• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad torami do portu. Budowa ruszyła

Patryk Szczerba
8 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.
  • Na ul. Puckiej widać już pierwsze działania związane z budową zapowiadanego wiaduktu.

Rusza budowa wiaduktu nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Jej koszt to blisko 80 mln zł. Prace na początku będą realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac. Obiekt ma być gotowy w listopadzie 2024 r.



Wiadukt na ul. Puckiej to potrzebna inwestycja?

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu.

PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych. Chodzi o jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Lokalizacja planowanego wiaduktu Lokalizacja planowanego wiaduktu

Wykonawca inwestycji znany od lutego 2021 r.



W lutym 2021 r. wyłoniono wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto. Po podpisaniu umowy rozpoczęły się prace projektowe.

Sama inwestycja powinna być już na etapie realizacji, ale pojawiły się opóźnienia innych inwestycji kolejowych związanych m.in. z torami.

W ostatnim czasie nakładami miasta pojawił się jednak m.in. chodnik przy ul. Przemysłowej. Prawdziwe prace przy budowie wiaduktu dopiero się rozpoczynają.



W piątek nastąpiły zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w Gdyni, w okolicy przejazdu kolejowego.

- W ramach pierwszego etapu prace będą realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac - informują urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.


Wiadukt nad torami do portu: jak będzie wyglądał?



Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.

Co ze szlabanami przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się rozwiązanie problemu w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Historię dotyczącą przejazdu przez ten przejazd opisał niedawno jeden z naszych czytelników.

Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają. Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają.
- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie 2023 r. - informował w styczniu Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Kwestią wstrzymującą prace są, jak się wydaje, finanse.

- Zadanie zostanie zrealizowane w ramach zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027 - dodaje Przemysław Zieliński z PKP PLK.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (144) 3 zablokowane

  • Most

    No tak PKP widzi interes to robi pod siebie tam przecież niebawem będzie cała moc przeładunkowa kontenerów składowanych po drugiej stronie EC. A kogo obchodzi to e ludzie stoją po 30min na Chylońskiej ważne że kasa z tranzytu kontenerowego się zgadza

    • 10 0

  • A ja uważam że należy na ul puckiej na przejeździe do ul hutniczej postawić minimum: dwa delfinki oraz makietę jakiejś inwestycji no i obowiązkowo zrobić park kieszonkowy ludzie by mieli gdzie poczekać te 30-40 minut

    • 23 1

  • Znając styl i rozmach władz Gdyni, to zaskoczy nas tym że, na wiadukcie będzie tylko buspas i ścieżka rowerowa, a cała reszta będzie miała jeździć przez przejazd

    • 23 0

  • oby jak najwięcej wiaduktów, tuneli, kładek

    to jedyna droga

    • 10 0

  • pkp plk to buduje, nie mylić z gdynią

    Chociaż lucyk pewnie podepnie to pod siebie

    • 21 0

  • Po co w tym m miejscu? Dojedziesz do Hutniczej i korek światłach

    • 9 2

  • Dramat

    Już się ucieszył człek jest w końcu nie nie szczury z nierobami od trzydziestu lat obiecują wiadukt Pucka-Chylońska rozliczymy już niedługo!

    • 15 0

  • Czekamy na wiadukty na Oruni (2)

    • 5 2

    • ten sam syndrom jak Gdynia

      Ważniejsza jest budowa przejść naziemnych...
      Niech kolej zbuduje, to więcej kasy będzie dla urzędu...

      • 1 0

    • jak robili modernizację magistrali

      to budyń mieszkania liczył i przespał problem. Kasa miliardowa była.

      • 1 0

  • Kiedy tunel Chylonska- Pucka ???

    Czekamy na deklaracje miasta.
    To chyba jakieś żarty że nie można tego problemu rozwiązać przez 50 lat !!!!

    • 26 0

  • Limity wytrzymałości

    Lanego świeżego betonu powinny być wyznacznikiem czasu realizacji takich inwestycji.
    Dlaczego jeden wiadukt za stosunkowo nieduże pieniądze będzie robiony 1.5roku? A jak znamy życie to ten czas się przedłuży. Na pieniądze to jest nawet nie dużo bo wykonawca uzyska ok 4.4 obrotu brutto miesięcznie.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane