• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej szynobusów na Hel

(boj)
6 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Nowy autobus szynowy kursuje z Gdyni na Hel. Do końca roku na tej trasie będą jeździć 3 takie autobusy. Urząd Marszałkowski zapłacił za nie 22 mln zł.

W województwie pomorskim linie kolejowe są w większości niezelektryfikowane. Jeżdżą po nich pociągi z lokomotywami spalinowymi. Są przestarzałe i drogie w eksploatacji. Na dodatek jeżdżą z wolnymi miejscami, bo są zbyt pojemne jak na codzienne potrzeby mieszkańców. Dlatego samorząd województwa postawił na lekkie i ekonomiczne szynobusy.

Nowy nabytek pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego zaprezentowano wczoraj w Gdyni. To pierwszy w tym roku duży autobus szynowy. Ma 140 miejsc siedzących i 160 stojących. Ten, plus dwa następne, które przyjdą jeszcze w tym roku będą jeździły na Hel.

- Autobusy szynowe zmniejszają koszty eksploatacji o 50 proc. Są ekonomicznie wykorzystane - szczególnie te większe, ale również i te małe zakupione w roku ubiegłym - powiedział Radiu Gdańsk Stanisław Kądziela, dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni prezentując nowy nabytek. - Nie tylko są tańsze, ale - powiedzmy sobie szczerze - i wizualnie ładnie wyglądają.

- Ten pojazd jest świetnie wyposażony - z pełną klimatyzacją, z monitoringiem. To jest dla nas szansa na podnoszenie standardu usług - dodał Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego. - Te 3 składy kosztowały blisko 22 mln zł. Chcemy w kolejnych latach wprowadzić tego typu tabor zwłaszcza na te odcinki, które są słabiej obciążone pasażerami - poza sezonem do kurortów nadmorskich albo do jezior kaszubskich.

Niskie koszty eksploatacji pozwalają podwyższyć rentowność przewozów pasażerskich na liniach regionalnych i zwiększyć liczbę połączeń. Taki autobus kursuje już m.in. na trasie Lębork - Łeba.
(boj)

Opinie (56) 1 zablokowana

  • oj tam...
    gallux przeczytał 3 pierwsze zdania i już wszystko wiedział ;)))
    skoro kursuje z GDYNI to znaczy, że cash wydała Gdynia
    może autor artykułu zrobił błąd wpisując Urząd Marszałkowski?? przeciez wszystko możliwe, nie ?
    gallux

    • 0 0

  • rentowność

    Koszty eksploatacji spadają o 50%. Ale czy oni liczą, w rentowności, to, że musieli wydać 22 mln? Czy ktoś tam liczy próg opłacalności?

    Nie mówię, aby nie kupować - ale aby DOBRZE liczyć...

    • 0 1

  • ktos musial ten urzad naklonic do zakupu = gdynia rulezz

    • 0 0

  • komunkacja w gdyni od zawsze była najlepsza, oto kolejny przykład

    • 0 0

  • Gdynia rulez ale nie dlatego, że jeżdżą z niej szynobusy ;) Urząd nakupuje szynobusów a PKP i tak zrobi nas w bambuko, bo jest projekt podwyższenia opłat za korzystanie z torów przez szynobusy (obecnie są one o 50% niższe niż normalnych składów). I tak, WIECZNIE ŻYWE PKP dobije resztki ludzkiej dobrej woli w przywracanie dotychczas nierentownych połączeń przez stworzenie takich warunków, aby były one dalej nierentowne.
    Proponuje akcję na rzecz przejęcia majątku PKP PLK przez Samorząd Województwa. Wtedy nagle wejdą prywaciarze i się okaże ŻE NA KOLEI MOŻNA ZAROBIĆ, czego PKP nie potrafi albo i nie chce.

    • 0 0

  • Gallux

    Na podobnej zasadzie mógłbyś zsumować koszt tych ponad 20 samolotów, które codziennie latają z Gdańska do różnych miast Europy i wyjdzie Ci, że GDAŃSK RULEZ X 100 ;)

    • 0 0

  • K4c

    nie zgadzam się :)
    to jest raczej "przedbieg" działalności MZKZG /czy jakoś tak/; organizuje to U Marszałkowski!

    • 0 0

  • kolej to jest to

    Przy czym do "gdańskich" samolotów polski podatnik nie dopłaci ani złotówki, wręcz przeciwnie fiskus się obłowi, a czy te 22 bańki się zwrócą, wątpię. Mimo to i tak fajnie, że te szynobusy są i jeżdżą. Karnę się kiedyś na Hel, a co...

    • 0 0

  • Nareszcie.

    Brakuje mi tylko informacji , kto jest producentem nowych szynobusow .
    Wie ktos cos konkretnego na ten temat ?

    • 0 0

  • Zdaje się jest to SA132 sądząc po liczbie miejsc, autor newsa się nie postarał zbytnio, produkuje je PESA Bydgoszcz

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane