• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej: widać już konstrukcję

Patryk Szczerba
6 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (139)
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: coraz bliżej końca prac

Prace przy budowie wiaduktu wchodzą w decydującą fazę.

Budowany wiadukt na PuckiejMapka w Gdyni coraz bardziej przypomina docelowy obiekt, co widać na naszym filmie. Będą po nim jeździli kierowcy nad torami prowadzącymi do portu. Inwestycja wraz z otoczeniem ma być gotowa pod koniec roku.




Czy przejazd przez tory w Trójmieście bywa dla ciebie problemem?

Zasadnicza budowa wiaduktu ruszyła w maju 2023 r. Od tego czasu kierowcy i okoliczni mieszkańcy mogą obserwować postępy prowadzonych prac. A te idą całkiem sprawnie.

Obecnie konstrukcja coraz bardziej przypomina docelowy obiekt, po którym będą jeździć kierowcy ponad torami.



Wiadukt na Puckiej: stan aktualnych prac



Udało się już wykonać prace żelbetowe na podporach oraz na płycie ustroju nośnego przęsła pierwszego. Wcześniej zamontowano tam prefabrykowane belki typu Kujan.

Na drugim przęśle zamontowano konstrukcję stalową w zakresie pomostu, łuków oraz stężeń, a także przygotowano szalunek pod płytę ustroju.

- Aktualnie trwają prace związane z montażem wieszaków na konstrukcji stalowej oraz wykonywaniem murów oporowych z prefabrykowanych elementów małogabarytowych na dojazdach do obiektu - informują przedstawiciele wykonawcy.


Parametry budowanego wiaduktu na Puckiej



  • Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m.
  • Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m.
  • Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik.
  • Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
  • Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu. Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.

Za sam wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli wyburzonych budynków.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.


Kiedy drugi wiadukt na Puckiej?



Dodajmy przy okazji, że według zapowiedzi z końca 2023 r. w pierwszym półroczu PKP PLK ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork.

Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. PuckiejMapka, co umożliwi przejazd bez konieczności oczekiwania na szlabanach.

Inwestycja potrwa trzy lata.

Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt? Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt?

Quiz Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta? Średni wynik 54%

Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (139) 7 zablokowanych

  • Głosujmy za zmianami. (4)

    Dobrze, że wiadukt powstaje, ale nie rozwiąże problemów mieszkańców Chyloni .Dlatego nie zagłosuję na pana Szczurka!! To jest jego osobista wina ,że przez 25 lat nie potrafił zadbać o swoich mieszkańców.

    • 18 2

    • Żeby jeszcze dało się na zagłosować na kogoś innego...

      Biedna ta nasza Gdynia, nadal kochana, ale to coraz trudniejsza miłość :(

      • 2 3

    • Bzdury (1)

      Brak wiaduktu nie jest problemem mieszkańców Chyloni. Ułamek mieszkańców Chyloni ma potrzebę przejechania na drugą stronę torów.To jego wybudowanie będzie na tą chwilę koszmarem dla Chyloni, bo stado ludzi z północy by dodatkowo wjechało na wąska ul. Chylońską.

      • 0 5

      • Skąd jesteś, bo na pewno nie z Chyloni.

        • 3 0

    • Potrafil

      Szczurek tak zadbał o mieszkańców że nie mają gdzie zaparkować.juz nawet pod pogotowiem trzeba płacić i pod każdym szpitalem.tak się kończą jego pomysły przez które Gdynia jest zadłużona na kilkanaście lat a on by zdobyć jaka kolwiek kasę na pensje pracowników UM skubie mieszkańców na każdym kroku. Nie wiem jak wy ale ja mówię otwarcie wypad z tym nieudacznikiem z Gdyni

      • 0 0

  • Kolej należy wywłaszczyć z mienia. Wszystko przejąć powinien skarb państwa, a oni co najwyżej użytkować, ... (1)

    ale odpłatnie. Co to jest jakieś państwo w państwie, że robi problemy. Władze samorządowe powinny w porozumieniu z władzą centralną móc robić co się chce z koleją ...

    • 3 8

    • już byli tacy, co wspólnie z władzą centralną robili co chcieli z naszym majątkiem...

      Tereny są własnością Skarbu Państwa, a SP, jako udziałowiec i nadzorca PKP, partycypuje w zyskach. Ale również i kosztach.

      PKP jest samodzielnym podmiotem gospodarczym i jak to w działalności gospodarczej, trzeba się układać.
      Nie ma w niej pojęcia "móc robić co się chce".

      Nawet dla podmiotów prywatnych istnieją paragrafy za działanie "na szkodę podmiotu i udziałowców".

      • 1 0

  • Do roboty (1)

    • 0 8

    • ale za to grupa "haratacza w gałę" została skonsolidowana i jest to zły prognostyk

      Bo Tusk na pewno nie przyzna się do błędu tuż przed swoją brukselską przygodą (2014) skreślając OPAT z plany budowy dróg krajowych: "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane".

      • 4 0

  • Przydałaby się estakada nad Hutniczą (1)

    Dałoby to drugi alternatywny dojazd na Pogórze / Obłuże z pominięciem Estakady

    • 10 1

    • nazywa się to różnie...

      "droga czerwona", OPAT, via Maris...

      Wspólnym elementem tych kryptonimów jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę terenów kolejowych.
      Od dziesiątków lat istnieje na to rezerwa terenowa w osi ulic Południowa-Północna.

      Oraz wspólny jest fakt, że te przedsięwzięcia nie mają szczęścia do mecenasów i sponsorów...

      Najdobitniej wyraził to obecny premier, Donald Tusk, tuz przed swoją brukselską przygodą (2014) skreślając OPAT z plany budowy dróg krajowych:
      "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane".

      Wtóruje mu prominentny urzędnik gdyńskiego samorządu:
      "Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni."

      To przy takim rozumieniu spraw przez naszych "wybrańców", nie ma się co dziwić, ze nic się w tej sprawie nie dzieje.

      • 3 0

  • gdynia zkm

    kiedy gdynia udostepni sygnal gps autobusów dla nas tak jak ma to zrobiony gdansky
    pytam sie temat od 2022

    • 4 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wiadukt na Puckiej nabiera docelowych kształtów

    Oj

    W Listopadzie?to na moje urodzinki,dziękować bardzo

    • 1 5

  • Cud wyborów

    jak tak dalej pojdzie to wykopia do kwietnia nawet tunel. Ludzie, nie wierzcie politykom!

    • 6 0

  • Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. PuckiejMapka, co (1)

    umożliwi przejazd bez konieczności oczekiwania na szlabanach."

    To jest farsa. Akurat tam nikt nie oczekiwał na szlabanach ani nie oczekiwał tego wiaduktu.

    • 7 3

    • to prawda, ten wiadukt to interes kolei

      która chce się w tym miejscu odciąć od służebności przejazdu i zwiększyć własną przepustowość.

      Przejazd przy Chylońskiej pozostaje nietknięty i jest to raczej pytanie do samorządu Rumi.
      Dlaczego Rumi?
      Bo Rumia taki bezkolizyjny przejazd zbudowała i trzeba się jej zapytać, jak to zrobiła.

      • 3 1

  • a gdzie logika? (2)

    na puckiej jest jeden problematyczny przejazd kolejowy ale to nie jest ten budowany.
    Tu gdzie budują praktycznie nie ma ruchu pociągów a tam gdzie jest problem nie budują wiaduktu - gdzie logika????

    • 9 2

    • logika jest taka, że mieszkasz w szczurkolandzie...

      mieście z morza i marzeń...bangladeszu północy

      • 3 0

    • punkt siedzenia, punkt widzenia

      Kolej ma interes w budowie właśnie tego wiaduktu, bo to znacznie zwiększy możliwości manewrowe i przepustowość. Ma to wprost przełożenie na kasę.

      Przejazdem przy Chylońskiej nikt się nie interesuje, bo kolej nie ma żadnego interesu w jego budowie. A zarządcy miasta mają na te peryferia wylane. Ich interesuje "centrum" i nowi "mieszkańcy" bo na nich mogą zarobić ich afilianci. Po co im ten kłopot?

      Ten przejazd ma znaczenie tylko dla miasta, ponieważ nie załatwi on problemów transportu dla portu. To z racji szczupłości miejsca i braku efektywnego połączenia z obwodnicą. Wręcz powinien być dla ruchu towarowego zamknięty. Takie potrzeby może zrealizować tylko "droga czerwona" w istniejącej i dedykowanej jej rezerwie terenowej w osi Południowa-Północna.

      Oba rozwiązania są konieczne, ponieważ obsługują odmienne strumienie ruchu o odmiennych charakterystykach. Planowana postać "drogi czerwonej" jest szalenie skomplikowana. Znacznie można ją uprościć przez separowanie ruchu towarowego od lokalnego w odrębnych nitkach, której przejazd w Chyloni może być elementem.

      • 2 0

  • wiadukt (2)

    ceiekawe co zrobią z ruchem na chylońskiej po wybudowaniu wiaduktu na puckiej, już nie można przejechać

    • 12 1

    • Dokładnie!

      Skowyt o wiadukt/tunel przy Netto to głos mieszkańców północy, nie zawalonej Chyloni. W największej dzielnicy Gdyni nie potrzeba więcej samochodów, tym bardziej na wąskiej i rozjeżdżonej Chylońskiej.

      • 1 4

    • jak to co??!

      Postawią przed przejazdem zakaz ruchu dla ciężarówek.
      Tak jak na Jana z Kolna...
      I z głowy.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane