• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad torami do portu. Budowa ruszyła

Patryk Szczerba
8 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.

Rusza budowa wiaduktu nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Jej koszt to blisko 80 mln zł. Prace na początku będą realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac. Obiekt ma być gotowy w listopadzie 2024 r.



Wiadukt na ul. Puckiej to potrzebna inwestycja?

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu.

PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych. Chodzi o jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Lokalizacja planowanego wiaduktu Lokalizacja planowanego wiaduktu

Wykonawca inwestycji znany od lutego 2021 r.



W lutym 2021 r. wyłoniono wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto. Po podpisaniu umowy rozpoczęły się prace projektowe.

Sama inwestycja powinna być już na etapie realizacji, ale pojawiły się opóźnienia innych inwestycji kolejowych związanych m.in. z torami.

W ostatnim czasie nakładami miasta pojawił się jednak m.in. chodnik przy ul. Przemysłowej. Prawdziwe prace przy budowie wiaduktu dopiero się rozpoczynają.



W piątek nastąpiły zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w Gdyni, w okolicy przejazdu kolejowego.

- W ramach pierwszego etapu prace będą realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac - informują urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.


Wiadukt nad torami do portu: jak będzie wyglądał?



Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.

Co ze szlabanami przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się rozwiązanie problemu w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Historię dotyczącą przejazdu przez ten przejazd opisał niedawno jeden z naszych czytelników.

Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają. Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają.
- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie 2023 r. - informował w styczniu Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Kwestią wstrzymującą prace są, jak się wydaje, finanse.

- Zadanie zostanie zrealizowane w ramach zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027 - dodaje Przemysław Zieliński z PKP PLK.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (144) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (7)

    W końcu po 30 latach...choć prościej tunel jak to się robi w Rumi,Redzie czy Wejherowie.W Gdyni dopiero się chyba tego uczą.Kluczowa sprawa to finansowanie PKP,wszak miejska kasa miliard długów.

    • 56 11

    • Cóż, jak się wydoiło prawie 4 miliardy z budżetu Gdyni i rozdało po swoim elektoracie, to nic dziwnego że jest jak jest. (4)

      Dziwne że tylko miliard długu...

      • 5 8

      • miasto nie przyznaje swoim jak rzad ale inwestuje dla mieszkancow (3)

        a tunel pod Pucka wstrzymuje PKP a dlaczego to wiadomo

        • 4 7

        • (2)

          Co to miasto robi? Przepalają miliony na bzdury typu mevo fala itd miliony dla swoich nieudaczników

          • 10 2

          • Miliony to przecież drobne dla których nawet nie warto zawracać głowy prokuraturze, jak w przypadku Sasina... (1)

            Pomijając już że pół miliarda rocznie, z którego rząd okrada Gdynię co roku, wystarczyłby na takie Mevo, Falę itp co tydzień...

            • 3 11

            • ...cytując klasyka....

              ....w Gdyni to do urzędu miasta powinni już dawno wejść ,,silni panowie,, i wyprowadzić w bransoletach cale te towarzystwo ;)

              • 8 3

    • Tunel prościej? Rozumiem, że za tym komentarzem stoją szczegółowe kosztorysy dla obu wariantów z wiaduktem i tunelem dla porównania?

      • 4 2

    • A jak chcesz budować tunel przy tylu czynnych torach?

      • 1 4

  • Tymczasowy przejazd jest już od 2 lat (2)

    Autor chyba nigdy wcześniej tam nie był :)

    • 52 2

    • Oczywiście że tam nie był,zapewne zadzwonił i nagadali mu jakichś głupot o tym że praca wre a on to opisał i tyle.

      • 11 1

    • A Ty byłeś? Prawda, nie dwa lata, ale półtorej roku tak.
      Tymczasowy przejazd na Puckiej jest od października 2021.

      • 0 1

  • Czy ludzie obok mieszkający (2)

    Zostali wysiedleni?
    Tam bardzo blisko mieszkali...zwłaszcza starsze osoby...

    • 16 6

    • A kogo to interesuje ?

      • 0 4

    • to samo co przy Trasie Kaszubskiej

      źle na tym nie wyszli.

      To nie "interesy" z magistratem, jak gdyński Pekin...

      • 0 1

  • (1)

    Te "efekty" to są tam od 2 lat i są związane z budową torów, śladów najmniejszych wiaduktu czy prac z nim związanych brak.

    • 41 3

    • Zapewne na chwilę pojawi się tam kilku robotników żeby znowu zniknąć na następne 5 lat tak do następnych wyborów i następnych obiecanek.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Wiadukt potrzebny ale nie tym przejeździe (13)

    Potrzebny na Puckiej nieopodal dworca Chylonia

    • 188 15

    • (2)

      Nic nie rozumiem,czyli dalej mam czekać na wiadukt na Puckiej przy Chylońskiej 50 lat.To chyba jakiś żart.........

      • 26 5

      • (1)

        to miasto to jest żart :D

        • 26 7

        • ale malo smieszny

          Zart...

          • 9 1

    • potrzebny jest na osi Północna - Południowa

      Czyli przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali.

      Pucka przy Chylońskiej to popierdułka, która nie ma kontynuacji, bo łączy Pucką ze środkiem gęsto zabudowanej dzielnicy. Jest to budowla "nice to have", dla ruchu miejskiego ale nie dla ruchu specyficznego dla tego miejsca.

      • 10 2

    • Nieważne (6)

      Szczur i jego klika puszczą mit, że wiadukt już istnieje i dziadki które nie mają samochodu znów zagłosują na szkodnika. Pucka poczeka sobie na wiadukt po ostatniej kadencji szczura.

      • 19 5

      • Pacanie, gdybyś nie glosował na karlego wariata, to juz byś jechał OPAT, ktora w 2015 dostala gwarancje finansowania. (5)

        Ale kaska poszła na inne przekopy i cepeki.

        • 16 10

        • przecież szczurek należy do bandy karlego!

          • 6 8

        • w 2015? gwarancję?

          1 kwietnia 2014, 17:26 - i nie był to prima aprilis...

          "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

          "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane ... OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

          • 5 3

        • w 2015 po OPAT nie było śladu, bo rok wcześniej Tusk skreślił go z rokładu jazdy (1)

          " Premier Tusk umył ręce przekazując dalej otrzymany w lutym tego roku dezyderat parlamentarzystów do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Wiceminister Klepacki, do którego obowiązków wchodzą sprawy związane z kolejnictwem stwierdził, że OPAT nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej. Rada Ministrów PO-PSL zgodnie odmówiła wpisania OPAT w Program Budowy Dróg Krajowych, a co za tym idzie finansowania inwestycji"

          "Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że od OPAT ważniejsze z punktu widzenia kierowców będą planowane: Trasa Kaszubska i Obwodnica Metropolitalna."

          " Każą nam się zadowolić południową mniejszą wersją OPAT Trasą Kaszubską, ujętą w Programie na lata 2010-2015. Minister Nowak obiecał pierwsze kontrakty na jej budowę już w tym roku. Jednak nikt z polityków PO nie mówi, że budowa jest uzależniona od unijnego dofinansowania. Zatem pozostaje nam zadowolić się zupełnie inną drogą, która być może powstanie w bliżej nieokreślonej przyszłości i z której skorzysta 1/4 pojazdów, które korzystałyby z OPAT.

          14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma połączyć Obwodnicę Trójmiasta w Chyloni, z gdyńskim portem i krajową szóstką w Redzie."

          • 7 4

          • Ten Nowak?

            Piszesz o tym Nowaku który został zmieszany z łajnem za przekręty z drogami na Ukrainie i PL?

            • 0 3

        • Pacanie czytaj ze zrozumieniem

          Pewnie jesteś cofnięty intelektualnie.

          • 0 2

    • Na tym też potrzebny.

      Gdyby nie ten wiadukt, to miałbyś przejazd ze szlabanem tyle że kilkaset metrów na zachód, tam gdzie tory stacji zwężają się do rozjazdu. Wolałbyś coś takiego? A tunel przy Netto jest planowany, ale z przyczyn technicznych i finansowych musi być powiązany z przebudową linii kolejowej do Słupska.

      • 1 0

    • gdzie droga czerwona obiecana przez pis?

      • 0 0

  • Władze miasta wolały wybudować lotnisko czy parking przy urzędzie miasta (5)

    Mieszkańcy niech nadal stoją ma Puckiej

    • 74 5

    • co moze miasto jak PKP odwleka (4)

      miasto na swoja czesc ma kase

      • 2 12

      • Nie o ten przejazd chodzi

        • 9 2

      • Zaczynacie o 7:30?

        Ale i tak kiepsko wychodzi wam obrona władz miasta.

        • 10 2

      • jakie odwleka? (1)

        Miasto kasy nie ma i nie jest zainteresowane takimi budowlami.
        Jak wyraził to magistracki prominent: "Droga czerwona jest z punktu widzenia mieszkańca zbędna".

        "Małe Trójmiasto" buduje już kolejne tunele.
        Ze swoich środków
        Tunel w Rumi kosztował tyle co parking przed magistratem.
        Może trzeba iść na korepetycje?!

        • 7 1

        • Przecież to Gdynia, miasto z marzeń...
          Mieszkańcy marzą o drogach bez dziur i bezkolizyjnych przejazdach przez tory ,bez różnicy nad czy pod

          • 1 0

  • Na tunel pod Pucka, nie wiem skad ten wiadukt ze wzgledu na warunki terenowe ???, czekam od 1970 roku (18)

    • 78 4

    • I od 1970 roku Gdynią rządzi Szczurek... (11)

      Czy to aż tak skomplikowane, żeby zrozumieć zasady finansowania? Nie mój teren-muszę przejąć lub, w przypadku terenu, który nadal ma pełnić dotychczasową funkcję, dogadać się z właścicielem, aby współfinansował inwestycję. Gdyby nie wasze 500+,13,14, to w tym roku by kończono inwestycje.

      • 5 16

      • bez sensu prawisz... (7)

        Rosnace jak grzyby po deszczu tunele w "malym Trojmiescie" przecza twojej tezie i swiadcza, ze mozna sie dogadac...

        I nie trzeba czekac na na wielkie ale odlegle inwetycje kolei. Gdynia, po prostu, woli taka kase wydac na park(ing) centralny, ktory bedzie cieszyl oczy widokiem z okien magistratu...

        • 13 3

        • Tamte tunele to finansują miasta? (4)

          To PKP robi wszystko aby nie robić nic w Gdyni. Taka polityka Rządu.

          • 3 9

          • Przez 8 lat rządziła PO i też w Gdyni nic się nie udało zrobić (2)

            • 8 1

            • I powstał węzeł Plymouth, z wiaduktami. (1)

              • 2 0

              • W Gdyni wezel Plymouth sztuk 1,a w Wejherowie juz numer 3

                Wejherowo welcome to

                • 0 0

          • tak, te tunele finasują miasta

            całkiem efektywnie.

            Tunel w Rumi kosztuje tyle ile Gdynia wsadziła w park(ing) centralny, w miejscu istniejącego parku.
            Park(ing) centralny zostanie skonsumowany na abonamenty magistratu i okolicznych biurowców.
            Petent urzędu będzie mógł sobie... pojechać do Riviery...

            • 6 1

        • Jak grzyby po deszczu? Ciekawe! To ile ich powstało przez 30 lat? Aby liczby robiły wrażenie (1)

          Policz pod iloma torami są te tunele. A potem policz w Gdyni. Może mapki ci podesłać? Owszem, w Gdyni potrzebne są kolejne, ale nie chrzań, ze nic się nie buduje!

          • 1 2

          • w tym bolesnym dla zachodu Gdyni punkcie

            To tyle samo torow co na Polnocnej-Poludniowej jest rowniez w Janowie...

            I ma to zadne znaczenie dla kosztow budowy, ktore w Rumi wyniosly 90 milionow zloptych. Tyle samo Gdynia wydala na park, ktory bedzie cieszyl oczy urzednikow z okien magistatu.

            • 2 0

      • W Wejherowie tez maja 500 plus, a jakos tunele po kolei buduja. Wielkie parki jak ten centralny, tez wlasnie skonczyli (2)

        Za chwile bedzie otwarcie Aquaparku, a co w Gdyni ???

        • 8 1

        • To się przeprowadź do Wejherowa. (1)

          • 1 1

          • Tak wlasnie zrobie i znou bedzie placz, ze z Gdyni uciekaja poza miasto.

            Naprawde, ja sie temu nie dziwie. Po prostu czas przeprowadzic sie do Weja

            • 2 0

    • Nie ogarniasz co? (5)

      Umiesz czytać ze zrozumieniem? Kolej , to tereny PKP i to oni są decydentami a ty czepiasz się zarządu. Ponadto wiesz ile kosztuje wykonanie tunelu po taką linią kolejową? Kto niby miałby to sfinansować? Miasta nie stać na takie rzeczy a państwo się nie dołoży. Przeczytaj sobie ile kosztuje wiadukt a co dopiero tunel.

      • 8 7

      • wiem ile kosztuje (2)

        Rumia zbudowala go, wraz z wezlem komunikacyjnym, za 90M pln. Blisko, w Janowie.

        • 8 1

        • Rumia czy PKP? (1)

          • 0 5

          • Rumia

            PKP a dokładniej SKM przebudowało przystanek.

            • 3 0

      • A male Wejherowo bylo stac na te wszystkie ostatnie inwestycje ? Jakim cudem ? (1)

        • 7 0

        • Dostają z Janosikowego...

          • 0 4

  • A czemu te Tory tak krzywo położone

    Na zdjeciu tego nie ma
    Mam nadzieję że to poprawią

    • 12 2

  • (3)

    Wreszcie tyle lat czekania

    • 11 1

    • (1)

      To prawda ostatnio stałem na Puckiej chyba z pół godziny az otworzyli szlabany, cała Chylońska zakorkowana.

      • 2 1

      • szkoda, że nie rozumiecie gdzie ten wiadukt będzie

        • 2 0

    • to nie ten

      Przejazd...

      • 4 0

  • a gdynia i jej władze wolą zamknąć dla ruchu świętojańską, starowiejską, polikwidować miejsca parkingowe zamiast (10)

    przeznaczyć kasę na ważne dla mieszkańców cele takie jak budowa wiaduktu .

    • 90 28

    • kierowczyki zapłaćcie za swoje drogi wreszcie, komuchy. (5)

      Tylko chcecie więcej i więcej i za darmo. Jak komuniści. Postawić szlabany dla osobówek przy centrach miast. Przesiądźcie się do komunikacji, leniwce roszczeniowe.
      Gdyby kasę, którą nam kradniecie na remonty i budowy dróg i na ich utrzymywanie, przeznaczyć na komunikację zbiorową, to dzisiaj mielibyśmy złote pociągi co 5 minut tuż pod miejsca zamieszkania. Tak dużo nam kradniecie, komuniści. Na dodatek trujecie nas, hałasujecie nam, rozjeżdżacie i niszczycie naszą zieleń. Trzeba z wami zrobić porządek.

      • 7 25

      • znajdź pracę i w końcu kup samochód (2)

        potem dyskutuj

        • 14 9

        • a skąd wiesz że piszący nie ma pracy?

          za to jest mocno prawdopodobne że jest od ciebie bogatszy skoro nie ma samochodu, krzyczenie przez złomiarzy że komunikacja publiczna jest droga rzeczywistości nie zmienia - ona jest wiele razy tańsza niż samochód w całkowitym rozrachunku

          • 7 17

        • ależ ja mam świetną pracę, dojeżdżam SKMką.

          I nawet śmiać mi się chce gdy widzę tą pianę na ustach kierowczyków, którzy kolejne godziny stękają w cuchnących blaszakach, bo im inne kierowczyki asfalt zabrały.
          Tracisz życie choć wydaje ci się, że coś masz bo kopcisz drogim gruchotem. Twoje dzieci się duszą a ludzie chorują na raka. Ale ty pewnie z lobby samochodowego i stąd takie twoje "rozumownie". Za miedziaki sprzedasz zdrowie swoje i dzieci.

          • 1 6

      • A autobusy to po torach jeżdżą? (1)

        • 8 2

        • Albo SKM na wodę,hahaha

          • 1 0

    • Mieszkam w centrum (1)

      Używam samochodu , moja małżonka również i jakoś nam to nie przeszkadza. Świętojańska i Starowiejska w ogóle powinny być deptakami. Ludzie w tym kraju przywiązani są do swoich samochodów , wystarczy popatrzeć w niedzielę jak wszyscy jadą do kościoła chociaż mają kilka kroków a póżniej sznur samochodów na Skwerek Kościuszki i Bulwar Nadmorski. Właśnie takim ludziom najbardziej przeszkadza ograniczenie ruchu samochodowego w centrum.

      • 9 14

      • Racja 100 %

        • 5 12

    • Z choinki sie ruwałes w Gdańsku planuja ograniczenie do 30 w całym miescie jak w waraszawce!i Oplaty za wjazd i jazde po (1)

      i jazde w miescie autem spalinowym wiec jeszcze bedzie dziekował ze w Gdyni tylko takie ograniczenia sa

      • 1 2

      • Niestety Gdańsk nie planuje takich ograniczeń

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane