- 1 Tu trzeba wyciągnąć pieszych "spod ziemi"? (161 opinii)
- 2 Znaleźli ją w lesie podczas burzy (82 opinie)
- 3 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (94 opinie)
- 4 Miasto nałoży karę na miejską spółkę (80 opinii)
- 5 Remont skrzyżowania, gdzie zginęły 2 osoby (43 opinie)
- 6 Powodzie błyskawiczne groźniejsze niż burze (125 opinii)
Węzeł Marynarki Polskiej przejezdny. Przejazd tunelem możliwy w połowie 2015 r.
Kierowcom został już udostępniony Węzeł Marynarki Polskiej - część budowy Tunelu pod Martwą Wisłą w gdańskim porcie. Inwestor - spółka miejska GIK - szacuje, że podwodną przeprawą pojedziemy samochodami w połowie 2015 r.
- Prace zgodnie z założeniami zakończyły się w terminie, tj. do końca października 2013 roku. Zlikwidowane zostaną dotychczas funkcjonujące objazdy - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem wspomnianego przedsięwzięcia.
Dla pasażerów komunikacji tramwajowej dobra informacja jest taka, iż uruchomiony zostaje przystanek tramwajowy na wysokości stadionu PGE Arena. Przystanki autobusowe pozostają w obecnej lokalizacji, zaś piesi będą poruszać się nowo wybudowanym ciągiem wzdłuż ul. Marynarki Polskiej od strony Martwej Wisły.
Przy okazji otwarcia Węzła Marynarki Polskiej dowiadujemy się także, kiedy tunelem pod Martwą Wisłą przejadą pierwsze pojazdy. - Nastąpi to prawdopodobnie w połowie 2015 r. - mówi rzecznik prasowy.
Przypomnijmy, że prace - zgodnie z harmonogramem - mają trwać jednak do października 2014 r. Co zatem będzie odbywać się przez osiem miesięcy na terenie budowy? - Z uwagi na to, że jest to pierwszy podwodny tunel drogowy w Polsce, potrzebujemy czasu na procedury odbiorowe, do tego zadania chcemy podejść z najwyższą starannością - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.
W tym tygodniu maszyna TBM osiągnęła sumaryczny wynik 1 tys. m pod dnem Martwej Wisły. W ostatnich dniach praca maszyny zwolniła jednak do 4-5 metrów na dobę. Wynika to z rodzaju gruntów, przez jakie przedziera się kret: gliny i iły nie pozwalają na większe tempo prac.
Przeprawa pod dnem Martwej Wisły będzie składała się z dwóch równoległych nitek tunelu. W najgłębszym miejscu znajdą się one ok. 35 metrów pod lustrem wody. Inwestycja realizowana jest przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą jest firma Obrascon Huarte Lain (OHL).
Jako pierwszy powstanie tunel południowy. Drążenie drugiego, północnego tunelu, rozpocznie się po zakończeniu przekopywania południowej nitki, wycofaniu maszyny TBM w rejon ul. Ku Ujściu i przetransportowaniu jej tarczy górą na miejsce startowe. Oba tunele zostaną połączone siedmioma przejściami, które mają pełnić rolę wyjść ewakuacyjnych.
Choć każdy tunel będzie mierzył 1,4 km długości, maszyna wydrąży "jedynie" odcinek o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (109) 2 zablokowane
-
2013-11-03 08:48
fajnie, cieszę się, jedynie brak mi ścieżek rowerowych (2)
Druga strona Wisły pozostanie martwa (nomen omen) dla rowerzystów. A w Niderlandach jednak tunele pod rzekami buduje się nawet dla rowerzystów.
- 0 2
-
2013-11-03 09:54
A ja się cieszę. Potwornie chcę od rowerzystów odpocząć.
Jedź se do Niderlandów. Ja chcę żyć inaczej niż ci (w bardzo wielu innych kwestiach) wariaci.
- 2 0
-
2013-11-04 10:08
Moze w sezonie prom bedzie plywac. Kto wie
- 0 0
-
2013-11-03 11:09
Nie kuma ironii...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.