• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej: widać już konstrukcję

Patryk Szczerba
6 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (139)
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: coraz bliżej końca prac

Prace przy budowie wiaduktu wchodzą w decydującą fazę.

Budowany wiadukt na PuckiejMapka w Gdyni coraz bardziej przypomina docelowy obiekt, co widać na naszym filmie. Będą po nim jeździli kierowcy nad torami prowadzącymi do portu. Inwestycja wraz z otoczeniem ma być gotowa pod koniec roku.




Czy przejazd przez tory w Trójmieście bywa dla ciebie problemem?

Zasadnicza budowa wiaduktu ruszyła w maju 2023 r. Od tego czasu kierowcy i okoliczni mieszkańcy mogą obserwować postępy prowadzonych prac. A te idą całkiem sprawnie.

Obecnie konstrukcja coraz bardziej przypomina docelowy obiekt, po którym będą jeździć kierowcy ponad torami.



Wiadukt na Puckiej: stan aktualnych prac



Udało się już wykonać prace żelbetowe na podporach oraz na płycie ustroju nośnego przęsła pierwszego. Wcześniej zamontowano tam prefabrykowane belki typu Kujan.

Na drugim przęśle zamontowano konstrukcję stalową w zakresie pomostu, łuków oraz stężeń, a także przygotowano szalunek pod płytę ustroju.

- Aktualnie trwają prace związane z montażem wieszaków na konstrukcji stalowej oraz wykonywaniem murów oporowych z prefabrykowanych elementów małogabarytowych na dojazdach do obiektu - informują przedstawiciele wykonawcy.


Parametry budowanego wiaduktu na Puckiej



  • Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m.
  • Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m.
  • Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik.
  • Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
  • Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu. Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.

Za sam wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli wyburzonych budynków.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.


Kiedy drugi wiadukt na Puckiej?



Dodajmy przy okazji, że według zapowiedzi z końca 2023 r. w pierwszym półroczu PKP PLK ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork.

Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. PuckiejMapka, co umożliwi przejazd bez konieczności oczekiwania na szlabanach.

Inwestycja potrwa trzy lata.

Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt? Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt?

Quiz Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta? Średni wynik 54%

Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (139) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (13)

    A kiedy tunel na Chylońskiej?Rumi,Wejherowo budują tunele a Gdynia...komedia.

    • 47 13

    • chyba potrafisz czytac, ze to PKP (8)

      wiec tam trzeba naciskac

      • 7 8

      • Czemu nikt skutecznie nie naciskał przez 25 lat? (6)

        Jakaś teoria?

        • 10 7

        • (5)

          Zapytaj się Horaly. Miał na to 8 lat

          • 9 10

          • powierzono mu zarzad miasta?

            Troche logiki, please...

            • 6 6

          • Plażo, proszę (3)

            Kiedy Horała był prezydentem Gdyni?

            • 6 1

            • Nie broń tego człowieka, bo jek długo jest politykierem, tak długo nic dla Gdyni nie zrobił. (2)

              • 1 5

              • Wydoił port na grubą kase

                • 0 4

              • mylisz się

                ale fakt, mógł więcej.

                • 4 0

      • a to male Trojmiasto naciskalo??!

        Czy, po prostu, zebralo kase, ugadalo sprawe z koleja i zbudowalo?

        W przypadku budowanego wuaduktu raczej bylo odwrotnie, to PKP wymusila na miescie zaangazowanie w to przedsiewziecie i wprowadzenie zmian w tym zapomnianym przez Boga i ludzi miejscu.

        Miasto wolalo wydac kwote o 30% wieksza od kosztu tego wiaduktu oraz 50% wieksza od kosztu tunelu w Rumi na rabatki pod oknami urzedu miasta - park(ing) centralny...

        • 6 4

    • To wyprowadź się i nie jeździj po Gdyni !

      • 6 12

    • Skończ podstawówkę, gdzie nauczysz się czytać ze zrozumieniem. To będziesz wiedział wszystko z powyższego artykułu.

      • 5 4

    • Nikt cie nie zmusza do mieszkania tutaj.

      Rumia i Wejherowo czekają na ciebie!!!

      • 7 12

    • Nigdy

      • 0 1

  • Ładny wiadukt PiS nam zafundował (2)

    Szkoda tylko, że okolica zatrzymała się w czasach późnego Gierka.

    • 36 17

    • okolica zatrzymala sie w dwudziestoleciu miedzywojennym...

      Najwiekszy rozmach inwestycyjny, ktory Gdynie z westernowego miasteczka (morza slumsow i faweli) zamienil w miasto, czyli wlasnie "epoka Gierka" tam nie dotarl...

      A to bylo faktycznie zaledwie piec lat...

      • 10 2

    • co masz do...

      Gierka??!

      Kto jak kto, ale Gdynia nie może na niego narzekać.
      Powstały nowe dzielnice, znikły bruki, pojawiła się powszechna sieć gazowa i kanalizacja ...
      Z tym ostatnim to nadal jest "trochę" do zrobienia.

      • 2 1

  • Za wiadukt płaci PKP, a nie Samorządność i Szczurek (8)

    by było jasne, gdy Samorządność i Szczurek będą przedwyborcze przedstawiali cudzy sukces jako swoje dokonanie.

    Zderatyzujmy gdyński Urząd Miasta.

    • 140 16

    • A dlaczego ma płacić ??

      Wszystkie takie inwestycje pokrywa PKP w końcu ich tory, miasto płaci za pewne też nie mało bo za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

      • 8 10

    • PKP płaci za inwestycję w granicach obszaru kolejowego (30% wartości inwestycji) (1)

      Gdynia za całą resztę (70% wartości inwestycji)

      • 9 7

      • prześledź historię tego przedsięwzięcia

        To się dowiesz, skąd Gdynia ma na to kasę...

        • 4 4

    • (2)

      Aktualna wartość umowy to: 79 244 916,85 zł w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 204 951,70 zł, a PKP to: 24 039 965,15 zł.

      • 10 5

      • to zapytaj w PKP ile faktycznie i kto płaci, to się zdziwisz. Gawiedz dostaje jedno a real to zupełnie coś innego (1)

        • 4 5

        • Tak tak, twój kolega Marian ma alternatywne faktury

          • 4 4

    • Samorządność i Szczurek nic nie płacą. Pobierają pieniądze mieszkańców i lokalnych firma. Oraz je wydają weług własnego

      • 7 3

    • #NigdyWiecejSzczurka

      dość już marazmu

      • 5 0

  • zdecydowanie Szczurkowi już dziękujemy (3)

    czas na dobrą zmianę. Gdynia na to zasługuje

    • 73 9

    • (2)

      Musze przyznac ,ze Gdynia jest zapyziala.Bywam tu od czasu do czasu i stwierdzam,ze miasto stanelo w miejscu jakies 10-15 lat temu.W wielu innych miastach Polski widze rozmach inwestycyjny,remontuja czesto cale kwartaly,duzo buduja.A tu nic, czas sie zatrzymal.

      • 15 4

      • Jak król Kazimierz zastał Polskę drewnianą, a zostawił murowaną

        tak Szczurek zastał morskie miasto Gdynię, a zostawi małomiasteczkowe Gdyniowo

        • 14 4

      • Wystarczy pojechać obok do Rumi i zobaczyć jak Rumia odskoczyła chociażby Północnym dzielnicom Gdyni. Na Oksywiu, Pogórzu i Obłużu mam wrażenie że czas zatrzymał się wraz z oddaniem estakady do użytkowania. Szkoda bardzo!

        • 11 4

  • Mało precyzyjny artykuł (10)

    Czy tak trudno napisać kiedy powstanie wyczekiwany drugi wiadukt? Skoro ma być ogłoszony przetarg to już są jakieś wytyczne że wykonawca będzie miał np. 36 miesięcy na zrealizowanie itd. a tutaj cisza bo może nie warto pisać że drugi wiadukt powstanie najwcześniej w 2028 r.

    • 25 4

    • (6)

      Ten drugi wiadukt jest bardziej potrzebny !

      • 5 1

      • Ale PO co? (5)

        Przecież niedługo odchodzimy od samochodów, a zresztą i tak piniędzy nie ma i nie będzie.

        • 5 9

        • (1)

          Przez 8 lat były. Głównie w kieszeniach prominentow

          • 6 6

          • w tych kieszeniach...

            to są od dawna, jeśli nie od zawsze...

            A ostatnie osiem lat nie odbiegają zbytnio od norm wyznaczonych przez poprzedników.
            Znaczącą różnicą jest fakt, że ostatnio te kieszenie były krajowe a nie zagraniczne...
            Zaręczam ci, że te drugie są znacznie głębsze i znacznie sprawniejsze w motywacji lokalnych jurgieltników.

            • 3 2

        • Drugi wiadukt na puckiej (2)

          Sparaliżuje Chylonską, powinien być na Północnej. Tam jest miejsce pomiędzy blokami na dołączenie do obwodnicy.

          • 2 2

          • Tam planowana jest Droga Czerwona

            • 5 0

          • Jak

            Jak sparaliżuje, jak jadę na chylonska estakada, nakładam drogi i jestem tam więc jakoś nie paraliżuje dzielnicy. Tylko robię doodatkwoy ruch na morskiej i estakadzie

            • 2 2

    • Ja myślałem, że

      magicznie powstanie w jeden miesiąc. Piszesz, że tak nie będzie? Napisz jeszcze, że św. Mikołaj tak naprawdę nie istnieje to mój świat całkiem się załamie.

      • 1 4

    • brak precyzji polega rowniez na nieznajomosci tego miejsca... (1)

      I bezkrytycznym cytowaniu przekazu o "wiadukcie". Na skrzyzowaniu Puckiej z Chylonska nie ma szans na postawienie konstrukcji analogicznej do aktualnie budowanej.

      Mozemy toczyc akademickie spory na temat czy przejazd kolejowy nad tunelem drogowym mozemy nazwac wiaduktem kolejowym. Nie zmieni to faktu, ze nie jest to inwestycja potrzebna kolei i nie ma co liczyc na finansowanie jej z kolejowego budzetu. Miasto pewnie nadal liczy na sw. Mikolaja w kolejarskim mundurze i w zaden sposob nie przygotowuje sie do tego zadania... Pokazuje to chociazby przyklad z Karwin... A nie tedy droga.

      Chociazby przez analogie do konstrukcji, ktore powstaly w Rumii, Redzie i Wejherowie... Miasta sfinasowaly, kolej nie robila problemow...

      • 8 1

      • Ale Kucyk

        Pisze i się chwali że to ma ugadane z PKP i oni to sfinansują. Tak jak robili podchody z portem odnośnie naprawy zarwanego mostku na Janka przy Stenie. Połowę port wyłożył i dlatego tak długo się licytowal kucyk z gryzoniem. Nas mieszkańców takie rzeczy nie powinny obchodzic bo miasto to powinno zrealizować ale oni wola się lansować na bulwarze.

        • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Ćwierćmilionowe miasto portowe, kilka kadencji nie starczyło na wiadukt nad torami... Ten przy Chylońskiej (15)

    • 142 11

    • oj biedni kierowcy, siedzą w tych swoich małych puszkach, wdychają spaliny i mózgi przestają działać (8)

      pod torami w Chyloni jest tunel od chyba 50 lat albo dłużej, nikt nie broni skorzystać, drugi jest w Cisowej, wystarczy iść przez nie pieszo, minuta spaceru zamiast pół godziny czekania na szlaban, no ale do tego trzeba umieć myśleć oraz chcieć się ruszyć, ludzie uważający że wożenie tyłka w każde jedne miejsce jest ich prawem a kilometrowy spacer jest formą opresji powinni się leczyć bo są po prostu chorzy

      • 8 25

      • (1)

        Głupszego komentarza w życiu nie czytałem

        • 15 2

        • Bo to kukła

          Z.rąb główny obluza

          • 3 1

      • Głowny gdyński aktywista rowerowy

        wygląda gorzej od niejednego kierowcy: ziemistoblada cera, no i wychudzony. Może powinien się przesiąść z roweru do samochodu?

        • 11 4

      • Znowu jakiś pacjent ze Srebrzyska

        Tam powinni zrobić całą klinikę leczenia kalesoniarzy

        • 5 4

      • Pseudo rowerzysta się odezwał

        Jeżdżę autem przez ten przejazd ale również rowerem. I stoję tam czasem albo przechodzę pod szlabanami. Jak trzeba mieć nasr*ne w głowie żeby nie widziec że to dla każdego korzysc. A pisiewicz i jego kukielka mają problem do aut a nie chodzi im o rozwój miasta

        • 6 2

      • Chory pisiewicz

        I kukielka

        • 5 2

      • I taki troglodyta

        Mówi że eko jest stanie tam i nie trzema budować tunelu. Chory pisiewicz nie kuma że ludzie w okol jadą żeby nie stać i to generuje dodatkowy ruch, spaliny itd. nie mówię 9 wygodzie dla rowerzystów normalnych którzy by mogli również przejechać

        • 5 1

      • Czy to spaliny Tobie szkodzą na pisownię ?

        • 3 1

    • (3)

      Nie starczyło, bo najpierw lotnisko trzeba spłacić.

      • 15 7

      • Lotnisko (2)

        Niech spłaca platforma

        • 3 10

        • Szczurek jest z jakiejś platformy? (1)

          • 9 2

          • To nie szczurek

            Zablokował dobry projekt wykorzystania istniejącego lotniska. Projekt zablokowała gdanska platforma zwana dla zmyłki obywatelską

            • 5 6

    • Wystarczyłoby

      Ale w mieście są nie tylko kierowcy

      • 4 13

    • Ni ma piniędzy i ni będzie!

      -a kto wybiera tych ludzi na kilka kadencji?!

      • 14 6

  • Miasto do wiaduktu nic nie ma (3)

    to inwestycja portu i PKP i niema się czym się chwalić miasto nie dołożyło ani złotówki
    to już drugi artykuł o nabieraniu krztałtów

    • 31 15

    • Jak trolować, to chociaż kompetentnie

      Aktualna wartość umowy to: 79 244 916,85 zł w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 204 951,70 zł, a PKP to: 24 039 965,15 zł.

      • 10 5

    • Jeśli ponad 50 baniek to dla kierowców "ani złotówki" (1)

      To proponuję przekierować ten strumień finansowania na pieszych. Za taką kwotę można wymienić wszystkie chodniki w mieście, permanentnie porozjeżdżane i poniszczone. Koniecznie z podniesionym krawężnikiem, by bez prawdziwej terenówki się na nie wjechać nie dało. Piesi docenią.

      • 7 9

      • Mało wysokie keawężniki, ale wszystkie trawniki, chodniki i pozostałe podobne miejsca osłupkować.

        Zrobić tak, aby żaden pojazd nie wjechał w miejsca zakazane.

        • 0 1

  • (1)

    ooo w mordę oni jeszcze się z tym bawią :D

    • 16 4

    • tyle lat czekania aż trudno uwierzyć że wreszcie to wybudowali, czasem jestem w Gdyni i kilka razy mi się zdarzyło że stałem długo na przejazdach

      • 0 2

  • "umożliwi przejazd bez konieczności oczekiwania na szlabanach"

    No nie wiem... ja bym jednak nie czekał na szlabanie. Można spaść gdy już się podniesie...

    • 18 2

  • Niemożliwe... (2)

    tego nie robi MTM??? A to dlatego idzie tak sprawnie, bo inaczej wiadukt byłby gotowy...no wtedy kiedy by go zrobi

    • 22 2

    • (1)

      MTM nie robi wiaduktów stalowych

      • 0 1

      • Mtm nic nie robi

        Porządnie

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane