        Po oddaniu Kaszubskiej priorytetem jest ruch na zachód i południe

        • 2 4

        • ty jesteś poniżej (2)

          1%...

          • 4 2

          • Przerosło cię znalezienie analiz przedinwestycyjnych na stronach GDDKiA? (1)

            • 0 3

            • Nierzetelne analizy i kiepskie z nich wnioski nie powinny być usprawiedliwieniem zwykłego partactwa. Ustaw się przy zjeździe, gwarantuję że będzie zjeżdżało więcej niż jedno auto na 100. No i czy nawet jeśli jest to znacznie mniejsza liczba, niż tych jadących na wprost jaki jest sens, żeby stali w nie swoim korku? To co się dzieje w Gdyni to szczyty niekompetencji w każdej nowej inwestycji drogowej jaka ma miejsce.

              • 2 0

    • Dojazd do Dąbrowy w Gdyni (2)

      Niestety, po przebudowie dojazd na Dąbrowę jest koszmarem. Winę za to ewidentnie ponosi ten, kto zjazd na Obwodnicę przerzucił z szerokiej dwupasmówki chwszczyńskiej na jedno!!! pasemko ulicy prowadzącej na Dąbrowę. Na jedno pasmo, które przed przebudową było już ciasne. A za chwilę otworzą Kaufland. Myślę, że autobusy powinny wówczas pokonywać tę drogę na piechotę, bo przejście po chodniku na pewno przyspieszy ich przemieszczanie się na tym odcinku. Dlatego proponuję, by dorobić tam jednak jeszcze jeden pas, kosztem chodnika i ścieżki rowerowej. Dąbrowianie wytrzymają te korki, gdy zobaczą, że te dodatkowe prace, poszerzą tę ulicę.

      • 7 3

      • No tak, Ela jeździ samochodem, to chodnik i DDR już w ogóle niepotrzebny

        To może w drugą stronę - zróbmy szeroki i wygodny buspas dwukierunkowy kosztem całkowitej likwidacji pasa ruchu dla osobówek? Będzie Ela zadowolona?

        • 4 4

      • Przerzucił to Szczurek

        Bo on musiał zaproponować wjazd .To teren miasts

        • 0 0

    • Jakie korzyści-nie rozmieszaj mnie!!
      Spójrz na sygnalizację świetlną i zawężone Nałkowskiej , Brzechwy itd i do tego na polikwidoeabe odrębne pasy do skrętów. A skręt w Buraczaną teraz po przeniesieniu przystanku to istny majstersztyk (albo wpychasz się przed Trajtka lub Autobus albo stoisz jak frajer i czekasz jak odjedzie bo skręt blokuje!!!-ciekawe któremu dębi..przeszkadzał przystanek 25m dalej?!)
      Generalnie masakra-kasa wydana, pięknie odpicowane a korki jeszcze większe gdzie były i co gorsza teraz też tam gdzie ich prawie nie było!!)
      Kiedy ktoś z tymi ..zrobi porządek?!

      • 4 1

    • Nie! To wyrzucone pieniądze przez bandę Wojciecha Szczurka!!!

      To bydle trzeba odwołać! Trzeba ratować Gdynię, przed totalnym upadkiem!

      • 0 0

  • Gdynia - miasto w przebudowie

    Kluczowy jest wiadukt na ulicy Wielkopolskiej. Położono nowy asfalt , wymalowano pasy i na prawoskręcie w ulicę Korzenną pojawił się napis BUS.
    Wiadukt nie był ruszony - pusta kasa w UM Gdynia.
    Perspektywa zmiany - za 5 , 10 , 20 lat .
    A korki jak będą, tak będą .

    • 30 5

  • Na Sopockiej (3)

    od godziny 15:00 w kierunku Karwin jeszcze większe korki się porobiły. Samochody wyjezdzające z ul. Strzelców blokują tych z Sopockiej. Dlaczego tego nie naprawili ? Pora przeprosić i Spie........ Koniec kolesiostwa Pan prezydent wraz ze swoją ekipą siedzą za długo na stołkach. Gdyna potrzebuje nowej młodej ekipy.

    • 55 5

    • (2)

      Przecież to jest zrobione specjalnie, żeby odciążyć główny ciąg na Wielkopolskiej przez zwężenie pasa. Sopot może cierpieć bo to nie ich miasto:)

      • 8 2

      • Sopocianie pija kawke (1)

        -tam jada same tranzyty

        • 5 1

        • No i tak ma być - niech się tranzytują na obwodnicę przed wjazdem do Gdyni, a nie w Gdyni

          • 1 1

  • Nic sie nie zmienilo, to tylko kosmetyka!!

    Dramat, szkoda naszych pieniędzy. Korki jak byly tak są. Nie wiem czemu nie mozna było zrobić przejazdu na wprost ze Strzelców na Sopocka? Most można zrobić przecież później. Teren jest. Budynki wysiedlono na darmo . Dramat i łzy!!

    • 68 6

  • Taki sam efekt bedzie na Witominie (4)

    W Gdyni sie nie buduje nowych drog ani nie zwiększa przepustowości ruchu. Zagłosujcie w wyborach na kogokolwiek innego. Obecna ekipia musi w koncu odejsc. Marazm w Gdyni trwa juz conajmnjej 15 lat. Zadluzyli miasto a czego się tkną okazuje się totalną klapą. Dobrze im tylko idzie sprzedaż miejskich terenów dla deweloperki.

    • 102 8

    • (1)

      Nie powinno się zwiększać przepustowości. To tylko przenoszenie korków z miejsca na miejsce

      • 5 19

      • Tak - lepiej jechać rowerkiem lub zadylać z buta na autobus - wśród spalin stojących w korku samochodów- bo wcześniej porobiono zwężenia, likwidację prawoskrętów a drogi rowerowe zaprojektowano wzdłuż jezdni. Geniusz.

        • 5 2

    • Zgoda w 100%

      ludzie od inwestycji w Gdyni, + p. Łucyk to żart, jedyne co mnie zastanawia dlaczego do tej pory nikt za to nie odpowiada a jest co wyliczać. Zamiast parkingu pkm karwiny, Łucyk zrobił parking przesiadkowy na Chwarznie, - czekam aż on i jego żona z rodziną będą tam zostawiać fure jak bedą jechać do centrum. gdynia to farsa

      • 17 0

    • Samorządność siedzi na stołkach ponad 25 lat i zupełnie oderwani są od mieszkańców. Ten remont to absurd i kolejna porażka!

      Na szczęście w końcu jest rozsądna alternatywa w postaci Gdyńskiego Dialogu. Udało się coś zmienić w rządzie mam nadzieję, że uda się także odbetonować Gdynię na wiosnę.

      • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane