• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Marynarki Polskiej przejezdny. Przejazd tunelem możliwy w połowie 2015 r.

Maciej Naskręt
31 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Ruch pojazdów wokół ronda będzie regulowany przez sygnalizację.
  • Wejście do tunelu dla pieszych po wschodniej stronie węzła.
  • Wnętrze tunelu dla pieszych.
  • Poza układem drogowym - chodniki i ścieżki rowerowe wymagają jeszcze sporo pracy.
  • W miejscu gdzie stoją betonowe bariery zostanie włączony zjazd z Trasy Słowackiego.
  • Ulica Marynarki Polskiej w Gdańsku.
  • Przystanek pn. PGE Arena w dzielnicy Letnica. Nie ma tam wciąż wiat architektonicznie nawiązujących do stadionu.
  • Gotowe torowisko na Węźle Marynarki Polskiej.
  • Gotowe od miesiąca torowisko na Węźle Marynarki Polskiej.

Kierowcom został już udostępniony Węzeł Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska - część budowy Tunelu pod Martwą Wisłą w gdańskim porcie. Inwestor - spółka miejska GIK - szacuje, że podwodną przeprawą pojedziemy samochodami w połowie 2015 r.



W czwartek o godz. 21 oddany do ruchu został Węzeł Marynarki Polskiej, który jest częścią tunelu budowanego pod Martwą Wisłą. Dla kierowców oznacza to, że mają już do dyspozycji obie jezdnie ul. Marynarki Polskiej - po dwa pasy w każdym kierunku, nowo wybudowane rondo, a do ruchu wracają ulice: Uczniowska i Wielopole, których wloty zostały wyłączone na potrzeby przebudowanego węzła drogowego.

- Prace zgodnie z założeniami zakończyły się w terminie, tj. do końca października 2013 roku. Zlikwidowane zostaną dotychczas funkcjonujące objazdy - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem wspomnianego przedsięwzięcia.

Dla pasażerów komunikacji tramwajowej dobra informacja jest taka, iż uruchomiony zostaje przystanek tramwajowy na wysokości stadionu PGE Arena. Przystanki autobusowe pozostają w obecnej lokalizacji, zaś piesi będą poruszać się nowo wybudowanym ciągiem wzdłuż ul. Marynarki Polskiej od strony Martwej Wisły.

Przy okazji otwarcia Węzła Marynarki Polskiej dowiadujemy się także, kiedy tunelem pod Martwą Wisłą przejadą pierwsze pojazdy. - Nastąpi to prawdopodobnie w połowie 2015 r. - mówi rzecznik prasowy.

Przypomnijmy, że prace - zgodnie z harmonogramem - mają trwać jednak do października 2014 r. Co zatem będzie odbywać się przez osiem miesięcy na terenie budowy? - Z uwagi na to, że jest to pierwszy podwodny tunel drogowy w Polsce, potrzebujemy czasu na procedury odbiorowe, do tego zadania chcemy podejść z najwyższą starannością - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

W tym tygodniu maszyna TBM osiągnęła sumaryczny wynik 1 tys. m pod dnem Martwej Wisły. W ostatnich dniach praca maszyny zwolniła jednak do 4-5 metrów na dobę. Wynika to z rodzaju gruntów, przez jakie przedziera się kret: gliny i iły nie pozwalają na większe tempo prac.

Przeprawa pod dnem Martwej Wisły będzie składała się z dwóch równoległych nitek tunelu. W najgłębszym miejscu znajdą się one ok. 35 metrów pod lustrem wody. Inwestycja realizowana jest przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą jest firma Obrascon Huarte Lain (OHL).

Jako pierwszy powstanie tunel południowy. Drążenie drugiego, północnego tunelu, rozpocznie się po zakończeniu przekopywania południowej nitki, wycofaniu maszyny TBM w rejon ul. Ku Ujściu i przetransportowaniu jej tarczy górą na miejsce startowe. Oba tunele zostaną połączone siedmioma przejściami, które mają pełnić rolę wyjść ewakuacyjnych.

Choć każdy tunel będzie mierzył 1,4 km długości, maszyna wydrąży "jedynie" odcinek o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.

Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. zobacz na mapie Gdańska Oprócz tego przy stadionie PGE Arena powstanie największe w Polsce rondo, o średnicy 130 m i trzech poziomach ruchu. Całość inwestycji stanowi jeden z czterech elementów realizowanej od 2011 r. Trasy Słowackiego, za które miasto zapłaci 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • Trochę nieprawdy!

    Na rondzie jest po jednym pasie w każdym kierunku a nie po dwa!!!!!!

    • 1 5

  • widziałem, jechałem i oniemiałem (1)

    Największe rondo Europy i największy absurd-sygnalizacja świetlna na rondzie!!!!! pustym...
    Ktoś ma za dużo kasy?
    Czy kpi sobie z kierowców?

    • 12 1

    • A czy nie jesteśmy w BudyŃlandzie?

      ten fakt zobowiązuje do tworzenia największych absurdów

      • 5 0

  • A może lepiej byłoby osuszyć ten fragment Wisły?

    W tym portowym od kilkunastu setek lat mieście stała się totalnie zbędna w czasie krótszym niż pokolenie. Urzędnictwo się postarało oto. Gospodarka jak w kraju bez dostępu do morza.

    • 3 2

  • Światła (6)

    Inwestycja może i fajna, ale kto wymyślił tyle świateł na rondzie. Przecież znane są przepisy ruchu drogowego, że pierszeństwo ma ten samochód co jedzie na rondzie. Jechałam wczoraj nowym węzłem i na każdych światłach stałam na czerwonym świtle. Synchronizacja do niczego. W tygodniu czas dojazdu z portu do centrum dzięki super światłom i dopasowanej synchronizacji wydłuży się o 10 minut. Suuuperrrr

    • 10 3

    • Przecież (5)

      Jakbyś znał przepisy to byś wiedział że pierwszeństwo ma pojazd włączający się na rondo, a ten na rondzie powinien ustąpić.
      Prawko na festynie wygrałeś?

      • 2 3

      • Fdfsd (2)

        Tak dla twojej informacji to nad znakiem informującym o rondzie znajduje się znak ostrzegawczy "ustąp pierszeństwa przejazdu". Więc nie wiem kto wygrał prawko na festynie

        • 1 1

        • xxxx (1)

          No chyba że jest stosowny znak (to chyba oczywiste), ale z zasady pierwszeństwo ma pojazd włączający się na rondo !!!!

          • 1 2

          • debil czy tłuk?

            • 0 1

      • Doucz się matołku...

        • 0 1

      • Do fdfsd

        Najczęściej spotykane jest rondo oznakowane przed wjazdem znakiem C-12 ("ruch okrężny") oraz dodatkowo znakiem A-7 ("ustąp pierwszeństwa"). Oznacza to, że będący na rondzie mają pierwszeństwo, wobec tych, którzy zamierzają wjechać na to skrzyżowanie.

        • 1 0

  • Światła są jak mniemam na czas budowy...

    Jesteśmy u Owicza to fakt ale nawet on nie ma aż takiej fantazji

    • 2 1

  • Swiatła (1)

    Gratuluję pomysłowości inżynierii drogowej - rondo ze światłami i to tak ustawionymi że stoi się dwa razy co 100 m Brawo !!! Nie ma to jak udana i przyjazna kierowcom inestycja. Szczyt głupoty- propnuję ubiegać się o wpis do Księgi Guinessa.

    • 10 1

    • "maszyna TBM". A w bankomacie pewnie wpisujecie "numer PIN"?

      • 0 0

  • Ech... (1)

    Z zasady ronda są po to aby usprawnić ruch.... tak myślałem do dzisiaj, gdy zobaczyłem światła na przedmiotowym rondzie - zwątpiłem. Czekam na poniedziałek 6,30 i na przekleństwa kierowców jadących do New Port. Tak na marginesie to Budyń piał kiedyś, że to rondo będzie bezkolizyjne, że będą trzy poziomy i takie tam... A tu nawet TIR- y w Wielopole walą po krawężnikach, bo nie wyrabiają zakrętu. Ech...

    • 10 0

    • Zgadza się, to kolejna zwalona inwestycja.

      • 5 0

  • Nowe rondo - super, ale......

    No właśnie rondo super, czas realizacji do przjęcia , ale jak zwykle ktos musiał w to włoyżyć swoje dwa palce i spirniczyć efekt stawiając sgnalizatory. Owszem, jeżeli chodzi o przejazd przez torowisko to rozumiem, jednak można to tak zmodzfikowa by światła się zmieniały gdy jest tam tramwaj, jednak kto wymyslił pozostałe. Dzisiaj skożystałem z tego novum i się rozczarowałem. Po każdym półkolu stałem na czerwonym, mimo że nic nie jechało , z na dodatek brak mozliwości swobodnego zjadu z ronda bo sygnalizator na to nie pozwala - stzrałki na wprost i w prawo pala się na czerono, a przeciez można by było wprowadzić tam zieloną strzałkę, przecież na tym rondzie nie ma przejść dla pieszych. Pozdrawiam więc inteligentów z ZDIZ. Tak na pewno dojedziemy szybciej.

    • 8 0

  • Trele morele

    Jedzcie ludziska i zobaczcie ten otwarty "węzeł". Na rondzie po jednym pasie, jazda zblokowana, a wjazdu na dwupasmówkę do areny brak. Pełne jajca. Otworzyli węzeł !!!

    • 4 1

  • (1)

    Ludzie ale wy jesteście zacofani! Ul. Marynarki polskeij była dwupasmowa, szybka i niebezpieczna. Władza dla waszego dobra wpakowała w infrastrukturę setki milionów aby droga do nowego portu była nowoczesna, wolna i bezpieczna! A kierowcy dużych samochodów ciężarowych, zwanych przez ludzi wykształconych tirami, niech omijają nowy port! Naród i władza mówią tirom: nie!

    • 1 2

    • Czyli mówisz "nie" towarom i hekto miejscom pracy, które te towary zapewniają.

      Myślałeś, że tiry jadą dla rozrywki? Wszyscy zawdzięczamy im pracę. Nawet jeśli Twoja firma z nich nie korzysta, ni Twój dostawca, to na pewno dostawca dostawcy dostawcy... Albo klient klienta Twojego klienta.

      Koleją przewozi się rzeczy w ilościach nieopłacalnych tirami...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane