• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad torami do portu. Budowa ruszyła

Patryk Szczerba
8 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.

Rusza budowa wiaduktu nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Jej koszt to blisko 80 mln zł. Prace na początku będą realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac. Obiekt ma być gotowy w listopadzie 2024 r.



Wiadukt na ul. Puckiej to potrzebna inwestycja?

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu.

PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych. Chodzi o jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Lokalizacja planowanego wiaduktu Lokalizacja planowanego wiaduktu

Wykonawca inwestycji znany od lutego 2021 r.



W lutym 2021 r. wyłoniono wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto. Po podpisaniu umowy rozpoczęły się prace projektowe.

Sama inwestycja powinna być już na etapie realizacji, ale pojawiły się opóźnienia innych inwestycji kolejowych związanych m.in. z torami.

W ostatnim czasie nakładami miasta pojawił się jednak m.in. chodnik przy ul. Przemysłowej. Prawdziwe prace przy budowie wiaduktu dopiero się rozpoczynają.



W piątek nastąpiły zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w Gdyni, w okolicy przejazdu kolejowego.

- W ramach pierwszego etapu prace będą realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac - informują urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.


Wiadukt nad torami do portu: jak będzie wyglądał?



Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.

Co ze szlabanami przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się rozwiązanie problemu w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Historię dotyczącą przejazdu przez ten przejazd opisał niedawno jeden z naszych czytelników.

Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają. Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają.
- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie 2023 r. - informował w styczniu Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Kwestią wstrzymującą prace są, jak się wydaje, finanse.

- Zadanie zostanie zrealizowane w ramach zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027 - dodaje Przemysław Zieliński z PKP PLK.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (144) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    W Wejherowie właśnie budują trzeci tunel przez tory (16)

    Dzięki temu tereny w Śmiechowie mocno zyskają na atrakcyjności inwestycyjnej. Zastanawiam się, jak to możliwe, że tam takie rzeczy da się robić, a tutaj przy Chylońskiej dalej mamy XIX wiek i nie zanosi się na zmianę. Przecież tam nie mają nawet Agencji Rozwoju Wejherowa, nie mówiąc już o Laboratorium Innowacji Społecznych.

    • 253 6

    • może właśnie dlatego że nie ma tam...

      "Agencji Rozwoju Wejherowa, nie mówiąc już o Laboratorium Innowacji Społecznych" :)

      • 67 3

    • Dbałość o mieszkańców (1)

      Nie "inwestuje" się w "Park Centralny", to są pieniądze na tunele.

      • 54 2

      • Oni tam mają piękny(!!!) Park Miejski im. Aleksandra Majkowskiego

        z wieloma atrakcjami dla dzieciaków, kawiarniami, super restauracjami, toaletą(nie toitoiem). Polecam

        • 32 0

    • Tylko po co w Wejherowie takie inwestycje? (2)

      • 3 37

      • bo ich stać

        a bankrut może pomarzyć.

        • 35 1

      • Żeby nie narobić sobie takiego gó#n@ jak jest w Gdyni. Oni myślą "do przodu".

        • 32 0

    • Serio? Tylko co ty chcesz tam budować? Lidla? (3)

      • 1 20

      • Co można budować w Śmiechowie? (1)

        Zapewne w okolicy powstaną kolejne już osiedla dla młodych Gdynian, którzy w swojej byłej małej ojczyźnie nie chcą budować przyszłości, głównie ze względu na kosmiczne ceny na rynku nieruchomości.

        • 29 1

        • Smiechowo to orlex

          Większość terenów Śmiechowa wykupił Orlex. Mają więc potencjał na sprzedaż kolejnych bloków z karton gipsu. Tunel to dla nich darmowa reklama.

          • 2 5

      • Umm zaraz będzie elektrownia atomowa to może coś powstanie

        • 0 1

    • A w Gdyni mamy 8 tuneli i wiaduktów i co? (1)

      • 1 8

      • A ile na odcinku od Kwiatkowskiego do granicy miasta z Rumią?

        • 5 0

    • trzeci tunel nad torami

      w Wejherowie wszystko możliwe

      • 3 3

    • Yyttrr

      Dokładnie jest tak jak piszesz, nawet Rumia zbudowała tunel , Gdynia nie może,to miast to porażka,mieszkałem tu parę lat , i się wyprowadziłem bo było beznadziejne

      • 7 1

    • Wejherowo nie budowało lotniska

      Wejherowo nie budowało lotniska za 100 mln które finalnie sprzedało za bezcen - a Gdynia tak! Wejherowo nie wydało kilkadziesiąt milionów zł na park nad morzem z parkingami podziemnymi, a Gdynia tak! To grube miliony utopione w błocie, za które można byłoby zbudować kilka km dróg i 3 tunele.

      • 5 1

    • Mają skończyć do 2027

      Tunel buduje PKP Polskie Linie Kolejowe, z terminem zakończenia do 2027 w ramach tej samej modernizacji linii Gdynia-Wejherowo-Słupsk. Póki co tam są dziury po obu stronach torów i nic się dalej nie dzieje.

      • 0 0

  • I po co to (1)

    Najzdrowiej jest jechać rowerem

    • 0 25

    • może...

      ale tam nawet rowerem trudno przejechać...

      • 1 0

  • (5)

    W Rumi Janowo jakoś potrafili zbudować wiadukt....

    • 30 2

    • Taka polityka rządowego PKP. (3)

      Opóźniać ile się da wszelkie inwestycje w Trójmieście.

      • 0 5

      • gdzie tu opóźnianie (2)

        usiedli, dogadali, zbudowali...

        • 2 0

        • Po 20 latach. (1)

          • 0 0

          • nawet wiecej

            Ale skutecznie.

            Wiec moze gdynski magistrat na korepetycje wyslac?

            • 1 0

    • tunel, nie wiadukt

      • 0 0

  • Tunel od chylonskiej pod obwinia nitkami torów a nie półśrodki

    • 15 2

  • Gdynia, miasto niemożebności. (2)

    Jedna wielka samochodoza. Jest dokładnie jak za komuny tylko więcej dizlarzy. Co za ludzie tu mieszkają. Jak we wsi.

    • 18 52

    • Hah

      Powiem staropolskie przysłowie - Jak się coś nie podoba, trzeba się wynieść z miasta. Nikt nie trzyma na siłę malkontentów.

      • 11 4

    • wracaj do lasu

      lesniku

      • 7 3

  • (2)

    Potrzebny jest tunel chylońska hutnicza obojętnie gdzie. Rumia ma Wejherowo ma Gdynia nie . Ale my mamy delfinki park centralny piękne nazwy.

    • 41 3

    • Skoro Rumia ma, to jedź przez Rumię. (1)

      • 0 3

      • jezdze

        I produkuje "slad weglowy".

        • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Bez większego znaczenia (5)

    Ten wiadukt wiele nie daje dla kierowców. Akurat szlabany na tym przejeździe zamykane są sporadycznie. Za to przy torach skm miał być już wieki temu...

    • 175 13

    • (3)

      Póki co zamykane są rzadko, ale jak zakończy się modernizacja magistrali kolejowej do portu to szlaban będzie podnosił się tam rzadziej niż na torach SKM przy Chylońskiej.

      • 17 4

      • to również na Hutniczej

        bo to łącznica zasilająca tę część portu...

        • 6 2

      • (1)

        Marzenia ściętej głowy, port w Gdyni raczej zatrzymał się w rozwoju i to się nie zmieni jeszcze przez długie lata. A w działalności PKP trudno doszukać się jakieś spójności i logiki.

        • 4 2

        • Zgadzam się prawie całkowicie z tym komentarzem. Port się pogłębia, będą większe statki wchodzić, będzie więcej pociągów. Ale to być może, w przyszłości...

          • 0 0

    • Niewiele wiesz o tym co planowała zamiast tego wiaduktu PLK.

      Bez niego dopiero stałbyś jak goły na rogu stodoły. Na razie szlabany są zamykane sporadycznie, ale po zakończeniu przebudowy stacji portowej to się zmieni.

      • 1 0

  • A wystarczyłby jeden, uniwersalny dla wszystkich przewoźników, system łączności z dróżnikiem

    Najtaniej i najprościej, ale lepiej przewalić miliony na budowach, więcej ziomeczków się nachapie

    • 5 4

  • Rumia i Wejherowo

    potrafią dogadać się z PKP i mają środki na budowę a w Gdyni tylko niedasizm. Jak dobrze że mamy szczurka i samorządność bo byśmy się rozwijali jak sąsiednie gminy

    • 34 4

  • Furkal i Łucyk! (2)

    Jazda rowerem ul. Pucką to jakiś żart! Panowie panują nad tym, co się dzieje w tym mieście? Halo!!!

    • 23 1

    • Jazda rowerem (1)

      Tam jest ścieżka rowerowa i rowery na niej powinny być a nie pętać się po ulicy i narzekać po to wam ścieżki wybudował um aby po nich jeździć

      • 1 1

      • Pucek

        Na puckiej zbudowali taką ścieżkę rowerową, gdzie co 100 metrów musisz przejeżdżać przez ulicę na drugą stronę :D

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane