• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej: widać już konstrukcję

Patryk Szczerba
6 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (139)
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: coraz bliżej końca prac

Prace przy budowie wiaduktu wchodzą w decydującą fazę.

Budowany wiadukt na PuckiejMapka w Gdyni coraz bardziej przypomina docelowy obiekt, co widać na naszym filmie. Będą po nim jeździli kierowcy nad torami prowadzącymi do portu. Inwestycja wraz z otoczeniem ma być gotowa pod koniec roku.




Czy przejazd przez tory w Trójmieście bywa dla ciebie problemem?

Zasadnicza budowa wiaduktu ruszyła w maju 2023 r. Od tego czasu kierowcy i okoliczni mieszkańcy mogą obserwować postępy prowadzonych prac. A te idą całkiem sprawnie.

Obecnie konstrukcja coraz bardziej przypomina docelowy obiekt, po którym będą jeździć kierowcy ponad torami.



Wiadukt na Puckiej: stan aktualnych prac



Udało się już wykonać prace żelbetowe na podporach oraz na płycie ustroju nośnego przęsła pierwszego. Wcześniej zamontowano tam prefabrykowane belki typu Kujan.

Na drugim przęśle zamontowano konstrukcję stalową w zakresie pomostu, łuków oraz stężeń, a także przygotowano szalunek pod płytę ustroju.

- Aktualnie trwają prace związane z montażem wieszaków na konstrukcji stalowej oraz wykonywaniem murów oporowych z prefabrykowanych elementów małogabarytowych na dojazdach do obiektu - informują przedstawiciele wykonawcy.


Parametry budowanego wiaduktu na Puckiej



  • Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m.
  • Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m.
  • Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik.
  • Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
  • Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu. Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.

Za sam wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli wyburzonych budynków.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.


Kiedy drugi wiadukt na Puckiej?



Dodajmy przy okazji, że według zapowiedzi z końca 2023 r. w pierwszym półroczu PKP PLK ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork.

Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. PuckiejMapka, co umożliwi przejazd bez konieczności oczekiwania na szlabanach.

Inwestycja potrwa trzy lata.

Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt? Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt?

Quiz Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta? Średni wynik 54%

Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (139) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    I co z tego? Przejazd z Chylońskiej na hutniczą kilkaset metrów będzie dalej trwał 45 minut i dłużej przez ile dekad jeszcze?

    • 113 10

    • Nie od razu Kraków zbudowano (4)

      Tak krawiec kraje jak mu staje, czy jakoś tak ...

      Mądre polskie stare przysłowia.

      Faktem jest, że przejazd na Puckiej od Chylońskiej to tragedia i najwyższą pora coś z tym zrobić a nie tylko gadać. Ale to wymaga współpracy z PKP i kasy, której zapewne nie ma. Może po zmianie władzy coś się ruszy. Zobaczymy, czy to była wina ekipy Szczurka czy może nowa władza teZ będzie mieć z tym problem.

      • 8 0

      • determinację gdyńskiego samorządu w tej sprawie widać... (3)

        ...w porównaniu z działaniami podjętymi przez samorządy "małego" Trójmiasta.

        Ciekawe jest również porównanie wydanych kwot, gdzie węzeł przesiadkowy zbudowany w Rumi Janowie (tunel jest komponentem) za kwotę porównywalną z kosztem podziemnego garażu w Chyloni i połowę kosztu poniesionego przez Gdynię na rabatki pod oknami urzędu miasta - park(ing) centralny.

        • 5 3

        • Pewnie dlatego, że Gdynia ma bezkolizyjnych punktów styku z infrastrukturą kolejową (2)

          więcej nie tylko niż całe małe Trójmiasto razem wzięte, ale też chociażby i Gdańsk. Więc zaiste determinacja do rozwiązywania za ludzi ich niezbyt racjonalnych pomysłów odnośnie wyboru miejsca zamieszkania za publiczne pieniądze nie musi być najsilniejsza.

          • 2 4

          • za arogancję bijącą z tej wypowiedzi należy się dyskwalifikacja... (1)

            Czy uważasz, że mieszkańcy Chyloni i Cisowej oraz okolic nie mają ochoty i potrzeby korzystać z zasobów Rumi czy Rewy?

            Poziom aroganckiej ignorancji i bufonady wskazuje na okolice urzędu miasta...

            Oczywiście, trudno zaprzeczyć, że Gdynia ma jakieś (!) bezkolizyjne punkty styku z infrastrukturą kolejową...
            Nawet można się zgodzić, że najwięcej w Trójmieście...
            Tylko co z tego??!
            Nie tam, gdzie trzeba, nie tak, jak trzeba i nie to, co trzeba...

            • 1 1

            • Dalekie przedmieścia nie bez powodu są na całym świecie dalekimi przedmieściami

              I ich mieszkańcy zawsze uważają, że są niedoinwestowani i pokrzywdzeni. Nie są. Ich mieszkania były dużo tańsze niż dobrze skomunikowane dzielnice nie bez powodu. A co jak co, ale Chylonia i Cisowa na świetne połączenie i z centrum, i Rumią. Nazywa się SKM.

              • 1 0

    • Tam nigdy nie bedzie tunelu, mostu czy co tam sobie ktos wymysla. Nie mialo byc, nie ma i nie bedzie. Nawet planu nie ma

      • 7 0

    • (4)

      artykuł przeczytałeś ? "Dodajmy przy okazji, że według zapowiedzi z końca 2023 r. w pierwszym półroczu pkp plk ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork. Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. Puckiej, co umożliwi przejazd bez konieczności oczekiwania na szlabanach"

      • 5 10

      • właśnie przeczytał..będzie trwało wieki

        • 4 1

      • A wiesz ile już razy PLK podchodziło do modernizacji i rozbudowy linii Gdynia-Kościerzyna? Tu będzie to samo.

        • 3 2

      • (1)

        ach ma ogłosić przetarg do którego będą odwołania potem trochę potrwa wydanie pozwolenia na budowę i może za 5 lat zaczną ile czasu trwała biurokracja na trasie kaszubskiej od ogłoszenia że ją zbudują do momentu aż ją otworzyli?Kilkanaście lat to było?Poza tym super pomysł bo przy okazji zlikwidują przejazdy na Piaskowej i Północnej czyli głupie dekle skomasują ruch drogowy na jednej przeprawie z 3 dostępnych dziś no brawo nie wiem czy śmiać się czy płakać z tych głupich baranów

        • 9 3

        • przetarg na odcinek Słupsk - Lebork został rozstrzygnięty w zeszłym roku

          Trójmiasto jest na końcu.

          • 5 0

    • Nie ma problemu, Rumia Janowo i Wejherowo zapraszają

      Tam czekają na kierowców nowe wygodne tunele pod torami, szybciej tam się przejedzie przez tory razem z dojazdem niż na Puckiej. Da się? Da się!

      • 8 2

  • Szczurek raus

    • 8 2

  • Szczur i NIE jego zasługi (2)

    Jak samo nazwisko wskazuje, szczur kradnie czyjeś zasługi i podszywa się pod kolejne. Sam jest nieudacznikiem i powinien posiedzieć jak wszystkie te szwindle wyjdą na jaw.

    • 17 1

    • Ciekawe czy Szczurek rozwaza w ogole opcje odejscia do jakiejs pozytecznej pracy?

      Wydaje sie ,ze samorzadowiec powinien w zupelnie naturalny sposob powiedziec po kilku latach kadencji: odchodze,wykonalem to i tamto,dziekuje...Tymczasem mam wrazenie ze Szczurek i inni (tez w Gdansku) traktuja samorzad jako dozywotnia synekure.Po wielu latach na stanowisku orientuja sie ,ze nic nie potrafia, poa ogolnymi gadkami o rozwoju miasta itd.Slepa ulica.

      • 2 1

    • Tak jak mostek

      Przy Stenie. Port remontowal a ludzie wokół jechali busami

      • 0 0

  • Dziadek

    Dziadek też budował mosty
    Pontonowe na wojnie w mandzurii z rosjanamy
    Jedno reko budował drugą strzelał do wrogow

    • 1 4

  • Kochana Gdynio

    Dla czego zatrzymałaś się w rozwoju

    • 12 3

  • A kiedy ktoś zapyta a kiedy?

    • 4 0

  • Obawiam się że gdyby budowało go miasto

    to byłby jeden pas z ruchem wahadłowym i buspasem

    • 18 1

  • Nawet w Mozambiku są w takich miejscach wiadukty.

    Nawet w Mozambiku są w takich miejscach wiadukty.

    • 15 1

  • Pucka -tory (4)

    Może kolej potrzebuje pomocy specjalistów, bo odstaje o kilkadziesiąt lat. Ludzie im trzeba pomóc. Wydali kilkaset milionów na remont torowiska a pociągi i tak jadą z prędkością pieszego. Szlabany zamykają na 5-6 min przed pociągiem i otwierają jak skład jest kilometr za przejazdem. Kierowcy stoją w kolejce która ma jeden kilometr. W ciągu minuty jedzie przez tory 20 samochodów ale co tam ,kolej ma to w nosie. Pracowników kolei przerasta postęp techniczny i niech im koś pomoże.

    • 14 4

    • PKP to siedlisko wasatych Januszy (2)

      tego betonu nie zmienisz.Zobacz jak zrobili stacje Wrzeszcz-barak z blachy jak w Pcimiu.Dziady kolejowe po prostu.

      • 0 3

      • taka w Gdańsku moda

        Patrz "Kunszt Wodny" czy "teatr szekspirowski".

        Ważne że jest i nowy.
        Za to skandalem jest pobliski "parking rowerowy", który skonsumował teren dla taboru GAiT.
        Ale to kolejna, samorządowa specjalność, od której Gdynia również wolna nie jest...

        • 2 0

      • taka w Gdańsku moda...

        Rzuć okiem na "kunszt wodny" czy "teatr szekspirowski"...
        "Ktoś" taśmowo powiela projekty...

        Taki "klimat"...
        A inwestora to gilala, byle tanio i w budżecie się zmieściło.

        • 1 0

    • pomocy specjalistów i korepetycji u kolegów-samorządowców z "małego" Trójmiasta

      ...potrzebują nasi, gdyńscy "wybrańcy" zamieszkujący gabinety urzędu miasta.

      Na remont torowiska wokół portu wydano ponad miliard złotych. Można narzekać, czy uzyskano możliwą do uzyskania wartość dodaną, ale na pewno te torowiska nie służą do tego aby śmigało po nim "pendolino".

      Miejsce o którym piszesz dopiero czeka na swoją kolej do przebudowy. Podobnie jak w przypadku S6, prace prowadzone są od kierunku... Szczecina i Trójmiasto jest na końcu. Mam jednak wątpliwości, czy akurat ten przejazd bez partycypacji miasta uzyska formę miastu potrzebną. Podobnie jak równie słynne szlabany na Oruni, które pozostały pomimo modernizacji magistrali. A jest to miejsce znacznie bardziej obciążone niż Chylonia.

      • 2 1

  • Najpierw przeczytaj, potem komentuj (2)

    Już mnie naprawdę leczą komentatorzy, którzy nawet nie raczyli przeczytać artykułu. Trolle czy co?

    A tam stoi jak byk, PKP finansuje to co na ich terenie, miasto resztę plus odszkodowania, chodniki i DDR. Koszty nadzoru po połowie.

    Więc miasto wkłada dużo więcej niż PKP. Ale bez PKP samo by tego nie mogło zrobić.

    Podobna sytuacja będzie koło Chylońskiej.

    • 6 13

    • prześledź historię tego przedsięwzięcia...

      A dowiesz się, skąd Gdynia ma na to kasę.

      Mogłaby to zrobić bez finansowego udziału PKP, tak jak zrobiły to miasta "małego" Trójmiasta.
      Ale Gdynia nie chciała (bo jaki ma w tym interes?) lub nie mogła (bo jest bankrutem).
      Kolej bardzo potrzebuje właśnie tego wiaduktu, bo pozwoli on znacznie zintensyfikować ruch na zapleczu portu i aktywować kierunek zachodni (modernizacja 202). Jest to tez jedna z nielicznych wartości dodanych całej modernizacji torowisk wokół portu. Dobrze że się to stało ale dlaczego w postaci sprzed 100 lat?

      • 3 2

    • czym się podniecasz chłopczyku?

      inwestycją? tempem prac? czy to, że Gdynia dała kasę? Wracaj do lekcji

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane