• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Widać już wiadukt nad torami we Wrzeszczu

JG
15 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pierwsza sekcja nowego wiaduktu we Wrzeszczu. W oddali stary wiadukt nad torami PKP. Pierwsza sekcja nowego wiaduktu we Wrzeszczu. W oddali stary wiadukt nad torami PKP.

Będzie mierzył 97,5 metra i ważył 600 ton - mowa o wiadukcie nad torami PKP we Wrzeszczu, którego montaż rozpoczął się wczoraj. Na żelbetowych filarach spoczęły pierwsze cztery elementy stalowej konstrukcji budowanej w ramach Trasy Słowackiego.



Czy nowy wiadukt wpisze się w krajobraz Wrzeszcza?

- Wiadukt będzie składał się z dwóch przęseł, a każde przęsło z trzech sekcji. Obecnie zamocowano już cztery fragmenty pierwszej sekcji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Montaż stalowych elementów wiaduktu nastąpił tuż po zakończeniu budowy dwóch przyczółków, filaru i murów oporowych. Do końca grudnia na żelbetowych filarach ma spocząć całe pierwsze przęsło wiaduktu. Połączenie obu przęseł planowane jest w lutym przyszłego roku. Gdańskie Inwestycje Komunalne zastrzegają jednak, że termin zależy od sprzyjającej pogody.

Na wiadukcie mają zostać wybudowane dwie jezdnie, ścieżka dla pieszych i ścieżka rowerowa. Nowa konstrukcja ma być wizualnie podobna do istniejącego już wiaduktu, który znajduje się w ciągu ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Nowy wiadukt budowany jest w osi nowej Trasy Słowackiego i połączy się poprzez fragment drogi z estakadą powstającą nad aleją Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska.

Projekt wiaduktu - widok od strony torów. Projekt wiaduktu - widok od strony torów.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Miejsca

Opinie (96) ponad 10 zablokowanych

  • ale będzie miodzio!! (6)

    W końcu idzie na lepsze :)

    • 190 9

    • A wie ktos moze ile bedzie pasow nad grunwaldzka?? (4)

      Cos mi sie obilo o uszy, ze tylko po jednym pasie w kazdym kierunku, ale nie wiem czy to prawda hmmm, szkoda by bylo.

      • 5 6

      • tak po 1 (3)

        I wystarczy po 1 bo ruch bez kolizyjny jest więc nie widzę potrzeby na więcej. Ale to pewnie pisze ta sama osoba co chciała wiaduktu nad kartuską, a okazuje się, że on jest tam zbędny, bo korków tam nie ma żadnych teraz.

        • 12 4

        • niestety jeden to wystarczy może na dziś, ale jak skończą to będzie mało, do tego niech się jakieś auto zepsuje na jednym pasie:/ w DE też myśleli kiedyś, że 2-3 pasy na autostradach to dużo, dziś budują kolejne, no ale cała sprawa ze Słowakiem na pozytyw

          • 3 9

        • A ktoś wie jak dokładnie będzie wyglądała organizacja ruchu na wiaduktach i estakadzie? (1)

          Na jednym wiadukcie jeden kierunek ruchu, czy na obydwu po dwa kierunki? Jeżeli po dwa kierunki (skoro dwukierunkowa estakada będzie łączyć się z jednym z wiaduktów), to chyba trochę dziwnie będzie wyglądać sprawa lewoskrętów itd? Czy się mylę?Poza tym, myślę, że przy dzisiejszej szybkości narastania ruchu na drodze (w sensie z roku na rok, a nie od 10:00 do 17:00 ;)), budowa nowych jednopasmowych dróg głównych to niezbyt dobre rozwiązanie :/Dzięki za odp

          • 3 1

          • Ok, poszukałem trochę i wiem

            Poza tym w komentarzach już parę osób zadało moje pytanie, jak widzę, więc sorka :)

            • 2 0

    • nie przejmuj sie twoje wnuki

      dalej beda splacac

      • 2 3

  • Jestem pod wrażeniem (2)

    że im to tak szybko i sprawnie idzie, oby zima ich zbytnio nie zatrzymała

    • 224 4

    • Hydrobudowa...do boju do boju Hy dro bu do wa

      • 9 0

    • Jak dobrze pójdzie to przed zimą to co ważniejsze dadzą radę zrobić

      Podobno większość firm teraz nadgoniła z terminami, aby wyrobić się nawet jakby zima była zbyt długa. Ale to już czas pokaże.

      • 7 0

  • No i dobrze, potrzeba nam wiaduktów. (2)

    Nie dało się wymyślić głupszych odpowiedzi w ankiecie?

    • 126 3

    • gościu od ankiet jest miszczem w swoim fachu

      :D

      • 19 1

    • jak mówi powiedzenie:

      głupie pytanie, głupia odpowiedź :)czy nowy wiadukt wpisze się w krajobraz wrzeszcza? :) szczerze, to nasuwają mi się jeszcze głupsze odpowiedzi :)

      • 5 0

  • Dzięki Bogu (5)

    że ten nowy wiadukt będzie podobny do starego. Znająć życie gdyby PKP stawiało taki wiadukt to by był cały zalany betonem, a na około daliby pogiętą blachę.

    • 119 2

    • Zapomniałem jeszcze dodać, co to za artykuł bez wizualizacji GIK po raz n-ty ;)?

      • 12 3

    • Spoko. (3)

      Hiperwęzeł "oko Budynia" koło Auchanta nadrabia swoim hiperchaosem "architektonicznym" wszelkie przypadkowo estetyczne rozwiązania które gdziekolwiek w mieście mogły powstać. Trzy czy ile tam wiaduktów - i każdy zupełnie od innej czapy. Bania mała co za ślepiec pazerny to zatwierdził....

      • 5 8

      • Karczemki nie mają nic wspólnego z Budyniem (1)

        To inwestycja centralna, dlatego porządna. Budyń buduje jednopasmowe wiadukty jak ten koło Galerii Bałtyckiej.

        • 5 13

        • A ten swoje.

          • 6 1

      • A na dodatek, każdy inaczej pomalowany - będzie tam pstrokato, że hej

        • 0 1

  • Imię (4)

    Wiadukt na pewno będzie nosił imię jakiegoś świętego...

    • 32 27

    • (1)

      ...spokoju.

      • 8 0

      • Ryżego

        • 0 0

    • (1)

      Może wiadukt im. Hanki Mostowiak?

      • 14 2

      • Może most im. Hanki Wiaduktowiak

        • 5 0

  • Fajnie, (10)

    nie będzie korków we Wrzeszczu

    • 50 10

    • będą i tak (7)

      • 17 3

      • (6)

        nie będzie

        • 0 3

        • będzie (5)

          • 4 0

          • nie będzie (4)

            bendą:D

            • 2 1

            • będą tylko mniejsze (3)

              Ekonomiści twierdzą że paliwo będzie droższe paliwo (10PLN/l) ponieważ jest kryzys a prezesi muszą wziąć nagrody za dobrą robotę.

              • 6 0

              • 10 zeta za litr? (2)

                chyba ci się synu przyśnił jakiś chory film. wypluj te sowa

                • 5 2

              • nie mówi się wypluj te sowa, (1)

                tylko wypluj te sowY. Powtórz - ASS OŁ DABĄJÓ UAJ!!

                • 0 0

              • WAAAAAS???

                • 0 0

    • bendom

      • 0 0

    • a estakada po jednym pasie

      Będą - estakada nad Grunwaldzką ma po jednym pasie w każdą strone i tutaj będzie zaczynał się korek blokujący nową Słowackiego

      • 0 1

  • a kiedy będzie widać po dwa pasy w obie strony ?? (5)

    buhahahah, bezsensu takie estekady.

    • 16 80

    • A niby czemu jest to bez sensu. (3)

      • 10 0

      • Temu, że za 10 lat będą zapchane (2)

        • 5 21

        • A czemu miałyby być zapchane i dlaczego ich nie budować

          Rozumiem ty byś pewnie postawił 4x4 pasy, ale wytłumacz mi po co tam chcesz więcej niż dwa pasu skoro cała nowa słowackiego ma 2x2. Za wiaduktem są dwa pasy, a z drugiej strony rozjeżdżają się dopiero za kilka metrów na 4 pasy z czego jeden będzie leciał bezkolizyjnie. Czyli wnioskujesz, że ruch będzie tu taki, że wszystko będzie stało. To tak ci podpowiem, jak za 10 lat nie wymyślą innego prostego i taniego sposobu na przemieszczanie się z miejsca na miejsce, to aby cokolwiek się nie korkowało musieliby zabetonować cały Gdańsk bo wszystko będzie stało i tak bez różnicy czy będzie miało 2 czy 10 pasów.

          • 22 0

        • Ty myśl lepiej co do gara za rok włożysz, bo o benzynie będziesz mógł POmarzyć

          • 1 3

    • Pleban u ciebi na WSI jest bezsens jesteś KMIOT.

      • 3 2

  • robić jak najszybciej

    robić jak najszybciej

    • 20 2

  • A czy te wiadukty nie będą przypadnie rdzewiały? Fajnie, że szybko się buduje i składa ale to chyba ich minus? (4)

    Czy za dwadzieścia lat nie trzeba będzie ich remontowac?

    • 4 44

    • Jeżeli remont będzie potrzebny dopiero za 20 lat

      Uznałbym to za ich plus. Zazwyczaj u nas remontuje się wszystko już po 5 latach, więc martwienie się o 20 lat jest bardzo dziwne.

      • 6 4

    • a czy ...

      Wszystko mozliwe ze za 20 lat trza będzie remontować ale czy teraz w tych latach robi sie lepiej??? nie!!! Teraz to idzie sie na ILOŚĆ a nie na JAKOŚĆ niestety... Ale co tam ,cieszmy sie tym co mamy :) pozdrawiam

      • 2 2

    • przypadnie?

      mi chyba przypadnie spytanie, co to za nowomowa? Za dwadzieścia lat sam/sama się będziesz musiał/a remontować, więc wiaduktem się nie martw. Ten co tam już stoi pamięta nie tyle Twojego ojca, ale dziadka.

      • 2 0

    • to będzie 1000letni most

      jak III Rzesza:))

      • 0 0

  • 'nie, nowa konstrukcja zepsuje widok na stary wiadukt' (4)

    Tak, bo ten stary wiadukt to normalnie cud architektury.... Jak przyjeżdżam do Trójmiasta to spędzam długie godziny na obserwacji wiaduktu, przepięknych szyn kolejowych i nowoczesnego taboru PKP

    • 98 8

    • Weż się lepiej upij będziesz lepiej widział cud arch. i w kolorach.

      • 5 20

    • a co z nim nie tak? (2)

      mnie tam sie podobaja takie stare wiadukty

      • 9 1

      • zboczeniec

        • 5 2

      • Wiaduktofil XD

        • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane